درامد رشته دندانپزشکی + حقوق دندان پزشکان

درآمد دندانپزشکان در تخصص های پولساز این رشته چقدره ؟ مشاور گروپ پاسخ می دهد

جهت مشاوره در زمینه درامد رشته دندانپزشکی + حقوق دندان پزشکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

درآمد دندانپزشکان : دندانپزشک می تواند در بیمارستان، کلینیک ها، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی استخدام شود. ولی اغلب دندانپزشکان مطب شخصی داشته و به طور مستقل کار می کنند. در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید…

درآمد دندانپزشکان


درآمد دندانپزشکان : در صورت علاقه به مباحث علمی و آموزش، داشتن تخصص (Ph.D) و بورد تخصصی دندانپزشک می تواند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدریس کرده و در کنار آن به تحقیقات علمی نیز بپردازد.

میزان درآمد دندانپزشک

درآمد دندانپزشکان با توجه به محل و شرایط کار متفاوت است. آنهایی که در بخش دولتی کار می کنند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند. آنهایی که در کلینیک های خصوصی کار می کنند، درآمد بالاتری دارند. در کلینیک ها معمولا روال بدین صورت است که دندانپزشک یک حقوق ثابت دریافت کرده و به ازای هر بیمار نیز درصدی به عنوان حق العمل می گیرند.

 درآمد دندانپزشکان : دندانپزشکان مستقل که دارای مطب شخصی هستند،با توجه به برخی عوامل از جمله مهارت و تخصص، میزان فعالیت و …، درآمدهای متفاوتی دارند. البته معمولا یک دندانپزشک خوب در مطب شخصی درآمد بالاتری نسبت به کار در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی دارد. در کنار این موارد باید توجه داشت که هزینه تاسیس و راه اندازی مطب دندانپزشکی که شامل هزینه های خرید تجهیزات، وسایل و مواد دندانپزشکی به علاوه خرید یا اجاره مکانی مناسب برای مطب می باشد، نسبتا بالا است. اما در صورت موفقیت و داشتن تعداد زیاد بیمار، این هزینه ها در مدت نه چندان زیادی جبران شده و به سوددهی می رسد.

حقوق دندانپزشک

میزان حقوق دندانپزشک با توجه به استان محل فعالیت و شرایط کاری متفاوت است دندانپزشکانی که جذب مراکز درمانی دولتی می شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوقدریافت می کنند اما دندانپزشکانی در کلینیک های خصوصی فعالیت دارند، درآمد بیشتری دارند و معمولا بدین صورت است که به ازای هر بیمار ، درصدی را به عنوان حق العمل به کلینیک پرداخت می کنند. در ادامه میزان حقوق دندانپزشک در هر یک از تخصص ها ارائه داده شده است.

پر درآمد ترین تخصص های دندانپزشکی کدام است ؟

در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با پر درآمد ترین تخصص های رشته دندانپزشکی پرداخته ایم. یکی از پر در آمدترین تخصص های دندانپزشکی، ارتودنسی با درآمد ماهیانه 35 میلیون تومان می باشد. درآمد ماهیانه جراحی دهان و فک و صورت حداقل 30 میلیون تومان در ماه است.

پروتز های دندانی : درآمد ماهیانه حدود 30 میلیون تومان در ماه

جراحی لثه : درآمد ماهیانه حدود 25 میلیون تومان در ماه

دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی : در آمد ماهیانه حدود 20 میلیون تومان در ماه

دندانپزشک متخصص از عمل جراحی هایی که روزانه انجام می دهد ، درآمد مجزایی خواهد داشت و اگر در ماه فقط 10 عمل جراحی داشته باشد ، می تواند ماهانه حدود 10 میلیون تومان نیز از طریق جراحی کسب کند.

حقوق دندانپزشک در بیمارستان

به دلیل بازارکار خوب دندانپزشکی در بسیاری از کشورهای دنیا، دندانپزشکان درآمدهای خوبی نیز دارند. به طور کلی درآمد آنها از درآمد متوسط جامعه شان بیشتر است.

مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی در کمترین صورت بین 100 تا 150 هزار تومان هزینه دارد. هر کلینیک به طور متوسط بین 120 تا 150 مراجعه کننده دارد که با یک حساب سر انگشتی می توان گفت که یک کلینیک دندانپزشکی در کمترین حالت 15 میلیون درآمد دارد که با کسر 12 درصد هزینه ها بین 12 و نیم تا 13 میلیون سود خالص دارد که در آمد ماهیانه آن به بیش از 300 میلیون تومان می رسد.

برای راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی باید شرایط عمومی و تخصصی را به صورت یکجا داشت. شرایط عمومی تاسیس یک درمانگاه دندانپزشکی عبارت است  از :

1- تاسیس هر گونه موسسه درمانی به نام مرکز دندانپزشکی قبل از هر گونه اقدام، منوط به کسب موافقت اصولی و پروانه تاسیس از وزارت متبوع است.

2- نداشتن سوء پیشینه

3- داشتن ساختمان مناسب و مورد تایید کارشناس وزارتخانه متبوع(فضای فیزیکی مورد نیاز مرکزدرمانی بر اساس تعداد یونیت دندانپزشکی و بخشهای مصوب محاسبه می شود که حداقل مساحت مناسب برای هر یونیت و متعلقات مربوطه 10 متر است.)

4- مراکز درمانی عمومی و تخصصی داندانپزشکی می توانند در حداقل مساحت 150 متر مربع و در یک یا چند طبق ساختمان احداث شوند. اصل هر مرکز درمانی اعم از تخصصی و عمومی با مرکز مشابه نبایستی از 500 متر کمتر باشد. علاوه بر این شرایط عمومی، شرایط تخصصی هم باید در راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی مورد توجه قرار گیرد. بر اساس آیین نامه تأسیس درمانگاه های دندان پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

شرایط تخصصی راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی عبارت است از

1- وجود یک دستگاه اتوکلاو با حجم حداقل 17 لیتر به ازای هر 5 دستگاه یونیت دندانپزشکی الزامی است.

2- وجود حداقل یک دستگاه رادیوگرافی پری اپیکال

3- مراکز تخصصی می توانند علاوه بر بند 5-3 یک دستگاه رادیولوژی پانورکس ولترال سفال نیز داشته باشند.

4- برای بهره برداری اولیه از مراکز، تعداد حداقل 5 دستگاه یونیت صندلی دندانپزشکی و متعلقات مربوطه ضروری است.

5- دارو و تجهیزات اتاق اورژانس (شامل کپسول اکسیژن، قفسه داروهای اورژانس، ست احیا شامل آمبوبگ و……. وحتی المقدور الکتروشوک) ضروری است.

6- وجود حداقل یک نفر پرستار دندانپزشکی با تحصیلات دانشگاهی جهت ارائه خدمات درمانی جرمگیری و آموزش بهداشت و همکاری با دندانپزشکان در هر نوبت کاری ضروری است.

7- وجود حداقل یک نفر تکنیسین رادیولوژی با تحصیلات دانشگاهی در هر مرکز تخصصی دندانپزشکی در صورت داشتن دستگاه پانورکس ولترال سفال در کلیه نوبت های کاری فعال مرکز ضروری است. گفتنی است با توجه به تعداد یونیت و نوع تخصص، نیروی انسانی اعم از دندانپزشک و پیرادندانپزشک تعیین می شود.

با توجه به شرایط عمومی و تخصصی ذکر شده راه اندازی یک درمانگاه دندانپزشکی دارای هزینه های بسیاری بالایی است که مهمترین آن را تجهیزات و لوازم مربوط به آن تشکیل می دهند.

مشاور گروپ

اگه فردی دندانپزشکی عمومی رو تموم کنه و بخواد مطب باز کنه اگه مثلا توی شهر تبریز یا استان های مشابه توی مرکز شهر یه مطب اجاره کنه ( هزینه اجاره ماهانه 3 الی 5 میلیون ) اگه همه ی هزینه هاش اعمم از هزینه دستیار دندانپزشک + هزینه اجاره مطب + هزینه آب و برق و گاز و تلفن + هزینه سرویس ماهانه یونیت + هزینه مواد اولیه لازم برای درمان بیمار رو از کل درآمد ماهانه کسر کنیم خالص دریافتیش به طور میانگین در ماه چطور خواهد بود؟

2) اگه همین دندانپزشک بخواد یکی از تخصص های دندانپزشکی ( ترجیحا پولسازترینش ) یعنی :

متخصص ارتودنسی (ارتودنتیست )
متخصص درمان ریشه (اندودانتیست )
متخصص بیماری های دهان و تشخیص
متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت ( پروستودانتیست )
متخصص دندانپزشکی کودکان
متخصص رادیولوژی دهان فک و صورت
متخصص جراحی صورت و دهان و فک
متخصص جراحی لثه و ایمپلنت ( پریودانتیست )
متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
متخصص آسیب شناسی دهان ، فک و صورت ( پاتولوژیست دهان ودندان )

رو هم کنارش بگیره بعد تخصص با در نظر گرفتن هزینه های گفته شده تو سوال قبل خالص دریافتیش به طور میانگین در ماه چقدر خواهد بود؟

توجه :  اینم در نظر بگیرین که تبلیغات هوشمند توی اینستاگرام ( توی پیج شاخ های مجازی ) و تلگرام ( توی کانال های مشهور مثل گیز میزو… ) هم از قبل انجام شده باشه.

اگه به دنبال پاسخ به این سوال هستید ؛ توصیه میکنیم از دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته که در گروه مشاوره گروپ هستند ؛ بپرسید و اطلاعات و نیز راهنمایی های دقیق تر و حرفه ای را از تحصیلکرده های این رشته دریافت کنید .

رتبه های برتر

اسامی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی

که در تیم مشاور گروپ حضور دارند :

سیده نسرین حاکمی – دندانپزشکی مشهد
آذر نعیمی – دندانپزشکی شیراز
محمد رضا پناهی – دندانپزشکی بهشتی
کریم مولایی – دندانپزشکی تهران
مرتضی زارعی – دندانپزشکی شیراز

آرزویمان سربلندی و موفقیت جوان ایرانی است .

انگیزه برای کنکور

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

سوالات متداول متقاضیان رشته دندانپزشکی

میزان درآمد دندانپزشکان در ماه چه میزان است؟

میزان درآمد دنداپزشکان با توجه به تخصص، استان محل فعالیت، شرایط کاری و… متفاوت است. در این مقاله تخصص های پولساز رشته دندانپزشکی معرفی شده است.

شرایط راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی چیست؟

شرایط عمومی و تخصصی راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در این مقاله بیان شده است.

طول دوره تحصیل رشته دندانپزشکی چند سال است؟

دانشجویان پس از گذراندن 5 الی 7 سال طول دوره تحصیل در دانشگاه، و 2 سال طرح تعهد خدمت فارغ التحصیل می شوند و می توانند وارد حرفه و شغل خود شوند.

4.4/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه درامد رشته دندانپزشکی + حقوق دندان پزشکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمدرضا

    درآمد دندانپزشکان خیلی بالاست بالای ۱۰۰ تومن درماه

    پاسخ
  2. محمدرضا

    ولی تو تهران مطب‌های دندانپزشکی در سالهای اخیر خالیه…به ازای هر ۸۰۰ نفر در تهران یک دندانپزشک وجود داره

    پاسخ
  3. محمد

    دندانپزشکان بیکار هم داریم که با احداث مطب هیچ مریضی ندارن

    پاسخ
  4. حسین

    درآمد دندانپزشکان کمتر ۵۰ تومن در ماه نیست

    پاسخ
  5. محمدرضا

    داروخانه ها هم ماهی ۲۰۰ میلیون درآمدشونه

    پاسخ
  6. محمدرضا

    در تهران به ازای هر ۸۰۰ نفر یک دندانپزشک وجود داره این آمار سازمان نظام پزشکی هست.امسال ظرفیت دندانپزشکی داتشگاهها به ۲۰۰۰ نفر میرسه.بزودی درآمد دندانپزشکان هم مثل پزشکان عمومی خواهد شد

    پاسخ
  7. محمدرضا

    در تهران حدودا برای هر ۸۰۰ نفر یک دندانپزشک وجود داره این آمار مربوط به تعداد مجوزهای صادر شده از سوی سازمان نظام پزشکی‌ هست…به نظرتون هر نفر در سال چند بار به دندانپزشک مراجعه میکنه و آیا همه توان مالی برای هزینه های بالا رو دارند….امسال ظرفیت دندانپزشکی دانشگاهها به ۲۰۰۰ نفر میرسه …با این اوصاف در آمد دندانپزشکان هم مانند پزشکان عمومی خواهد شد

    پاسخ
  8. جهانگیر

    با سلام
    من دندانپزشک ماهی نزدیک به ۲۰۰ میلیون درامد دارم شما اگه هر روز یه دندان پر کنین ماهی ۳۰ تومن در میارین
    حالا چه برسه روزی ۸ تا ۱۲ مراجعه کننده داشته باشین

    پاسخ
  9. مسعود

    شما که از علاقه میگید چرا فقط بحث پول میکنید…دوستان عزیز اگه وجدان داشته باشید و خوب کار کنید ۵۰ الی۷۰ میلیون…البته تو مقطع تخصص بالاتره..البته این در آمدها دقیق بعد اتمام درس نیست حداقل بعد ۴ الی ۵سال بعد اتمام درس هست

    پاسخ
  10. sahrae

    من امسال انتخاب رشته دارم الان که بعضی از نظر هارو خوندم به شک افتادم که دندونپزشکی خوبه یا نه! واقعا اگه حقوق یک دندون پزشک کمتر از اینی باشه که توی مقاله هستش ظلمه ! چون میگن رشتش خیلی سخته🤦🏼‍♀️

    پاسخ
  11. Ghazal

    والاهمش الکیه .رشته های خوبی هستن ولی درآمد بستگی به خودت داره

    پاسخ
  12. پرستو

    بنظر من شما یا کلا دندون پزشک شپ یا اگ نمیشی انرژی منفی نده
    کسی میخواد به هدفش برسه بهتره ک براش تلاش کنه همین

    پاسخ
  13. سینا

    من اگه همین امروز مدرک عمومی رو بگیرم و درآمد ماهیانه ام کمتر از ۱۰۰ میلیون باشه اصلا کار نمیکنم و ادامه تحصیل میدم ولی خب اگه به خودت استراحت ندی اصلا دست نیافتنی نیست

    پاسخ
  14. عرفان

    شما توصیه غلط نکن خواهشاً اطلاعات بسیار غلط هم نده. شما مگه دندانپزشک هستی ؟یا رتبه برتر یا مشاور کنکور و تحصیلی؟ آقای عرفان خسروی .

    پاسخ
  15. عرفان

    درآمدش البته با توجه به تلاششون و تجربه هاشون و شرایط و منطقه معمولا فعلا به عقیده من که اصلا زیاد راجع به اینا زیاد نمی‌دونم می‌تونه خوب باشد با توجه به وضع کشور/تورم واقتصادی کشورمونو میگمش. فعلا که هنوز به نظرم از جایگاه اجتماعی و اقتصادی هم هنوز برخوردارن . درست میگیدش شاید اتلاف عمر نیستش . اگر اینجوری بود آیا فقط بخور و بخواب و خوش گذرانی های زود گذر برای ما درست بود ؟ . معلومم هستش که نه. ولی هر کاری حتی اینترنتی هم ممکنه سختی ها و یا فعالیت های مخصوص به خودش رو داشته باشد‌. درست فرمودینش شما دوست عزیزم. فک کنم علاقه و توانایی جسمانی و شرایط بازار کار و درامد و اشتغال و رفاه اجتماعی اقتصادی دندانپزشکی در حال حاضر و آینده رو برای انتخاب مسیر شغلی درست در حال حاضر و آینده و …… مد نظر داشته باشیم عالیه به نظرم . البته شاید علاقه هم در مسیر بوجود بیاد وشاید اصلا غیر ممکن نباشد. شهرت و اعتبار و اعتماد و اعتبارش‌و ….. رو که دقیقاً نمی‌دونم والا که خدای نکرده راهنمایی غلطی نکرده باشم . طبق فرموده امام علی (ع) مشورت کردن قبل از شروع یک راه یا کار .بسیار امر پسندیده مهم و توصیه شده ای هستش .تدبر و مشاوره و کمک گرفتن از بزرگانی در حوزه کنکور سراسری و بعضی از رتبه های برتر کنکور سراسری و….. قبل از شروع این مسیر به نظرم ان شا الله خالی از لطف نباشد و. نخواهد بودش.)) با طلب آرزوی موفقیت و کامیابی و عاقبت بخیری برای همه شما . ضمنا درآمدش هم با توجه به عملکرد و تلاششون و تجربه هاشون می‌تونه در مناطق مختلف و شرایط مختلف و….. متغیر باشد . هر کس تلاش و زحمت بکشد در این راه ان شا الله خدا مزدش رو بده البته با توجه به این توصیه های مهمی که ذکرشون کردم من و ……))

    پاسخ
  16. Disa

    شما نمیدونید که درآمدش چقدره و در جواب به فاطمه خانوم اینه که درآمد حداقل ۳۰ میلیون و حداکثر زیاده و من تا جایی که شنیدم ۳۰۰میلیون بوده من عاشق دندانپزشکی هستم و هیچ چیز مانع من نمیشه

    پاسخ
  17. خسرو نایابی

    نویسنده مقاله یا گفتار فوق در خصوص درآمد دندانپزشک بیشتر به خواب و توهم یا آرزویی دست نیافتنی شباهت دارد.جوونای ناامید رو اینقدر مضحکه نکنید و با افکار و برنامه ریزی آینده شون بازی و شوخی نکنین این آمارو ارقام و درآمدها برای دندانپزشکی چون بنده از دانشگاه مادر و ۲۵سال سابقه کار بسیار مضحک و مسخره است و هیچ دندانپزشکی این مبالغ را خواب هم نمی بیند.جوانان الان تحت فشار کافی اقتصادی هست شما دیگر اینکار را با این قشر جوان نکنید چون واقعا گناه دارد راهنمایی اشتباه و آدرس غلط دادن

    پاسخ
    1. user3

      تو این مطلب جایی ذکر نشده همه این قدر درامد دارن! بعضیا بیشترن بعضیا کمتر
      تاکید میکنم شاید برای انگشت شماری درست باشه
      در مجموع تخصص های پزشکی درآمد بهتری دارن‌

      پاسخ
      1. امیرحسین سعیدی اصل

        یدونه ایمپلنت دوساله کره 4میلیون تومان هزینه داره.اگه میانگین 20 ایمپلنت در ماه انجام بده 80 میلیون تومان درامد داره.به نظر من اصلا درآمد کم یا زیاد ملاک نیست.من خودم به دندان پزشکی علاقه زیادی دارم حتی از 1 سالگی مسواک می زدم. کسایی که موفق نمی شن چرا می خوان شکست شون رو سر اونایی بندازن که می خوان موفق بشن…

        پاسخ
  18. فاطمه

    باسلام.میخاستم بدونم حداقل و حداکثر در آمد یک دندانپزشک عمومی در مراکز دولتی در تهران چقده؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
  19. Mahtab

    عدد مشخصی نداره بسته به این داره چقدر بخوای کار کتی و وضعیت امادگی بدنی خودت چجور باشه اما به محض شروع کار تو درد رو حس خواهی کرد و از نظر استهلاک بدنی مزززخرفه. تو جامعه الانم که تعرفه ها ازچند سال پیش همینه و 90 درصدم نمیتونن هزینه کنن اغلب درمانها به سمت کشیدن میره و در کل با این اوضاع من توصیه نمیکنم و بنظرم نمیارزه چون الان دیگه برا یک تازه کار حتی مبلغ حقوق بالا هم نیست!!!

    پاسخ
    1. سعید

      سلام.اگه سایت رو بخونی زده ماهی سیصد میلیون تومن ..بعدش اگه تو با تمامای ارگان ها قرار داد بزنی بیشترم گیرت میاد.مهم آمادگی جسمانیه که من آمادگی بالایی دارم

      پاسخ
      1. یاسی

        عزیزم هزینه تاسیس کلنیک در جای خوب شهر تهران و تجهیزات بالاست بالای ۲ میلیارد حداقل هزینه است لطفا ادرس غلط ندهید

        پاسخ
        1. امیر عمادی

          هان هزینه کلینیک ۲ میلیارد!!؟؟؟ کیلینیک دندان پزشکی حداقل ۱۵ میلیارد هزیمه داره

        2. امیرحسین

          خوب شاید کسای هستن که میتونن ۲میلیاردبدن

      2. امیرحسین سعیدی اصل

        دقیقا. دندانپزشک عمومی ماهیانه 30 میلیون هست.دندان پزشک فوق تخصص قطعا درامد بیشتری داره.من خودم به دندان پزشکی علاقه زیادی دارم.
        اینجا هم تو مقاله اشاره شده (مراجعه به يك كلينيك دندانپزشكي در كمترين صورت بين 100 تا 150 هزار تومان هزينه دارد. هر كلينيك به طور متوسط بين 120 تا 150 مراجعه كننده دارد که با يك حساب سر انگشتي مي توان گفت كه يك كلينيك دندانپزشكي در كمترين حالت 15 ميليون درآمد دارد كه با كسر 12 درصد هزينه ها بين 12 و نيم تا 13 ميليون سود خالص دارد كه در آمد ماهيانه آن به بيش از 300 ميليون تومان مي رسد.)

        پاسخ
  20. ali moradi

    سلام ببخشید یه سوال داشتم اونم اینکه یه دندون پزشک چند سال میتونه کار کنه ، اصلا نسبت به ضرر هایی که داره میارزه؟
    ممنون از سایت خوبتون.

    پاسخ
    1. عرفان

      1«ده سال باید درس خوندش بعد2
      خستگی و سختی دروس3تایم کار وزحمت بالا. 4اتلاف عمر ووقت گرانبهای دنیوی واخروی5بهشت مگه پزشکیه دندونپزشکیه؟6 درامد نه خیلی بالا7کار اینترنتی بادرامد چند صد میلیونی در ماه دارم نیازی به دلایل بالا ندارم اههههه پایان . من دیگه حرفی ندارم

      پاسخ
      1. امیرحسین سعیدی اصل

        سلام.ابه نظر من هر درسی خستگی و سختی خودش رو داره و اگه بخوای تو کاری موفق بشی باید زحمت بکشی. (مگه خدا ما رو آفریده تا که بخوابیم و با موبایل بازی کنیم.) و اصلا هم اتلاف عمر نیست 24 ساعت هر روز وقت داریم که 8 ساعت به استراحت کردن میره و بقیش به کارهای روزانه. درسته بهشت جای پزشکی دندون پزشکی نیست ولی این دنیا هم جای بیکاری نیست که به دیوار نگاه کنی بعد هم انتظار داشته باشی که ماهیانه درامد بگیری.اگه کسی بخواد درامد بالایی داشته باشه باید زحمت زیادی بکشه.کار اینترنتی نیاز به تحصیل و زحمت نداره ولی دندان پزشکی زحمت زیادی داره. الان پرفسور سمیعی زحمت زیادی میکشه یا یه کسی که کار اینترنتی داره زحمت زیادی میکشه(منظورم کلی هست).انشالله همیشه خوشبخت وسلامت باشید.

        پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی