خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99 ! ( لطفا بخوانید )

خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99

خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99 ! ( لطفا بخوانید ) : در حالی خبر خودکشی یک داوطلب کنکور در رسانه ها دست به دست می‌شود که باید همه مسببان مستقیم و غیرمستقیم این حادثه نمایان شود.

خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99

خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99  

خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99  :  در حالی خبر خودکشی یک داوطلب کنکور در رسانه ها دست به دست می‌شود که باید همه مسببان مستقیم و غیرمستقیم این حادثه نمایان شود.

به گزارش مشاورگروپ و به نقل از خبرگزاری آنا، متاسفانه برخی از ماراتن‌ها برای عده‌ای عاقبت خوبی ندارد. برخی با وجود تلاش‌های زیاد نمی‌توانند نتیجه مورد انتظار خود را به دست آورند و چون طاقت این نتیجه برایشان سخت است دست به کارهایی می‌زنند که موجب تأسف همگان می‌شود.خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99 /

یکی از این افراد پسر ۱۹ ساله کنکور گروه علوم ریاضی است. این داوطلب پس از این که نتوانست آزمون را به‌خوبی پشت سر بگذارد به زندگی خود پایان داد و خود را از ساختمان چهار طبقه به پایین انداخت و جان باخت.

خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99  : باید گفت در ماجراهای این‌چنینی همه مقصر هستند از والدین تا مسئولان آموزش‌وپرورش و وزارت علوم. همه مقصرند کسانی که بر آتش کنکور دمیدند و دایره رقابت را گسترده‌تر کردند. آن‌هایی که برای درآوردن پول بیشتر، تنها راه پیشرفت و موفقیت در کنکور خلاصه کردند.

آن‌هایی که ۵۷ سال کنکور برگزار کرده‌اند و هنوز می‌گویند هیچ راه جایگزینی برای کنکور ندارند و نمی‌دانند که چگونه پذیرش در رشته‌ها و دانشگاه‌های پرمتقاضی را مدیریت کنند.

به گفته منصور غلامی وزیر علوم؛ جایگزینی برای حذف کنکور در رشته‌های پرطرفدار وجود ندارد.

‌وی معتقد است آموزش‌وپرورش برای حذف کنکور باید سه سال آخر تحصیلی دانش‌آموز را به صورت امتحان نهایی و با ارزیابی یکسان برگزار کند تا دانشگاه‌ها بتوانند نتیجه تحصیل سه سال دانش‌آموزان را کنار هم قرار دهند و با دقت بیشتری انتخاب کنند.خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99  /

‌وزیر علوم می‌گوید ضرورت برگزاری آزمون برای رشته‌های پرطرفدار مثل مهندسی، پزشکی و علوم انسانی در دانشگاه‌های بزرگ مطرح است؛ اما در سایر دانشگاه‌ها امکان پذیرش بدون آزمون وجود دارد.

والدین هم در این میان مقصرند. آنهایی که فرزندانشان را یا دیگر فرزندان فامیل، دوست و آشنا مقایسه کردند و گفتند که فلانی را ببین چگونه به موفقیت رسیده؟ ببین که چقدر درسخوان بوده و توانسته به نتیجه مورد انتظار خود برسد. فلانی را ببین پزشک شده، آن یکی را ببین مهندس شده و دیگر به همه آرزوهایش می‌رسد.

خودکشی بعد از خراب کردن کنکور 99  :  غافل از اینکه شاید فرزندانشان دوست داشته باشد حتی پول توجیبی خود را درآورد و زودتر به نتیجه برسد. این فرد حتی شاید علاقه زیادی به درس خواندن نداشته باشد تا بخواهد ۴ سال دیگر برای رسیدن به آرزوهایش صبر کند.

متاسفانه کسی به این موضوعات اهمیت نمی‌دهد که اساساً این مدل پذیرش دانشجو در بسیاری از کشورهای جهان منسوخ شده است. دانش‌آموزی که توانسته در رشته ریاضی معدل ۱۹ کسب کند یعنی حداقل قوه استدلالی خوبی دارد چراکه اغلب دروس این گروه ریاضی هستند.

پس حل مسئله را می‌داند ولی شاید نمی‌تواند مسئله دیفرانسیل یا معادلات چندمجهولی یا انتگرال را در دو دقیقه حل کند و نیاز به زمان بیشتری داشته باشد؟ شاید در درس دیفرانسل خوب باشد ولی در ریاضیات گسسته و احتمالات ضعیف باشد؟

دانش‌آموزانی که معمولاً مسئله را خوب حل می‌کنند علاقه‌شان به دروس خواندنی و محفوظاتی کمتر است. شاید این دانش‌آموز نمی‌توانسته در آزمون تستی خوب عمل کند ولی عملکرد علمی مناسبی داشته باشد.

کسی چه می‌داند؟ کسی چه می‌داند که دقیقاً چگونه سرنوشت این فرزند ایران‌زمین در اوج جوانی به سیاهی رسیده است؟

نتیجه همه این راه‌های اشتباه امروز باعث شده افراد زیادی در شغل‌هایی غیر از رشته‌ای که درس خوانده‌اند مشغول به کار شوند و رویای خود را از صفر در راه دیگری دنبال کنند.

پس این نگاه‌ها باید یک روز عوض شود تا بیش از این جوانان گرانبهای کشور از دست نروند باید راه‌های جایگزین برای آنهایی که رویایشان درس خواندن و حل مسئله است اندیشیده شود آنها به رشته‌های کم مخاطب بدون آزمون هم راضی نمی‌شوند باید جایگزینی برای کسانیکه استعدادهای لازم را دارند وجود داشته باشد تا بتوان از استعداد این افراد استفاده شود.


3.5/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه ها
  1. ناشناس

    تاسف بار است برای چنین کشوری که طراح سوال سوالاتی رو درمیاره که حتی جواب سوللاتو خودشم نمیدونه /شماها مشکلتون چیه بچه هاتون میرن خارج از کشور من که قبول نشم ازمون وکالت تا دوسال دیگه خودکشی میکنم /این چه وضعشه تازه چن روز پیش امتحان گرفتین بعد میخوایین آزمون وکالتو بندازین ۶ ماه دیگه با منابع آزمونی اضافه اخه این انصافه هیچ عدالتی نیست تا ۲۵ سالگیم که نمیتونم ازمون بدم

    پاسخ
  2. بنده ی خدا

    ببخشید به نظر شماچکارکنندهمه ۸۸۰۰۰۰ شرکت کننده تجربی رو بفرستند پزشکی دیگه کنکور ام لغو کنند مگه مقدوره
    وقتی تولید ازبین رفته بدترم میشه وقتی تنها تولیدکنندگان دامداران وکشاورزان ام برشکست کردند باواردات غلط وبدون برنامه ومطالعه …
    فقط حذف دیگه نه ارتقا نه رفع ایرادات

    پاسخ
    1. N

      مگه تو کشورای پیشرفته داوطلب رشته پزشکی نیست؟ چرا از این اتفاقا برای اونا نمیوفته؟ اونا چیکار میکنن؟ تازه از سراسر جهان داوطلب دانشگاهاشونن، از کل دنیا میرن بازم اندازه ایران داوطلب برای پزشکی ندارن! چون اینجا هنر ارزش نداره هیچ رشته ای جز تجربی آینده نداره و همه هم آینده میخوان

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی