چگونه دروس عمومی را در کنکور 100 درصد بزنیم

روس عمومی کنکور 1401

جهت مشاوره در زمینه چگونه دروس عمومی را در کنکور 100 درصد بزنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه دروس عمومی را در کنکور 1401 ، 100 درصد بزنیم :  اهمیت دروس عمومی در کنکورهای سال‌های اخیر به‌خوبی نشان می‌دهد که با توجه به درجه سختی زیاد تست‌های عمومی‌ها، دیگر مثل سابق نمی‌توان با یک ماه مطالعه دروس عمومی، همه را 100% زد و یا برای عمومی‌ها زیاد وقت نگذاشت و فقط با حفظ چند تکنیک بتوان به درصد بالایی در دروس عمومی رسید!!!

100 زدن عمومی ها

100 زدن عمومی ها


چگونه دروس عمومی را در کنکور 1401 ، 100 درصد بزنیم


دروس عمومی کنکور 1401 درنتیجه اگر شما به دنبال موفقیت و نتیجه عالی در کنکور سراسری هستید، باید از هم‌اکنون دقت بیشتر و ویژه‌ای را به مطالعه دروس عمومی داشته باشید.

متأسفانه بیشتر داوطلبان زیاد توجهی به دروس عمومی ندارند به این دلیل که فکر می‌کنند می‌توانند تنها با درصدهای بالای اختصاصی رتبه عالی در کنکور به دست آوردند! درصورتی‌که این شیوه برنامه‌ریزی و مطالعه کاملاً اشتباه است و نمی‌توان فقط با درصدهای بالای اختصاصی، رشته‌ی خوبی قبول شد و رتبه‌ی خوبی کسب کرد بخصوص رشته‌های گروه علوم پزشکی.

برخی داوطلبان هم هستند که در برخی دروس مثل زبان فارسی، عربی و انگلیسی ضعیف هستند و کلاً کنار می‌گذارند و این دروس را مطالعه نمی‌کنند.


اجرای راهکارهای طلایی زیر به شما کمک می کند در دروس عمومی به درصدهای 100 برسید:


هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی باید به تست‌های 4 درس عمومی ادبیات و زبان فارسی، عربی، دین وزندگی و زبان انگلیسی پاسخ دهند. هر درس در کنکور 25 تست دارد و با هر یک پاسخ صحیح 4% کسب می‌کنید.

سهمیه تست‌های کنکور سراسری 1401  از هر درس عمومی:

ادبیات و زبان فارسی:

معنی لغت: 3 تست
تاریخ ادبیات: 3 تست
املا درست کلمات: 2 تست
آرایه‌های ادبی: 3 تست
زبان فارسی: 5 تست
قرابت معنایی: 9 تست

عربی:

ترجمه و تعریب: 8 تست
تست‌های مفهومی از متن کتاب درسی: 4 تست
تجزیه‌وتحلیل: 3 تست
شکل گذاری یا اعراب‌گذاری: 2 تست
قواعد عربی: 8 تست

دین وزندگی:

همان‌طور که در مطالب قبل‌تر نیز گفته شد، 70 درصد تست‌های دین وزندگی از مبحث آیات و روایات هستند.

زبان انگلیسی:

گرامر: 3 تست
معنی لغت: 7 تست
کلوز تست: 5 تست
ریدینگ: 10 تست

جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

5465


روشهایی برای مطالعه و 100 زدن دروس عمومی :

ادبیات
معنی لغت و تاریخ ادبیات:

لغات آخر کتاب را جدا کنید و همیشه همراه خود داشته باشید و در زمان‌های استراحت و نیز زمان‌های مرده بخوانید. مثلاً در ماشین، در مسیر رفت‌وآمد به کلاس و

تاریخ ادبیات مبحثی موجود در بازار را تهیه کنید و بازهم در زمان‌های مرده مطالعه کنید. هر دو مبحث را روزانه بخوانید و همیشه مرور داشته باشید که فراموش نشوند.

آرایه ادبی:

تنها راه تسلط بر مبحث آرایه‌ها این است که ابتدا آرایه‌ها را خوب متوجه شوید یعنی کلیات را بدانید و سپس فراوان تست سراسری آرایه بزنید.

قرابت معنایی:

برای تسلط بر تست‌های قرابت معنایی باید در معنی اشعار حرفه‌ای باشید. 9 تست از قرابت معنایی در کنکور مطرح می‌شود که باید برنامه مطالعاتی ویژه‌ای برای آن داشته باشید تا بتوانید درصد خوبی در این مبحث بگیرید. توصیه می‌شود هر شب 20 دقیقه را به خواندن اشعار کتب درسی و معنی آن‌ها اختصاص دهید. همچنین تست‌زنی زیاد باعث افزایش سرعت عمل شما در حل تست می‌شود چراکه زمان پاسخگویی به 25 تست ادبیات تنها 18 دقیقه است.

زبان فارسی:

از 6 مبحث زبان فارسی بیشترین تعداد تست در کنکور می‌آید. لذا باید بعد از مطالعه هر مبحث به سراغ تست‌زنی زیاد بروید و از اینکه اکثر تست‌ها را نمی‌توانید پاسخ دهید نگران نباشید چون این مشکل اکثر داوطلبان است. پس روحیه خودتان را نبازید و تست‌های زیادی کارکنید.

ترجمه و تعریب:

اگر می‌خواهید 8 تست ترجمه و تعریب را بزنید، باید 30 نکته اصلی ترجمه را بلد باشید. برای یافتن این نکات باید تست‌زنی زیادی داشته باشید.

قواعد عربی:

از این مبحث 8 تست در کنکور می‌آید که از درس‌های معتل، معرفه و نکره، اعراب‌های فرعی و محلی و تقدیری، مستثنا، معلوم و مجهول، وصف و اضافه، نواسخ منادی، حال و تمییز و… است که بیشتر مدنظر طراحان می‌باشند. بازهم تست سراسری بهتر است کار شود نه تست تألیفی. قواعد یاد گرفته‌شده را در متن کتاب بررسی کنید و تمام متون کتاب درسی را با دقت بررسی کنید.

 

دریافت آخرین اخبار سهمیه‌های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2

دین وزندگی:

تست‌های دین وزندگی از سه کتاب سال‌های دوم و سوم و پیش‌دانشگاهی هستند. همان‌طور که در مطالب قبلی نیز گفتیم، در کنکورهای اخیر تست‌های دین وزندگی تا 70 درصد از مباحث آیات و روایات بوده‌اند لذا باید مطالعه این درس به گونه باشد که بتوانید بین آیات هر سه کتاب ارتباط مفهومی ایجاد کنید و معنی آیات را به‌خوبی بلد باشید و آیات را حفظ کنید.

توصیه می‌شود جهت آشنایی با دید طراح نسبت به این درس حتماً قبل از مطالعه، تعدادی تست از کنکورهای گذشته بزنید تا متوجه شوید کدام مطالب بیشتر موردعلاقه طراحان تست کنکور است و بر همین اساس نیز مطالعه و تست‌زنی داشته باشید.

گرامر زبان:

3 تست از گرامر و بیشتر از مباحث سال سوم و پیش‌طرح می‌شوند. به‌راحتی می‌توانید تمام گرامرهای زبان انگلیسی را در یک برگه خلاصه کنید و روزانه با مرور به تسلط بر گرامر برسید. تنها با تست‌زنی کنکورهای سراسری می‌توانید به‌راحتی بر این مبحث مسلط شوید.

لغات زبان:

لغات انگلیسی اگر زیاد مرور نشوند زود هم فراموش می‌شوند. تنها حفظ لغات کافی نیست و شما باید کاربرد لغت در جمله را بدانید که بهترین روش تست زنی زیاد است تا با انواع جمله‌سازی‌ها آشنا شوید.
می‌توانید از تست‌های تألیفی استاندارد هم استفاده کنید.

درک مطلب زبان انگلیسی و عربی کنکور 1401 :

در عربی و زبان با تعدادی متن روبرو می‌شوید که هر دو را باید ابتدا ترجمه کنید. تنها راه تسلط بر ترجمه کردن متن انگلیسی و عربی هم دانستن معنای لغات زیاد است که باعث افزایش سرعت عمل شما در ترجمه می‌شود.

تنها تکنیک واقعاً مؤثر جهت رسیدن به‌سرعت عمل در خواندن متن و ترجمه‌ی آن، حل تست و تمرین‌های زیاد است که می‌توانید از تست‌های سراسری کنکورهای گذشته برای تمرین استفاده کنید. سعی کنید هفته‌ای 4 تا 5 متن هم برای عربی و هم برای زبان تمرین داشته باشید.

همان‌طور که در توضیحات هر درس مشخص شد، واقعاً کسب درصد 100 در دروس عمومی کار نشدنی و سختی نیست و فقط نیاز به مداومت در اجرای روش مطالعه دارد. روزی 3 ساعت اگر برای عمومی‌های به شیوه فوق وقت صرف شود باید منتظر نتایج خارق‌العاده‌ای باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه دروس عمومی را در کنکور 100 درصد بزنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی