جشنواره بین المللی خوارزمی

جشنواره بین المللی خوارزمی

جهت مشاوره در زمینه جشنواره بین المللی خوارزمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مشاورگروپ، جشنواره بین المللی خوارزمی را بررسی می‌کنیم. جشنواره خوارزمی که از سال 1366 شروع به کار کرد، هم‌اکنون دارای 3 بخش دانش‌آموزی (نوجوان و جوان)، جوان و بین الملل است و در بخش‌های مختلفی چون طرح‌های بنیادی، طرح‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، طرح‌های مربوط به اختراع و طرح‌های مربوط به نوآوری به صورت سالانه برگزار می‌شود.

جشنواره بین المللی خوارزمی

جشنواره بین المللی خوارزمی چیست

🟢جشنواره خوارزمی که از سال 1366 در ایران شروع به کار کرد، باسابقه‌ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران است که از سال 1370 طرح‌های بین‌المللی نیز به آن افزوده شده و 21 درصد از سهم طرح‌های ارائه شده در آن مربوط به بخش بین الملل این جشنواره است که تاکنون حدود 4200 طرح بین‌المللی در جشنواره بین‌المللی خوارزمی ارائه شده‌ است.

جشنواره خوارزمی از سه بخش زیر تشکیل شده است:

فراخوان جشنواره بین المللی خوارزمی 1401

🟢فراخوان جشنواره بین‌المللی خوارزمی در فروردین ماه، از طريق سایت جشنواره (که در ادامه مقاله آورده شده است) و سایر مسیرهای الکترونیکی و پستی در داخل کشور، و برای بخش خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی در خارج از كشور آغاز می شود و ثبت‌نام داوطلبان تا پایان مهرماه ادامه دارد.

جشنواره های خوارزمی در محورهای اصلی پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح­‌های توسعه‌ای، طرح‌های اختراعی و طرح‌های نوآورانه در گروه‌های تخصصی مهندسی برق وكامپيوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری‌های شيميایی، فناوری نانو، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، صنايع و مديريت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشكی، کشاورزی و منابع طبیعی، محيط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر و علوم پزشکی در سطوح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شوند.

جشنواره مشابه این رویداد علمی، جشنواره فارابی می‌باشد که مربوط به رشته‌های علوم انسانی است

سایت جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢سایت جشنواره بین المللی خوارزمی، khwarizmi.ir بوده و متقاضیان برای ثبت نام در آن باید به شرحی که در ادامه همین مقاله از مشاورگروپ آورده شده، دقت نمایند و اطلاعات و مدارک ثبت نامی خود را مطابق آن، در بخش بین الملل سامانه‌های جامع خوارزمی بارگذاری نمایند.

سامانه کهربای خوارزمی (بانک اطلاعاتی برگزیدگان به نشانی kia-kahroba.ir) که در آن می‌توان بر اساس عنوان طرح، نام برگزیده، کلمات کلیدی، زمینه موضوعی، سال برگزاری، دوره جشنواره و … به جستجوی اطلاعات پرداخت نیز، در حال حاضر با بیش از 2000 رکورد، برای بازیابی اطلاعات به زبان­‌های فارسی و انگلیسی آماده بهره‌برداری است.

موضوعات جشنواره خوارزمی

🟢برق و کامپیوتر، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری‌های شیمیایی، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، علوم پایه، عمران، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، فناوری نانو، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، مواد و متالورژی، انرژی‌های نو، هنر، معماری و شهرسازی، هوافضا، مکاترونیک و طرح‌های موفق در تولید ملی، گروه‌های تخصصی و موضوعات جشنواره خوارزمی در بخش بین‌الملل بوده و داوطلبان برای شرکت در این جشنواره، باید طرح‌های خود را در یکی از این قالب‌ها ساماندهی کرده و به ارائه آن بپردازند.

مدارک شرکت در جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢شرایط لازم و مدارک شرکت در جشنواره بین المللی خوارزمی به شرح زیر است:

  • ثبت نام الکترونیکی جشنواره بین المللی خوارزمی از طریق نشانی www.khwarizmi.ir صورت گرفته و متقاصیان باید از طریق این سایت، به ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات علمی پیوست طرح به همراه مقالات، گزارش‌های علمی، قراردادهای پژوهشی و صنعتی، تاییدیه‌ها، نقشه‌ها، نمونه ساخته‌شده، عکس و فیلم و سایر موارد مشابه اقدام کنند.
  • پرداخت هزینه ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی فقط به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انجام میگیرد. مراجعه حضوری به بانک برای پرداخت وجه ثبت نام قابل قبول نیست. هزینه ثبت نام برای اشخاص حقیقی مبلغ چهار میلیون ریال (چهارصد هزار تومان) و برای اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و طرح‌های مرتبط با حوزه صنایع دفاعی، مبلغ بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) به ازای هر طرح در نظر گرفته شده است.
  • مبلغ ثبت نام تحت هیچ شرایطی بازپرداخت نخواهد شد.

زمان ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢زمان ثبت نام سی و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی ، از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا تاریخ 31 شهریور 1401 ادامه دارد. تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با تمدید زمان ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی اعلام نشده است. لذا لازم است متقاضیان در بازه زمانی تعیین شده نسبت به انجام ثبت نام اینترنتی خود اقدام نموده و منتظر تاریخ دیگری نمانند.

ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢متقاضیان برای ورود به سامانه ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی، باید دارای نام کاربری (ایمیل) و رمزعبور باشند. دریافت نام کاربری و رمزعبور برای ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی خوارزمی، منوط به ایجاد حساب کاربری در سامانه می باشد. پس از ایجاد حساب کاربری، برای ورود به ثبت نام بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید و پس از درج اطلاعات خواسته شده (ایمیل و رمزعبور)، وارد صفحه شخصی خود شوید.

  • متقاضیان برای ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی باید به سامانه جامع جشنواره بين المللی خوارزمی به نشانی اینترنتی www.khwarizmi.ir مراجعه کرده و مشخصات فردی و اطلاعات طرح خود را بارگزاری نموده و برای خود شناسه کاربری و کلمه عبور خود تعیین نمایند.
  • متقاضي با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور، امكان ثبت طرح جديد و یا ويرايش اطلاعات را تا پايان
    زمان فراخوان دارد. لازم به ذکر است برای هر طرح باید هزینه ثبت نام جداگانه واریز شود.
  • تمام طرح‌ها باید مشمول يكی از تعاريف و مفاهيم پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، ابتكار و نوآوري باشند.
  • طرح‌های ارائه شده باید تكميل باشند و نظريه‌ها و ايده‌ها مورد ارزيابي قرار نمي‌گيرند. شايان ذکر است فقط ارائه
    مقالات و تاليف کتاب است که مورد ارزيابی قرار نمی‌گیرد.
برای اطمینان از صحت انجام مراحل ثبت نام خود بدون پیش شماره با شماره 9099071613 تماس بگیرید

جوایز جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢جوایز سی و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی شامل تقدیرنامه، تندیس، جایزه نقدی، گواهینامه کسب رتبه، عضویت در بنیاد ملی نخبگان و استفاده از تسهیلات سازمان سنحش و بنیاد ملی نخبگان است که لیست کامل آن‌ها در فایل زیر قابل مشاهده است.

لیست جوایز جشنواره بین المللی خوارزمی

زمان اعلام نتایج جشنواره خوارزمی

🟢نتايج ارزيابی طرح های جشنواره جوان خوارزمی در هفته پژوهش، در آذر همان سال و نتايح ارزيابی طرح‌های جشنواره بين المللی خوارزمی، نيمه دوم بهمن همان سال از طريق وبگاه جشنواره‌های خوارزمی به نشانی kia-kahroba.ir اعلام می شود.

بخش‌های موضوعی جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢موضوعات جشنواره بین المللی خوارزمی در 5 قسمت بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای، اختراع و نوآوری دسته‌بندی شده و طرح‌های ارسال شده برای هر بخش به صورت جداگانه موردبررسی قرار می‌گیرند.

طرح‌ها برای قرارگیری در این 5 بخش باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشند که در فایل جزئیات بخش‌ های جشنواره بین‌المللی خوارزمی قابل مشاهده است.

اگر در تنظیم طرح خود مشکلی داشته و به تلفن ثابت دسترسی ندارید، مشکل خود را در قسمت نظرات بارگزاری کرده و برای دسترسی به مشاوره کامل تیم مشاورگروپ با توجه به شرایط خود، اینجا را فشار دهید.

بخش‌های رقابتی جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢بخش‌های رقابتی جشنواره بین المللی خوارزمی به 5 بخش زیر تقسیم می‌شوند:

  • طرح‌­های داخلی
  • طرح‌­های خارجی(فقط جشنواره بین المللی خوارزمی)
  • طرح­‌های ایرانیان مقیم خارج (فقط جشنواره بین المللی خوارزمی)
  • طرح برگزیده موفق در تولید ملی (برای طرح‌های تجاری شده از میان برگزیدگان دوره‌های قبل)
  • برگزیده ویژه (برای تکریم فرهیختگان و دانشمندان ایرانی که با یک عمر تلاش موثر در زمینه علمی خود به آبادانی این مرزو بوم همت گماشته‌اند)

سایت همگام جشنواره خوارزمی

داوری جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢مراحل داوری جشنواره بین المللی خوارزمی، به شرح زیر است:

  • طرح‌­های ارائه‌شده بر حسب موضوع، برای ارزیابی به‌صورت الكترونيكی به 18 گروه تخصصی ارسال می‌شوند.
  • كارشناسان و اعضاي هيات علمی عضو گروه‌های تخصصی، طرح‌ها را بر اساس ماهيت و شاخص‌های تعريف شده ارزيابی کرده و طرح‌های برتر به هیات داوران پيشنهاد می‌شوند.
  • هيات داوران كه بالاترين ركن علمی و تخصصی جشنواره هستند، وظيفه بررسی علمی، فنی، ارزشی و رتبه‌بندی طرح‌های پيشنهادی توسط گروه‌های تخصصی را بر عهده دارد.

دبیرخانه جشنواره خوارزمی

برگزیدگان جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢جداول زیر، تعدادی از نمونه طرح های برتر و برگزیدگان حشنواره بین المللی خوارزمی در سال‌های گذشته هستند، که با کلیک بر روی نام هر طرح، می‌توان به فایل مربوط به آن دسترسی پیدا کرده و با کلیت طرح‌های شرکت‌کننده در این جشنواره آشنایی پیدا کرد.

جدول اول شامل تعدادی از طرح‌های پژوهشگران خارجی شرکت‌کننده در جشنواره در سال‌های 98 و 99، و جدول دوم، شامل تعدادی از طرح‌های پژوهشگران ایرانی داخل یا خارج از کشور در سال 99 است که همه این طرح‌ها در بخش بین‌الملل جشنواره شرکت کرده‌اند.

نمونه طرح های پژوهشگران خارجی شرکت کننده در جشنواره بین المللی خوارزمی:

نام طرح و ارائه‌دهنده سال ارائه بخش رقابت زمینه علمی ماهیت کشور نام ارائه‌دهنده طرح
1398 خارجی زیست فناوری دریایی کاربردی کره جنوبی دکتر سی کوآن کیم
1398 خارجی فیزیک بنیادی چین دکتر وِی هُوا وانگ
1398 خارجی برق و کامپیوتر بنیادی استرالیا دکتر راجکومار بویا
1398 خارجی شیمی بنیادی چین دکتر ژیائو مینگ چن
1399 خارجی فناوری های شیمیایی چین Dr jiyang
1399 خارجی مواد، متالورژی و انرژی های نو سوئییس Dr Nazirdin

نمونه طرح های پژوهشگران ایرانی شرکت کننده در جشنواره بین المللی خوارزمی:

نام طرح و ارائه دهنده سال ارائه بخش رقابت زمینه علمی ماهیت کشور نام ارائه دهنده طرح
تحقیق، طراحی و پیاده سازی فناوری های انرژی تجدیدپذیر در ریزشبکه ها _ استاد سید محمد شاهیده پور 1398 خارجی برق و کامپیوتر کاربردی ایرانی مقیم آمریکا استاد سید محمد شاهیده پور
تصویربردار هواپایه بر اساس رادار روزنه ترکیبی _Dr shahram 1399 بین المللی برق و کامپیوتر توسعه‌ای ایران Dr shahram
سامانه افزايش فرکانس رصد آني (افرا) _ Mr jahankhah 1399  داخلی ببرق و کامپیوتر نوآوری ایران Mr jahankhah
سامانه شبيه‌ساز نرم‌افزاري ماهواره _ Mr Diani 1399 داخلی برق و کامپیوتر توسعه‌ای ایران Mr Diani
طراحی و ساخت سیستم رانش واترجت _ Mr Pashaie 1399 داخلی مکانیک توسعه‌ای ایران Mr Pashaie
طراحی و ساخت سکوی آزمون موتورهای سوخت جامد (ارتفاع بالا) _ Mr Foladi 1399 داخلی مکانیک کاربردی ایران Mr Foladi
کسب دانش فنی طراحی و ساخت موتور دیزل 1350 اسب بخار _ Mr Namazi 1399 داخلی مکانیک کاربردی ایران Mr Namazi
بومی سازی تولید صدا خفه کن داخلی خطوط تقلیل فشار گاز _ Mr Molodi 1399 داخلی مواد، متاورژی و انرژی‌های نو توسعه‌ای ایران Mr Molodi
نقش ماندگار در توسعه آموزش و پژوهش _ Ostad soboti 1399 داخلی نجوم ایران Ostad Soboti

پوستر سی و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی

🟢پوستر سی و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در تهران برگزار می‌شود، در ادامه آورده شده است.

پوستر جشنواره بین المللی خوارزمی

جزئیات مهم جشنواره بین المللی  خوارزمی

🟢در آئین نامه جشنواره بین المللی خوارزمی جزئیاتی ذکر شده است که عدم توجه به آن‌ها، باعث عدم قبولی طرح متقاضی در مراحل اولیه پذیرش می‌شود. این جزئیات عبایتند از:

  • ارائه معرفی‌نامه رسمی از سازمان مجری به منظور ارزیابی طرح‌هایی که مالکیت حقوقی دارند، الزامی بوده و معرفی‌نامه مذکور باید به صورت اسکن‌شده به سایر مدارک ارسالی پیوست شود.
  • درصورت ارسال نمونه ساخته‌شده طرح از طریق پست، باید نام و نام خانوادگی و عنوان طرح بر روی بسته پستی به صورت واضح و خوانا نوشته شود. این مدارک می‌بایست حداکثر تا پایان مهلت فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
  • درصورت تشخیص کارشناسان گروه تخصصی به بازدید از طرح، مجری طرح باید شرایط لازم برای این کار را فراهم آورد، در غیر این صورت، طرح ارائه شده از بررسی‌های بعدی بازخواهد ماند.
  • در تکمیل اطلاعات پرسشنامه، تعیین درصد مشارکت مجری/نماینده وهمکاران الزامی است. پس از پایان زمان فراخوان، تغییر اسامی همکاران و درصد همکاری آنان به هیچ وجه امکان‌پذیر نبوده و مجموع درصدها نباید کمتر یا بیشتر از 100 باشد.
  • در طرح‌های گروهی، طرح‎‌هایی می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند که میزان مشارکت آن‌ها در احرا حداقل چهل و پنج درصد بوده باشد. همچین استفاده از تسهیلات ورود به دوره‌های تحصیلی براساس آیین نامه‌های مربوط به برگزیدگان، فقط با شرکت در آزمون و کسب 90 درصد نمره پذیرش برای کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان‌پذیر است و سهم مشارکت برای هر فرد باید پنجاه درصد باشد. پذیرش بدون آزمون برای برگزیدگان وجود نداشته و امتیاز برگزیده شدن معادل 3 امتیاز از 100 امتیازی است که متقاضی ورود به دوره دکتری باید داشته باشد.
  • شرکت‌کنندگان برای دریافت مدارک ارسالی طرح خود، باید حداکثر تا سه ماه پس از برگزاری مراسم جشنواره به دبیرخانه حشنواره مراجعه کنند. بدیهی است پس از اتمام مهلت تعیین‌شده، دبیرخانه مسوولیتی را برای بازگرداندن مدارک ارسالی به عهده نخواهد داشت.
  • هیچ یک از طرح‌های مربوط به علوم انسانی، قابل پذیرش در جشنواره بین‌المللی خوارزمی نمی‌باشد. متقاضیان برای ارائه طرح در رشته‌های علوم انسانی، می‌توانند به دبیرخانه جشنواره فارابی مراجعه نمایند.
برای نوشتن پروپوزال طرح مشکل دارید؟ اینجا را کلیک کنید.

✔️زمان ثبت نام جشنواره بین المللی خوارزمی چه تاریخی است؟

🔺ثبت نام سی و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی ، از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا تاریخ 31 شهریور 1401 ادامه دارد.

✔️موضوعات جشنواره بین المللی خوارزمی چیست؟

🔺مشاورگروپ در این مطلب، موضوعات و گروه‌های تخصصی جشنواره را به تفصیل مورد بررسی قرار داده است.

✔️چگونه می‌توان برای ایده‌گرفتن به طرح‌های قبلی جشنواره بین المللی خوارزمی دست یافت؟

🔺فایل طرح‌های برگزیده دوره قبلی جشنواره بین المللی خوارزمی در این مقاله آورده شده است. با این حال اگر به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، از طریق تلفن ثابت خود بدون پیش شماره با شماره 9099071613 تماس گرفته و یا سوال خود را در قسمت نظرات کامنت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه جشنواره بین المللی خوارزمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403