حذف شرط سن آزمون وکالت ۱۴۰۲

شرط سن آزمون وکالت شرایط سنی ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه حذف شرط سن آزمون وکالت ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حذف شرط سن آزمون وکالت ۱۴۰۲ موضوع اصلی این مقاله است و قصد داریم در این مطلب درباره آخرین اخبار شرایط سنی شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا با هم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

حذف شرط سن آزمون وکالت

حذف شرط سن آزمون وکالت ۱۴۰۲ حقیقت دارد؟ همانطور که می دانید متولیان برگزاری هر آزمون استخدامی در سراسر کشور همیشه یک بازه سنی برای شرکت کنندگان در نظر می گیرند و با تعیین این حداقل و حداکثر سن ثبت نام در آزمون، به نوعی متقاضیان را از فیلتر شرط سنی عبور می دهند.

مسئول برگزاری آزمون وکالت 1402 اسکودا (اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران) است و شرایطی را تحت عنوان شرایط ثبت نام کانون وکلای مرکز در دفترچه ثبت نام ازمون وکالت مشخص کرده است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط سنی ثبت نام آزمون وکالت تا پیش از این بین 24 تا 50 اعلام شده بود اما بنا بر آنچه توافق کانون های وکلای دادگستری با قوه قضائیه اعلام شده است، اجرای بند مربوط به حداقل سن داوطلبان آزمون وکالت (تبصره ذیل آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا مصوب تیر ۱۴۰۰ رئیس قوه قضاییه)، در اجرای آزمون وکالت 1402 معلق شده است!

مطابق با تبصره ماده ۳۸ آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا مصوب تیر ۱۴۰۰ رئیس قوه قضاییه داوطلب کارآموزی آزمون وکالت در موقع ثبت‌ نام آزمون باید بیست و چهار سال کامل شمسی داشته باشد. بنابراین در دوره گذشته آزمون وکالت که با عنوان «آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰)» برگزار شد، داوطلبان در موقع ثبت نام باید حداقل ۲۴ سال تمام سن می داشتند.

اما در پی حذف شرط حداقل 24 سال سن برای ثبت نام در آزمون وکالت 1402  ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه شرکت کنندگان آزمون به اطلاع می رسانیم که افراد طبق ماده 10 لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مصوب 1333، کافی است در زمان دریافت پروانه وکالت پایه یک 25 سال تمام سن داشته باشند.

توجه داشته باشید که که این حذف شرط سن آزمون وکالت فقط برای حداقل سن صورت گرفته و همچنان حداکثر سن افراد برای دریافت پروانه وکالت طبق تبصره ذیل ماده 15 قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، 40 سال در استان تهران و 50 سال در سایر نقاط کشور است.

حذف شرط سن آزمون وکالت شرایط سنی ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا Moshavergroup.com

شرایط سنی آزمون وکالت

شرایط سنی آزمون وکالت مندرج در بند ۳-۳ دفترچه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲  به این صورت عنوان شده است:

پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می  شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می شود که هنگام ثبت نام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

علاوه بر این نیز در بند ۳-۲ این دفترچه عنوان شده است:

براساس ماده ۱۰ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۳۳، به محجورین و همچنین کسانی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال باشد اجازه وکالت داده نمی شود!

بنابراین بر خلاف رویه دوره گذشته که شرط سنی حداقل ۲۴ سال برای شرکت در آزمون وکالت الزامی بوده است، در سال جاری این شرط حذف شده است.

اگر شرایط سنی آزمون وکالت و همچنین سایر شروط مندرج در دفترچه را دارید، می توانید در تاریخ مقرر و پیش از پایان یافتن مهلت ثبت‌ نام یعنی 22 اردیبهشت 1402 برای نام نویسی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

جهت مشاهده راهنمای تصویری و جامع ثبت نام آزمون وکالت کلیک نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا Moshavergroup.com


ما در این مقاله به بررسی آخرین اخبار پیرامون حذف شرط سن آزمون وکالت ۱۴۰۲ پرداختیم و متوجه شدیم که بنا بر توافق قوه قضاییه و کانون وکلای استان های سراسر کشور حکم تعلیق حداقل سن ثبت نام آزمون وکالت صادر شده است. شما متقاضیان گرامی می توانید جدیدترین اخبار حوزه آزمون وکالت را از مشاوران مجرب مجموعه مشاور گروپ دریافت نمایید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول

✔️حذف شرط حداقل 24 سال سن آزمون وکالت چیست؟

✔️آخرین اخبار پیرامون حذف شرط حداقل 24 سال سن برای ثبت نام در آزمون وکالت 1402 در این مقاله مشاور گروپ قرار گرفته است.

✔️حداقل سن ثبت نام آزمون وکالت چقدر است؟

✔️شرایط سنی ثبت نام آزمون وکالت تا پیش از این بین 24 تا 50 اعلام شده بود اما بنا بر آنچه توافق کانون های وکلای دادگستری با قوه قضائیه اعلام شده است، اجرای بند مربوط به حداقل سن داوطلبان آزمون وکالت معلق شده است. اطلاعات تکمیلی در مقاله ذکر شد.

✔️حداکثر سن ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا چقدر است؟

✔️سقف سنی شرکت در آزمون وکالت برای کارآموزان پروانه وکالت تهران 40 سال و برای سایر کارآموزان در سراسر کشور حداکثر 50 سال در نظر گرفته شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حذف شرط سن آزمون وکالت ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. zare

    دوستان از نظر من: طبق آخرین “قانون” مصوب مجلس شورای اسلامی ذیل تبصره ۴ ماده ۷ مکرر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار صراحتاً بیان شده است که: “هرگونه مانع و محدودیت خارج از حدود این قانون از جمله محدودیت جغرافیایی *ممنوع است*”.
    لذا بحث محدودیت سنی و جغرافیایی دیگر محلی از اعراب ندارد و متتفی است…
    متاسفانه این آدرس های اشتباه را از طرف برخی در خود کانون های وکلا داده می شود و برخی نویسندگان نیز اشتباهات آنها را مجدد برای مردم تکرار می کنند…
    تبصره ۴ ذیل ماده ۷ مکرر برای کانون وکلا هنوز هضم نشده است…

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی