جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه ؛ نکات طلایی

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه ؛ نکات طلایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه : فیزیک درسی محاسباتی می باشد که ۳۰ تست در کنکور تجربی را به خود اختصاص داده است. کنکوری‌ها برای موفقیت در کنکور تجربی 98 و قبولی در رشته‌های بهتر باید درصد خوبی در این درس کسب کنند.

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »  برا فیزیک کاری که من کردم این بود((این راه به در کسایی میخوره که مفاهیم رو بلدن . میخان جمع بندی کنن))

اول یه مرور روی یه مبحث داشتم

بعدش میومدم شروع میکردم تست های گاج رو به صورت رندوم میزدم

مثلا از مبحث مقاومت الکتریکی نزدیک ۲۰ تا تست میزدم که همه ی بخش ها رو پوشش بده

این ۲۰ تا تست رو به صورت زمانی میزدم

بعد میومدم مرور میکردم و رو اونایی که نتونسته بودم جواب بدم فک میکردم

و نکته اش رو در میاوردم

خلاصه بعد میرفتم سر تست های سراسری مربوط به اون مبحث

وقتی میدیدیم میتونم اونا رو حل کنم احساس لذت میکردم

با این کار میفهمیدم میتونم به یه حداقل درصد ۵۰ برسم

ولی اگه درصد بالاتر میخواین باید که برید سراغ کتاب خوشخوان

اون یه سری سوال هایی داره که به نظر من سوال های سخت فیزیک رو از اون طرح میکنن

بد نیس ولی اگه وقت دارین برید سراغش

اگه هم نشد که هیچی

همین روندی رو که توضیح دادم کار کنین

میفهمین که خیلی خوب میتونین فیزیک رو ببندین

فقط هر روز ۲ تا ۳ ساعت رو به فیزیک اختصاص بدین.

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »  در پست های قبلی مشاور گروپ ، اهمیت درس شیمی، زیست شناسی و ریاضی در کنکور تجربی 98 را برای شما داوطلبان سخت کوش کنکور سراسری 98 توضیح داده ایم اکنون راه موفقیت در فیزیک و دستیابی به درصد بالا را برایتان شرح خواهیم داد.

 
فیزیک1(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »  از کتاب فیزیک سال اول در کنکور تجربی معمولا مبحث آینه و عدسی ها مهم ترین مبحث است و به طور کلی هر ساله سه تست از کنکور تجربی به بحث آینه و عدسی اختصاص داده می شود.
فیزیک 2

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   از کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان به طور کلی از سرفصل فشار و قانون گازها دو تا چهار تست برای آزمون مطرح می شود و مبحث مهم دیگر، کار و انرژی است که یک سوال از این مبحث نیز آورده خواهد شد.

فیزیک 3

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   از این کتاب نسبت به فیزیک سال اول و دوم دبیرستان هر ساله سوالات بیشتری در کنکور مطرح می شود.

از مبحث الکتریسیته ساکن یک تست، از مبحث خازن و مقاومت الکتریکی یک سوال ترکیبی، از مبحث مقاومت الکتریکی 2 سوال به صورت جدا در کنکور مطرح می شود. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که برای تسلط بر فصل مقاومت الکتریکی تست های زیادی را حل کنید چون در این مورد تنوع سوال بسیار زیاد می باشد. از فصل مغناطیس و الکترو مغناطیس که معمولا سرفصل های آسان فیزیک تجربی هستند، نیز دو تست در کنکور مطرح می شوند.جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه /

فیزیک پیش دانشگاهی 1

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   چهار فصل مهم فیزیک پیش دانشگاهی 1 سینماتیک، دینامیک، موج و نوسان می باشند. فصل هایی که انواع تست‌های گوناگونی دارند و هر ساله شاهد خلاقیت طراحان در طرح تست از این مباحث بوده ایم. مبحث سینماتیک و بردار ۳ تا ۴ تست در کنکور دارد که احتمال طرح سوالات سخت از این مباحث بسیار بالاست. دینامیک بین ۲ تا ۳ تست سهم دارد. از فصول موج و نوسان نیز کلا ۲ تا ۳ تست در کنکور مطرح می شود.

فیزیک پیش دانشگاهی 2(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   فیزیک پیش دو ۴ فصل دارد. فصولی با مباحث حفظی و با فرمول‌هایی که به راحتی با درک مفهوم آنها می توانید بر آن ها تسلط پیدا کنید و از پس تست‌های این فصول در سر جلسه آزمون بربیایید.

موفقیت در فیزیک تجربی در کنکور 98

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   خیلی از داوطلبان از ما سوال می‌پرسند که آیا امکان دارد در مدت زمان محدود درصد خوبی در فیزیک کسب کرد؟

در جواب باید بگوییم بله امکان دارد. برای موفقیت در کنکور سراسری داوطلبان نیازمند داشتن تعادل در دروس عمومی و اختصاصی خود هستند. به شرط آن که در دروس عمومی و اختصاصی خود در درسی ضعیف نباشید و پاین تر از سی چهل درصد در یک واحد درسی نداشته باشید، مطمئن باشید با میانگین ۵۵ تا ۶۰ درصد در تمامی دروس خود موفق به قبولی در رشته‌های خوبی خواهید شد.

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   برای اطلاع از لیست بهترین منابع جمعبندی کنکور 98 و همچنین برنامه ریزی درسی کنکور 98 می توانید با مشاوران موسسه مشاور گروپ از طریق شماره 9099071613 (بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل نمایید …

آسان ترین مباحث فیزیک در کنکور(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

آینه و عدسی ها (۳ تست)
بردار (معمولاً ۱ تست)
الکتریسته ساکن (۱ تست)
مغناطیس و الکترو مغناطیس (۲ تست)
صوت و موج مکانیکی (۲ تا ۴ تست)
چهار فصل پیش دو (۴ تا ۵ تست)
گرما و قانون گازها (۳ تست)

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »      اعتقاد داریم یادگیری این مباحث بیش از ۴۰ تا ۵۰ روز طول نخواهد کشید و به راحتی ۱۵ الی ۱۷ تست را قادر خواهید بود پاسخ دهید. توصیه داریم بعد از تسلط به این مباحث به سراغ سایر فصول در این درس بروید و کم کم درصد خود را بالا ببرید. البته که این روش برای عزیزانی است که زمان فوق‌العاده محدودی برای آمادگی در کنکور سراسری دارند. طبیعی است داوطلبی که از ابتدا خوب مطالعه کرده باشد درصد های بالاتری برای او دست یافتنی خواهد بود.جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه /  

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     شدیداً توصیه می‌کنیم روی مباحثی که نام بردیم به تسلط کامل برسید تا بتوانید از پس سوالات‌کنکور سراسری برآیید. برای موفقیت در این درس بهره گیری از تست‌زنی چه به صورت آموزشی و چه به صورت آزمونی می باشد، کلید کسب درصد بالا در این درس فقط و فقط تست‌زنی در تعداد زیاد است.

پیشنهادات مشاور گروپ برای موفقیت در کنکور تجربی

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     برای یادگیری مباحث این درس دست به قلم شدن رکن اول است. می‌بایست تست‌های بسیار متنوعی را مورد بررسی قرار دهید.
از خلاصه برداری فرمول‌ها و نکات مهم این درس به هیچ عنوان غافل نشوید. پیشنهاد ما برای موفقیت شما استفاده از جعبه لایتنر می باشد.
برای حل مسائل حتما فرمول را بنویسید و به اهمیت کشیدن شکل برای حل مسائل این درس توجه داشته باشید.جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  /  
جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     حتما به زدن تست های زمان دار در این درس اهمیت بدهید. زدن چنین آزمون های زمانداری سرعت عمل و دقت شما را در پاسخ گویی به سوالات چندین برابر می کند.
از مطالعه کتاب درسی غافل نشوید. حتما تمامی مسائل و پرسش هایی که در کتاب درسی را نیز حل کنید. در سال های اخیر شاهد طرح تست از سوالات کتاب درسی بوده ایم.جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  /

فیزیک رشته تجربی

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     در درس فیزیک دانش آموزان رشته ی تجربی دارای میانگین درصدی پایین تر از زیست شناسی و شیمی می باشند. این درس نیز به دلیل ضریبی که دارد در رشته ی تجربی از اهمیت ویژه ای برخودار است و کسب یک درصد بالا می تواند بسیار ارزشمند باشد.

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   حتی اگر دانش آموز ضعیفی در این درس هستید، حتماً سعی کنید که این درس را در برنامه ی درسی خود بگنجانید یا حداقل مباحثی را که راحت تر یاد می گیرید، حتماً بخوانید. چنان چه احساس می کنید به تمامی مباحث به یک اندازه تسلط دارید، بهتر است که مطالب ر ابه ترتیب زیر مطالعه کنید: 1- نور 2- فشار 3- گرما و ترمودینامیک 4- مکانیک 5- الکتریسته

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »   کنکور سراسری، مجموعه رشته های تحصیلی را که ضریب دروس امتحان آن ها یکسان است، تحت یک زیرگروه دسته بندی می ‌ کنند.در کنکور سراسری، گروه ریاضی ۳، گروه تجربی ۵، گروه علوم انسانی ۵، گروه هنر ۵ و زبان های خارجی ۴ زیرگروه دارند..

زیر گروه 1: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(0)، ریاضی(2)، زیست شناسی(4)، فیزیک(2)، شیمی(3)

رشته ‌ های این زیر گروه عبارتند از:

پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، کاردرمانی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، تغذیه، اعضای مصنوعی، تکنولوژی پرتوشناسی، پرتودرمانی، پرستاری دندانپزشکی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، علوم آزمایشگاهی، مدارک پزشکی، هوشبری، اتاق عمل، پروتزهای دندانی، بهداشت عمومی، بهداشت کار دهان و دندان، زیست شناسی، روان شناسی، بورسیه رشته ‌ های پزشکی نیروی انتظامی و ارتش، علوم صنایع غذایی، کودک ‌ یاری، زیست شناسی عمومی، مدیریت و کمیسری دریایی.

زیر گروه 2: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(1)، ریاضی(3)، زیست شناسی(4)، فیزیک(2)، شیمی(4)

رشته ‌ های داروسازی، دبیری شیمی، شیمی محض، ناوبری و فرماندهی کشتی در این زیرگروه قرار دارند.

زیرگروه 3: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(4)، ریاضی(3)، زیست شناسی(2)، فیزیک(2)، شیمی(2)

در این زیرگروه فقط رشته زمین شناسی قرار دارد.

زیر گروه 4: مواد امتحانی و ضرایب آن: زمین شناسی(1)، ریاضی(4)، زیست شناسی(2)، فیزیک(3)، شیمی(2)
رشته ‌ هایی که در این زیرگروه می ‌ بینیم عبارتند از(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

حسابداری، مدیریت، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بیمه، علوم اقتصادی، معارف و علوم سیاسی، الهیات و معارف، معارف و مدیریت، امور گمرکی، اقتصاد نظری، فلسفه، اقتصاد حمل و نقل، علوم اقتصاد، اقتصاد صنعتی، معارف و حقوق، الهیات و ارشاد، ادبیات و زبان عربی، ریاضی، فیزیک، خلبانی، نگهداری هواپیما، مهندسی سیستم، هوانوردی، ناوبری هوایی، علوم قرآنی، کتابداری و فقه (کلیه گرایش ها)

زیر گروه 5:
مواد امتحانی و ضرایب آن(اهمیت فیزیک در کنکور تجربی)

زمین شناسی(1)، ریاضی(3)، زیست شناسی(2)، فیزیک(2)، شیمی(2)

این زیرگروه شامل رشته ‌ های کاردانی و مهندسی های کشاورزی، کتابداری در شاخه پزشکی، مدیریت خدمات پزشکی، تربیت ‌ بدنی، روابط سیاسی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، تربیت ‌ مربی عقیدتی- سیاسی، تولید سیما

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     از مباحثی که هر ساله در کنکور سراسری از کتاب دوم دبیرستان طرح می شود می‌توان به سرفصل فشار و همچنین قانون گازها اشاره کرد. سهم این مباحث در کنکور سراسری ۲ تا ۴ تست می باشد.

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »      از مبحث کار و انرژی نیز معمولاً یک سوال مطرح می‌شود و اما فیزیک ۳، از این کتاب نسبت به فیزیک سال اول و دوم دبیرستان هر ساله سوالات بیشتری در کنکور مطرح می شود. از مبحث الکتریسیته ساکن هر ساله تقریبا یک تست مطرح می شود. از مباحث خازن و مقاومت الکتریکی معمولاً یک سوال ترکیبی و همچنین از مبحث مقاومت الکتریکی نیز دو سوال به صورت جداگانه در کنکور می آید. برای تسلط به سرفصل مقاومت الکتریکی تیپ تست های زیادی را مورد بررسی قرار دهید چرا که تنوع سوالات بسیار زیادی دارد.جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه/

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     دو فصل مغناطیس و الکترو مغناطیس جزو فصول آسان فیزیک سال سوم دبیرستان هستند. ۲ تست سهم این مباحث در کنکور سراسری است. چهار فصل مهم فیزیک پیش ۱ سینماتیک، دینامیک، موج و نوسان هستند. فصل هایی که تیپ تست‌های گوناگونی دارند و همواره شاهد خلاقیت طراحان در طرح تست از این مباحث هستیم. مبحث سینماتیک و بردار ۳ تا ۴ تست در کنکور دارد که احتمال طرح سوالات سخت از این مباحث بسیار بالاست. دینامیک بین ۲ تا ۳ تست سهم دارد. از فصول موج و نوسان نیز سرجمع ۲ تا ۳ تست در سوال مطرح می شود. فصول موج و نوسان مفاهیم یکسان دارند با تسلط به مفهوم این فصول مطمعناً از پس تست هایش بر می آیید. فیزیک پیش دو ۴ فصل دارد.جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه /

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     فصولی با مباحث حفظی و با فرمول‌هایی که به راحتی با درک مفاهیم‌شان خواهید توانست به آن‌ها تسلط پیدا کنید و از پس تست‌های این فصول در سر جلسه آزمون بربیایید، مباحث آسان و مهم فیزیک تجربی برای یادگیری مباحث این درس دست به قلم شدن رکن اول است. می‌بایست تست‌های بسیار متنوعی را مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »    از خلاصه برداری فرمول‌ها و نکات مهم این درس به هیچ عنوان غافل نشوید. حتما به زدن تست های زمان دار در این درس اهمیت بدهید. کتاب‌هایی که مجموعه آزمون‌های ۳۰ سوالی برای این درس در بازار وجود دارد آن‌ها را تهیه کنید و پس از تسلط به تمامی مباحث این درس به زدن مجموعه تستی هر سه شب یکبار بپردازید. زدن چنین آزمون های زمانداری سرعت عمل و دقت شما را در پاسخ گویی به سوالات چندین برابر می کند. از مطالعه کتاب درسی غافل نشوید. حتما تمامی مسائل و پرسش هایی که در کتاب درسی را نیز حل کنید.

جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه  »     در سال های اخیر شاهد طرح تست از سوالات کتاب درسی بوده ایم، فیزیک جزو دروسی هستش که کافیه قلق اون دستتون بیاد، باور کنید خیلی خیلی درس شیرین و جذاب و آسونی هستش.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی فیزیک سراسری 98 در دو ماه ؛ نکات طلایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی