جزئیات دقیق نحوه مصاحبه 3 رشته در آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98

جهت مشاوره در زمینه جزئیات دقیق نحوه مصاحبه 3 رشته در آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جزئیات دقیق نحوه مصاحبه 3 رشته در آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 : جزئیات برگزاری ارزیابی و مصاحبه رشته‌های زنان و زایمان، روانپزشکی و پزشکی خانواده در چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد.

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 :  به گزارش مشاور گروپ و به نقل از خبرنگار مهر، داوطلبان چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در فرم انتخاب رشته محل خود یکی از رشته‌های زنان و زایمان یا روانپزشکی یا پزشکی خانواده را انتخاب کرده اند باید در مرحله مصاحبه شرکت کنند.

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 :  مصاحبه ساختارمند رشته زنان و زایمان روزهای جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۹۸ و رشته‌های روانپزشکی و پزشکی خانواده در روز شنبه ۱۴ اردیبهشت تا روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۷ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

زمان و مکان حضور هر داوطلب در کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 : کارت ورود به جلسه از روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ بر روی سایت فعال خواهد بود. داوطلبان باید به تاریخ مصاحبه دقت کنند. عدم حضور به منزله انصراف از رشته مورد نظر است و در مراحل پذیرش انتخاب‌های مربوط به آن رشته حذف خواهد شد.

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 :  مصاحبه صرفاً جهت پذیرش داوطلبان در رشته‌های زنان و زایمان، روان پزشکی و پزشکی خانواده انجام می‌شود و سایر انتخاب‌های داوطلبان در رشته‌های دیگر بجز این سه رشته کماکان به قوت خود باقی است و داوطلبان بر اساس قوانین پذیرش مورد ارزیابی و پذیرش قرار خواهند گرفت.

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 :  مصاحبه و ارزیابی‌ها در پنج مرکز از جمله مرکز طبی کودکان، مرکز مهارت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز سنجش آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز مهارت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

اهمیت انتخاب صحیح در انتخاب رشته دستیاری

انتخاب رشته دستیاری یکی از مهمترین دغدغه های داوطلبان پس از آزمون است. هر ساله از میان حدود ۱۵۰۰۰ نفر پزشک عمومی که در آزمون دستیاری شرکت میکنند، تعداد زیادی مجاز به انتخاب رشته میشوند ولی حدود ۲۰ در صد شرکت کنندگان در نهایت در یک رشته محل پذیرفته خواهند شد.

فرصت اندک و انتخابی سرنوشت ساز

از این میان، یک درصد از شرکت کنندگان در هر رشته ای که تمایل داشته باشند (صرف نظر از شهرهای مختلف ) پذیرفته شده و حدود چهار درصد نیز در سایر رشته های مینور و پرمتقاضی پذیرفته خواهند شد. پانزده در صد مابقی نیز در سایر رشته ها شانس خود را امتحان میکنند.
با توجه به افزایش سهمیه های متنوع در آزمون دستیاری و تقسیم ظرفیت ها در سهمیه های مختلف، و نیز کم شدن ظرفیت پذیرش آزاد، اعمال نمره های پیش کارورزی و معدل دوران پزشکی عمومی، و نیز اعمال اثر ضریب دروس در زیرگروه های مختلف و نمره و رتبه متفاوت در هر زیر گروه، انتخاب رشته دستیاری برای اکثر داوطلبان به امری پیچیده مبدل گشته و مستلزم صرف وقت و انرژی زیاد، آن هم در فرصت بسیار اندک می باشد.

متاسفانه همین فرصت اندک و عدم شناخت کافی از رشته شهر ها باعث شده بسیاری از داوطلبان انتخاب رشته رزیدنتی خود را با عجله و بدون آگاهی کامل از ویژگی های شخصیتی خود انجام داده و منجر به عواقب خطرناکی شود از جمله:


  • انصراف از رشته پس از گذشت مدت کوتاهی از دوران رزیدنتی
  • محرومیت از آزمون دستیاری
  • پرداخت خسارت های مالی سنگین به وزارت بهداشت
  • افسردگی و از دست دادن روحیه و اعتماد به نفس
  • از دست دادن فرصت قبولی برای سایر رشته ها
  • عدم شرکت در آزمون دستیاری در سال های بعد
  • تغییر رفرانس ها و خواندن مجدد مباحث جدید
  • شروع دوران طرح و سربازی و فاصله گرفتن از امتحان و عدم وقت کافی برای مطالعه در سال بعد
  • و در نهایت اتلاف حداقل یکسال از زندگی
  • و در صورتی که در رشته ای پذیرفته شوید و بدون علاقه به آن رشته ادامه دهید، زندگی شادی نخواهید داشت و از کارتان لذت نخواهید برد و تا آخر عمرتان با اجبار با شغل خود روبرو خواهید بود.

چه کسانی نیاز به مشاوره انتخاب رشته دستیاری دارند؟

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 :  همه کسانی که مجاز به انتخاب رشته میشوند، احتمال قبولی در آزمون دستیاری دارند و بایستی انتخاب های خود را با دقت بسیار بالایی انجام دهند. حتی کسانی که رتبه های برتر آزمون دستیاری می باشند نیز در انتخاب های خود با شک و تردید مواجه اند و تا آخرین لحظه گزینه ها را ویرایش میکنند. چرا؟! چون هیچ انتخابی کامل نیست و همه گزینه ها محاسن و معایب مخصوص خود را دارند. به همین خاطر انتخاب ها حتی برای رتبه های تک رقمی نیز دشوار است.

نحوه مصاحبه آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98 :    رتبه های میانه نیز کاری بسیار دشوار پیش رو دارند. تراکم رتبه و نمرات در قسمت میانه بسیار زیاد بوده و یک انتخاب ناصحیح و جابجایی گزینه ها کافی است تا سرنوشت شما کاملا تغییر کند. برای رتبه های بیشتر نیز مشاوره انتخاب رشته دستیاری بسیار ضروری است. چرا که با کمی هوشمندی میتوان در رشته ای که امکان کمتری برای قبولی دارید پذیرفته شوید. پس مشاوره انتخاب رشته دستیاری برای تمامی افرادی که مجاز به انتخاب رشته میشوند صرف نظر از رتبه ای که کسب کرده اند، بسیار توصیه میشود.

تیم حرفه ای مشاور گروپ  متشکل از نفرات برتر و با تجربه آزمون رزیدنتی سال های گذشته مفتخر است در تمامی مراحل زیر همراه شما عزیزان باشد:

  • شناخت شخصیت و رشته های مرتبط با شخصیت شما

  • تعیین سهمیه هایی که شما مجاز به استفاده می باشید

  • تعیین شهر با توجه به محل زندگی و شرایط خانوادگی شما

  • چینش گزینه ها و تکمیل مشاوره انتخاب رشته دستیاری

همین امروز با تیم تخصصی مشاور گروپ تماس بگیرید  …

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه جزئیات دقیق نحوه مصاحبه 3 رشته در آزمون پذیرش دستیار تخصصی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی