سایت سیدا متوسطه اول

ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا

جهت مشاوره در زمینه سایت سیدا متوسطه اول

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا دانش آموزی چگونه است ؟ کاربران برای ثبت نمرات مقطع متوسطه اول باید به چه سامانه ای مراجعه نمایند ؟ ورود نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا چگونه است ؟ ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا چگونه است ؟ چگونه نمرات متوسطه اول را در سامانه سیدا وارد کنیم ؟ در این مقاله آموزشی به سوالات همراهان همیشگی مشاور گروپ در این زمینه به صورت کامل پاسخ داده ایم.

کاربران برای ورود به سامانه سیدا دانش آموزی sida.medu.ir و ثبت نمرات دانش آموزان به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند. لذا مدیران محترم در اسرع وقت با مراجعه به سامانه و تغییر رمز ابتدایی در سامانه از کلاس بندی و دبیران و آموزگاران موجود در سامانه اطمینان خاطر حاصل کنند  درصورت وجود مغایرت دبیران و آموزگاران و دانش آموزان در و یا مشکل در ورود با واحد فن آوری اداره آموزش و پرورش ارتباط حاصل فرمایید.

سامانه سیدا دانش آموزی متوسطه اول

سامانه سیدا در حقیقت نسخه تحت وب برنامه های دانش آموزی (توصیفی-متوسطه اول-متوسطه دوم) می باشد در گام اول سنجش مناطق باید کابری برای کلیه مدارس خود فعال نمایند تا امکان ورود به سامانه سیدا برای مدارس مهیا شود به صورت پیش فرض نام کاربری کد ملی مدیر و رمز ورود کد پرسنلی مدیر می باشد که در اولین ورود باید رمز سامانه سیدا را تغییر دهید فعلا تا لحظه نگارش این متن امکان چاپ ریز نمرات وجود ندارد و خطا می دهد ولی امکان ورود نمره وجود دارد برای کار کردن با این سامانه عجله و حساسیت خاصی نداشته باشید و اجازه دهید به مرور زمان جایگاه خودش را پیدا کند.

در گام اول امیدواریم با توجه به اینکه کلیه مقاطع در این سرور خواهد بود وزارت پهنای خوبی برای خدمت رسانی به کلیه مقاطع بدهد و طوری نشود به علت ترافیک زیاد امکان ورود با سختی روبرو شود.

سوالات متداول سامانه دانش آموزی سیدا | هر آنچه کاربران باید بدانند

ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا sida.medu.ir

ثبت نمرات کلیه دانش آموزان متوسطه اول در سامانه یکپارچه سیدا انجام می پذیرد. با توجه به آنکه ثبت نمرات دانش آموزان در سایت سیدا انجام می پذیرد، لذا لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید، با توجه به راه اندازی سامانه سیدا sida.medu.ir جهت ثبت نمرات نوبت اول برای کلیه دوره های تحصیلی کاربری و پسورد همکاران مدیر با کاربری کد ملی و پسورد کد پرسنلی راه اندازی شده است. معلمان مقطع متوسطه به منظور ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا باید به سایت sida.medu.ir مراجعه نمایند.

با توجه به سوالات متداول کاربران و به منظور آشنایی بیشتر کاربران، نحوه ورود و ثبت نمرات دانش آموزان مقطع متوسطه اول در این مقاله بیان شده است.

در متوسطه اول دروسی همچون تربیت بدنی و کاروفناوری و فرهنگ و هنر فقط دارای نمره تکوینی می باشند. و به جای نمره پایانی خط تیره ثبت می گردد. در دوره دوم هم تربیت بدنی این وضعیت را دارد.

مراحل ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا

مراحل ورود به سامانه جهت ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا در ادامه مقاله بیان شده است. کاربران جهت ورود به سامانه و ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه کرده و پس از درج نام کاربری و رمز عبور خود به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایند.

راهنمای تغییر رمز عبور پس از ورود به سامانه سیدا دانش آموزی | تعیین رمز جدید

  • در گام اول، نشانی اینترنتی سامانه دانش آموزی سیدا را در مرورگر خود جست و جو کنید:

مراحل ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا

  • پس از  ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) ، نام کاربری و رمز عبور خود را مطابق تصویر زیر درج نمایید:

مراحل ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا

  • پس از ورود به صفحه اصلی سامانه مشخصات کاربر جاری در این صفحه نمایش داده خواهد شد.
  • همانطور که مشاهده می کنید سامانه مشتمل بر چند بخش اصلی است که هر بخش زیر عنوان های خاص خود را در بر
    دارد، با توجه به نیاز خود می توانید بر روی بخش مورد نظر کلیک نمایید:

مراحل ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا

لینک ورود به سایت ثبت نمرات سیدا دانش آموزی

بخش های مختلف سامانه سیدا دانش آموزی

سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا از قسمت های گوناگونی تشکیل شده است. در ادامه به بیان توضیحات مختصری در رابطه با بخش های مختلف سامانه سیدا دانش آموزی در اختیار شما قرار داده ایم:

مدیریت کاربران در سامانه سیدا | تعریف کاربران در سامانه یکپارچه سیدا

  • بخش عملیات اولیه در سامانه سیدا 

در این بخش در نظر است تا مسائلی شبیه تشکیل و تکمیل پرونده مشخصات فردی – ثبت نام، مشاهده انتخاب واحد و همچنین ثبت و معرفی کاربران مدرسه ای سامانه انجام گیرد .

  • عملیات ضمن سال در سامانه سیدا

یکی دیگر از بخش های سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا  sida.medu.ir بخش “عملیات ضمن سال” می باشد. این بخش شامل انتخاب واحد، لیست کلاس و ورود نمرات، ثبت نتایج ارزشیابی بر اساس لیست کلاس و … می باشد. ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا از طریق این بخش انجام می پذیرد.

چگونه نمرات متوسطه اول را در سامانه سیدا وارد کنیم ؟

کاربران (دبیران یا مدیران) برای ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا sida.medu.ir در هر نیمسال تحصیلی و برای هر یک از دروس باید دو نمره مستمر و پایانی در سیستم درج کنند. لازم به ذکر است این نمرات بین 0 تا 20 می باشد. کاربران برای نشان دادن غیبت موجه و غیبت غیر موجه باید نمرات خاص 97 و 98 را درج نمایند. در ادامه نحوه ورود نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا دانش آموزی بیان شده است.

نمرات خاص 97 و 98 در سامانه سیدا 

کاربران برای ثبت غیبت موجه و غیبت غیر موجه، در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا، باید نمرات خاص 97 و 98 را در سامانه درج نمایند.

ورود نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا دانش آموزی

نحوه ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا دانش آموزی به صورت خلاصه به صورت زیر است:

  1. ورود به سامانه
  2.  عملیات ضمن سال
  3. لیست کلاس و ورود نتایج
  4. ورود نتایج از طریق کلاس
  5. انتخاب پایه
  6. انتخاب درس
  7. انتخاب نوبت تحصیلی
  8. کلیک روی نمره مستمر و سپس پایانی( کادر آبی)
  9. ورود نمرات
  10. ثبت نمرات

ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا

در این بخش هم با انتخاب پایه ،کلاس، درس گروه مربوطه و در نهایت نوبت امتحانی مورد نظر توسط ابزارهای سمت راست صفحه، در سمت چپ صفحه لیست دانش آموزان آن درس گروه ظاهر می شود . در این مقطع در هر نوبت تحصیلی برای هر درس دو نمره مستمر و پایانی باید توسط معلم در لیست ها درج و سپس به سامانه وارد گردد.
این نمرات بین صفر تا بیست می باشند و نمرات خاص 97 و 98 هم برای نشان دادن حالت های غیبت موجه و غیر موجه قابل ثبت هستند .

برای ورود نمرات مختلف، دو کلید دیگر در سمت راست صفحه اضافه شده است یکی برای ثبت نمرات مستمر و دیگری برای ثبت نمرات پایانی. پس از انتخاب یکی از این دو مورد در لیست سمت چپ صفحه، ستون مربوط به این نمره باز و قابل ویرایش خواهد شد.

***در سمت چپ صفحه باکسی هم برای ورود نمره تکراری قرار داد ه شده است که اگر در این قسمت یک نمره وارد شود با زدن کلید ثبت برای تمامی دانش آموزان در ستون مربوطه این نمره ثبت و تکرار خواهد شد .

برای اطمینان از صحت درج نمرات وارد شده هم یک باکس به اسم مجموع نمرات در سمت راست صفحه قرار داده شده که صرفا جهت تایید نمرات وارد شده است . این مجموع نمرات هم از طریق سامانه  سیدا دانش آموزی محاسبه شده و هم از کاربر سوال می شود. اگر این دو عدد با هم همخوانی نداشته باشد احتمال خطایی در ورود نمرات وجود دارد و می توان آن را مجددا بررسی و اصلاح کرد .

ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا

ثبت نتایج ارزشیابی انفرادی در سامانه سیدا

هدف از این بخش این است که برای یک دانش آموز، مسئول سامانه در مدرسه قادر باشد کلیه نمرات در همه دروس مرتبط او را به سامانه وارد نماید. بخاطر تفاوت ها در شیوه ارزشیابی در دوره ابتدایی و متوسطه، در اینجا هم امکانات متفاوتی برای این کار درهر یک از این مقاطع در سامانه پیش بینی شده است .

در مقاطع متوسطه اول و دوم ، دروس مختلف یک دانش آموز با معلمین متفاوتی عرضه و ارائه می شوند. لذا مجموعه نمرات یک دانش آموز در دروس مختلف، توسط معلمین مختلفی تهیه خواهد شد. در نتیجه از یک معلم خاص نمی توان انتظار داشت که نمرات تمامی دروس یک دانش آموز را در سامانه ثبت نماید .

ثبت نمرات انفرادی متوسطه اول در سامانه سیدا

با ورود به این بخش ابتدا لیستی از دانش آموزان که می توانند با پایه تحصیلی فیلتر شوند ، نمایش داده می شود. در این لیست در جلوی نام هر دانش آموز کلید “مشاهده و اصلاح” قرار دارد که با زدن این کلید کاربر وارد صفحه ورود نمرات انفرادی برای این دانش آموز خواهد شد .

در این صفحه لیستی از دروس دانش آموز نمایش داده شده که در جلوی هر درس ستون های متعدد جهت ورود نمرات برای هر نوبت قرار گرفته است. کاربر می تواند با ورود به هر ستون نمره مورد نظر خود را در آن ستون وارد نماید.

ثبت نمرات انفرادی متوسطه اول در سامانه سیدا

درج نمره انضباط متوسطه اول در سیدا دانش آموزی

نحوه درج نمره انضباط از طریق لیست کلاسی متوسطه اول:

  • ورود نتایج ار طریق لیست کلاس
  • انتخاب درس انضباط

فقط در پایانی ثبت کنید
درج اعداد 1،2،3،4 یا5:

1عالی
2خیلی خوب
3خوب
4نیاز به تلاش
5نیاز به نمره انضباط ندارد

شما فقط عدد را وارد کنید.
در جمع نمرات نیز الزاما عددی را وارد کنید تا خطا ندهد.

اطلاعیه جدید سایت سیدا

  1. گزینه ابطال ثبت نام پایه نهم و ششم فعال شد: مدیر مدرسه میتواند با مراجعه به عملیات اولیه و انتخاب سازماندهی و ثبت نام و کلیک بر روی ثبت نام و نمایش انتخاب دروس دانش آموزان ابطال ثبت نام دانش آموز مورد نظر را انجام دهد. لازم به ذکر است که دانش آموزانی را می توان ابطال ثبت نام کرد که قبولی دی یا خرداد یا شهریور باشند.
  2. گزینه ثبت دانش آموزان سرویسی به سایت اضافه شد: بوسیله این گزینه مدیر یا معاون مدرسه می توانند با مراجعه به بخش عملیات ضمن سال و انتخاب دانش آموزان سرویس و خوابگاه و کلیک بر روی نمایش دانش آموزان سرویسی آنها را مشاهده و درصورت نیاز دانش آموز جدید ثبت نمایند. لازم به ذکر هست سرویس دولتی اول باید به تایید منطقه سپس مدرسه برسد.
  3. حذف دروس نهایی در متوسطه دوم نظری در بخش انتخاب واحد غیرفعال می باشد. به منظور حذف باید در سامانه فاینال درخواست حذف درس داده شود و سپس هنگام دریافت نمرات از سامانه فاینال این درس از سیدا حذف می شود. همچنین اضافه کردن دروس نهایی در متوسطه دوم نظری تا زمان دریافت نمرات از فاینال امکان پذیر است و برای ارسال به فاینال از طریق درخواست درج درس در سامانه فاینال اقدام شود.
  4. در مقطع ابتدایی اهداف دروس سال تحصیلی 1400 اضافه شد و ورود نمرات نوبت اول باز شد.

سوالات متداول کاربران

ثبت نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا دانش آموزی از طریق چه سایتی می باشد؟

کاربران برای ثبت نمرات متوسطه اول در سایت سیدا دانش آموزی باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نمایند.

مراحل ورود نمرات متوسطه اول در سامانه سیدا دانش آموزی چگونه است؟

تمامی مراحل ثبت نمرات مقطع متوسطه اول در سامانه سیدا به صورت تصویری در این مقاله بیان شده است.

نمرات خاص 97 و 98 در سامانه سیدا نشان دهنده چیست؟

کاربران برای نشان دادن غیبت موجه و غیبت غیر موجه در سامانه سیدا باید نمرات خاص 97 و 98 را در سامانه سیدا درج نمایند.

 
4.1/5 - (19 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سایت سیدا متوسطه اول

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. خرد

    با سلام و وقت بخیر . معلم نمرات داوطلب آزاد نهم طرح جامع خردادماه 1401-1400 رو دیروز ثبت کرده ولی الان هیچ نمره ای نیست. راهنمای کنین ممنون می شم.

    پاسخ
  2. مجید فلک دین

    سلام و وقت بخیر دانش آموزی دارم که ۲۰اردیبهشت به رحمت خدا رفته وضعیت نمرات مستمر و پایانیش در سامانه سیدا چگونه است؟

    پاسخ
  3. مجید حیدری پور

    با سلام من دانش آموزی دارم که بعد از نوبت دوم به مدرسه ما اومده و به تازگی اجازه ثبت نمراتش به ما داده شد . همه نمرات ثبت میشه ولی به دلیل اینکه انضباط در واحد های درسیش انتخاب نمیشه و اصولاً چنین چیزی دیده نمیشه که انجامش داد علیرغم ثبت انضباط در ثبت انفرادی نمرات ولی در لیست انضباط اسمش وجود ندارد و برای صدور کارنامه هم خطا میده

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی