سامانه سیدا ابتدایی

ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا چگونه است ؟

جهت مشاوره در زمینه سامانه سیدا ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی چگونه است ؟ چگونه نمرات مقطع ابتدایی را در سامانه سیدا دانش آموزی وارد کنیم ؟ نحوه ورود نمرات ابتدایی توصیفی در سامانه سیدا دانش آموزی چگونه است ؟ ورود نمرات انفرادی ابتدایی توصیفی در سایت یکپارچه سیدا دانش آموزی چگونه است ؟ در این مقاله آموزشی به تمامی سوالات کاربران به صورت کامل و تصویری پاسخ داده ایم.

با توجه به راه اندازی سامانه sida.medu.ir جهت ثبت نمرات نوبت اول برای کلیه دوره های تحصیلی کاربری و پسورد همکاران مدیر با کاربری کد ملی و پسورد کد پرسنلی راه اندازی شده است. در ادامه نحوه ورود و ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا به صورت کامل بیان شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در نگارش جدید سیدا ، ورود نمرات نوبت دوم مقطع ابتدایی فعال شده است .

نحوه ثبت نمرات ابتدایی در سیدا

طبق اعلام فناوری اطلاعات وزارت و با هماهنگی شرکت پژوهش، از شنبه، ثبت نمرات مقطع ابتدایی، در سامانه‌  sida.medu.ir ممکن خواهد بود و تمامی نمرات این نیمسال باید در این سامانه درج شوند. در گام اول ثبت نمرات دی ماه کلیه دانش آموزان در این سامانه انجام می پذیرد. لذا از ثبت نمره در سامانه های دیگر خودداری نمایید. در ادامه نحوه ورود به سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا بیان شده است.

ورود کاربران و ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا از طریق نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر می باشد.

راهنمای تغییر رمز عبور پس از ورود به سامانه سیدا دانش آموزی | تعیین رمز جدید

سامانه سیدا مدرسه

این سامانه نسخه تحت وب برنامه های دانش آموزی ( توصیفی-راهنمایی-دانا ) می باشد و با کمی تغییرات بروز تر شده است. با مطالعه این فایل اگر نظری و پیشنهادی دارید به این کانال ارسال نمایید تا بعد از جمع بندی به شرکت ارجاع داده شود شرکت پژوهش از جمله شرکت هایی می باشد که در حال رصد کردن برنامه های تحت مدیریت خودش از مدارس می باشد و مشکلات منعکس شده در نگارش ها اعمال می شد حالا منتظر رونمایی از این سامانه هستیم .

hamgam.medu.ir | ورود به سایت همگام | سایت سامانه همگام مدارس

ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا sida.medu.ir

ثبت نمرات کلیه دانش آموزان در سامانه یکپارچه سیدا انجام می پذیرد.  با توجه به آنکه ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا انجام می پذیرد، لذا لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید، با توجه به راه اندازی سامانه sida.medu.ir جهت ثبت نمرات نوبت اول برای کلیه دوره های تحصیلی کاربری و پسورد همکاران مدیر با کاربری کد ملی و پسورد کد پرسنلی راه اندازی شده است.

لذا مدیران محترم در اسرع وقت با مراجعه به سامانه و تغییر رمز ابتدایی در سامانه از کلاس بندی و دبیران و آموزگاران موجود در سامانه اطمینان خاطر حاصل کنند.

سوالات متداول سامانه دانش آموزی سیدا | هر آنچه کاربران باید بدانند

راهنمای ورود به سامانه سیدا دانش آموزی

راهنمای ورود به سامانه جهت ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا در ادامه مقاله بیان شده است. کاربران جهت ورود به سامانه باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه کرده و پس از درج نام کاربری و رمز عبور خود به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایند.

  • جست و جوی سایت سیدا دانش آموزی به نشانی اینترنتی sida.medu.ir در مرورگر

راهنمای ورود به سامانه سیدا دانش آموزی

  • ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) و درج نام کاربری و رمز عبور

راهنمای به سامانه سیدا دانش آموزی

  • پس از ورود به صفحه اصلی سامانه مشخصات کاربر جاری در این صفحه نمایش داده خواهد شد.
  • همانطور که مشاهده می کنید سامانه مشتمل بر چند بخش اصلی است که هر بخش زیر عنوان های خاص خود را در بر
    دارد، با توجه به نیاز خود می توانید بر روی بخش مورد نظر کلیک نمایید:

راهنمای به سامانه سیدا دانش آموزی

ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا چگونه است ؟

کاربران برای ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی باید به قسمت “ثبت نتایج ارزشیابی بر اساس لیست کلاس” مراجعه کرده و نمرات امتحانی هر یک از دانش آموزان را درج نمایند. در مقطع ابتدایی نمرات دانش آموزان به صورت توصیفی ارائه می شود، از این رو کاربران برای درج نمرات باید از اعداد بین 1 تا 4 استفاده نمایند. لازم به ذکر است، معانی اعداد در سمت راست تصویر برای کاربران شرح داده شده است.

ورود و ثبت نمرات مقطع ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی به دو دسته کلی تقسیم می شود که در ادامه به صورت کامل بیان شده است.

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا | چند توصیه و نکته مهم

سامانه سیدا ثبت نمرات

نحوه ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی به صورت خلاصه به صورت زیر است:

  1. ورود به سامانه
  2.  عملیات ضمن سال
  3. لیست کلاس و ورود نتایج
  4. ورود نتایج از طریق کلاس
  5. انتخاب پایه
  6. انتخاب درس
  7. انتخاب نوبت تحصیلی
  8. کلیک روی نمره مستمر و سپس پایانی( کادر آبی)
  9. ورود نمرات
  10. ثبت نمرات

ثبت نمرات در سامانه سیدا دانش آموزی

در قسمت ثبت نتایج ارزشیابی بر اساس لیست کلاس ، کاربر که یا یکی از معلمین است یا دفتر دار مدرسه؛ می تواند نمرات مربوط به یک درس گروه را که به عنوان لیست کلاس قبلا چاپ شده و در اختیار معلم قرار گرفته و او نمرات امتحانی دانش آموزان را در آن درج کرده است، به سهولت در سامانه وارد و ثبت نماید. سامانه سیدا ثبت نمرات به شرح زیر است:

ورود نمرات برای مقطع ابتدایی توصیفی :

در اینجا کاربر با انتخاب پایه و کلاس مورد نظر و سپس عنوان درسی آن لیست و انتخاب نوبت امتحانی با صفحه ای شامل لیست دانش آموزان آن کلاس مواجه می شود . در مدارس ابتدایی چون نمرات کسب شده به صورت توصیفی ارائه شده است برای راحتی کار هر کدام از این توصیف های چهار گانه وضعیت ارزشیابی دانش آموز با یک عدد خاص بین 1 تا 4 تعریف شده است که معانی این اعداد در سمت راست تصویر توضیح داده شده است.

در ابتدایی، هر درس به ریز عنوان هایی به نام سر فصل های درس تقسیم بندی می شود . هر سر فصل به صورت مستقل ارزشیابی و نمرات آن ارائه خواهد شد ولی در نهایت یک نمره ارزشیابی نهایی برای کل درس هم توسط معلم انتخاب و ثبت می شود. لذا نوع ورود نمرات در این نظام به 2 دسته بندی کلی تقسیم بندی شده است :

ورود نمرات توصیفی برای عنوان اصلی درس

برای ورود و ثبت نمرات ابتدایی توصیفی برای عنوان اصلی درس در سامانه سیدا لازم است به روش زیر عمل کنید:

اگر کاربر نوع “الف” را انتخاب کند یعنی ورود نمرات دروس، در اینصورت در لیست نمایش داده شده در سمت چپ صفحه فقط یک ستون نمایش داده می شود به معنی محل ورود نمره آن درس در نوبت امتحانی انتخاب شده . در هریک از خانه های این ستون می توان با صفحه کلید و یا با کلیک کردن متوالی موس یکی از اعداد 1 تا 4 را به عنوان نمره دانش آموز در نوبت درسی مورد نظر وارد کرد و با کلیک کردن روی سر ستون هم میتوان کل نمرات این ستون را به اعداد 1 تا 4 تغییر داد.

ورود نمرات توصیفی برای عنوان اصلی درس

  • ورود نمرات توصیفی برای هریک از ریز سر فصل های آن درس

برای ورود نمرات از نوع ب، کاربر باید یکی از دو انتخاب سر فصل ها و یا دروس و سر فصل ها را انتخاب کند.
با انتخاب هر کدام از این موارد در لیست سمت راست به ازای هر سر فصل درس مربوطه یک ستون به فرم اضافه می شود که در این ستون باید نمره سر فصل را به روش گذشته وارد کرد.

ورود نمرات توصیفی برای هریک از ریز سرفصل های آن درس

ثبت نمرات انفرادی ابتدایی در سایت سیدا

هدف از این بخش این است که برای یک دانش آموز، مسئول سامانه در مدرسه قادر باشد کلیه نمرات در همه دروس مرتبط او را به سامانه وارد نماید. بخاطر تفاوت ها در شیوه ارزشیابی در دوره ابتدایی و متوسطه، در اینجا هم امکانات متفاوتی برای این کار درهر یک از این مقاطع در سامانه پیش بینی شده است .

در مقطع ابتدایی توصیفی، تقریبا همه دروس دانش آموز، مرتبط با یک معلم است و اوست که این نمرات را تهیه و ثبت می کند . پس در این مقطع میتوان از یک معلم انتظار داشت که در صورت لزوم ثبت نمرات انفرادی برای یک دانش آموز را نیز بر عهده بگیرد . لذا این بخش در مدارس ابتدایی در اختیار معاون مدرسه و معلم گذاشته شده ولی در مدارس متوسطه، معلمین دسترسی به این گزینه نخواهند داشت.

ثبت نمرات انفرادی ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی

در بخش ورود نمرات انفرادی ابتدایی توصیفی، پس از انتخاب پایه و کلاس مورد نظر، در منوی بعدی لیستی ازدانش آموزان آن پایه و کلاس جهت انتخاب دانش آموز مورد نظر نمایش داده می شود. برای ورود نمرات انفرادی ابتدایی توصیفی در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا لازم است به روش زیر عمل کنید:

  • پس از انتخاب دانش آموز، نوبت امتحانی مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • پس از انتخاب نوبت، در سمت چپ صفحه، لیستی از دروس این دانش آموز جهت ورود نمرات نمایش داده می شود.
  • در این لیست، درجلوی هر درس یک قسمت برای درج عبارات مرتبط با توصیف عملکرد آن دانش آموز در آن درس ذکر شده است.
  • در ستون بعدی،نمره توصیفی این درس که دوباره عددی بین 1 تا 4 است باید وارد شود. همچنین در این بخش میتوان حدود نمرات دروس همراه با سرفصل ها را انتخاب کرد .

ثبت نمرات انفرادی ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی

ثبت مجوز های دانش آموزی در سایت سیدا ابتدایی

نحوه ورود و ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی به صورت کامل در این مقاله بیان شد. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با ثبت مجوز های دانش آموزی در سامانه سیدا پرداخته ایم.

در مقطع ابتدایی توصیفی، در آیین نامه ، انواع مجوز ها جهت ثبت نمرات و یا اعالم نتایج ارزشیابی یک درس یا دانش آموز در یک سال تحصیلی، بسته به وضعیت جسمانی ، تحصیلی و یا مذهبی دانش آموز، پیش بینی و بحث شده است. هریک از این مجوز ها اثر خاصی را برای دانش آموز در پی خواهد داشت که بصورت اتوماتک در نتایج ارزشیابی او لحاظ خواهد شد .
این بخش طراحی شده است تا در این مقطع ، مسئول سامانه در مدرسه ، بتواند مجوزهای صادره برای دانش آموزان را در سامانه ثبت نماید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071614 دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان

ثبت نمرات ابتدایی در سامانه سیدا دانش آموزی چگونه است؟

نحوه ورود نمرات ابتدایی در سامانه سیدا به صورت تصویری در این مقاله بیان شده است.

کاربران برای درج نمرات مقطع ابتدایی در سامانه سیدا باید به چه سایتی مراجعه نمایند؟

کاربران (معلمان و مدیران) برای ورود نمرات مقطع ابتدایی در سایت سیدا باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نمایند.

ثبت نمرات انفرادی ابتدایی در سامانه سیدا چگونه است؟

نحوه ثبت نمرات انفرادی مقطع ابتدایی در سایت سیدا دانش آموزی در این مقاله ارائه داده شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سامانه سیدا ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی