تحصیل هم‌زمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه صنعتی شریف

جهت مشاوره در زمینه تحصیل هم‌زمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله سعی دارد به‌صورت تخصصی به موضوع تحصیل هم‌زمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بپردازد. با ما همراه باشید.

دانشگاه صنعتی شریف

به‌منظور شکوفایی و هدایت آموزشی دانشجویان دارای استعداد درخشان در نظام آموزش عالی کشور، آیین‌نامه تحصیل هم‌زمان دانشجویان دارای استعدادهای درخشان در دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی شریف و طبق مواد ذیل تدوین می‌شود.

  • دانشجویان دوره‌ی کارشناسی که مشمول ایین نامه تعیین دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف شده یا حداقل میانگین کل هفده را کسب کرده باشند مجازند علاوه بر رشته‌ی تحصیلی خود، به‌طور هم‌زمان در یک‌رشته دیگر به تحصیل ادامه دهند.
  • مهلت زمانی برای ارائه درخواست تحصیل هم‌زمان در رشته دوم، از پایان نیمسال سوم تحصیل تا شروع نیمسال هفتم تحصیل است.
  • برای تحصیل هم‌زمان در دو رشته، تأیید شورای استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف و دانشکده مربوط به رشته دوم ضروری است.

تبصره 1:

درخواست تحصیل هم‌زمان در رشته دوم در دانشگاه‌های دیگر، تنها در صورتی پذیرفته می‌شود که آن رشته تحصیلی در دانشگاه صنعتی شریف وجود نداشته باشد.

تبصره 2:

دانشجویان دانشگاه‌های دیگر صرفاً در چارچوب توافقنامه‌های بین دو دانشگاه، امکان درخواست تحصیل در رشته دوم از دانشگاه صنعتی شریف را خواهند داشت.

  • تحصیل هم‌زمان در دو رشتـه فقط در صورت وجـود بـرنامه درسی مصـوب برای اخذ مدرک کارشناسی هم‌زمان در رشته دوم، برای دانشجویان رشته اول امکان‌پذیر است. برنامه درسی ذکرشده به پیشنهاد دانشکده دوم تهیه‌شده و به تصویب شورای آموزشی دانشگاه می‌رسد.

تبصره:

در تطبیق نهایی دروس دو رشته، هیچ دو درسی نباید بیش از %50 تلاقی محتوی داشته باشد. تشخیص تلاقی بر عهده مسئولین تطبیق دانشکده‌ها است.

  • پس از ورود دانشجو به رشته دوم، استاد راهنمای رشته اول با هماهنگی معاونت آموزشی دانشکده مربوط به رشته دوم ( یا یکی از اعضاء هیئت‌علمی معرفی‌شده توسط وی)، وظیفه راهنمایی دانشجو را بر عهده خواهد داشت.
  • دانشجو پس از ورود به رشته دوم مجاز است در هر نیمسال حداکثر تا سقف 27 واحد از مجمـوع درس‌های دو رشته را به نحوی اخذ کند که در مدت مجاز تحصیل در رشته اول، هر دو رشته را به پایان رسـاند. چنانچـه معدل یک نیمسال تحصیلی دانشجو کمتر از 17 شود تعداد واحدهای مجاز وی در نیمسـال بعـد، حـداکثر 23 واحد خواهد بود.

تبصره:

دانشجوی دو رشته‌ای می‌تواند با تأیید اساتید راهنما، در دوره تابستانی حداکثر تا 8 واحد از مجموع دروس دو رشته را اخذ کند.

  • در هر نیمسال تحصیلی، دانشجوی دو رشته‌ای می‌تواند حداکثر تا دو درس از دروس خود را به‌صورت اضطراری حذف کند، مشروط بر آنکه تعداد واحدهای باقیمانده از حدنصاب مقرر کمتر نباشد.
  • دانشجو می‌تواند در طی دوران تحصیل هم‌زمان در دو رشته، با نظر استاد راهنما از تحصیل دریکی از دو رشته انصراف دهد و تحصیل خود را در رشته دیگر به پایان رساند. چنانچه انصراف از رشته اول موردنظر باشد، دانشجو می‌بایست تمامی واحدهای درسی مربوط به برنامه عادی رشته دوم را با موفقیت بگذراند.
  • چنانچه معدل دو نیمسال تحصیلی دانشجوی دو رشته‌ای کمتر از یا 15 معدل کل وی کمتر از 16 شود، ادامه تحصیل در رشته دوم متوقف‌شده و دانشجو می‌تواند فقط در رشته اول ادامه تحصیل دهد. در این صورت دروس مازاد در کارنامه باقیمانده و در معدل کل نیز محسوب می‌شود.
  • پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره آموزشی، طبق مقررات وزارت، دانشجو به دریافت دانشنامه هر دو رشته نائل می‌شود.

تبصره:

با تأیید دانشکده اول مبنی بر اتمام دروس مربوط به رشته اول، گواهی فراغت از تحصیل در آن رشته قابل‌ارائه است. ارائه گواهی فراغت از تحصیل در رشته دوم، پس از تأیید اتمام دروس معین شده توسط دانشکده دوم صورت گرفته و منوط به فراغت از تحصیل در رشته اول است.

  • در طول سنوات مجاز تحصیلی، تا زمانی که دانشجو تحصیل در هر دو رشته را به پایان نرسانده باشد شاغل به تحصیل شناخته می‌شود و معرفی وی به اداره نظام‌وظیفه پس از پایان تحصیلات در هر دو رشته خواهد بود.
  • دانشجو با اتمام برنامه کامل تحصیل در هر یک از دو رشته می‌تواند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته های مجاز شرکت کرده و در صورت قبولی، مطابق دستورالعمل اجرایی پیوست ادامه تحصیل دهد.
  • دانشجو مجاز است در طول تحصیل خود، فقط یک‌بار از تسهیلات تحصیل هم‌زمان در دو رشته تحصیلی بهره‌مند شده و اجازه تغییر رشته دوم خود را ندارد.
  • دانشجویان دوره فرعی می‌توانند در صورت احراز شرایط تحصیل هم‌زمان در دو رشته تحصیلی و در محدوده زمانی تعیین‌شده در این آیین‌نامه، درخواست تبدیل دوره فرعی خود به رشته دوم نمایند. در صورت پذیرفته شدن این درخواست، کلیه مفاد آیین‌نامه حاضر برایشان جاری خواهد بود.
  • تحصیل هم‌زمان در دو رشته، به جز نکات مندرج در این آیین‌نامه، در سایر موارد مشمول همه ضوابط و مقررات آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی وزارت است.
امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تحصیل هم‌زمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403