خسته شدم از درس خوندن

خسته شدم از درس خوندن

جهت مشاوره در زمینه خسته شدم از درس خوندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

“خسته شدم از درس خوندن” ، این جمله ای است که این روزها شاید زیاد دور سرتان بچرخد. روزهای پایانی سال بیشتر… چند ماهی به کنکور سراسری 1402 مانده . شما تقریبا چند ماه است که در حال درس خواندن هستید. امتحانات میان ترم و ترم و نهایی هم جای خود. مدرسه، کلاس کنکور و تست، درس خواندن مفهومی و تستی، انبوه کتاب و جزوه و خلاصه و هایلایت کردن …

شاید همه اطرافتان درباره کنکور شما حرف می زنند و حتی فضای خانه هم کاملا کنکوری است. و شما دلتان لک زده برای روزهای بی دغدغه.

 حتما فکر می کنید اگر کنکورتان را بدهید، چقدر کتاب برای خواندن دارید و فیلم برای دیدن. یا آنکه شروع به آموختن یک ساز یا زبان جدید می کنید و یا به باشگاه می روید . بالاخره شما باید افزایش وزن ناشی از نشستن و درس خواندن و میل نمودن انواع خوراکی های مقوی را جبران کنید. چون نمی خواهید به عنوان یک فرد تپل وارد دانشگاه شوید. شاید هم وقت عمل بینی را برای بعد از تاریخ برگزاری کنکور  (زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت اول 29  و 30 دی 1401 و یا زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم  14 و 15 تیر 1402) رزرو کرده اید تا با بینی جدیدتان به دانشگاه بروید. و باز هم ” خسته شدم از درس خواندن”

این جمله اصلا غیر عادی نیست. و شما اصلا یک کنکوری تنبل و درس نخوان نیستید. این خیلی طبیعی است که این حضور مدام در فضای درس و تست و کنکور گاه دلزده و خسته تان کند. به خصوص آن که در میان راه گاه نتایج دلسرد کننده هم گرفته باشید. ما در این مقاله دوستانه می خواهیم به شما بگوییم به چه دلیل و چگونه باید از این وضعیت رها شوید و دوباره با میل و اراده و شور بیشتری درس بخوانید.

بازی هایلایت کردن

روز های اول شروع درس خواندن را به یاد دارید؟ چقدر انگیزه داشتید. چقدر وقت می گذاشتید و چقدر امید وار بودید. ما می خواهیم بگوییم الان وقت برداشتن قدمی بسیار قوی تر از قدم اول شماست. همه در روز های اول خوب اند. اما موفق کسی است که در این روزها نفسی تازه کند و دوباره به راه بیفتد. این جا جایی از مسیر است که خیلی ها از نفس می افتند و می نشینند. و اگر همین جا شما یک نیرو محرکه جدید به حرکتان بدهید قطعا پیروز میدان خواهید بود. فراموش نکنید موفقیت آن جایی رخ می دهد که وقتی همه نشستند شما حرکت کنید.

  • استراحت و خوشگذرانی حق مسلم شماست

شاید به نظرتان عجیب بیاید. این چه جمله ایست آن هم در روزهای کنکوری؟ خوشگذرانی آن هم الان؟ بله.

ببنید، یک روزهایی وجود دارد که شما واقعا نمی توانید خوب درس بخوانید. خسته اید، از نتایجتان موقتا ناراضی و دلزده اید. اصلا دلتان می خواهد سری به خودتان بزنید و کمی شادی کنید. اما عذاب وجدان نمی گذارد و در نتیجه سر درس و کتابتان بر می گیردید. نه تنها درس نمی خوانید بلکه اعصابتان خرد می شود و شاید مفاهیمی که در شرایط دیگری به راحتی می فهمیدید به نظرتان سخت و گیج کننده می رسد. در این شرایط کسی در وجودتان جیییییغ  می کشد” خسته شدم از درس خوندن”

پیشنهاد من به شما این است. اگر در این شرایط بوسه ی گرمی بر جزوه و کتاب بزنید و به تماشای فیلم مورد علاقه تان بروید، قطعا قدم موثر تری برای موفقیت تحصیلیتان برداشته اید.  این طوری هم استراحتی به جسم و فکرتان داده اید و هم حالتان از درس خواندن بد نمی شود. فرقی نمی کند، به گردش رفتن، یک خواب بدون عذاب وجدان، بودن با خانواده ، دیدن فیلم یا مطالعه ی مورد علاقه و هرچه و هرچه که درسی نیست و شما دوستش دارید را انجام دهید. (البته لطفا منطقی ، درست و اخلاقی باشد. ممنونم)

شده برای یک روز کاملا درس را کنار بگذارید و حتی فراموش کنید که کنکور دارید. خواهید دید که فردا وقتی به سراغ درس می روید با چه انرژی و حس خوب و سطح گیرایی درس خواهید خواند. ذهن شما به آرامش ، شادی و استراحت نیاز دارد. این کار را حداقل ماهی یکی دوبار انجام دهید. نتیجه شگفت زده تان می کند.

خب هست روزهایی نمی توایند درس بخوانی چون انگیزتان را از دست داده اید. اصلا هیچ دیدی به آینده ندارید و فقط فکرتان قبولی در کنکور است. حتی احتمالا حس های بدی هم دارید. چون چند روزی را هم به بطالت گذرانده اید و در واقع نه درس خوانده اید و نه استراحت بدون عذاب وجدان و سازنده ای داشته اید. این ها نشانه تنبلی به دلیل خستگی و کاهش انگیزه است. پیشنهاد ما در این شرایط نوشتن و مرور هر روز چند بار اهرم رنج و لذت است. برای آموزش کامل استفاده از روش ساده  ی اهرم رنج و لذت در قبولی کنکور روی لینک این مقاله در زیر کلیک کنید.

اهرم رنج و لذت و معجزه آن در درس خواندن

خسته شدم از درس خوندن مشاورگروپ

پادکست خسته شدم از درس خوندن

  • خوب بخوابید

این که برای بیشتر درس خواند از خواب طبیعی و به اندازتان بزنید اصلا روش خوبی نیست. شما باید هر روز (البته هر شب) به میزان  7 – 8 ساعت بخوابید. اگر شبها کمتر از این می خوابید می توانید ظهر ها نیم الی 1 ساعت بخوابید واین میزان را تکمیل کنید تا مغزتان بهتر استراحت کند و کمتر خسته شوید. یکی از دلایل خستگی روحی و بی انگیزگی گاها خستگی های جسمی و به خودتان نرسیدن هاست.

  • موفقیت هایتان را هایلایت کنید

همانطور که گفتیم یکی از دلایل خستگی و کم انگیزه شدن ( و رسیدن به جمله خسته شدم از درس خوندن) گرفتن نتایج نا مطلوب در امتحانات و آزمون های آزمایشی است. یک روش ساده و تاثیر گذار برگرداندن کاغذ، در کمال ناباوری، بازی هایلایت کردن است.

بازی هایلایت کردن

بازی هایلایت کردن یعنی شما در پایان شب و ابتدای روز، تمام اتفاقات مثبت درسی روز گذشته تان را هرچننننننند کوچک به خاطر بیاورید. به خاطر آن خودتان را تشویق کنید و خدا را شکر نمایید. این اتفاق می تواند حل کردن یک سوال یا تست سخت باشد، تکمیل خلاصه های درسی یک درس مهمتان، اینکه دوستتان سوال درسی اش را از شما می پرسد و شما را موفق می داند، تعریف مثبت دبیر و استادتان و … باشد.

مثال بازی هایلایت کردن:

مثلا بگویید و یا بنویسید: ایول ، آفرین مریم، دیروز درصد تست زمان دارای حرکت شناسی رو عالی زدی . خدایاااااااااااااااااااااا شکرت.

و یا : آفرین مریم ترکوندی، دیدی دبیرمون چی گفت ؟ گفت مریم یکی از امیدای قبولیه.

و به همین منوال بازی هایلایت کردن را انجام دهید. اگر بتوانید روزانه حداقل 5 مورد برای شادی و شکر گزاری پیدا کنید عالیییست. نتیجه در چند روز بهت زده تان می کند.

ما در مشاور گروپ خوب می دانیم که شما در مسیر درس خواندنتان برای کنکور با روزها ، شرایط ومسائل گوناگونی ممکن است مواجه شوید. اگر مشکل، موضوع و یا دغدغه ای دارید که دلتان می خواهد برای آن یک مقاله مثل این مقاله وجود داشته باشد تا هم راهنماییتان کند و هم آرام و پر انگیزه شوید، راهش این است که یک کامنت بگذارید. فقط به ما بگویید که درباره چه چیزی مقاله و راهنما می خواهید. تا ما برای شما به صورت اختصاصی این مقاله را کار کنیم. حتی اگر بخواهید ذکر خواهیم کرد که این مقاله به پیشنهاد کدام دوستمان در سایت نوشته شده است.

همچنین می توانید سوالات و مسائلتان را با مشاوران خودتان در مشاورگروپ در میان بگذارید. چه زمانی؟ فرقی ندارد؟ هر روز حتی ایام تعطیل. از 8 صبح تا 12 شب ما در کنار شمایی و خوب می دانیم مسیر شما از کدام راه نزدیک تر است.

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

سوالات متداول

 

✔️وقتی از درس خوندن خسته میشیم چیکار کنیم؟

✔️مشاور گروپ در این مقاله خیلی دوستانه به شما می گوید به چه دلیل و چگونه باید از این وضعیت رها شوید و دوباره با میل و اراده و شور بیشتری درس بخوانید.

✔️پادکست خسته شدم از درس خوندن چه کمکی به من می کند؟

✔️ما در مشاور گروپ خوب می دانیم که شما در مسیر درس خواندنتان برای کنکور با روزها ، شرایط ومسائل گوناگونی ممکن است مواجه شوید. بنابراین اهرم رنج و لذت درس خواندن و بازی هایلایت کردن و دیگر نکات این پادکست را همیشه از ما به یادگار خواهید داشت.

4/5 - (25 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه خسته شدم از درس خوندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    ممنون زهرا خانم

    پاسخ
  2. زهرا

    همه چی درست میشه :))
    ادامه بده به پیش برو رفیق درسته سخته میدونمممم من خودمم الان تو این وضعم ولی اگه همیشه برا کارایی که انجام میدیم حالمون خوب باشه که دیگه با بچه ها فرقی نداریم، اگه وقتی حسشو نداری انجامش بدی ثابت میکنی قوی هستی، وقتی با ذهنت که داره بهت بد و بیراه میگه مقابله کنی تو قوی هستی تو قوی هستی فقط بعضی وقتا نمیشه اشکالی نداره دوباره انجامش میدیم

    پاسخ
  3. ادرینا

    من کلاس ششم هستم هنوز برای اینکه از درس و اینا خسته شم و…. زوده ولی واقعا دیگه نمیکشم خانم مون هروز داره امتحان میگیره
    واقعا خسته شدم ولی اصلا یک روزم از امتحانا کم نمیکنه تا ۳۱ اردیبهشت باید بخونم بعد که ۳۱ تمام شد باید برای امتحانات خرداد آماده شم بد تر از اون مریضم هستم

    پاسخ
  4. a.s

    سلام . منم مثل بقیه دارم با کنکور دست و پنجه نرم میکنم خواستم بگم خودتون رو زیاد درگیر تراز ازمون نکنید تقلب ها تو ازمونا زیاد شده پس این تراز واقعی نیست درواقع و اینکه ممکنه مثل من هدفتون رو گم کرده باشید . وقتی ب خودت نگاه میکنی میبینی ک همه دارن میخونن و تو تنها کسی هستی ک بیکاری و بیشتر افسرده میشی . تفکرت اشتباهه . تمام کسایی ک اینجا کامنت گذاشتن مثل همن همشون مثل ت دارن این شرایط رو درک میکنن و حتی مشکلات بزرگتری هم بهشون اضافه شده اونا هم ی روزایی درس نخوندن . ولی تا کی میخوایم همینجوری عمرمون رو حیف کنیم؟
    بنظرم وقتشه ی تکونی ب خودمون بدیم و قال این قضیه رو بکنیم

    پاسخ
  5. اناهیتا

    من که همیشه شاگرد اول بودم تو بهترین مدرسه درس میخونم را دیگه از درس بیزار شدم

    پاسخ
  6. Setayesh

    سلام
    من کلاس دوازدهم تجربی هستم نمرات درسیم خیلی خوبه
    اولین سالیه که ازمون شرکت کردم اما ترازم اصلا بالا نمیره اگه بره خیلی کم جدا از تراز اینکه خسته شدم روحیم ضعیف شده با طورکلی خیلی خستمممم کم اوردم راهنمایی کنید چیکارکنم دوباره حالت اولم برگردم🙏

    پاسخ
  7. ....

    سلام من کلاس هشتم هستم و تیزهوشان درس میخونم خیلی سخته و خب منم خیلی تلاش میکنم ، مثلاً تا ساعت ۱:۳۰ مدرسه آیم باز دوباره از ساعت ۳ تا ۵ هم کلاس فوق گذاشتن برامون
    خیلی من آدم استرسی هستم و همیشه می‌خوام ۲۰ بشم من امسال اصلا از خودم راضی نیستم ، پارسال که هفتم بودم خیلی عالی تر بودم اما امسال کلی میخونم و سوال حل می کنم و تست میزنم ولی بازم نمره دلخواهم رو نمی‌گیرم نمی‌دونم چرا لطفاً کمکم کنید ممنونم

    پاسخ
  8. ...

    از کنکور متنفرم🙂💔
    هیچ انگیزه ای ندارم فامیلام و مخصوصا مامان بابام خیلی بم میگن تو میتونی و بم انگیزه میدن ولی من همش میترسم نتونم انتظاراشون و برآورده کنم الان من دانش آموز پشت کنکوری رشته ی تجربی هستم هدفمم پزشکیه 🙂
    مشاورمم دارم تنها چیزی ک بم‌میگه فقط درس بخونم‌
    خوب خودمم اینو میدونم ک باید درس بخونم من نیاز ب یه انگیزه دارم یه چیزی باشه منو بکشه بالا یه چیزی ک از کنکور نترسم با استرس صبمو شرو نکنم و برم پشت میز و شرو کنم ب درس خوندم
    یه چیزی ک منو مطمعن کنه این مسیری ک‌من دارم طی میکنم و شب و روز براش تلاش میکنم اشتباه نیس بعضی وقتا واقعا دیگه نمیتونم با خودم لج میکنم میگم دیگه نمیتونم عصبی میشمو دوس دارم هر چی کتاب خریدم و پاره کنم وترک تحصیل کنم

    بعد اینا رو ب مامان بابام میگم فک میکنن ک تنبلم و همش دارم بهانه میارم ک درس نخونم
    ب خدا من همچین عادمی نیستم…
    هعی🙂

    پاسخ
  9. کیارش

    سلام من کیارش هستم
    امسال یازدهم هستم و پارسال که دهم بودم ۲ بار مدرسه عوض کردم و خیلی عقب افتادم تا اخرای سال به خودم خیلی فشار آوردم و از خوابم میزدم برا درس و ترم آخر دهم سردرد های شدیدی گرفتم و هنوز دارم و دوباره مدرسه رو عوض کردم رشته تجربی هستم و مدرسه قبلی که فشار به خودم اوردم معلمان خوبی نداشت بیشتر دنبال مطلب بودیم و الان به این مدرسه که اومدم کلاس کنکور داره و من ثبت نام کردم برای تابستان و تو تابستان دهم رو می‌خوان بگم من انگیزه و هدفمو از دست دادم زده شدم از درس و سردردهای شدیدی دارم و فکر میکنم دهم ضعف دارم من الان نمی دونم چی کار کنم چند هفته از کلاسارو هم نرفتم ولی الان میگن باید خودمو برسونم چی کار کنم؟پارسال من هیچ استراحتی نداشتم و امسال مشکلات خانوادگی هم دارم

    پاسخ
  10. زهرا

    سلام من زهرا هستم
    الان تابستون یازدهم هستش (یعنی تابستون ورود به دوازدهم) من امسال یک مشاور خخیلی خوب گرفتم که برنامه هاش عالین ولی متاسفانه الان ۱۲ روز گذشته و من فقط یک سوم برنامشو تونستم انجام بدم .
    از طرفی مادرو پدرم خیلی تلاش میکنن تا شرایط برام مهیا کنن و همین باعث میشه من حس بدی داشته باشم .
    مادرم از الان استرسش زیاده و همش یک جورایی باعث میشه من هر روز افسرده تر بشم طوری که اصلا دلم نمیخواد برم درس بخونم
    (این درس نخوندنم چند تا مشکل داره ۱ به خاطر گوشیمه من اگه صبح گوشی دستم بگیرم دیگه تا شب نمیتونم درس بخونم و مجبور میشم به مادر و پدرم دروغ بگم که خوندم ۲ زیاد بودن حجم درس هستش که من هنوز عادت ندارم ۳ احساس ضعف میکنم به همسنای خودم که باهاشون رفت و امد داریم ۴ هر کاری میکنم درصد های ازمونام منفی میشه)
    و هدفی هم برای خودم ندارم اینکه بتونم تصور کنم بعد از کنکور شغلم قراره چی باشه .هنوز گیجم

    پاسخ
  11. داب

    خسته تر از آنم که بگویم خسته م
    خیلی قوی شروع کرده بودم ولی الان حس میکنم دارم جا میزنم …. خیلییی خسته شدم ….. خدایا کمکم کن….
    نمیتونم پشت کنکور بمونم… خیلی سخته……
    ساعت مطالعه م خیلی خیلی کم شده ….. خدایا تمام امیدم به توعه…
    خداکنه هرکی کامنت من رو میخونه حالش بهتر بشه………..
    یچیزی بگم.. من واسه این که حالم خوب بشه فیلم ترسناک میبینم تا انرژی م تخلیه بشه و خوب بوده برام……
    مممنون از کنکور گروپپپپپپ…….

    پاسخ
  12. Hadis

    سلام من امسال انتخاب رشته دارم تا قبلش خیلی خوب میخوندم استرسی که داشتم باعث میشد بیش از اندازه بخونم الان که امتحان نهایی داریم که باید بخونم از درس زده شدم کلا خسته شدم زود خوابم میگیره همش احساس میکنم هر چی خوندم یادم رفته کلا گرفته شدم هیچ امیدی ندارم همش استرس اینو دارم که قبول نشم استرس مدرسه استرس همه چی

    پاسخ
  13. سرمین

    سلام و عرض ادب من پشت کنکوریم
    بعد آزمون های آزمایشی خیلی خسته میشم و وقتی میخوام استراحت کنم مامانم و بابام شروع به غر زدن میکنن و حتی نمیزارن استراحت بکنم هعییی میگن برو سر درست اخه چقدر درس بخدا مام به استراحت نیاز داریم
    بعد مثلا میخوام تایم استراحتم رو بیرون از خونه بگذرونم که باز قبل ش اولیام بهم غر میزنن که هیچ حالا اگه هم رفتم برگشتم اصلا کاری میکنن که اون بیرون رفتنم خراب شه و اعصابم خورد میشه در کل
    ب نظرتون من چیکار کنم ؟

    پاسخ
  14. سرمین

    سلام و عرض ادب
    من بعد آزمون های آزمایشی خیلی خسته میشم و وقتی میخوام استراحت کنم مامانم و بابام شروع به غر زدن میکنن و حتی نمیزارن استراحت بکنم هعییی میگن برو سر درست اخه چقدر درس بخدا مام به استراحت نیاز داریم
    بعد مثلا میخوام تایم استراحتم رو بیرون از خونه بگذرونم که باز قبل ش اولیام بهم غر میزنن که هیچ حالا اگه هم رفتم برگشتم اصلا کاری میکنن که اون بیرون رفتنم خراب شه و اعصابم خورد میشه در کل
    ب نظرتون من چیکار کنم ؟

    پاسخ
  15. تیزپا

    سلام خوبین؟
    من دهم تجربی ام با کلی علاقه و هدف و انگیزه این رشته رو انتخواب کردم نهم خب کرونا و شرایط سخت بود خودمو کشتم و سخت تلاش کردم تا چیزی که میخوام رو بیارم
    تابستون هم درس خوندم و کم استراحت کردم و اصلا متوجه نشدم چطوری تابستون تموم شد
    و خستم بشدت خستم از درس خوندن از همه چی گوشه گیر شدم از همه دوستام فاصله گرفتم دلم میخواد تنها باشم با کسی حرف نمیزنم درسام رو انگار اجباری میخونم بشدت ترازم افت کرده اصلا انگیزه نمیتونم به خودم بدم همش وقت کشی میکنم کلی فیلم و آهنگ انگیزشی دیدم و گوش دادم بهم کمک نمیکنن دلم نمیخواد درس بخونم
    ولی میخوام به هدفم برسم میخوام تلاش کنم ولی نمیتونم دست و پام رو انگار با زنجیر بستن
    چیکار کنم چطوری درس بخونم؟چطوری این حس لعنتی رو دورش کنم هعی خسته شدم.

    پاسخ
  16. سنا

    سلام من دانش آموز کلاس پنجم هستم اسمم سنت هست فردا باید مدرسه برم خانمم گفته با مادرت بیای به خدا من کشش ندارم تو تکلیفم کوتاهی کردم قبول ریاضی بلد نیستم قبول ولی من می‌خوام بمیرم اشکام دارن شورا شور میریزن لطفاً کمکم کنید انگیزه بدید دیگه طاقت ندارم

    پاسخ
  17. نیکا

    سلام من کلاس دهم تجربی هستم
    نمرهایم از کلاس اول تا ششم همش خیلی خوب بوده و کلاس هفتم تا نهم ۱۹/۹۶ بود هر سه سال اما امسال نمراتم افت کرده و پدر و مادرم میگن کتاب تست و….اینها برام بخرند چون هر سال می خریدن
    ولی من امسال اصلا حوصله درس خواندن ندارم رشته تجربی هم خودم انتخاب کردم ولی رشتم دوست ندارم یعنی نه که دوست ندارم یعنی فرقی برام نمی کنه واقعا دیگه خسته شدم دلم می خواهد درس بخونم مثل قبل ولی اصلا حوصله ام نمی شود پدر و مادرم هم خیلی روی درسم حساس هستن ومن علاقه ندارم تجربی هدف دارم ولی هدف برام مهم نیست یعنی هدف دوست ندارم چکار کنم دوباره درس خوب بشود

    پاسخ
  18. Maryam

    سلام مریم هستم
    من کلاس هشتم هستم
    و پارسال که هفتم بودم و سال اولی بود که وارد دبیرستان شدم
    به خاطر اینکه معلم عربی ما خوب درس را تدریس نمیکرد
    من یاد نگرفتم
    همچنین زبان انگلیسی را
    الان اکه بخوام کلاس خصوصی برم خیلی زیاد میشه
    و تکلیف هامون هم خیلی زیاده
    من میترسم امسال گند بزنم
    ولی دلم نمی‌خواد که یه بار دیگه بیام از اول شروع کنم
    من خیلی درسم خوب هست
    ولی از وقتی که اومدم هشتم
    از درس زده شدم
    یا مثلاً به خاطر تکالیفی که میدهند من هر شب گریه میکنم
    خب ما ۱۲ تا معلم داریم و نمیدونند که معلم های دیگه هم تکلیف میدن
    و ما را از درس زده میکنند
    من نمیدونم باید چیکار کنم
    آنقدری که تکلیف مینویسم نمیتونم به حفظیات برسم و درسام را بخونم
    همش تکلیف مینویسم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
  19. الینا

    سلام من کلاس هشتم هستم خیلی با نظم پیش میرم و هرشب قبل خواب برنامه ریزی میکنم و خیلی روی منظم و مرتب بودن دور و اطرافم توجه میکنم و برام مهمه یه جورایی اگه نامرتب باشه حواسم پرت میشه، و اینکه من زود خسته میشم و انگیزم رو از دست میدم چیکار کنم که مشکلم حل بشه ؟

    پاسخ
  20. R

    من از اول تابستون آزمون رو شروع کردم ترازم بالا نمیاد خسته شدم بالاترین ترازم تا الان همون آزمون اول برای تعیین سطح بود اصلا بیشتر نمیشه خسته شدم از درس خوندن…. دارم کلافه میشم دیگه نمیتونم دلم خیلی میخواد رتبه ی خوبی در کنکور بیارم ولی هرچی فکر میکنم نمیشه چون من هر کاری میکنم ترازم بالا نمیاد…..خلاصه خسته شدم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی