لیست رشته های دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه امام صادق لیست رشته های دانشگاه امام صادق ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته های دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله‌ی آموزشی به موضوع راهنمای معرفی دانشکده‌های دانشگاه امام صادق (ع) ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌پردازد و هریک از دانشکده‌های این دانشگاه را به‌طور کامل توضیح می‌دهد.

دانشگاه امام صادق

دانشکده الهیات،معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق:

دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع) به‌صورت رسمی در سال 1367 با رشته معارف اسلامی و تبلیغ که قبل از آن در مجموعه رشته‌های درسی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام طراحی و اجراشده بود شکل گرفت. قبل از این تاریخ تنها رشته مذکور با مسئولیت حجت‌الاسلام رسولی محلاتی بی انتساب به دانشکده‌ای خاص در دانشگاه وجود داشت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی اولین ریاست این دانشکده را بر عهده گرفت. در سال 1369 رشته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با سه گرایش: فلسفه و کلام اسلامی، فقه و اصول، علوم قرآن و حدیث جایگزین رشته پیشین گردید و مسئولیت دانشکده الهیات را حضرت آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی عهده‌دار گردید. از ابتدای سال 1388 ریاست دانشکده به دکتر رضا محمد زاده واگذار گردید. از سال 1391 تاکنون ریاست دانشکده بر عهده حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسین‌علی سعدی می‌باشد.

دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد:

در حال حاضر گروه‌های آموزشی و پژوهشی زیر در دانشکده فعالیت می‌کنند:

  • گروه اقتصاد نظری و اسلامی
  • گروه اقتصاد پولی و مالی
  • گروه اقتصاد انرژی

گروه اقتصاد نظری و گروه اقتصاد پولی و مالی به ترتیب اقدام به برگزاری گرایش‌های اقتصاد اسلامی و پول و مالیه اسلامی (در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) و گروه اقتصاد انرژی نیز اقدام به برگزاری گرایش‌های اقتصاد نفت‌ و گاز (در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد) و مدیریت قراردادهای بین‌المللی نفت‌وگاز (در مقطع دکتری) در دانشکده می‌نمایند.

دانشکده معارف اسلامی و مدیریت:

دانشکده معارف اسلامی با عنایت به اهمیت فراوان این رشته، در سال 1369 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به پرورش نیروهای توانمند، مستعد و متخصص در حوزه مدیریت مشغول است. این دانشکده تاکنون نزدیک به 700 نفر فارغ‌التحصیل داشته است و در چهار گرایش کارشناسی ارشد پیوسته مالی، صنعتی، بازرگانی و دولتی و دو دوره دکتری مدیریت مالی و مدیریت دولتی دانشجو می‌گیرد. رشته معارف اسلامی و مدیریت در ماهیت، هم کوششی و هم جوششی است. سهمی از جانب نهادهای رسمی تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد و بخشی از آن با جوشیدن و جنم فرد مهیا می‌شود و البته ترکیب آن نیازمند هنر و مدیریت است.

دانشکده معارف اسلامی و حقوق:

دانشکده معارف اسلامی و حقوق به‌عنوان چهارمین دانشکده دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در سال 1369 باهدف تربیت دانشجویانی که علاوه بر تسلط بر دانش حقوق، توانایی تجزیه‌وتحلیل مسائل حقوقی را بر اساس منابع اصیل این رشته ازجمله منابع ارزشمند فقه و کلام اسلامی داشته و در عمل نیز قادر به پیاده کردن دانش خود باشند، پدید آمده است. در ابتدای سال 1392 جناب آقای دکتر علی غلامی از سوی ریاست محترم دانشگاه حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رحمه‌الله به‌عنوان پنجمین رئیس دانشکده منصوب‌شده و هم‌اکنون عهده‌دار این سمت هستند.

هدف اصلی دانشگاه از تأسیس رشته معارف اسلامی و حقوق، تربیت محققان و پژوهشگران جوانی است که در حوزه حقوق اسلامی صاحب نظریه و تولیدکننده دانش باشند. بر این اساس تنوع دروس معارف اسلامی که به‌مثابه فراهم‌سازی مقدمات لازم برای تلفیق رشته حقوق با معارف دینی است، زمینه و فرصت مقتضی را برای دانشجویان دغدغه‌مند برای گام‌نهادن در راستای تولید علم حقوق اسلامی و به‌تبع آن متخصصین و کارشناسان حقوق اسلامی فراهم ساخته است.

دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی:

رشته علوم سياسي يکي از پرسابقه‌ترين رشته‌هاي علوم انساني در دنيا است و در ايران نيز از قدمتي طولاني برخوردار است. با گسترش دامنه روابط سياسی کشورها و افزایش پیچيدگی در اداره حکومت‌ها، اين دانش کهنه، شکل نوينی به خود گرفت و در دانشگاه‌های دنيا به یک‌رشته آکادميک علمی و با شاخه‌ها و موضوعات متنوع تبديل شد. آموزش اين رشته در ايران براي نخستين بار با تأسيس مرکزی علمی با عنوان «مدرسه علوم سياسي» در سال 1278 هجري شمسي آغاز شد و تا امروز نيز تدريس آن در دانشگاه‌های کشور در شکل‌ها و گرايش‌های گوناگون ادامه دارد.

دانشکده معارف اسلامي و علوم سياسي، يکي از سه دانشکده‌اي است که در بدو تأسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به تدبیر حضرت آیت‌الله مهدوی کنی حفظه‌الله تأسیس شد. هدف اصلی دانشگاه از تأسيس رشته معارف اسلامی و علوم سياسی، تربيت محققان و پژوهندگان جوانی است که در حوزه سياست اسلامی صاحب نظریه و توليدکننده دانش باشند. بر اين اساس، تنوع دروس معارف اسلامی که به‌مثابه فراهم‌سازی مقدمات لازم برای تلفیق رشته علوم سیاسی با معارف دینی است، زمینه و فرصت مقتضی را برای دانشجویان دغدغه‌مند، جهت گام‌نهادن در راستای تولید «سیاست اسلامی» و به‌تبع آن متخصصین و کارشناسان سیاست اسلامی را فراهم ساخته است.

دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات:

هنگامی‌که دانشگاه امام صادق علیه‌السلام آغاز به کارکرد، دارای سه رشته «معارف اسلامی و اقتصاد»، «معارف اسلامی و علوم سیاسی» و «معارف اسلامی و تبلیغ» بود. پس از مدتی مشخص شد به‌جز تعدادی واحد پراکنده دانشجویان همچنان معارف اسلامی می‌خوانند و خبری از تبلیغ به‌عنوان یک تخصص نیست. درحالی‌که دانشجویان دو رشته دیگر وارد درس‌های تخصصی اقتصاد و سیاسی هم شده بودند. دانشگاه به دنبال آن بود که به مسائل فرهنگی و ارتباطی کشور در سطوح خرد و کلان بپردازد.

پس از آشنایی با برخی از بزرگان دانش‌های مربوط در دنیا از وجود مطالعاتی نوپا باخبر می‌شوند که متناسب با نیازهای کشور و علایق دانشگاه بود، بر این اساس برنامه‌ای آموزشی شکل گرفت و کار باتربیت نیروی آموزشی موردنیاز آغاز شد. جنبش نرم‌افزاری، نظریه‌پردازی و تولید علم و تحول در دنیای دانش، مطالبات جامعه از دانشگاه ماست؛ اما ممکن است برخی، این توانایی‌ها و علایق را در خود نبینند و به کارهای اجرایی روی بیاورند. پس سطح اول شغلی این رشته (مثل دیگر رشته‌ها)، متخصص علوم انسانی اسلامی (تدریس و تحقیق) است. سطح دوم مدیریت، مشاوره و برنامه‌ریزی در سازمان‌های فرهنگی ارتباطی (همانند صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش‌وپرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی، سازمان تبلیغات اسلامی، رایزنی‌های فرهنگی خارج از کشور و …) است. سطح سوم، فعالیت مستقیم در عرصه رسانه‌ها و برنامه‌سازی برای آن‌ها است.


رشته های دانشگاه امام صادق ویژه برادران 1402
رشته و گرایش مقطع تحصیلی نوع دیپلم
الهیات، معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق اسلامی کارشناسی ارشد پیوسته کلیه رشته های نظری
الهیات، معارف اسلامی و ارشاد – فلسفه و کلام اسلامی
الهیات، معارف اسلامی و ارشاد – علوم قرآن و حدیث
معارف اسلامی و اقتصاد ریاضی و فیزیک و علوم تجربی
معارف اسلامی و حقوق – گرایش خصوصی کارشناسی ارشد پیوسته کلیه رشته های نظری
معارف اسلامی و حقوق – گرایش جزا
معارف اسلامی و حقوق – گرایش حقوق عمومی
معارف اسلامی و علوم سیاسی – گرایش مطالعات ایران کارشناسی ارشد پیوسته کلیه رشته های نظری
معارف اسلامی و علوم سیاسی – گرایش جامعه شناسی سیاسی
معارف اسلامی و علوم سیاسی – گرایش اندیشه سیاسی اسلام
معارف اسلامی و علوم سیاسی – گرایش مطالعات سیاسی جهان اسلام
معارف اسلامی و علوم سیاسی – گرایش روابط بین الملل
معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات – گرایش مطالعات سیاستگذاری کارشناسی ارشد پیوسته کلیه رشته های نظری
معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات – گرایش مطالعات حقوقی
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت مالی کارشناسی ارشد پیوسته کلیه رشته های نظری
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت بازرگانی
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت صنعتی
معارف اسلامی و مدیریت – گرایش مدیریت دولتی و سیاست گذاری عمومی
رشته های دانشگاه امام صادق ویژه خواهران 1402
رشته تحصیلی مقطع تحصیلی نوع دیپلم
فقه و حقوق اسلامی کارشناسی کلیه رشته های نظری
فلسفه و کلام اسلامی کارشناسی کلیه رشته های نظری
معارف اسلامی و علوم تربیتی کارشناسی کلیه رشته های نظری
حقوق کارشناسی کلیه رشته های نظری
3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته های دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی