جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر در دو ماه مانده تا کنکور

جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر در دو ماه مانده تا کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر در دو ماه مانده تا کنکور : دوران طلایی نوروز از چند جهت حائز اهمیت است،ابتدا این که ازلحاظ زمانی نزدیک به کنکور می باشد و دوم اینکه در این بازه مدارس تعطیل هستند ومی توان با فراغ بال بیشتر برای مباحث آزمون مطالعه کرد …

جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر در دو ماه 


نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر و  از زبان رتبه های برتر کنکور را برای شما در این پست آماده کرده ایم. مطالعه به سبک رتبه های برتر کنکور در ایام نوروز در ادامه مطلب آورده شده است. دوران طلایی نوروز از چند جهت حائز اهمیت است،ابتدا این که ازلحاظ زمانی نزدیک به کنکور می باشد و دوم اینکه در این بازه مدارس تعطیل هستند ومی توان با فراغ بال بیشتر برای مباحث آزمون مطالعه کرد.بنابراین پیشنهاد می کنم این دوران را به هیچ وجه از دست ندهید.

ابتدا توجه داشته باشید که مطالعه را درمحیطی آرام انجام دهید.اگر در منزل شمادیدوبازدید عیدزیاد است،با توجه به روحیات خود،کتابخانه یامدرسه را انتخاب کنید. دوران نوروز خود را از هفته آخر اسفندشروع کنید.در این هفته عملا کلاس و مدرسه تعطیل است. پس فرصت خوبی است تا مطالعه را آغاز بنمایید.ولی روز عید را کامل استراحت کنید! در دوران عید اکیدا به مسافرت نروید.

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : امیرعلی برخورداریون رتبه 86 کشور

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  ،  دوران نوروز خود را چگونه بگذرانیم؟! در مورد من که سرنوشت من، این‌که هم اکنون دانشجوی پزشکی بهترین دانشگاه پزشکی کشور باشم، در دوران نوروز و نیز دوران جمع بندی یک ماهه قبل از برگزاری کنکور سراسری رقم خورد. دو نکته! یک: اگر از الان به خیال ترکاندن در عید کتابها را جمع کرده اید و مشغول استراحتید سخت در اشتباهید.

دوران عید مثل بقیه ایام است تنها با یک برنامه ویژه تر و گرنه با بقیه روزها هیچ فرقی ندارد. دو: اگر از الان به فکر مسافرت و تفریح در عید و کولاک در یک ماه آخر هستید هم بازی را باخته اید! در عید استراحت داریم اما بسیار محدود و در سه روز: 29اسفند، 1فروردین و 7فروردین.

برای حرفه ای ها دوران جمع بندی عید از هفته آخر اسفند شروع می شود و تا 20 فروردین ادامه دارد. 80درصد فعالیت شما در این دوران ثابت و اجباری است یعنی جمع بندی پایه. 20 درصد باقی مخصوص مرور دروس پیش1 است. (البته من مرور پیش1 را نداشتم چون در دوران دی ماه به خوبی پیش1 را جمع کرده بودم) در مورد دانش آموزان تراز بالا، اگر در حد متوسط به مطالب پیش1 تسلط دارید، توصیه من مرور زیست پیش1 و فیزیک پیش1 است. مبادا شروع به خواندن خط به خط و نکته به نکته زیست پیش1 کنید. خلاصه نویسی و حاشیه نویسی شخصی یا جزوه ای قابل اعتماد کفایت میکند.

در مورد این دو درس با زدن تست های کنکور و آزمون های کانون چند سال اخیر مطالب را بازیابی کنید و اگر از حل اکثر مسایل یک قسمت ناتوان بودید به کتاب تست هایتان برگردید. این بهترین روش بازیابی است! در مورد دروس پایه، بدانید دوران نوروز آخرین فرصت رفع اشکال های بزرگ و جبران ضعف هاست و از دست دادن این فرصت یعنی از دست دادن فرصت رتبه برتر شدن! دوران عید را به دو بازه تقسیم کنید: از اواخر اسفند تا 7 فروردین – از 8 فروردین تا 20 فروردین.

در بازه اول ادبیات2 (حتما به صورت موضوعی)، عربی2(به نظر من کلید موفقیت در عربی تست زدن است، پس به ازای هر نیم ساعت درسنامه خواندن 2 ساعت تست بزنید)، دینی2(که بسیار مورد توجه طراح کنکور است. حتما به دروس پایانی و درس هایی مثل7 و9 که امکان اشتباه گرفتن آیات وجود دارد و ارتباط تیترها و متن ها توجه کنید) و زبان سال سوم را در برنامه قرار بدهید. بازه دوم مربوط به مطالب سال سوم است که آسانتر و جدیدتر هستند. از همین الان تا قبل کنکور عادت کنید شبی یک متن و یک کلوز بزنید و تکنیک های حل تستهای متن و کلوز را فرابگیرید. در مورد تمام درس های عمومی به جز دینی مجازید کتاب های درسی خود را کنار بگذارید. چون به درد دانش آموز کنکوری نمی خورند.

در مورد دینی با توجه به روند سخت شدن سوالات در این درس در کنکور، حتما تست بزنید و انواع سوالات سخت را ببینید. روزی 1تا2 درس عمومی را در برنامه قرار بدهید(روزانه 4تا6 ساعت) و تلاش کنید یکی دو روز قبل از آزمون 7 فروردین فقط از خودتان آزمون بگیرید. البته که هدف ما موفقیت در کنکور است نه یک آزمون آزمایشی، پس کیفیت را فدای کمیت نکنید! در مورد دروس اختصاصی در بازه اول دروس سال دوم را مرور کنید. در مورد شیمی و زیست پایه تمرکز خود را روی متن کتاب بگذارید و کتاب را موشکافانه تحلیل کنید و سپس با تست های کنکور و قلمچی مطالب را بازیابی کنید.

در مورد زیست به ازای هر 2 ساعت مطالعه 1 ساعت تست و در شیمی به ازای هر 1 ساعت مطالعه 2 ساعت تست بزنید. حدود 50 درصد شیمی حفظیات آن است که یه روزه جمع می شوند. پس هرگز این فرصت را از دست ندهید. در مورد ریاضی و فیزیک روش بازیابی که بالاتر ذکر شد کفایت می کند. مغز خود را با فرمول های کم کاربرد پر نکنید. یکی از چالش های اکثر بچه ها هندسه1 است.

روش تسلط بر هندسه تمرین پیوسته است. با روزی 5 تست هندسه زدن در عید و یک تایم 3 ساعته جداگانه این مشکل حل می شود. ساعت مطالعه در این ایام از 10 تا 14 است. یک سوم آن را به عمومی ها و باقی را به اختصاصی ها اختصاص دهید. ترجیحا مطالعه خود را با درس های محاسباتی آغاز کنید تا ذهنتان پویا شود. به تغذیه مناسب اهمیت دهید. یکی از روش های رایج در این ایام بقچه ای درس خواندن است. (یعنی روزانه تعداد کمی درس جمع بندی شود) در این روش برنامه تنوع کمی دارد و ممکنست باعث خستگی شود اما برای این ایام مناسب است و می تواند باعث افزایش تمرکز و کاهش احساس فراموشی مطالب شود اما به کسانی که به آن عادت ندارند اصلا توصیه نمی شود.

بر اساس این روش من روزانه با مرور 1درس اختصاصی و 2درس عمومی زیست1 را 4روزه و ریاضی2 و فیزیک2 و شیمی2 را هرکدام دو روزه جمع کردم. در نهایت در پاسخ به این سوال که در این ایام کجا درس بخوانیم باید گفت کاملا شخصی است. اگر شرایط منزل مساعد مطالعه است و نیازی به پیگیری و رفع اشکال مداوم وجود ندارد، لزومی به حضور در کتابخانه ها یا اردوهای جمع بندی نیست، در غیر این صورت توصیه اکید به آن را دارم. راستی سال نو پیشاپیش مبارک!


نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : سپهر حسنی رتبه 97 کنکور

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  ،  اکثر افراد دوران نوروز را،دورانی طلایی برای کنکور می دانند ؛چون که بسیاری از پیشرفت ها در این دوران اتفاق می افتد و یا حداقل این دوران می تواند آغازی برای پیشرفت باشد. در این دوران ، دانش آموزان زیادی،درس خواندن را جدی نمی گیرند و هرکسی که در این دوران به صورت جدی و منظم تلاش کند،قطعا نتیجه ی مطلوبی را در آینده می گیرد.

برای مطالعه در دوران نوروز چند نکته مهم وجود دارد که با توجه به آن ها می توان بهترین نتیجه ممکن را گرفت. قبل از شروع هرکاری،خودتان را با خودتان مقایسه کنید که بهترین راه برای این کار، بررسی آزمون های جامع زمستان می باشد؛به کمک آن می توانید نقاط ضعف و قوت خود را به بهترین شکل مشخص کنید و برای مطالعه ی خود در طی نوروز برنامه ریزی کنید.

ذهن شفاف داشته باشید یعنی این که بدانید قرار است چه کاری انجام دهید،مثلا من به شخصه در هفته ی اول،ابتدا مباحث آزمون فروردین را مطالعه کردم و در وقت های باقی مانده مباحث زیست شناسی آزمون بعدی را خواندم چون که برای آزمون بعدی ،هم حجم این درس زیاد بود و هم این که فرصت کمتری برای مطالعه وجود داشت.همین که قبل از شروع برنامه ریزی ،مسائلی مانند این را در نظر داشته باشید و به بهترین شکل برنامه ریزی کنید،نشان دهنده ی شفاف بودن ذهن می باشد.

مهم ترین کار در این دوران،حفظ نقات قوت و تلاش برای بهبود نقاط ضعف می باشد که به نظر من برای حفظ نقاط قوت،می توانید از تست های سطح بالاتر که در کتاب های مختلف(مثلا کتاب های سه سطحی)موجود استفاده کنید و برای بهبود نقاط ضعف می توانید از تست های نشان دار خودتان یا کارنامه بازیابی در سایت کانون استفاده کنید که با این کار می توانید از برطرف شدن یا نشدن ایراد خود در آن مباحث آگاه شوید.

اول بازیابی و بعد بازخوانی : به دلیل زیاد بودن حجم مباحث،مطالعه کامل و جز به جز کتاب درسی دشوار می باشد و همچنین ممکن است بسیاری از دانش آموزان با احساس فراموشی مطالب مواجه شوند. در روش بازیابی قبل از شروع مطالعه هر مبحث ،تعدادی از تست های نشان دار را تمرین می کنید که نشان دهنده ی میزان تسلط شما بر آن مبحث می باشد و به کمک آن می توانید تصمیم گیری کنید که برای مطالعه ی هر مبحث و هر درس چه مدت زمانی را اختصاص دهید به دروس عمومی بیشتر از قبل توجه کنید: بسیاری از دانش آموزان قبل از عید به دروس عمومی بی توجهی می کنند در حالی که با اندکی تلاش می توان در این درس ها نتیجه ی مطلوبی گرفت.

من استفاده از کتاب زرد عمومی را در این دوران توصیه می کنم چون هم مطالب را به صورت جامع جمع بندی می کنید و هم این که نحوه آزمون دادن را بارها تمرین می کنید،پس بهتر است در طول هر هفته حداقل 3 آزمون از کتاب زرد عمومی را تمرین کنید. در برنامه ریزی های خود،زمانی را برای مطالعه درس های باقی مانده از پیش 2 در نظر بگیرید؛ چون که موکول کردن آن ها به ماه های پایانی می تواند موجب مسلط نشدن بر آن مباحث شود به دلیل این که فرصت زیادی برای دوره آن ها وجود ندارد در حالی که تست های زیادی از کنکور را شامل می شوند؛پس بهترین کار این است که در برنامه ریزی خود در روز های باقی مانده به عید و همچنین در دوران طلایی ،آن ها را لحاظ کنیم.

چند مورد از روش هایی که من برای درس های مختلف در دوران نوروز به کار بردم :

ادبیات : مطالعه مباحث به صورت موضوعی و استفاده از جدول های دسته بندی؛مثلا برای تاریخ ادبیات دسته بندی هایی که کتاب های نظم و نثر را به صورت جداگانه آورده است،می تواند مفید باشد. عربی : دوره قواعد ،توجه به معنی لغات انتهای کتاب درسی و بررسی سوالات کنکور سال های قبل دینی : توجه بیشتر به آیات و ارتباط آن ها با متن زبان : دوره قوائد و لغات و حل بیشتر تست های reading و cloze test ریاضی و فیزیک : دوره فرمول ها و حل کردن تست های نشان دار زیست : توجه بیشتر به بخش های مهم کتاب درسی و توجه به شکل ها شیمی : مرور واکنش های شیمیایی،توجه به شکل ها و حل کردن تست های نشان دار و در انتها این که در روز های نزدیک به آزمون می توانید مجموعه ای از تست ها را به صورت آزمون حل کنید که به مرور زمان با شیوه آزمون جامع دادن آشناتر شوید و مدیریت زمان در جلسه ی آزمون را تقویت کنید.

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : مهدی مولایی رتبه 29 کنکور

من تنها روز اول و سیزده فروردین رو تقریباً درس نخوندم روز اول به خونه پدر بزرگ هام رفتم . ولی برای بقیه روز ها طبق برنامه ریزی خودم در کتابخونه درس خوندم و آزمون های جمع بندی هم کار کردم . توی بقیه عید، عید دیدنی و تفریحات دیگه رو تعطیل کردم به نظر من نوروز دوران طلایی برای جمع بندی است. در دوران نوروز من از آزمون های جمع بندی سال های پیش استفاده می کردم و مباحثی که ایراد داشتم یا فکر می کردم فراموش کردم مرور می کردم یکی از نکات برای عید تست های عمومی سال های پیش کنکور زدن است چون کمک می کنه ادم با سبک سوالات کنکور عمومی بیش تر اشنا شه و دید بهتر نسبت به ترتیب و شکل سوالات پیدا کنه. هم چنین کمک می کنه ادم متوجه شه به کدوم مطالب تسلط کافی نداره که البته به نظرم باید کمی زود تر از اواخر اسفند اغاز شود درکل نباید فراموش کرد که نوشتن نکته ها و سوتی ها و اشتباهات خودتون خیلی مهمه شما باید بتونین اونارو به زبون خودتون برای مرور خودتون بنویسین که خیلی بعدا به کارتون میاد من در دوران عید علاوه بر جمع بندی ، نیم نگاهی به مباحث پیش دانشگاهی دو نیز انداختم. در کل حواستون به عید باشه چون خیلی مهمه. برخلاف تصورتون شما توی دوران پس از عید خیلی وقت ندارید وعید هم خیلی زود می گذره حواستون باشه که همه رقباتون دارن خیلی تلاش میکنن. پس شما نباید از این دوران غافل شین. شما باید طبق برنامه ریزی خودتون مطالعه کنین و طبق برنامه پیش برین.

جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر



نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : مهسا مرادی رتبه 87 کنکور

در دوران نوروز به طور کلی به مرور دروس پایه و پیش 1 پرداختم ولی چون پیش نسبت به پایه کم‌تر مرور شده، اولویتم با پیش یک بود. در دوران نوروز برای دانش آموزان قوی وقت برای جبران نقاط ضعف وجود دارد. توصیه می کنم دانش آموزان تلاش کنند سرعت خود را در دروسی که تسلط بیش‌تری دارند، افزایش دهند. و حتماً نظم و برنامه ریزی داشته باشند چون اگر بی نظم باشند بعد عید هم همین روند را ادامه خواهند داد. من طبق برنامه راهبردی پیش رفتم. هیشه تعادل بین دروس و تعادل عمومی اختصاصی را رعایت می کردم. برای مرور از تست های نشان دار و تست های مهم یا پر تکرار استفاده کردم و کتاب تست جدید کار نکردم. توصیه آخر من اینست که در کل در مهمانی ها یا گشت و گذار ها سعی کنند استرس درس و کنکور را نداشته باشند چون موجب خستگی مضاعف می شود و اگر مهمانی یا برنامه پیش بینی نشده ای رخ داد سعی کنند با خیال راحت استراحت کنند. حتما برای دروس عمومی یک برنامه روزانه منظم داشته باشند و بعد عید هم همین روند را ادامه دهند.

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : محمدرضا دانشمندی رتبه 6 کنکور

به نام خدا سلام، محمدرضا دانشمندی هستم رتبه ۶ منطقه ۲ و ۱۳ کشور در کنکور تجربی سال ۹۶ روش مطالعاتی من در نوروز به شکلی بود که بتونم بهترین راندمان رو داشته باشم و تا جایی که میشه کمال‌گراییم رو حفظ کنم. به شکلی که خودمو قانع کنم درسی که میخونم و جمع‌بندی‌ای که انجام میدم، ناقص نباشه و باعث نشه که وقتی که قبلاً گذاشتم و درسی که قبلاً خوندم بی‌نتیجه بمونه و حتی یک نکته از زیر دستم خارج شه.

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  :  خیلی‌ها برای عید نوروز و اولین جمع‌بندی اصلی که در تعطیلات عید هست، کتاب‌های جمع‌بندی استفاده می کنند، ولی من از کتاب‌های جمع‌بندی برای بازه عید استفاده نکردم. سعی کردم با خوندن تست‌های مارکداری که در طول سال آماده کرده بودم و خوندن درسنامه‌های بخش‌هایی که مشکل داشتم، هم چنین خوندن اصل کتاب درسی تمام مباحث رو جمع‌بندی کنم. روش جمع‌بندی درس‌های مختلف متفاوت بود، که اگر بخوام مختصر بگم؛ درس زیست، مهم‌ترین درس تجربی، فقط با خوندن مکرر کتاب درسی جمع‌بندی شد.

هم‌چنین برای دینی کتاب درسی و آیه‌ها کامل و بدون جا انداختن حتی یک خط مرور شد. برای درس های ریاضی و فیزیک ترجیح دادم با تست‌های مارکدار مرور انجام بشه، فقط برای بخش‌های مشکل دار درسنامه خونده بشه. برای شیمی اولویت اول متن کتاب باشه، ادبیات باز هم موضوعی خونده بشه، عربی تست‌های مارک‌دار زده بشه و زبان هم لغات و گرامر مهم خونده بشه. البته از این نکته نباید غافل شد که من بخاطر سرعت دادن به مطالعم، تونستم درس‌های پیش ۲ و بخش‌هایی از عقب‌افتادگی‌های آزمون‌های قبلم رو جبران کنم و در کل عید خیلی خوبی داشتم.

جمع‌بندی عید فوق‌العاده مهمه، چون اگر از عید خوب استفاده بشه و جمع‌بندی پایه و پیش ۱ خوب انجام بشه، مسیر موفقیت خیلی هموار‌تر و راحت‌تر طی میشه و بعداً و توی جمع‌بندی اصلی که دوماه آخر محسوب می‌شه، کم‌تر دغدغه پایه و پیش ۱ رو خواهیم داشت و تمرکزمون بیش‌تر میره روی مباحث پیش ۲ که جدیدتر خونده شده. سال نو همه مبارک. امیدوارم همه موفق باشید و امسال به همه آرزوهاتون برسید و بهترین سال زندگیتونو رقم بزنید.


نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : مهدی روانخواه رتبه 1 منطقه سه

من در ایام نوروز تمرکز اصلی ام را روی مرور و رفع اشکال مطالب پایه (سال دوم) که نیم سال اول مطالعه کردم گذاشتم و در عین حال بعضی مطالب از آینده که به نظرم نیاز به تمرین بیشتر داشتند را هم مطالعه کردم. بعد از آخرین آزمون اسفند، با بررسی عملکرد و دفترچه های آزمون های نیم سال اولم اشکالات و ضعف هایی را که داشتم پیدا کردم و در در مدت زمانی که برای آزمون ۷ فروردین وقت داشتم از آنها شروع کردم و بیشتر با استفاده از تست های نشان دار و درصورت نیاز مراجعه به درسنامه و خلاصه نویسی شروع به حل اشکالاتم کردم. مباحثی هم که در آن ها ضعف بیشتری داشتم از اول تست هایشان را به طور کامل کار کردم. همچنین استفاده از دفترچه آزمون های گذشته کمک خوبی در این زمینه به من کرد.

بعد از رفع اشکالم در مباحثی که مد نظرم بود شروع به مرور مطالب کردم، روشی که برای مرور مطالب استفاده کردم بازیابی بود یعنی سعی میکردم ابتدا و قبل از هرکاری تست بزنم و با آن ها مطالبی را که داشتم مرور کنم، سپس در صورت نیاز به کتاب یا خلاصه نویسی هایم مراجعه می کردم و برای رفع مشکل از آنها استفاده می کردم. البته یک سری از دروس حفظیاتی را سعی کردم از ابتدا کامل دوباره مرور کنم. همزمان با مرور و رفع اشکالی که داشتم یک سری از مباحث آینده که به نظر نیاز به تمرین بیشتر و تسلط بیشتری داشتند را مطالعه کردم و تست هایشان را به طور کامل کار کردم تا وقتی آزمون به آن ها می رسد تسلط کافی داشته باشم و وقت کمتری از من بگیرد. به نظرم رفع اشکالات و کم کاری های گذشته در ایام طلایی نوروز مهمترین اولویت هست که باعث رفع نگرانی و اضطراب ناخواسته از کم کاری های گذشته هم می شود و با کمترین اتلاف وقت و بیشترین تلاش در این زمینه پیشرفت بزرگی حاصل می شود.


جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : مهتا ستاری رتبه 5 کنکور

دوران طلایی نوروز برای من در حقیقت از ۲۱ اسفند شروع شد. پس از اتمام آزمون ۲۱ اسفند شروع به برنامه ریزی برای آزمون ۷ فروردین کردم. با توجه به اینکه زمان کمی تا کنکور باقی بود و مباحثی که در آزمون ۷ فروردین مطرح بود را بسیار حائز اهمیت می دانستم سعی کردم بیشترین دقت را در برنامه ریزی برای این دوران به کار بگیرم. بنابراین از کارنامه آزمون ۹ بهمن وعملکردم در این دوران و کارنامه ۵ نوع درس استفاده کردم تا از تجربیات آن دوران بهره بگیرم و وضعیت خود را در دروس مختلف و مباحث مختلف هر درس بدانم تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنم. پیشتر از روش بازیابی برای مرور استفاده کرده بودم و به کارایی آن باور داشتم بنابراین منابع تستی خود را مشخص کردم. برای دروسی حفظی مثل زیست شناسی تمام تست های منابع تستی را حل کردم تا هم تمرین تست داشته باشم و هم مطالب برایم مرور شوند ولی در دروسی مثل ریاضی و فیزیک که حلی هستند تست ها را گزینشی حل می کردم و در هر مبحثی که مشکل خاصی داشتم تست های بیشتری برایش حل می کردم یا اینکه از درسنامه های مناسب استفاده می کردم تا اشکالاتم را در آن مبحث رفع کنم.

هم چنین عید فرصت مناسبی بود تا عمومی ها را مطالعه کنم با توجه به مطالعه ای که تابستان داشتم و برنامه ای که برای حل زرد عمومی در دوران جمع بندی پیش از کنکور داشتم تصمیم گرفتم تعداد مشخصی از آزمون های زرد عمومی را دو روز در میان حل کنم و بقیه را موکول به دوران پیش از کنکور کردم. من از زرد عمومی به عنوان محکی برای دروس عمومی خود استفاده می کردم و نیز شبیه سازی شرایط ‌کنکور را داشتم تا اثربخشی آن بیشتر شود. در سایر درس ها نیز آزمون هایی از خودم شامل سوالات کنکور و تالیفی می گرفتم و در زمان بندی ها شرایط کنکور را رعایت می کردم تا وضعیت خودم را در این دروس ارزیابی کنم که کمک شایانی به افزایش مهارت های آزمون دادن و اعتماد به نفس من کرد. من در دوران عید فقط روز اول را استراحت کردم و بقیه روزها حدود ۱۰ ساعت مطالعه داشتم. درکل عید را فرصت مناسبی برای جمع بندی پیش یک و پایه می دانم و با توجه به اینکه زمان نسبتا کمی تا کنکور باقیمانده است استفاده از آنرا به همه دانش آموزان توصیه می کنم.

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  : فائزه موحدیان رتبه 8 کنکور

هر روز حدود 12 ساعت درس می خواندم . با مباحث آزمون های کانون پیش میرفتم یعنی نیمه دوم عید پیش یک را خواندم و نیمه اول عید پایه ها را خواندم. هر روز 4 ساعت عمومی میخواندم که هر کدام از عمومی ها را یک ساعت می خواندم. ادبیات را موضوعی میخواندم و بیشتر روی مباحثی که قبلا کمتر خوانده بودم وقت گذاشتم مثلا زبان فارسی که قبلا کمتر خوانده بودم. عربی را چون یک دور قبلا خوانده بودم بیشتر تست و ازمون زدم. زبان را تست زدم و گرامر را مطالعه کردم. دینی هم دروس را خواندم مخصوصا ایات را و تست زدم. روزی 4 ساعت زیست میخواندم که شامل خواندن کتاب و زدن تست میشد. روزی 2 ساعت شیمی میخواندم که بیشتر تست میزدم. 2 ساعت هم به صورت روز درمیان فیزیک و ریاضی را تمرین میکردم و تست میزدم.

مهدی گوروانی رتبه 14 کنکور

بارها در مورد اهمیت دوران به واقع «طلایی» نوروز مطلب نوشته شده است اما شاید بعضی از دانش آموزان این مسئله را در ذهن داشته باشند که این دو هفته نیز مانند دو هفته های دیگری است که در طول ایام مطالعه برای کنکور وجود دارد و فرق عمده ای با آنها ندارد ولی تجربه ی خودم در مورد این ایام، من را به یاد مسابقات دوچرخه سواری جاده می اندازد. دوران طلایی نوروز در حقیقت مانند چند دقیقه ی کوتاه و سرنوشت ساز میانه ی این مسابقه ی چند ساعته است که در آن چند دوچرخه سوار از گروه اصلی جداشده و گروه پیشرو را تشکیل می دهند و تعدادی از دوچرخه سواران عقب مانده نیز خود را به گروه اصلی می رسانند. تجربه من: بعد از آخرین آزمون اسفند ماه تمام تمرکزم را روی آزمون ۷ فروردین و مباحث پایه متوجه کردم.

در تمام روزها به جز روز اول عید ، تست های نشان دار شده از قبل دروس اختصاصی مانند ریاضی ، شیمی و فیزیک را کار می کردم ولی در درس زیست شناسی طوری برنامه ریزی کردم که بتوانم زیست دوم و سوم را یک دور کامل بخوانم و در این درس تنها تکیه من بر روی کتاب درسی بود و معدود دفعاتی به تست های نشان دار کنکور های سال قبل مراجعه می کردم تا نکاتشان بازیابی شود. در دروس عمومی نیز، بجز دین و زندگی، سعی کردم درس ها و نکات مهم آن را از طریق تست های نشان دارشده ی این دروس در کتاب زرد عمومی و هم‌چنین تعدادی آزمون از این کتاب (که مربوط به سال های نزدیک به ۹۵ بود) که باقی مانده بود، برای خودم یادآوری کنم که این کار بسیار مفید بود.

برای دین و زندگی هم مانند زیست شناسی در اختصاصی ها عمل کردم با این تفاوت که برای این درس ، تست هایی فراتر از استاندارد که در طول سال خودم طرح کرده بودم تا نکات تاریک کتاب را یادآوری کنم، حل می کردم. در فاصله ی بین آزمون اول و دوم عید، تمام تمرکزم بر روی پیش ۱ بود تا بتوانم به طور کامل پیش ۱ را جمع بندی کنم زیرا دیگر فرصتی برای بازگشت به آن نبود. بجز درس زیست پیش و دینی پیش که کل کتاب درسی را یک دور کامل خواندم، در بقیه درس ها از همان شیوه ی تست های نشان دار شده از کتاب های آبی کانون و نکاتی که از قبل در زمان ترم اول از دروس پیش ۱ خلاصه نویسی کرده بودم تا در زمان عید استفاده کنم و پیش ۱ را بازیابی کنم، استفاده کردم.


علی پلچی رتبه 8 ایثارگران

نحوه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر  ، برنامه کانون برای دوران عید مرور درس های پایه و نیم سال اول پیش دانشگاهی است که من طبق این برنامه پیش رفتم. در مطالعه دروس پایه باید این نقطه نظر رو داشت که بهتر است به جای مرور تمامی مطالب از روش بازیابی استفاده کرد،به خصوص در مورد درس های اختصاصی ابتدا برای مبحث مورد نظر تست بزنیم و بعد سریعاً مبحث رو مرور کنیم. با این روش در مرور مطالب وقت کمی را صرف خواهیم کرد. برای دروس عمومی من در دوران عید به صورت مبحثی خوندم؛به عنوان مثال ادبیات رو به صورت لغات و تاریخ ادبیات،قرابت و…جداگانه خوندم تا وقت کمتری گرفته بشه.

دروس نیم سال اول پیش از نظر تعداد سوال واقعا حائز اهمیت هستند،بعد از آزمون جمع بندی پایه من شروع به خواندن دروس اختصاصی پیش 1 کردم؛به این صورت که زیست شناسی رو به طور کامل خواندم اما برای فیزیک و ریاضی بیشتر تست کار کردم،هم چنین نکات حفظی شیمی رو نکته برداری کردم و بیشتر سعی کردم تستهای مسئله ای حل کنم تا سرعتم رو تو این مسائل حفظ کنم. مباحث عمومی پیش 1 رو مثل پایه به روش مبحثی و انتخابی خوندم.در کل در دوران عید برنامه ریزی حرف اول را میزند چون که برای هر آزمون وقت کمی در نظر گرفته شده اما این آزمون ها فرصتی عالی برای مرور مباحث پایه و پیش 1 و جمع و جور کردن آنها برای کنکور است. در این دوران خلاصه نویسی و نکته برداری رو حتما انجام بدین چون این خلاصه ها اندکی مانده به زمان کنکور حتما به درد شما خواهند خورد.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی و مرور کنکور 99 به سبک نفرات برتر در دو ماه مانده تا کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403