تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان

جهت مشاوره در زمینه تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جدول تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان 1402 : جدول ساعات کاری ادارات و بانک ها در ماه رمضان 1402… ساعت شروع کار ادارات دولتی در ایام شب قدر و روزهای پس از شبهای قدر از برنامه های همه سال دولت برای راحتی و انجام مراسم پر فیض شبهای قدر برای کارمندان دولتی است.


جدول تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان

🔴‏ ساعت کاری بانک ها  در ماه رمضان کاهش یافت

شورای هماهنگی بانک ها، ساعت کاری بانک ها را در ایام ماه رمضان اعلام کرد که براساس آن ساعت کاری شعب بانکی یک ساعت کمتر شد.

ساعت کاری بانک ها در ماه رمضان

ساعت کاری بانک ها در ماه رمضان کاهش یافت، شورای هماهنگی بانک ها، ساعت کاری بانک ها را در ایام ماه رمضان اعلام کرد که براساس آن ساعت کاری شعب بانکی یک ساعت کمتر شد.

ساعت کاری بانک‌ها در ماه رمضانساعات کار ادارات و بانک ها  ؛ ساعت شروع کار ادارات دولتی در ایام شب قدر و روزهای پس از شبهای قدر از برنامه های همه سال دولت برای راحتی و انجام مراسم پر فیض شبهای قدر برای کارمندان دولتی است.

همه ساله طبق روال هر سال دولت تصمیم می گیرد که برای اینکه کارمندان و افراد بتوانند به مراسم و اعمال ارزشمند شبهای قدر برسند و روز بعد دغدغه زود بیدار شدن را نداشته باشند ساعات کاری ادارات را کم کرده و کاهش دهد و با دو ساعت تاخیر کارشان را شروع کند.

دستگاه‌های دولتی در ۱۹ و ۲۳ رمضان با دو ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند.

ساعات کار ادارات در ماه رمضان 1402

بدون تردید ایام ماه مهمانی خدا از جمله مهمترین مناسبت های مذهبی در تقویم کشورهای اسلامی است که هر سال با شکوه خاصی برگزار می شود.

در ایام این ماه که با روزه داری و عبادت از مهمترین ایام تاریخ اسلام  است، معمولا برخی تغییرات در وضعیت و روال عادی امور در کشور ما به وقوع می پیوندد.

برای مثال و از جمله مهمترین این موارد باید به تغییر ساعت کاری در رمضان هر سال اشاره کرد:

هرساله با نزدیک شدن ماه رمضان ساعت کاری ادارات کاهش پیدا می‌کند، سال گذشته نیز با توجه به شیوع کرونا و دورکاری کارمندان، برای بهره‌مندی از فضایل این ماه مبارک از جمله تذکیه نفس و خودسازی ساعت کاری ادارات کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: مطابق مصوبه روز چهارشنبه هیئت دولت با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و به منظور ایجاد زمینه استفاده بهتر کارکنان از فرصت عبادت در این ماه، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی یک ساعت زودتر خاتمه خواهد یافت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: لذا با توجه به مصوبه ستاد کرونا در خصوص بازگشت ساعات کاری به حالت عادی، ساعت شروع کار دستگاه‌های اجرایی مطابق روال معمول خود خواهد بود و صرفاً یک ساعت از پایان ساعت کاری کسر خواهد شد.


ساعت کار بانک های دولتی در ماه مبارک رمضان

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران طی بخشنامه ای به مديران عامل بانک های دولتی ،ابلاغ کرد: به موجب تصميم هيات محترم دولت برای بهره مندی مطلوب کارکنان از فضايل و معنويات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهرمندی از برکات عديده اين ماه شريف و نورانی ،نسبت به تغيير ساعات کاری ادارات وبانک ها اقدام نمايند.

 بر همين اساس لازم است ساعات کاری بانک های دولتی در طول ماه مبارک رمضان به شرح زير تغيير يابد:

  1. ادارات و واحد های ستادی بانک ها در کليه استان ها به استثنای تهران ، فعاليت اداری را صبح ها با يک ساعت تاخير شروع و بعد از ظهر نيز يک و نيم ساعت زودتر خاتمه دهند.
  2. ادارات و واحد های ستادی بانک های دولتی دراستان تهران ،فعاليت اداری خود راساعت 9 صبح شروع و ساعت 14خاتمه دهند.
  3. کليه شعب و واحد های اجرايی بانک های دولتی در تهران و ساير استان ها ،نيم ساعت زودتر از ادارات و واحد های ستادی شروع به کار نمايند.
  4. ساعات کار کليه شعب و واحد های تابعه بانک های دولتی در روز های نوزدهم (19) و بيست وسوم (23) ماه مبارک رمضان با يک ساعت تاخير نسبت به سايرروزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.
  5. لازم است هر گونه فعاليت فوق برنامه قبل يا بعد از پايان ساعت کار انجام گيرد.
  6. برنامه ريزی اياب و ذهاب کارکنان به گونه ای تنظيم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پايان راس ساعت معين محل کار خود را ترک نمايند.

کاهش ساعت کاری ادارات دولتی در روزهای پس از شب‌های قدر

دستگاه‌های دولتی در ۱۹ و ۲۳ رمضان با دو ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند.

به موجب مصوبه هیات وزیران، شروع کار همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی در روزهای نوزدهم و بیست و سوم رمضان با دو ساعت تأخیر صورت می‌گیرد.

آیا ساعت کار ادارات در ماه رمضان سال 1402 تغییر می‌کند؟

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران درباره تغییر ساعت کار ادارات در ماه رمضان توضیحاتی داد.
به گزارش مشاورگروپ، پاشا معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران در ماه رمضان 1402 اظهار کرد: هرگونه تغییر ساعت در ماه رمضان مبتنی بر مصوبه هیئت وزیران است.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه تغییری در ساعت کاری ادارات استان تهران صورت نگرفته است.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران گفت: در صورت تأیید مصوبه هیئت وزیران به ویژه در لیالی قدر، تغییر ساعات اداری را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

جدول ساعات کاری ادارات و بانک ها در ماه رمضان


برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به ساعات کار ادارات تمامی استان ها در ماه رمضان 1402 می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 دریافت نمایید.

سوالات متداول ساعات کار ادارات در ماه رمضان 1402

آیا ساعت کاری ادارات در روزهای پس از شب های قدر تغییر می کند؟

آخرین اخبار مربوط به تغییر ساعت کار ادارات از طریق این مقاله اطلاع رسانی می شود.

ساعت کار بانک های دولتی در روزهای 19 و 23 ماه رمضان چگونه است؟

ساعت کار کلیه شعب بانک های دولتی، در روزهای 19 و 23 ماه رمضان، با یکساعت تغییر آغاز می شود.

آیا ساعت کار ادارت در ماه رمضان تغییر کرده است؟

توضحات لازم در رابطه با تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان 1402 در این مقاله ارائه داده شده است.

4/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403