دریافت تاییدیه تحصیلی

دریافت تاییدیه تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه دریافت تاییدیه تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان پیرامون نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی پاسخ خواهیم داد. تمامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری 99، باید پیش از انجام ثبت نام الکترونیکی و ثبت نام حضوری در دانشگاه پذیرفته شده، با مراجعه به سامانه “تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش” و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تاییدیه پرداخت را دریافت نمایند.

در ادامه این مقاله نحوه درخواست کد تاییدیه تحصیلی به صورت کامل شرح داده شده است. با ما همراه باشید.

دریافت تاییدیه تحصیلی

 تاییدیه تحصیلی چیست؟

دانشجویان مقطع کارشناسی در هنگام ثبت نام و پذیرش، بایستی مدارک تحصیلی مقاطع قبلی خود را تحویل اداره پذیرش دهند. اداره پذیرش دانشگاه با دانشگاه محل تحصیل قبلی دانشجو مکاتبه می کند تا صحت مدارک ارائه شده تایید گردد. این کار در نیمسال اول شروع به تحصیل انجام می شود. این فرآیند به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

در واقع تاییدیه تحصیلی، ورقه ای است که در آن مندرجات مدارک تحصیلی دانش آموزان یا دانشجویان دوره های مختلف تحصیلی با امضای شخص مجاز و مهر رسمی سازمان تایید شده باشد. در ادامه مقاله نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی شرح داده شده است.

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

پیرو اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش کشور درخصوص اعلام نتایج پذیرفته شدگان رشته ‌های تحصيلي دوره‌های روزانه،‌ نوبت ‌دوم ‌(شبانه)، مجازی، دانشگاه ‌پيام‌نور، پرديس خودگردان و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعی در مرحله پذيرش صرفا براساس سوابق تحصيلی سراسری سال 1399، به اطلاع می رساند با توجه به مهیا شدن دریافت تاییدیه تحصیلی بصورت الکترونیکی از وزارت آموزش و پرورش توسط پذیرفته شدگان جهت ارائه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی، فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم پذیرفته شدگان به شرح زیر می باشد :

  1. مراجعه به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی دیپلم به نشانی اینترنتی emt.medu.ir و پرکردن اطلاعات لازم و دریافت کد رهگیری
  2. اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج نماید.
  3. اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می تواند پس از مراجعه به آدرس kemt.medu.ir وارد شده و با وارد کردن کد رهگیری دانشجویان، تاییدیه را دریافت نماید.

پیش نیاز های ثبت نام برای دریافت تاییدیه تحصیلی

  • در دست داشتن اقلام اطلاعاتی گواهینامه فارغ التحصیلی
  • شماره تلفن همراه
  • مشخص بودن دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده تاییدیه تحصیلی
  • داشتن کارت بانکی و رمز دوم جهت پرداخت الکترونیکی

فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم در سامانه

این سامانه به منظور دریافت درخواست های تاییدیه تحصیلی ایجاد شده است. افرادی که بنا به درخواست دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده متقاضی تاییدیه تحصیلی می باشند، به این سامانه وارد شده و درخواست خود را ثبت می کنند. این درخواست به منطقه صادر کننده مدرک تحصیلی ارسال شده و پس از بررسی و اطمینان از وجود و صحت مدرک، گواهی تاییدیه تحصیلی صادر شده و به صورت الکترونیک برای استعلام گیرنده ارسال خواهد شد.

فرآیند درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم در سامانه 

فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم در سامانه به شرح زیر است:

  • انتخاب نظام و مقطع آموزشی (نظام جدید متوسطه / نظام چهار ساله متوسطه/ نظام سالی واحدی / نظام ترمی واحدی / نظام شش ساله متوسطه)
  • مشخصات هویتی و تحصیلی (درج اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی طبق اطلاعات موجود در مدرک تحصیلی / انتخاب سازمان یا دانشگاه استعلام گیرنده)
  • تایید اطلاعات (در صورت صحت اطلاعات بر روی دکمه “تایید” کلیک نمایید.)
  • درگاه بانکی
  • دریافت کدپیگیری (پس از انجام مراحل ثبت درخواست، شماره پیگیری صادر می شود که به صورت پیامک برای موبایل متقاضی ارسال می شود. متقاضی می تواند از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند.)

هدف از ارائه این کار ارائه خدمات اطالاعات فارغ التحصیلان به سازمان ها و موسسات دولتی و دانشگاه ها است که مایل می باشند در مورد اعتبار مدرک تحصیلی ارائه شده از طرف کارمندان و یا دانشجویان خود اطمینان حاصل کنند.

داوطلبان در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ در این زمینه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

سوالات متداول داوطلبان

نحوه ثبت نام در سامانه تاییدیه تحصیلی چگونه است؟

با مراجعه به سایت emt.medu.ir و شروع از قسمت ثبت نام تاییدیه تحصیلی، ثبت نام را انجام دهید.

در محل عنوان استعلام گیرنده چه چیزی را باید ثبت نمود؟

با توجه به اینکه گواهی تأییدیه تحصیلی به‌منزله نامه‌ای است که از منطقه صادرکننده دیپلم به سازمان استعلام گیرنده ارائه می‌شود باید عنوان گیرنده این گواهی مشخص باشد.

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم چیست؟

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم به صورت کامل در این مقاله شرح داده شده است.

1.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دریافت تاییدیه تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. پوریا

    سلام وقت بخیر برای دریافت تاییدیه تحصیلی وارد سامانه که میشی قسمت مشخصات استعلام گیرنده یه کادر هست به اسم نوع استعلام گیرنده چنتا گزینه داره من برای ترمیم معدل میخام باید کدوم گزینه رو انتخاب کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  2. s

    توی عنوان استعلام گیرنده چی بزنیم؟؟
    مثلا بنویسیم دانشگاه فرهنگیان فقط؟ یا اسم پردیس و اینارم بنویسیم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی