دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی به صورت لینک فعال در این مقاله قرار داده شده است. دفترچه راهنما انتخاب رشته آزمون سراسری ریاضی برای داوطلبان کنکور علوم ریاضی 1400 که مجاز به انتخاب رشته شده اند، قرار گرفته است.

شما می توانید برای نحوه ی انتخاب رشته و انجام مراحل، اگاهی دقیق از کد رشته محل های رشته ها دانشگاهی گروه ریاضی و ظرفیت قبولی رشته محل ها و … دفترچه راهنمای انتخاب رشته ریاضی را دانلود کرده و از میان رشته های موجود در دفترچه با توجه به علاقه مندی و استعداد خودتان، 150 کد رشته محل را انتخاب نموده و در بازه زمانی انتخاب رشته از طریق فرم انتخاب رشته ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، ثبت نمایید.

در ادامه می توانید دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی را با لینک مستقیم انجام دهید.


♠دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی♠

——————————————————————————————————————————————————————————-

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

چطور انتخاب رشته کنم؟

خب این سوالی است که تمامی داوطلبان کنکور با آن مواجه اند. اینکه بعد از مشاهده و پذیرش رتبه قبولی خود بتوانید تصمیم درستی اتخاذ نمایید و انتاب رشته خوبی انجام دهید شاید به پر اهمیتی مرحله قبل یعنی مجاز شدن در کنکور سراسری باشد. این انتخاب یعنی انتخاب رشته و دانشگاهی که قرار است حداقل 4 سال را با آن بگذارنید. شاید انتخاب شهر و شرایطی که دقیق نمی دانید می توانید خود را با آن وفق دهید یا خیر.

انتخاب شغل آینده تان و به طور کلی رقم زدن بخش بزرگی از آیندتان. پس با حفظ آرامش در مدت چند روزه ی انتخاب رشته سعی کنید با بهره گیری از مشاوران خبره و افراد آگاه انتخاب رشته نمایید و فرایند وارد کردن انتخاب هایتان در سایت سازمان سنجش را نیز به روزهای و ساعات پایانی موکول نکنید.

چطور کد رشته های انتخابی خود را بچینیم؟

ببینید شما 150 انتخاب دارید.  150 انتخابی که پیشنهاد می کنیم از تمام ظرفیت آن استفاده نمایید و خیلی دست بالا برخورد نکنید. شما باید ابتدا مشخص کنید که از میان رشته های موجود در گروه آزمایشی تان کدام ها می تواند انتخابتان باشد.

1- انتخاب رشته ها: سعی کنید از قبل درباره رشته ها تحقیق هرچند مختصر داشته باشید تا بعدا 4 سال درگیر یک رشته ناکارآمد و بدون جذابیت نشوید و بعد از فارغ التحصیلی همه خاطرات به درد نخورش را نبوسید و بگذاریدش کنار. حتما رشته هایی را انتخاب نمایید که به آن ها علاقه مندید و می توانید خود را در جایگاه فارغ التحصیل و شاغل آن رشته ببینید.

2- انتخاب شهر ها: اصلا این موضوع را شوخی و کم اهمیت نپندارید. شما اگر در دوره روزانه ی رشته ای قبول شوید که در یک شهر خیلی دور از شما باشد و به هر دلیل نتوانید به شهر مذکور بروید تا 2 سال از کنکور محروم خواهید شد. و این تنها یکی از موارد ناشی از عدم دقت در انتخاب شهر هاست. پس حتما شهرهایی را برگزینید که خودتان و خانوادتان می توانید حداقل 4 سال زندگی در آن شهر را بپذیرید. درصورتی که به هیچ وجه نمی خواهید از شهر محل زندگیتان دور شوید باید در همان شهر به سراغ گزینه ی انواع دانشگاه ها بروید. یعنی گزینه بعدی.

3- انتخاب دانشگاه ها: در این مرحله شما تعیین می کنید که قبولی در کدام دانشگاه ها اولویت شاست و کدام دانشگاه را می توانید از سر ناچاری انتخاب کنید و به کدام دانشگاه ها اصلا نمی توانید فکر کنید. این می تواند  کمک بزرگی به آسان شدن انتخاب رشته شما بکند. اگر قبلا علاقه مندی به انتخاب دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را اعلام کرده باشید در این زمان انتخاب های پیش رویتان بسیار بیشتر خواهد بود. البته اگر بخواهید.

در مرحله دوم شما باید انتخاب های 1 تا 3 را به نسبت اولویتتان ترکیب نمایید و به ترتیب بنویسید. اصلا تصور نکنید که با نوشتن دست بالاترین انتخابتان فرصتی را از دست می دهید. شما باید از رویایی ترین انتخابتان شروع کنید و به سطح پایین ترین انتخابتان برسید. مثلا علاقه اول شما رشته برق است . دانشگاه صنعتی شریف. اصلا مهم نیست که رتبه تان تک رقمی یا دورقمی هست یا خیر. شما به عنوان اولین انتخاب مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در تهران آن هم دوره روزانه را انتخاب می نمایید. و بعد به نسبت اینکه شما داوطلب رشته محور باشد و یا دانشگاه محور ادامه می دهید. مثلا شما عشقتان به برق را رها نکرده و در انتخاب دومتان مهندسی برق دانشگاه امیر کبیر را انتخاب می کنید و به همین منوال تا دانشگاه های دیگر. سپس برای تمام این دانشگاه ها رشته مورد علاقه بعدیتان را می نویسیدو مثلا مهندسی صنایع صنعتی شریف ، مهندسی صنایع امیرکبیر و … شما می توانید مثلا دوره شبانه یک دانشگاه بهتر را به دوره روزانه یک دانشگاه سطح پایین تر و یا دورتر به محل زندگیتان برگزینید. نگران نباشید و تصور نکنید که این انتخاب های رویایی فرصت های شما را می سوزاند شما 150 انتخاب دارید. پس از بهترین ها بچینید.  این انتخاب و اولویت شماست.

چیزی که باید بدانید این است که سیستم پذیرش انتخاب رشته کنکور سراسری به شکل خاصی عمل می کند. مثلا فرض کنید که شما رتبه 1500 کنکور سراسری در رشته ریاضی را کسب کرده ایید. و انتخاب اولتان مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است و بقیه به همان منوال گفته شده در بالا. سیستم انتخاب رشته به این صورت عمل می کند که اگر نفرات 1 تا 1499 برای رشته انتخابی شما جایی را خالی گذاشته باشند این جا و این رشته و دانشگاه به شما خواهد رسید. مثلا انتخاب اول شما “مهندسی برق صنعتی شریف” توسط رتبه های پایین تر از شما به میزان ظرفیت این رشته و دانشگاه پر شده. پس شما پذیرفته نمی شوید و سیستم به سراغ انتخاب دومتان می رود. مثلا انتخاب دومتان “مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر” بوده و با توجه به ظرفیتش از بین نفران با رتبه پایین تر از شما این ظرفیت نیز پرشده. در نتیجه سیستم به سراغ انتخاب سوم شما می رود. هرجایی از انتخاب های شما که ظرفیت خالی وجود داشته باشد سیستم همان جا توقف می کند و رشته و محل قبولی شما مشخص می شود.

برای همین است که تاکید می کنیم از بهترین ها بچینید. چون بارها و بارها وبارها اتفاق افتاده فردی با رتبه ای که فکرش را هم نمی کرده در یک رشته و دانشگاه خوب در شهر مورد نظرش قبول شده . صرفا چون ظرفیت آن رشته و دانشگاه تا رسیدن به رتبه او پرنشده بوده. اگر رشته برای تان مهم است شما در واقع رشته محور هستید و اگرشهر و دانشگاه بیشتر برایتان اهمیت دارد شما شهر و دانشگاه محور هستید . بر اساس تمام این ها انتخاب هایتان را بچینید.

در صورتی که در این زمینه نیازمند راهنمایی بیشتری هستید می توانید با مشاوران مشاور گروپ تماس بگیرید. هر روز هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت

8 صبح الی 12 شب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613(بدون پیش شماره)

موفق باشی دانشجوی آینده


سوالات متداول دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

 

آیا اگر انتخاب رشته ام را از حالات خیلی ایده آل بچینم انتخاب هایم از بین نمی رود؟

خیر.شما تعداد زیادی انتخاب دارید. اگر از ایده آل ها بچینید از شانس احتمالی خود هرچند که کم باشد استفاده کرده اید.

برای دسترسی به یک مشاوره انتخاب رشته خوب به کجا باید مراجعه کنم؟

شما می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت تخصصی از مشاوران مرکز مشاورگروپ کمک بگیرید. این ارتباط به راحتی تماس با شماره های سایت است.

بهترین رشته های دانشگاهی گروه ریاضی فیزیک چیست؟

البته بهترین رشته برای شما آن است که به آن علاقه مند هستید. اما پرطرفدارترین رشته های گروه ریاضی فیزیک شامل: مهندسی برق در گرایش های مختلف، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی و … به طور کلی تنوع رشته های گروه ریاضی زیاد است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403