جمعبندی سه روز یکبار به روش رتبه های برتر 96

جمعبندی سه روز یکبار

جهت مشاوره در زمینه جمعبندی سه روز یکبار به روش رتبه های برتر 96

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جمعبندی سه روز یکبار , در کنکور چند نکته وجود دارد که بايد به آن ها دقت کنيد ، يکي اين که در کنکور از کل مباحث کتاب سؤال طرح مي شود …

جمعبندی سه روز یکبار




بهترین روش جمعبندی به روش رتبه های برتر  کدام است



جمعبندی سه روز یکبار  :  بنابراين اگر دانش آموزي براساس شکل کنکور تمرين تست زني کند در واقع کل کتاب را مطالعه و مرور مي کند ، نکته بعدي اين است که ريتم سؤالات کنکور به شکلي است که سؤالات ابتدايي از مباحث ابتدايي کتاب هستند و به ترتيب که پيش مي رويم سؤالات مربوط به مباحث بعدي هستند و هنگامي که به مرور کنکورها مي پردازيم مثل اين است که داريم کتاب هاي خود را مرور مي کنيم ، در تکنيک سه روز يک بار ، قرار بر اين است که در يک نيم روز ، يک آزمون کنکور را برگزار کنيد و در پنج نيم روز باقيمانده به بررسي و ارزيابي آن بپردازيد پس طي هر سه روز ، در حال مرور همه کتاب هاي درسي خود هستيد و هر قدر تعداد کنکورهاي آزمايشي که براي خود برگزار مي کنيد بيشتر باشد تعداد دفعات مرور کتاب هاي درسي تان هم بيشتر خواهد بود .


جمعبندی به روش سه روز یکبار را چگونه پیاده سازی کنیم


جمعبندی سه روز یکبار  : گرايش عمومي دانش آموزان بر اين است که همه کتاب هاي خود را از ابتدا تا انتها بخوانند ، در يک ماه آخر توصيه ما اين است که اگر بخواهيد همه کتاب هاي خود را از اول تا آخر بخوانيد اين کار باعث مي شود که موضوعات خوانده شده با هم مختلط شده و با هم اشتباه بگيريد و دچار به هم ريختگي شويد بنابراين بهتر است که با روش سه روز يک بار پيش برويد ، در روش سه روز يک بار در هر روز دو نيم روز داريم و جمعا شش نيم روز مي شود.


که در نيم روز اول بايد يک کنکور از کنکورهاي سراسري داخلي سال هاي اخير را به صورت آزمايشي براي خود برگزار کنيد و توصيه ما اين است که کنکورهايي که انتخاب مي کنيد مربوط به کنکورهاي شش سال اخير باشد و سعي کنيد که اين آزمون را در شرايطي مشابه کنکور براي خود برگزار کنيد و بعد از اتمام پاسخ دهي به کنکور بايد به بررسي آن بپردازيد و پاسخ هاي صحيح ، اشتباه و نزده خود را مورد ارزيابي قرار داده و مشخص کنيد ؛ حال پنج نيم روز فرصت داريد که به رفع اشکالاتي بپردازيد که برايتان مشخص شده اند ، توصيه مي شود در هر نيم روز دو درس را نيز انتخاب کرده و به رفع اشکال آن ها بپردازيد که اين درس ها بايد شامل يک درس اختصاصي و يک درس عمومي باشد ؛ به اين ترتيب مي توانيد طي پنج نيم روز اشکالاتي که در درس هاي مختلف داريد برطرف کنيد.



.

سؤالي که در اين بخش مطرح مي شود اين است که چطور بايد به رفع اشکال بپردازيم ؟


جمعبندی سه روز یکبار   :  روش رفع اشکال هر دانش آموز بايد براساس تشخيص و سليقه خودش باشد و نبايد مقيد به يک روش خاص شوند اما براي سهولت اين کار توصيه هايي هست که مي توانيد آن ها را رعايت کنيد تکنيک اول اين است که به پاسخنامه رجوع کنيد و بعد مطالعه پاسخنامه سعي کنيد آن قسمت از پاسخ را در کتاب و جزوه خودتان پيدا کرده و مطالعه کنيد که همزمان با اين روش مي توانيد چند نمونه تست مشابه با آن سؤال را پيدا کنيد و آن ها را هم حل کرده و رفع اشکال کنيد .


رتبه های برتر از تجربه های خود در دوران جمعبندی می گویند :


فرناز توسلي ، فارغ التحصيل تجربي ، ميانگين تراز 7100


اين مهارت را که بتوانم سؤالات سخت و زمان گير را تشخيص داده و آن ها را کنار بگذارم قبلا نداشتم ولي با آزمون هايي که در کانون قلم چي داده ا م ، الان به اين توانايي رسيده ام .

از بين تکنيک هاي مديريت زمان ، تکنيک زمان هاي نقصاني را براي آزمون هايم اجرا مي کنم و همينطور تکنيک ضربدر و منها ، يعني سؤالاتي را که شک دارم با ضربدر مشخص مي کنم و سؤالاتي که بلد نيستم و نمي توانم جواب دهم با علامت منفي .

براي دوران جمع بندي برنامه اي که در نظر دارم همان برنامه ايست که آقاي قلم چي برنامه ريزي کرده اند يعني از 11 خرداد تا خود کنکور برنامه جمع بندي داريم و شش دوره آزمون سراسري داخل کشور مربوط به سال هاي 86 تا 91 را به روش سه روز يک بار جمع بندي مي کنيم .

به دانش آموزان مقاطع پايين تر هم توصيه مي کنم که در ترم تابستاني کانون ثبت نام کنند ، به اين دليل که خودم احساس مي کنم اگر از تابستان درس خواندن براي کنکور را شروع مي کردم پيشرفت بيشتري کسب مي کردم .


فاطمه آشتياني ، ميانگين تراز 6500


سه سال است که عضو کانون هستم ، اين مهارت را دارم که بتوانم سؤالات سخت و زمانگير را تشخيص داده و آن ها را کنار بگذارم و طي آزمون هايي که دادم توانستم به اين توانايي برسم .

تکنيک ضربدر و منها را از بين تکنيک هاي مديريت زمان ، اجرا مي کنم به اين شکل که سؤالاتي که بلد نيستم کنارشان علامت منفي مي زنم و سؤالاتي که شک دارم با يک علامت ضربدر مشخص مي کنم .

دوران جمع بندي را مي خواهم از 11 خرداد شروع کنم .

به دانش آموزان مقاطع پايين تر هم توصيه مي کنم که در ترم تابستاني کانون ثبت نام کنند به خاطر اين که اگر از ابتدا با برنامه پيش بروند خيلي بهتر است .



داوطلبان با تراز های4000 تا 7000 به این نکات طلایی توجه داشته باشند :


دانش آموزي که در ابتدا صحبت کردند گفتند که هجده ، نوزده آزموني که در کانون داده اند باعث شده که بتوانند مديريت زمان را به خوبي ياد گرفته و اجرا کنند ، دانش آموزان عزيز توجه داشته باشيد که شرکت در آزمون هاي کانون فقط به اين دليل نيست که شما به نتيجه آن ها توجه داشته باشيد بلکه باعث مي شود که عادت هاي مطالعاتي و همينطور عادت هاي حل آزمون را در شما تصحيح مي کند .

من هم توصيه اي ديگر در رابطه با روش سه روز يک بار برايتان دارم که بايد سعي کنيد تکنيک هايي که ياد گرفته ايد در آزمون هاي دوران جمع بندي پياده کنيد .


نکته اي که هر دو دانش آموز فوق الذکر اشاره کردند اين بود که خيلي بهتر است دانش آموزان از دوره تابستان شروع به درس خواندن کنند دليلش به نظر من اين است که وقتي وارد برنامه هاي کانون مي شويد مهم ترين حسن اين کار اين است که داراي برنامه مي شويد و اين نکته حائز اهميتي است .


پاسخ به سوالات متداول شما در دوران جمعبندی



درس هاي رياضي و فيزيک را اصلا مطالعه نکرده ام ، آيا مي توانم در فرصت باقيمانده ، در کنار جمع بندي ساير دروس ، چند فصل آسان را از اين دو درس انتخاب و آن ها را مطالعه کنم ؟


توصيه ما به دانش آموزان کنکوري اين است که در دوران جمع بندي مختار هستيد که دو درس را انتخاب کرده و آن ها را به طور کامل مطالعه کنيد ، پيشنهاد ما اين است که يک درس اختصاصي و يک درس عمومي را انتخاب کنيد ، اينکه اشاره کرده ايد مي خواهيد مباحث ساده تر را انتخاب کرده و مطالعه نماييد کار بسيار خوبي است زيرا شايد تعدادي از سؤالات کنکور هم از بين همين بخش هاي ساده باشد و اگر روي فرمول هاي اين بخش ها مسلط باشيد مي توانيد به اين سؤالات نيز پاسخ دهيد ، بعلاوه در دوران جمع بندي مي توانيد يک درس عمومي و يک درس اختصاصي را نيز انتخاب کرده و از اول تا آخر بخوانيد ؛ از طرفي در دوران جمع بندي وقتي با روش سه روز يک بار به مرور درس ها مي پردازيد به اين معناست که بارها و بارها کتاب هاي خود را مطالعه و مرور کرده ايد .


سؤال : روش تست زدن دانش آموزان براي کنکور يا آزمون هاي آزمايشي شش سال کنکور که در منزل جواب مي دهند بايد به ترتيب سؤالات خود دفترچه باشد يا مي توانند در دروس اختصاصي ، اول زيست بعد شيمي و فيزيک و رياضي را بزنند ؟


توصيه ما به دانش آموزان اين است که روند و ريتم دفترچه را رعايت کنند يعني به ترتيب سؤالات دفترچه پيش بروند چرا که براي طراحي چيدمان سؤالات در دفترچه کارهاي روانشناختي زيادي انجام شده ، اما اگر دانش آموزي عادت ندارد که به ترتيب سؤالات دفترچه پيش برود پيشنهاد ما اين است که با همان روشي ادامه دهد ، شش سال کنکوري که قرار است دانش آموزان در دوران جمع بندي به روش سه روز يک بار آزمون دهند خيلي خوب است که تلاش کنند اين عادت را در خود ايجاد کنند اما اگر دانش آموزي تشخيص مي دهد که با اين کار به هم مي ريزد و نمي تواند به سؤالات پاسخ دهد ما هم اين کار را صلاح نمي دانيم و توصيه مي کنيم بر اساس روش خودش کار را پيش ببرد .


هنگام اجراي آزمون هاي سه روز يک بار ، بعضي از سؤالات قبلا اجرا شده و تکراري هستند به نظر شما اين موضوع باعث اتلاف وقت نيست ؟


بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که هر کنکوري که برگزار مي شود حاوي تعداد زيادي از سؤالات سال هاي قبل از خودش است و اصلا اينطور نيست که بتوان در هر سال تعداد زيادي سؤالات جديد طراحي کرد ، مضاف بر اين که اين سؤالات براي آنکه دانش آموزان به تسلط کافي برسند بايد بارها و بارها تمرين و حل شوند ، بعلاوه در دوره هاي قبل از رسيدن به دوران جمع بندي اينطور بوده که دانش آموزان تست ها را به صورت مبحثي حل مي کرده اند ولي در آزمون هاي سه روز يک بار دوران جمع بندي به صورت مجموعه اي آزمون مي دهند بنابراين نبايد نگران اين مسئله باشيد که ممکن است اين سؤالات را قبلا ديده باشند ، در ضمن خود دانش آموزان بارها اين نکته را گفته اند که در ابتدا فکر مي کردند ممکن است سؤالات برايشان تکراري باشد و در واقع لو رفته باشد ولي خودشان هم تأکيد دارند که هر بار مطالب و نکات جديدي در بين سؤالات توجهشان را جلب مي کند و برايشان تازگي دارد .


بعنوان سخن پاياني دو نکته را مورد تأکيد قرار مي دهم که:


دانش آموزان براي دوران جمع بندي اولويت کار خودتان را براي تمرين و حل آزمون هاي شش سال اخير قرار دهيد و دوم اين که اگر برايتان امکان پذير است آزمون هاي سه روز يک بار دوران جمع بندي را در محلي غير از خانه ، مثل آموزشگاه يا مدارس خود برگزار نماييد و تا آنجا که امکان دارد سعي کنيد محيط را در شبيه ترين حالت به جلسه کنکور نزديک کنيد .



بدون سختی و شکست، موفقیت به دست نمی‌آید.

اجازه‌ ندهید این موارد باعث دلسردی شما شوند. در واقع این‌ها باید موجب تشویق شما شوند. لذت موفقیت در آن است که برای رسیدن به آن اشک و عرق ریخته باشید. موفقیت بدون سختی، اصلا موفقیت نیست.

مهم نیست شما برنده شوید، مهم تلاشی است که بکار گرفته‌اید. زمان به احترام هیچکس نمی ایستد!!

 اگه تا حالا به رویاهات فکر می کردی کافیه! زمانش رسیده باید دست به کار بشی.


Untitled 1



آیا مباحث زیادی را در این مدت خوانده اید ولی نمی دانید چطور جمعبندی خوبی داشته باشید ؟

آیا می دانید راحترین و پر تست ترین مباحث کنکور کدامند و چگونه الان باید مطالعه شوند؟

آیا می خواهید رتبه و تراز خود را در دوران جمعبندی جابه جا کنید ؟

آیا می خواهید روش های جمعبندی نفرات برتر کنکور سالهای اخیر را بدانید ؟

آیا می خواهید با همراهی یک قبولی کنکور 96 ، دوران جمعبندی را با موفقیت پشت سر بگذارید ؟

و…

پاسخ تمامی سوالات ، اشکالات و دغدغه های شما عزیزان توسط مشاورین مرکز مشاور گروپ


Untitled 1



توی این 2 ماه فقط و فقط برای رتبه خوب تلاش کن
به اندازه کافی زمان داری …

روزهای باقی مانده خوب یا بد سپری خواهد شد
عملکرد  الان تو تعیین میکنه نتیجه خوب باشه یا بد!




موفق باشید که هستید …

گروه مشاوره ، برنامه ریزی و انتخاب رشته مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه جمعبندی سه روز یکبار به روش رتبه های برتر 96

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403