دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۲ | سوابق تحصیلی

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۲ | سوابق تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۲ | سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1402 شرکت کرده اند و یا افرادی که در این آزمون شرکت نکرده اند می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنند. در این نوشته لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۲ ، سوابق تحصیلی آورده شده تا شما بتوانید با توجه به اولویت های خود اقدام به انتخاب رشته نمایید.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

در این بخش لینک دانلود دفترچه های ثبت نام بدون کنکور و با سوابق تحصیلی را برای شما قرار داده ایم. منبع این دفترچه ها سایت سازمان سنجش بوده و در مرداد ماه 1402 منتشر شده است و مربوط به سال تحصیلی 1402- 1403 می باشد.

دفترچه انتخاب رشته برای افرادی که در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده اند

دفترچه انتخاب رشته برای افرادی که در کنکور ۱۴۰۲ شرکت نکرده اند

در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور به دو نکته مهم لازم است که توجه داشاته باشید:

نکته اول: در انتخاب رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی برخلاف کد رشته های با آزمون محدودیتی از نظر دوره مجاز و
یا گروه آزمایشی وجود ندارد و همه داوطلبان بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی و از تمامی گروه های آزمایشی، مجاز به انتخاب تمامی کد رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی هستند. 

نکته دوم : در صورتی که داوطلب نسبت به انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون اقدام کند و علاوه برآن نسبت
به ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (موضوع موارد مندرج در همین دفترچه راهنما) اقدام کند، ثبت نام و انتخاب رشته صرفاً براساس سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد و هزینه آن مسترد نخواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی تجربی

داوطلبانی که در کنکور تجربی شرکت کرده اند و تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته نمایند در این بخش لینک دانلود دفترچه قرار داده شده است.

دانلود دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ریاضی

داوطلبانی که در کنکور ریاضی شرکت کرده اند و تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته نمایند در این بخش لینک دانلود دفترچه قرار داده شده است.

دانلود دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی انسانی

داوطلبانی که در کنکور انسانی شرکت کرده اند و تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته نمایند در این بخش لینک دانلود دفترچه قرار داده شده است.

دانلود دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی هنر

داوطلبانی که در کنکور هنر شرکت کرده اند و تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته نمایند در این بخش لینک دانلود دفترچه قرار داده شده است.

دانلود دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق زبان های خارجی

داوطلبانی که در کنکور زبان های خارجی شرکت کرده اند و تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته نمایند در این بخش لینک دانلود دفترچه قرار داده شده است.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور و همچنین بر اساس سوابق تحصیلی 28 مرداد 1402 می باشد. که شما می توانید بعد از دریافت دفترچه اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته نمایید. داوطلبان می توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را با توجه به دفترچه مورد نظر انجام دهند.

مندرجات دفترچه رشته های بدون کنکور سنجش

داوطلبانی که در آزمون سراسری نوبت اول (دیماه 1401) و یا نوبت دوم (تیرماه 1402) ثبت نام نکرده اند، در صورت تمایل به انتخاب رشته محلهای پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی، لازم است طبق مفاد این دفترچه ثبت نام کرده و انتخاب رشته کنند. این دسته از داوطلبان منحصراً مجاز به انتخاب رشته محل های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند و اجازه انتخاب رشته های پذیرش با آزمون را ندارند.

مندرجات دفترچه رشته های بدون کنکور سنجش در سال 1402 موارد زیر است:

  • جدول زمانبندی پذیرش
  • شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته
  • تعاریف
  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • سهمیه ها و تسهیلات
  • تعهدات پذیرفته شدگان در سهمیه های مختلف
  • مقررات وظیفه عمومی (ویژه برادران)
  • شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی
  • مراحل پذیرش
  • مراحل ثبت نام اینترنتی و مدارک لازم
  • نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نامی
  • و …

شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور

  1. داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید (6-3-3) اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش و یا مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی- واحدی یا ترمی واحدی) یا اخذ آن حداکثر تا تاریخ 1402/6/31 و یا داشتن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفهای برای همة داوطلبان الزامی است.
  2. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و انتخاب رشته به این شیوه را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
  3. زمان ثبت نام و انتخاب رشته از تاریخ 1402/5/31 تا 1402/6/4 ثبت نام و انتخاب رشته منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سنجش انجام می پذیرد. داوطلبان لازم است قبل از اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته، دفترچه راهنما (متون و جداول) و اطلاعیه های بعدی آن که در درگاه اطلاع رسانی این سازمان درج خواهد شد را مطالعه کرده و با آگاهی کامل از شرایط و ضوابط، به ثبت نام و انتخاب رشته مبادرت کنند.
  4. نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا همه داوطلبان (دیپلمه های نظام آموزشی جدید (6-3-3)، نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفهای و کاردانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) لازم است معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند. داوطلبان توجه کنند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آنها لغو میشود.
  5. داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از تمامی گروه های تحصیلی و رشته های مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی (گروههای تحصیلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی،هنر و زبانهای خارجی) نسبت به انتخاب کد رشته های مورد علاقه خود اقدام کنند. بدیهی است نحوه گزینش آنان با توجه به نوع مدرک دیپلم و همچنین رشته انتخابی براساس جدول شماره 6 مندرج در این دفترچه راهنما صورت خواهد گرفت.
  6. زمانیکه مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نیست، در هر مرحله از پذیرش (ثبت نام و انتخاب رشته، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و …) متخلف شناخته شده و از ادامه تحصیل در رشته انتخابی محروم خواهد شد.
  7. عدم تشکیل کلاسها در دانشگاه پذیرنده پس از اعلام قبولی، ارتباطی به سازمان سنجش آموزش کشور نخواهد داشت. البته مساعدت های لازم در بررسی اولویت های بعدی با داوطلب به عمل خواهد آمد.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی ۱۴۰۲ | سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد

    درود …

    آیا دانش آموزان کاردانش که امتحانات داخلی داشتند و فقط معدل کل دارند ، دارای کد سوابق تحصیلی هستند …

    پاسخ
  2. مصطفی

    سلام لینک ثبت نام برای دانشگاه پیام نور کجاست هر چی گشتم پیدا نکردم

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      سلام کاربر گرامی
      توضیحات تکمیلی داخل دفترچه می باشد با دانلود دفترچه مورد نظر می توانید پاسخ سوالات خود را بیابید

      پاسخ
  3. Mas

    سلام تا کی مهلت داره؟

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      سلام کاربر گرامی
      تاریخی که سازمان سنجش به عنوان مهلت ثبت نام اعلام کرده برابر با 4 شهریور می باشد. احتمال تمدید این تاریخ نیز وجود دارد

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی