دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته کنکور

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ به منظور تسهیل دسترسی داوطلبان در این مقاله ارائه داده شده است. داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه در صورتی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری شده باشند، می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. قبل از فرآیند انتخاب رشته، لازم است داوطلبان دفترچه انتخاب رشته کنکور را دانلود نموده و به دقت مطالعه نمایند. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

بعد از اعلام رتبه های کنکور سراسری در اواخر مرداد ماه امسال می توانید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته توسط سازمان سنجش می توانید ان ها را از لینک زیر دانلود کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، لازم است دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ را دانلود نموده و مطالعه نمایند. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه در صورتی که رتبه لازم را کسب کرده باشند و مجاز به انتخاب رشته شده باشند، با آگاهی از شرایط و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها می توانند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را به صورت غیرحضوری و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند.

داوطلبان برای آگاهی از مراحل انتخاب رشته، تاثیر سهمیه ها در کنکور ۱۴۰۲، شیوه های گزینش آزمون سراسری، آگاهی از دوره های تحصیلی دانشگاه ها، اگاهی از رشته ها ، دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، کد رشته محل ها، آگاهی از رشته ها و شرایط دانشگاه فرهنگیان، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و … می توانند دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را دانلود نمایند.

به منظور تسریع و تسهیل دسترسی داوطلبان، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای هریک از رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان در این مقاله ارائه داده شده است.

داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه 1402/05/12 منتشر می‌شود از روز سه­ شنبه 1402/05/18 تا روز یکشنبه 1402/05/23 نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

به داوطلبان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (اعم از رشته‌های با آزمون برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و همچنین رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی، بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی بدون توجه به مجاز بودن) از تاریخ اعلام نتیجه اولیه فرصت داده شده است كه ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) گروه آزمایشی مربوط، توضیحات مندرج در بخش پیوست­ها و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته (این دفترچه و دستورالعمل از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت می‌باشد) اقدام نموده و كدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابطی كه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج گردیده) استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند. پس از آن، كدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت كدرشته محل‌های انتخابی از عصر روز دوشنبه مورخ 1402/05/17 لغایت روز شنبه مورخ 1402/05/22 براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، كدرشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی در دوره‌های مجاز مختلف اعم از روزانه، شبانه، مجازی و پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه پیام‌نور ثبت نموده و نسبت به تكمیل فرم مذكور در مدت زمانی كه در نظر گرفته شده است اقدام نمایند. پس از تائید نهایی كدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات در یك صفحه مجزا ارائه می‌شود. داوطلبان بایستی توجه داشته باشند كه فقط یك بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش نمایند.

تبصره 1:در صورت علاقه به انتخاب رشته‌های خاص یا بورسیه، حتماً شرایط و ضوابط این رشته­ ها را (که بصورت جداگانه به عنوان پیوست دفترچه‌های انتخاب رشته در درگاه اطلاع رسانی این سازمان درج شده است) مطالعه كنید و در صورت داشتن شرایط لازم، این رشته­ ها را انتخاب نمایید.

براساس مصوبه جلسه 22 مورخ 98/09/30 شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است و در صورت علاقمندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، می‌بایست آنها را در فرم انتخاب رشته در درگاه اطلاع رسانی این سازمان و در اولویت مورد دلخواه درج کنند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲

براساس اطلاعیه سازمان سنجش، زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته 1402 ، در اواخر مرداد اعلام شده است. داوطلبان پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و آگاهی از رشته محل ها، سهمیه ها و نحوه انتخاب رشته، می توانند ابعد از قطعی شدن تاریخ آن با مراجعه به سایت سنجش فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

در صورت انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ در همین مقاله قرار داده می شود…

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی  در جدول زیر ارائه داده شده است. داوطلبان به منظور انتخاب رشته تجربی و آگاهی از ظرفیت رشته های علوم پزشکی و مشاهده رشته محل ها لازم است دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری را بررسی نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۲
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۱

دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۱

(برای دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۲بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری تجربی 1400

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۲ در جدول زیر قرار داده شده است. داوطلبان کنکور سراسری انسانی لازم است پیش از فرآیند انتخاب رشته برای آگاهی از سهمیه ها ، مراحل انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی را دانلود و مطالعه نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1401

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۱

(برای دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۱ بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری انسانی 1400

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی  در جدول زیر قرار داده شده است. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی را دارند، لازم است دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نموده و به دقت مطالعه نمایند. ظرفیت دانشگاه ها در کنکور سراسری ریاضی، تاثیر سهمیه ها، رشته های کنکور ریاضی در دانشگاه فرهنگیان و … به صورت کامل در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی گردآوری شده است.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۲
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۱

(برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۱ بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ریاضی 1400

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

دفترچه  انتخاب رشته کنکور هنر  از طریق این مقاله قابل دریافت است. داوطلبان به منظور انتخاب رشته در کنکور سراسری هنر، لازم است دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را دانلود و به دقت مطالعه نمایند. لیست رشته های کنکور هنر به همراه ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به صورت کامل در دفترچه انتخاب رشته هنر بیان شده است.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1401

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری هنر 1401

(برای دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۱ بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری هنر 1400

(برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان دارای قسمت های گوناگونی می باشد و لازم است داوطلبان قبل از انجام انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نموده و مطالعه نمایند. ظرفیت پذیرش هریک از رشته ها در کنکور زبان، نحوه انتخاب رشته کنکور زبان و … به صورت کامل در این دفترچه بیان شده است.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۲
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1401

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری زبان 1401

(برای دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۱ بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری زبان 1400

(برای دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

دفترچه پیوست انتخاب رشته کنکور سراسری 1401


لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ – کلیه رشته ها در این مقاله ارائه داده شد. باتوجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره انتخاب رشته می توانید با مشاوران مجرب و متخصص مجموعه مشاورگروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و کلیه اطلاعات لازم در رابطه با نحوه پذیرش، شرایط پذیرش دانشگاه های خاص و … را دریافت نمایید.

سوالات متداول

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1401 چه زمانی منتشر می شود؟

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته 1401 ، در روز سه شنبه 1401/5/12 اعلام شده است. 

چگونه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود کنیم؟

دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت سنجش منتشر می شود. به منظور تسهیل دسترسی داوطلبان لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای تمامی رشته ها در این مقاله قرار داده شده است.

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری شامل چه بخش هایی است؟

دفترچه انتخاب رشته شامل شرایط و نحوه انتخاب رشته، جداول و کد رشته محل ها، سهمیه های کنکور سراسری، دوره های تحصیلی دانشگاه ها ، شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و … می باشد.

 
4.6/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی