جشنواره جوان خوارزمی

جشنواره حوان خوارزمی - شاخص

جهت مشاوره در زمینه جشنواره جوان خوارزمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جشنواره جوان خوارزمی که به منظور کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور انجام می‌شود، همه ساله در سه بخش دانش‌آموزی، جوان و بین الملل برگزار شده و تاکنون بیش از 20 هزار طرح در آن ارائه شده است.

تسهیلات مختلفی چون عضویت در بنیاد ملی نخبگان و معرفی به سازمان سنجش، جوایز نقدی میلیونی، تسهیلات مربوط به استفاده از پژوهانه آزمایشگاهی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، معرفی به پارک علم و فناوری سازمان و معرفی به صندوق‌های حمایتی، از مهم‌ترین مزایای شرکت در این جشنواره است.

جشنواره جوان خوارزمی_میانی

جشنواره جوان خوارزمی

جشنواره خوارزمی از سال 1366 شروع شده و هرساله پژوهشگرانی از سراسر کشور و خارج از کشور در آن به ارائه طرح‌های خود در پنج بخش پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح­‌های توسعه‌ای، طرح‌های اختراعی و طرح‌های نوآورانه خود می‌پردازند.

در این جشنواره که برای هر بخش شرایط متفاوتی دارد، هیئت داوران طرح‌های ارسالی را داوری کرده و بر مبنای فاکتورهای مختلفی همچون انسجام متن، استدلال طرح، منابع استفاده‌شده در طرح و … به رتبه‌بندی طرح‌ها می‌پردازند.

جشنواره جوان خوارزمی چیست

جشنواره جوان خوارزمی که یکی از 3 بخش اصلی جشنواره خوارزمی است، از سال 78 کلید خورد و در ابتدا سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران عاملیت برگزاری آن را برعهده داشت، سپس مركز تحقیقات سیاست علمی كشور عهده‌دار برگزاری آن شد و مجددا از سال 1384 (دوره هفتم) تاکنون، برگزاری آن به وسیله سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام می‌شود.

جشنواره جوان خوارزمی مشاورگروپ

جشنواره جوان خوارزمی چگونه است

جشنواره خوارزمی در 3 بخش دانش‌آموزی (نوجوان و جوان)، جوان و بین‌الملل برگزار می‌شود و طرح‌ها در گروه‌های تخصصی جداگانه ارزیابی شده و بر مبنای فاکتورهای داوری، رتبه‌بندی می‌شوند.

مجریان طرح‌های برگزیده در صورت وجود شرایط و حدنصاب‌های لازم (برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان داشتن حداقل 45، و برای استفاده از تسهیلات سازمان سنجش، داشتن حداقل 50 درصد از سهام مالکیت طرح، لازم است)، برای دریافت تسهیلات به ارگان‌های مختلفی چون وزارت علوم، سازمان سنجش، بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری و ازمایشگاه‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و صندوق‌های حمایتی معرفی می‌شوند و درصورت دارابودن فاکتورهای لازم، از جوایز بین‌المللی سازمان‌های جهانی مثل اکو، سازمان جهانی مالکیت فکری، کمیسیون ملی یونسکو در ایران و آکادمی جهانی علوم نیز بهره‌مند می‌شوند.

موضوعات جشنواره خوارزمی

موضوعات جشنواره خوارزمی در 5 بخش پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح­‌های توسعه‌ای، طرح‌های اختراعی و طرح‌های نوآورانه بوده و گروه‌های تخصصی آن به شرح زیر هستند:

گروه‌های تخصصی و موضوعات جشنواره خوارزمی

ارزیابی طرح‌ها نیز در 5 بخش رقابتی انجام گرفته و نهایتا هر بخش، برگزیدگان خود را در هفته پژوهش که هفته آخر آذرماه است، اعلام خواهد کرد.

  • طرح‌­های داخلی
  • طرح‌­های خارجی(فقط جشنواره بین المللی خوارزمی)
  • طرح­‌های ایرانیان مقیم خارج (فقط جشنواره بین المللی خوارزمی)
  • طرح برگزیده موفق در تولید ملی (برای طرح‌های تجاری شده از میان برگزیدگان دوره‌های قبل)
  • برگزیده ویژه (برای تکریم فرهیختگان و دانشمندان ایرانی که با یک عمر تلاش موثر در زمینه علمی خود به آبادانی این مرزو بوم همت گماشته‌اند)

سایت جشنواره خوارزمی

سایت جشنواره خوارزمی به نشانی khwarizmi.ir بوده و لینک قسمت‌های جشنواره جوان، دانش‌آموزی و بین‌المللی در آن به ترتیب زیر است:

تسهیلات دانشگاهی جشنواره جوان خوارزمی

تسهیلات دانشگاهی جشنواره جوان خوارزمی به این صورت است که برای استفاده از آن‌ها برای ورود به دوره‌های تحصیلی بر اساس آیین نامه‌های سازمان سنجش کشور، برگزیدگان فقط با شرکت در آزمون و کسب نود درصد نمره پذیرش برای کارشناسی و کارشناسی ارشد، مجاز به استفاده از این تسهیلات می‌شوند و سهم مشارکت برای هر فرد پنجاه درصد است. پذیرش بدون آزمون برای برگزیدگان وجود ندارد و برای متقاضیان ورود به دوره دکتری، امتیاز برگزیده شدن معادل 3 امتیاز از 100 است.

زمان برگزاری جشنواره خوارزمی 1401

به علت متغیربودن زمان ثبت نام و برگزاری جشنواره در سال های مختلف، هنوز تاریخ دقیقی از زمان برگزاری جشنواره خوارزمی 1401 که بیست و چهارمین دوره آن است، مشخص نبوده و به محض انتشار زمان ثبت نام و برگزاری، جزئیات در همین مقاله از مشاورگروپ منتشر خواهد شد.

معمولا برای ثبت نام این بخش از جشنواره یک مهلت دوماهه در نظر گرفته شده و نتایج آن در هفته پژوهش همان سال که در آذرماه است، اعلام می‌شود.

برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام وبرگزاری جشنواره، با کارشناسان مشاورگروپ تماس بگیرید.

نحوه ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی

متقاضیان برای ورود به سامانه ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی، باید دارای نام کاربری (ایمیل) و رمزعبور باشند. دریافت نام کاربری و رمزعبور برای ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی خوارزمی، منوط به ایجاد حساب کاربری در سامانه می باشد. پس از ایجاد حساب کاربری، برای ورود به ثبت نام بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید و پس از درج اطلاعات خواسته شده (ایمیل و رمزعبور)، وارد صفحه شخصی خود شوید.

  • متقاضیان برای اطلاع از نحوه ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی، باید به سامانه جامع جشنواره بین المللی خوارزمی به نشانی اینترنتی khwarizmi.ir و پایگاه اطلاع رسانی جشنواره جوان خوارزمی http://khwarizmi.ir/newyoung/ در قسمت سامانه جامع جشنواره‌های خوارزمی مراجعه کرده، و مشخصات فردی و اطلاعات طرح خود را بارگزاری کنند.
  • متقاضی با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور، امكان ثبت طرح جدید و یا ویرایش اطلاعات را تا پایان زمان فراخوان دارد.

شرایط ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی

شرایط ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی به تفصیل در موارد زیر، مورد بررسی قرار گرفته است:

  • حداکثر سن مجری طرح متقاضی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی سی و پنج سال تمام تعیین شده است، شرط سنی شرکت‌کنندگان بیست  و چهارمین دوره جشنواره این است که متولد فروردین 1365 تا مهر 1382 باشند.
  • به همکاران و یا اساتید راهنما/مشاور مجری طرح که دارای شرط سنی نمی‌باشند، تسهیلات مربوط به برگزیدگان تعلق نمی‌گیرد و تنها در خبرنامه جشنواره از ایشان با ذکر نام تقدیر خواهد شد.
  • دانش‌آموزان می‌بایست از طریق دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی در وزارت آموزش و پرورش، اقدام به ثبت‌نام نمایند.
  • تمام طرح‌ها باید مشمول یكی از تعاریف و مفاهیم پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، ابتكار و نوآوری باشند.
  • طرح‌های ارائه شده باید تكمیل باشند و نظریه‌ها و ایده‌ها مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند. شایان ذکر است فقط ارائه
    مقالات و تالیف کتاب است که مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.
اگر در ثبت طرح خود مشکلی دارید، برای تماس با کارشناسان مشاورگروپ با شماره تلفن ثابت خود بدون پیش شماره، 9099071613 را شماره‌گیری نمایید.

مدارک لازم برای شرکت در جشنواره جوان خوارزمی

شرایط  و مدارک لازم برای شرکت در جشنواره جوان خوارزمی به شرح زیر است:

  • ثبت نام الکترونیکی جشنواره جوان خوارزمی از طریق نشانی www.khwarizmi.ir صورت گرفته و متقاصیان باید از طریق این سایت، به ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات علمی پیوست طرح به همراه مقالات، گزارش‌های علمی، قراردادهای پژوهشی و صنعتی، تاییدیه‌ها، نقشه‌ها، نمونه ساخته‌شده، عکس و فیلم و سایر موارد مشابه اقدام کنند.
  • پرداخت هزینه ثبت نام فقط به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انجام میگیرد. مراجعه حضوری به بانک برای پرداخت وجه ثبت نام قابل قبول نیست. هزینه ثبت نام در جشنواره، 2/000/000 (دویست هزار تومان) خواهد بود.
  • مبلغ ثبت نام تحت هیچ شرایطی بازپرداخت نخواهد شد.

هزینه ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی

هزینه ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی، 2/000/000 ریال بوده و تحت هیچ شرایطی مبلغ ثبت‌نامی بازپرداخت نخواهد شد. ثبت نام این جشنواره احتمالا از اردیبهشت ماه 1401 آغاز شده و تا پایان تیرماه، ادامه داشته باشد.

متقاضیان برای شرکت در این بخش از جشنواره باید وارد سامانه جامع جشنواره‌های خوارزمی که در همین مقاله از مشاورگروپ توضیح داده شده، شوند و طرح خود را به همراه مشخصات هویتی، در سامانه بارگزاری نمایند.

ثبت نام جشنواره خوارزمی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱

برای ثبت نام جشنواره خوارزمی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱، از طریق لینک http://khwarizmi.ir/newyoung/ وارد قسمت سامانه جامع جشنواره‌های خوارزمی شوید و نام کاربری که همان ایمیل شماست، را به همراه یک رمز عبور وارد کنید.

برای بازیابی رمز عبور خود با 9099071613 تماس بگیرید.

دریافت رمز عبور و نام کاربری برای اولین بار، منوط به این است که در این سامانه یک حساب کاربری ایجاد کرده و برای ثبت نام بر روی گزینه “ورود به سامانه”، کلیک نمایید.

پس از درج ایمیل و رمز عبور، وارد صفحه شخصی خود در سامانه شده و طرح خود را بارگذاری می‌نمایید.

اگر در ثبت نام خود مشکلی دارید، ثبت نام جشنواره خوارزمی 1401 را بخوانید.

شیوه نامه جشنواره جوان خوارزمی 1401

با وجود اینکه شیوه‌نامه جشنواره حوان خوارزمی 1401 هنوز منتشر نشده است، به این علت که معمولا کلیات شیوه‌نامه‌ها در سال‌های مختلف یکسان بوده و تفاوت معنی‌داری با سال‌های قبل از خود ندارند، شیوه نامه بیست و سومین دوره جشنواره جوان خوارزمی نیز برای اطلاع از نحوه برگزاری بیست و چهارمین دوره آن، راهگشا خواهد بود.

به محض انتشار شیوه نامه دوره بیست و چهارم، این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

چگونه در جشنواره خوارزمی موفق شویم

اطلاع از زمان دقیق رویدادهای جشنواره (زمان ثبت نام، زمان برگزاری، زمان اعلام نتایج)، شرایط و مدارک لازم برای شرکت در جشنواره، گروه‌بندی‌های حشنواره (گروه‌بندی‌های تخصصی و موضوعی و بخش‌های رقابتی)، حزئیات اعلامی در شیوه‌نامه جشنواره، اطلاع از نحوه داوری و فاکتورهای موردنظر داوران برای قضاوت طرح‌ها و مطالعه طرح‌های برتر سال‌های گذشته برای دانستن قالب نگارش طرح و تنظیم آن و همچنین ایده‌گرفتن از آن‌ها، از عوامل موفقیت در بیست و چهارمین دوره این جشنواره در بخش جوان است.

پوستر جشنواره جوان خوارزمی

پوستر معرفی جشنواره جوان خوارزمی در بیست و سومین دوره جشنواره، به صورت زیر بوده و به محض انتشار پوسترهای فراخوان ثبت نام، ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج بیست و چهارمین دوره جشنواره، تصاویر آن‌ها در این قسمت بارگذاری خواهد شد.

23 جشنواره جوان خوارزمی پوستر

تماس با جشنواره جوان خوارزمی

راه‌های ارتباطی با عوامل برگزاری جشنواره به شرح زیر است:

– تلفنخانه سازمان: 9-56276325
– تلفن و نمابر جشنواره : 56276345، 56276038
شماره تماس و پیامک (فقط در ساعات اداری) 09921563270
– وب گاه: www.khwarizmi.ir
– رایانامه: Khwarizmi_javan@irost.org

پژوهش های جشنواره جوان خوارزمی

پژوهش‌های جشنواره جوان خوارزمی در دوره بیست و سوم آن، در قالب فایلی آماده شده است که مطالعه آن، ذهن شما را برای روشن‌شدن درمورد نحوه نگارش و ایده گرفتن از آن آماده‌ می‌کند.

نمونه پژوهش های جشنواره جوان خوارزمی

طرح های برگزیده جشنواره جوان خوارزمی

اطلاع از طرح‌های برگزیده سال‌های گذشته، برای دانستن قالب کلی نگارش و ایده‌گرفتن از نحوه پیاده‌کردن طرح بسیار مفید است، صفحه 8 الی 20 فایل زیر، خلاصه‌ای از طرح‌های برگزیده جشنواره در دوره بیستم برگزاری آن است:

 

جوایز جشنواره جوان خوارزمی

جوایز جشنواره جوان خوارزمی در بیست و سومین دوره برگزاری، که نتایج آن در آذرماه 1400 اعلام شد، به شرح زیر بود:

جوایز جشنواره جوان خوارزمی

دبیرخانه جشنواره خوارزمی

آدرس و شماره تلفن دبیرخانه جشنواره خوارزمی (بخش جوان)، به شرح زیر است:

تهران، بزرگراه آزادگان(جنوب)، بعد از پل فتح، احمد آباد مستوفی، بعد از میدان پارسا، انتهای خیابان انقلاب، خیابان شهید احسانی راد، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، اداره كل امور جشنواره ها و مسابقات علمی وفناوری، صندوق پستی 111-33535 كدپستی 3313193685

– تلفنخانه سازمان: 9-56276325
– تلفن و نمابر جشنواره : 56276345، 56276038
شماره تماس و پیامک (فقط در ساعات اداری) 09921563270
– سایت جشنواره خوارزمی : www.khwarizmi.ir
– رایانامه: Khwarizmi_javan@irost.org

✔️تسهیلات جشنواره جوان خوارزمی چیست؟

✔️تسهیلات و جوایز این جشنواره در بخش جوان، در قالب یک فایل در این مقاله، آورده شده است.

✔️چگونه در جشنواره خوارزمی موفق شویم

✔️مشاورگروپ راهکارهایی همچون اطلاع دقیق از زمان رویدادهای آزمون و اطلاع از نحوه داوری و به طور کلی عوامل موفقیت در جشنواره جوان خوارزمی را به تفصیل مورد بررسی قرار داده است.

✔️چگونه پروپوزال طرح خود را آماده کنیم؟

✔️برای اطلاع از نحوه نگارش پروپوزال طرح خود، بدون پیش شماره با شماره 9099071613 از طریق تلفن ثابت خود تماس گرفته و یا شماره خود را در قسمت نظرات وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

✔️آیا امکان ارائه مجدد طرح‌های سال گذشته وجود دارد؟

✔️درصورتی که شما نسبت به رفع دلايل عدم پذيرش اقدام نماييد امکان ارايه مجدد آن در جشنواره های خوارزمی وجود دارد ولي اگر صرفا همان طرح قبلی بدون رفع نواقص ارايه شود مجددا رد می شود.

✔️چه افرادی از جوایز سازمان‌های بین المللی خوارزمی بهره‌مند می‌شوند؟

✔️سازمان های بين المللی خوارزمی معيارهای خود را برای اعطای جايزه به دبيرخانه اعلام مي کنند و دبير جشنواره و کارشناسان اين واحد بر طبق اين معيارها برگزيدگان جشنواره جوان و بين المللی خوارزمی را به اين سازمان ها معرفی می نمايند. تصميم نهايی با سازمان های بين المللی است.

✔️آیا به افراد بالای 35 سال برگزیده در این جشنواره، تسهیلات تعلق می‌گیرد؟

✔️به همکاران و يا اساتيد راهنما / مشاور مجری طرح که داراي شرط سنی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی نمی باشند، تسهيلات مربوط به برگزيدگان تعلق نمی گيرد و تنها در خبرنامه جشنواره از ايشان با ذکر نام تقدير خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه جشنواره جوان خوارزمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403