درآمد رشته های علوم پزشکی

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟

جهت مشاوره در زمینه درآمد رشته های علوم پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ برای پزشکی قبول شدن باید زحمت زیادی کشید و این رو هیچ کس نمیتونه انکار کنه . برای قبولی دندانپزشکی ، داروسازی وسایر رشته ها هم باید زحمت کشید و تنها کسانی قبول میشن که با علاقه زیاد برای رسیدن به این رشته ها تلاش می کنند .

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »  درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی بستگی به بسیاری از پارامتر ها از جمله شهر-تبحر-ساعت کار و…دارد.اما می توان درآمدی تقریبی برای رشته های مختلف در نظر گرفت. رقم های نوشته شده در پست زیر برای کلان شهر ها می باشد.

9099071613

درآمد رشته پزشکی

درآمد رشته های مختلف پزشکی، بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع تخصص، ساعت کاری، شهر و استان محل فعالیت، میزان مهارت و … دارد. جراحان و فوق تخصصان پزشکی، اغلب تخصص های پزشکی (چشم پزشکی، متخصص قلب و …)، متخصصان دندانپزشکی، دارو ساز عمومی (در صورت تاسیس داروخانه)، درآمدی بالای 30 میلیون تومان در ماه دارند.

متخصصان داروسازی (به شرط هیئت علمی بودن و بدون داروخانه)، دندانپزشکان عمومی، درآمدی حدود 20 تا 30 میلیون تومان در ماه دارند.

درآمد داروسازان در داخل کشور

آن دسته از افرادی که در بخش‌های دولتی استخدام شده باشند طبیعتاًً طبق قانون حقوق دریافت خواهند کرد اما میزان درآمد در بخش خصوصی به فاکتورهایی نظیر سطح تحصیلات، میزان تخصص، محل کار «داروخانه، بیمارستان، سابقه و مهارت بستگی دارد. همچنین فاکتورهای غیرشخصی مانند موقعیت قرارگیری داروخانه، بزرگی و کوچکی شهر نیز دخیل هستند. معمولاً اگر داروخانه برای خود فرد باشد حداقل 70 میلیون تومان در ماه و اگر در داروخانه‌ای مشغول‌به‌کار شوید درآمدی تا حدود بیشتر از 9 میلیون تومان در ماه نیز خواهید داشت.

رشته فیزیوتراپی (به شرط تاسیس کلینیک)، دکتری علوم آزمایشگاهی و دکتری پرستاری، درآمدی در حدود 15 تا 20 میلیون تومان در ماه دارند.

رشته هایی مانند گفتار درمانی، کاردرمانی، هوشبری، اتاق عمل و شنوایی سنجی درآمدی حدود 5 الی 8 میلیون تومان در ماه دارند.

درآمد رشته های علوم پزشکی  » رشته پزشکی

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »    پزشکان بیماری را تشخیص داده و دارو تجویز کرده و بیماری را درمان می کنند. پزشکان متخصص و جراحان نیز به صورت تخصصی و استفاده از روش های تهاجمی در صورت نیاز و بر حسب شرایط بیمار، در درمان یک بیماری نقش مهمی دارند.درآمد رشته های علوم پزشکی  

درآمد یک پزشک یا جراح، بسته به میزان تحصیلات، نوع تخصص، مهارت، و محل کار او « مطب شخصی، بیمارستان، درمانگاه، کلینیک»، به طور میانگین از از 5 میلیون تا 120 میلیون متغییر است.

البته خدمت یک پزشک در مناطق محروم و یا تدریس در دانشگاه ها و هیئت علمی شدن، نیز درآمد خوبی دارد.
رشته دندانپزشکی

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »   دندانپزشکان به درمان بیماری های دندان و لثه و ناهنجاری های دهان می پردازند و درمان هایی جهت حفظ سلامتی دهان و دندان، ارائه می دهند.

اگر یک دندانپزشک بعد از سپری نمودن دوره تحصیلات عمومی خود، مایل به کسب تخصص در زمینه دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت ها و ایمپلنت های دندانی ، ارتودنسی و سایر درمان های زیبایی دندانپزشکی، باشد، قطعا درآمد خوبی خواهد داشت.

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »  البته بخشی از درآمد دندانپزشکان صرف هزینه مواد و ابزار مورد استفاده آن ها برای درمان بیماران، می شود ولی درآمد خالص آن ها بسته به نوع تخصص، میزان مهارت، محل فعالیت، از 8 تا 100 میلیون متفاوت است که جزء پردرآمدترین رشته های پزشکی می باشد.

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »  رشته دارو سازی

پردرآمدترین رشته های پزشکی

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »   فارغ التحصیلان رشته داروسازی پس از اتمام تحصیلات خود، در کارخانه داروسازی، داروخانه شخصی خود، مسئول فنی داروخانه، آزمایشگاه های تولید دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی و یا در پست های اداری و اجرایی وزارت بهداشت قادر به فعالیت می باشند.

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »   درآمد متوسط یک فارغ التحصیل داروسازی بسته محل فعالیت و دانش و تجربه او، از 4.5 میلیون تا 95 میلیون تومان متغییر است که در صورت اخذ مجوز تاسیس داروخانه این مبلغ افزایش خواهد یافت.

9099071613

 

درآمد رشته های علوم پزشکی  »  رشته دامپزشکی

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ دامپزشکان وظیفه مراقب سلامت و درمان حیوانات خانگی و سایر حیوانات را بر عهده دارند.

فارغ اتحصیلان رشته دامپزشکی، می توانند در کلینیک شخصی خود یا داروخانه های دامپزشکی و کلینیک ها مشغول به کار شوند.
امروزه با افزایش حیوانات خانگی، نیاز به دامپزشکان جهت انجام واکسیناسیون و درمان آن ها، نسبت به قبل بیشتر شده است. و دامپزشکان به طور میانگین درآمدی حدود 3 تا 5 میلیون در ماه دارند که بسته به شرایط مختلف، از جمله محل کار و مهارت او، متغییر است.درآمد رشته های علوم پزشکی

بازار کار بهترین رشته های علوم تجربی

پردرآمدترین رشته های پزشکی

درآمد رشته های علوم پزشکی  »   رشته فیزیوتراپی

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »   یک فیزیوتراپیست اگر کسب و کار شخصی داشته باشد و برای خودش کار کند، مهمترین عامل در میزان درآمد او، تعداد بیمارانی است که به او مراجعه می کنند.

که این موضوع نیز به شهر محل کار، موقعیت دفتر کار، توانمندی او در ارتباط گرفتن و جذب بیماران و مواردی از این قبیل برمی گردد. ولی اگر مانند هر کسب و کار دیگری، بتواند خوب عمل کرده و تعداد بالایی از بیماران را جذب و درمان کند، درآمد بسیار خوبی می تواند داشته باشد.درآمد رشته های علوم پزشکی

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »   فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی عمدتا به دلیل نیاز به سرمایه برای راه اندازی کلینیک، معمولا بعد از اتمام دوره تحصیل ترجیح می دهند، ابتدا در یک بیمارستان یا کلینیک فیزیوتراپی مشغول به کار شوند و بعد از کسب تجربه لازم و تأمین سرمایه مورد نیاز، اقدام به راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی نمایند.


مشاور گروپ



درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »  اما اگر فیزیوتراپیست در استخدام یک کلینیک، مرکز بهداشتی یا بیمارستان باشد؛ میزان سابقه، پست سازمانی و عواملی از این قبیل، درآمد او را تعیین می کند.

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »   در بخش خصوصی، معمولا در شروع، حقوق ثابت فیزیوتراپیست ها کمتر است. به مرور و با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر، معمولا با دریافت درصدی از حق درمان بیماران، به درآمد آن ها افزوده می شود. بررسی های ما در گفتگو با فیزیوتراپیست ها نشان می دهد، کسانی که سابقه کاری بین 2 تا 5 سال دارند، دارای درآمد متوسط 6 تا 18 میلیون در ماه می باشند، که در لیست پردرآمدترین رشته های پزشکی قرار می گیرد.

ویزیت خانگی نیز یکی از روش های کسب درآمد برای فیزیوتراپیست ها، حتی آن هایی است که تازه فارغ التحصیل شده اند و درآمد خوبی دارد. درآمد رشته های علوم پزشکی 

درآمد رشته های علوم پزشکی  » رشته پرستاری

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟  »  مراقبت های پزشکی در قبل و طول و بعد از جراحی بیماران و مراقبت های درمانی آن ها بر عهده پرستار می باشد. امروزه با افزایش نیاز بیمارستان ها و حوزه های مختلف درمانی به پرستاران و اهمیت این قشر در بهبود و ارتقاء وضعیت سلامت یک بیمار، درآمد خوبی برای آن ها وجود دارد.

همچنین پرستاران با شروع دوران کارآموزی خود در طول تحصیل، نیز مبلغی را به عنوان حقوق، دریافت می کنند.

اما به صورت حدودی در آمد پرستاران 4.5 الی 18 میلیون تومان می باشد که با احتساب شیفت های کاری و ادمه تحصیل در مقطع ارشد، این مبلغ قابل افزایش است.

 

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ »  رشته هایی با درآمد 30 میلیون به بالا در ماه(بالا 30 میلیون می تواند به بی نهایت هم میل کند!):جراحان و فوق تخصص های پزشکی-اغلب تخصص های پزشکی-متخصصین دندانپزشکی-داروساز عمومی به شرط تاسیس داروخانه-دکتری علوم آزمایشگاهی به شرط تاسیس آزمایشگاه

رشته هایی با درآمد 20-30 میلیون در ماه:

دندانپزشک عمومی-متخصصین داروسازی به شرط هیئت علمی بودن و بدون داروخانه.

رشته هایی با درآمد 15-20 میلیون در ماه:

فیزیوتراپی به شرط تاسیس کلینیک-دکتری پرستاری به شرط سوپروایزری و هیئت علمی بودن-دکتری علوم آزمایشگاهی به شرط مسئول فنی و هیئت علمی بودن.

رشته هایی با درآمد 10-15 میلیون در ماه:

پزشک عمومی-متخصصین دامپزشکی به شرط هیئت علمی بودن-کارشناسان بینایی سنجی به شرط تاسیس کلینیک شخصی و مرکز فروش عینک های طبی-دکتری و متخصصین تغذیه به شرط هیئت علمی بودن

رشته هایی با درآمد 8-12 میلیون در ماه :

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی در حال حاضر چقدر است ؟ » داروساز عمومی به عنوان مسئول فنی-کارشناس یا ارشد یا دکتری فیزیوتراپ به عنوان مسئول فنی-بینایی سنج فقط با کلینیک شخصی-گفتار درمانی و کاردرمانی به شرط تاسیس مراکز مربوطه-متخصص دامپزشکی-شنوایی شناسی به شرط تاسیس کلینیک شخصی-پرستار سوپروایزر یا مترون

رشته های با درامد 5 الی 9 میلیون :

دامپزشک عمومی-کارشناسی و ارشد تغذیه-پرستاری با ساعات کار متوسط و کم-علوم آزمایشگاهی-مامایی-گفتار درمانی-کاردرمانی-اتاق عمل-هوشبری و کاردانی پروتز دندانی و فوریت های پزشکی و بهداشت و پزشکی هسته ای و شنوایی شناسی.

سوالات متداول متقاضیان رشته پزشکی

درآمد رشته هوشبری چه میزان است؟

میانگین درآمد کارشناسان رشته هوشبری حدود 4 میلیون تومان در ماه است.

پردرآمد ترین رشته های پزشکی کدام است؟

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با درآمد هر یک از رشته های پزشکی پرداخته ایم.

درآمد رشته های مامایی، هوشبری و اتاق عمل چه میزان است؟

رشته های مذکور درآمدی حدود 3 الی 5 میلیون تومان در ماه دارند.

3.5/5 - (252 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه درآمد رشته های علوم پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Hamid

    سلام.وقت تون بخیر.من 40 سال سن دارم.کارشناس علوم آزمایشگاهی و استخدام رسمی ، تازگی هم کارشناسی ارشد تغذیه رو تموم کردم و به خاطر ذوره ای که گذروندیم ظاهرا نظام پزشکی تغذیه  هم بهمون میدن… حالا که می خوام برای دکتری تغذیه بشینم بخونم دودل شدم که اصلا ارزش این همه وقت گذاشتن رو داره؟ چون می ترسم بازار خوبی نداشته باشه و پزشک ها هم نذارن کار کنیم… به نظرتون برای همین دکتری تغذیه بخونم بهتره یا بشینم برای داروسازی یا پزشکی از کنکور بخونم! اصلا منطقیه تو این سن؟ نمیدونم چیکار کنم واقعا… اگه راهنمایی ام کنید خیلی ممنون میشم.

    پاسخ
    1. سروش

      من خودم پزشکی میخونم هم کلاسی دارم از 29 سالگی از پرستاری اومده پزشکی
      به نظر من اصلا ارزش نداره برا کنکور پزشکی بخونی چون 7 سال که فقط خودشه 2 سالم طرح 3 تا 5 سال هم تخصص یه چیزی بین 12 تا 14 سال طول میشکه تا به درامد برسی شما الان 40 سالته تا اون موقع 54 سالت شده تازه اگه همه درسا رو بدون افتادن پاس کنی ….
      بعدم فکر نکنید که میتونید کنارش کار کنید چون فقط 3 سال اول پزشکی انقد سبکه که میتونید بعدش کشیک ها و درس های سنگین استاجری و اینترنی شروع میشه ، رزیدنتی هم که هیچی فقط سال اولش تو ماه 10 15 روز کشیک دارید … کلا از کار زندگی میفتید و تازه به یکی احتیاج دارید که خرجتونو بده …..
      اینو از دهن یه پزشک بشنوید …
      بهتره دنبال یه چیز دیگه بگردید، دیگه خود دانید!!!

      پاسخ
  2. رضا

    سلام درامد برام مهم هست اما ميخوام بدونم نياز مردم بيشتر به چه رشته اي هست چون مفيدبودن رو ترجيح ميدم به ثروتمند بودن
    لطفا جواب رو در ايميل برام بفرستين
    r_ebi@yahoo.com
    ميخوام بدونم مردم دنيا به چه چيزي بيشتر نياز دارن مشكلات مردم بيشتر از چيست؟

    پاسخ
  3. انیس

    سلام ببخشید شما اتاق عمل آزاد یا بهداشت عمومی سراسری رو انتخاب میکنید؟

    پاسخ
    1. پیراپزشک

      جالبه که بدونید رشته دامپزشکی مثل گیاه پزشکی از رشته های شاخه علوم پزشکی نیست و مربوط به رشته های غیرپزشکی و زیر نظر وزارت علوم است نه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

      پاسخ
  4. poo

    نخیر آقا فقط پرستاری درآمدش خوبه اینا دارن چرت میگن

    پاسخ
    1. user3

      جناب اطلاعات غلط خودتونو به بقیه هم نشر ندید !

      پاسخ
    2. ارمین

      شما اول از ادب حرف بزن بعد حقوق رشته.

      پاسخ
  5. احسان

    سلام نظرتون درباره رشته پزشکی هسته ای چیه؟؟

    و اینکه نظرات سایتو میخوندم اکثرا رو بینایی تاکید دارید چرا؟!

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      رشته متوسطی هست
      بینایی بعد از سه رشته اصلی و فیزیوتراپی نسبت به بقیه رشته ها هم پولسازتره هم ظرفیت کمی داره و خطر اشباع شدنش کمتره و هم کار راحت تری دارن و هم میتونن تا دکتری ادامه تحصیل بدن

      پاسخ
  6. sara

    سلام کسانی که از طریق کنکور در رشته فوریت پزشکی قبول میشن ودرمصاحبش هم شرکت میکنن ایا استخدام میشن یا فقط در دانشگاه میخونن چون اشاره ای به استخدام فوریت پزشکی تو هیچ سایتی نشده لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
    1. نیما

      فوریت استخدامی صدرصد داره فقط حقوق کمه باید ادامه بدی ارشد پرستاری اورژانس به گیری

      پاسخ
  7. امیر

    سلام خسته نباشید… خواستم بپرسم بنظر شما بین رشته های پرستاری و بهداشت عمومی کدوم ارجحیت داره؟ و آیا پرستاری آزاد و ملی از نظر مدرک و بازار کار با هم تفاوتی دارن ‌؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      پرستاری
      خیر تفاوتی ندارن

      پاسخ
    2. نیما

      پرستاری استخدام صدرصدی برو پرستاری، آزادیا ملی تو ایران فرق نداره

      پاسخ
  8. امیر حسین

    علوم ازمایشگاهی بهتره یا میکرو بیلوژی ؟

    پاسخ
    1. عبدالله

      رشته بیوتکنولوژی در ایران بیشتر کاربرد پژوهشی داره و لذا بازار کار خیلی کمی داره. ولی برای ادامه تحصیل خوبه. رشته علوم آزمایشگاهی بازار کار بهتری داره.

      پاسخ
  9. امیرحسین

    درامد رشته بهداشت عمومی چقدره

    پاسخ
    1. sara

      سلام خسته نباشید
      من پرستاری ازاد یه شهر دیگه وفوریت های پزشکی شهر خودمون قبول شدم میشه بگین کدومش از لحاظ اینده شغلی وحقوقش بهتره وامکان پیشرفتم توش بیشتره؟؟

      پاسخ
      1. user3

        قطعا پرستاری در حال حاضر

        پاسخ
  10. امیر حسین

    سلام درامد رشته پرتو شناسی و علوم تغذیه چه قدره

    پاسخ
  11. سودا

    سلام بین رشته های رادیولوژی رادیوتراپی و پرستاری و اتاق عمل کدوم ها رو بالاتر بزنیم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. user3

      رادیولوژی

      پاسخ
  12. مهدی

    سلام توضیحات تون فوق العاده و کامل بود مرسی

    پاسخ
  13. F.kh

    سلام
    اگه کسی در رابطه با رشته بیوتکنولوژی چیزی میدونه بگه.
    ممنون

    پاسخ
  14. مهدی بهادری

    من بهداشت مبارزه با بیماری ها خوندمه که زیر شاخه بهداشت عمومی هست….به خاطر علاقه ام کنکور باز دادم و فوریتها در اومدم…..اما خیلی کار سخت و کم در امد هست….بنابر این رشته بهداشت رو ادامه دادم و همون سال استخدام شبکه بهداشت و درمان شدم و خیلی راضی ام

    پاسخ
    1. حامد

      سلام
      ببخشید میتونم بپرسم الان درآمدتون چقدره؟

      پاسخ
  15. Mohadeseh

    سلام. خسته نباشید.
    میخواستم درامدرشته انکولوژی بدونم
    درمقطع تخصص یافوق تخصص

    پاسخ
  16. Mohadeseh

    سلام.خسته نباشید
    میخواستم درامدرشته انکولوژی و بدونم.
    درمقطع تخصص یافوق تخصص.

    پاسخ
    1. عبدالله

      رشته انکولوژی یک رشته فوق تخصص هست. اول پزشکی میخونی بعد تخصص داخلی و بعد فوق تخصص انکولوژِی

      پاسخ
  17. Mohadeseh

    سلام.خسته نباشید
    میخواستم درامدرشته انکولوژی و بدونم.
    درمقطع تخصص یافوق تخصص

    پاسخ
  18. Mohadeseh

    سلام.خسته نباشید.
    میخواستم درامد رشته انکولوژی وبدونم.

    پاسخ
  19. صادق

    صد در صد بهداشت

    پاسخ
  20. مهدی

    سلام به نظرتون رشته بهداشت عمومی از نظر آینده شغلی بهتره یا فوریت؟

    پاسخ
    1. نیما

      صد در هزار فوریت پزشکی

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی