ثبت نام کودکستان

ثبت نام کودکستان در سامانه سیدا

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کودکستان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کودکستان، موضوعی است که در این مقاله از جهات مختلف، مورد بررسی قرار داده ایم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. در اینجا شرایط ثبت نام کودکستان ها، زمان و مدارک لازم برای ثبت نام را به همراه سایر نکاتی که در این زمینه کمک کننده بود، را برای شما عزیزان گردآور کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کودکستان در سامانه سیدا، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این محتوا باما در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

ثبت نام کودکستان - moshavergroup.com

ثبت نام کودکستان در سیدا

برای ثبت نام کودکستان در سیدا لازم است که مدیران کودکستان ها تا پایان موعد مقرر شده اطلاعات نوآموزان را در سامانه سیدا و سنجش بدورود ثبت نمایند.

البته باید در نظر داشته باشید که برای ثبت نام کودکستان، باید به طور کلی، فزرند شما یا نوآموز مورد نظر برای ثبت نام، از شرایط ثبت نام نیز برخوردار باشد تا در فرآیند ثبت نام او در کودکستان مورد نظر، اشکالی پیش نیاید.

شرایط ثبت نام کودکستان، موردی است که باید پیش از ثبت نام کودکستان، به طور دقیق از آن اطلاع داشته باشید. برای این منظور، در قسمت بعدی شرایط ثبت نام کودکستان را نیز به طور دقیق برای شما عزیزان، قرار داده ایم .

شرایط ثبت نام کودکستان

شرایط ثبت نام کودکستان که در ادامه برای شما عزیزان قرار داده ایم، شامل مجموعه شروطی است مجموعه ی ثبت نام کننده (کودکستان) و ثبت نام کنندگان (معمولا والدین نوآموز) باید آز آن آگاه بوده و به آن عمل کنند.

شرایط ثبت نام کودکستان به شرح زیر است:

  • ثبت‌ نام تمام کودکان در کودکستان‌ ها در سامانه سیدا الزامی بوده و مسئولیت ثبت‌ نام بر عهده مدیر کودکستان است.
  • مدیران مدارس باید، نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان که فاقد تجربه پیش‌ دبستانی هستند را شناسایی کرده و در اسرع وقت برای برگزاری کلاس‌ های آمادگی در بهار و تابستان ۱۴۰۲ برنامه‌ ریزی کنند.
  • برای پیشگیری از تداخل برنامه آموزش‌ های آمادگی پیش‌ دبستانی (برای افرادی که تجربه پیش دبستانی ندارند)، باید گونه‌ ای برنامه‌ ریزی شود حداکثر در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ به اتمام برسد.
  •  تمامی نوآموزان پیش‌ دبستانی در طول سال تحصیلی ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی طبق دستورالعمل برنامه سنجش هستند.
  • کودکان پیش‌دبستانی که موردسنجش قرار گرفته و تأیید شده‌اند در سال بعد نیازی به گذراندن سنجش بدو ورود به دبستان ندارند.
  • نوآموزان دو سال قبل از دبستان، در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند و برخی از آنها دیر آموز تشخیص داده می‌شوند. برنامه‌ریزی برای آموزش در سال تحصیلی برای این نوآموزان ضروری است.
  • نرخ بیمه حوادث و مازاد نو آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک محاسبه خواهد شد.
  • مؤسساتی که وضعیت خود را با قوانین و مقررات ناظر بر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مهلت مقرر قانونی تطبیق نداده‌اند اجازه فعالیت و ثبت‌ نام در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را ندارند.

مشاورگروپ

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب، حتی ایام تعطیل

9099071613

پاسخگوی سوالات شما، هستیم.

بیشتر بخوانیم: کودکان دیر آموز

شرایط سنی ثبت نام کودکستان

در شرایط ثبت نام کودکستان اشاره کردیم که در لیست، تعدادی از شروط مشخص شده مربوط به واحد آموزشی که تحت عنوان کودکستان فعالیت می کند بوده و تعدادی نیز در مورد کود ثبت نامی شما عزیزان خواهد بود.

اما شرایط سنی ثبت نام کودکستان، منحصرا مربوط به کودک شما که قصد ثبت نام او را در کودکستان دارید، می شود.

آموزش و پرورش کودکان از تولد تا پایان شش‌ سالگی بر مبنای اساسنامه سازمان ملی تعلیم تربیت کودک به دو دوره سه‌ساله تقسیم می‌شود. در جدول زیر، شرایط سنی ثبت نام کودکستان به طور دقیق بررسی شده است.

سنی ثبت نام کودکستان moshavergroup.com

زمان ثبت نام کودکستان

اواخر هفته ی دوم اردیبهشت ماه 1402 شیوه‌ نامه «مدیریت و ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌ ها»، به مدیران ابلاغ شده و از آن زمان، زمان ثبت نام کودکستان آغاز شده است.

مدیران کودکستان‌ ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌ دبستانی را در سریع ترین زمان و حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ در سامانه‌ های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.

🕘

مهلت ثبت نام کودکستان، تا پایان شهریور ماه سال 1402 خواهد بود.

ما در مرکز مشاور گروپ، پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص ثبت نام کودکستان سامانه سیدا، هستیم کافیست با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

سایت ثبت نام کودکستان

سایت ثبت نام کودکستان، سامانه سیدا به نشانی  خواهد بود که  مدیران کودکستان‌ ها، موظف اند تا پیش از آغاز مهر ماه 1402 فرایند ثبت نام کودکستان را برای نو آموزان در سایت سیدا و سنجش بدو ورود تکمیل نمایند.

انجام این فرایند توسط مدیران کودکستان ها ضروری بوده و هر گونه کوتاهی در این مورد موجب بروز اشکالاتی در پذیرش نوآموزان در کودکستان ها خواهد شد.

در صورتی که هنگام ثبت نام نوآموزان در سامانه سیدا، به مشکلی برخوردید، می توانید با ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را جهت برطرف کردن مشکل دریافت نمایید.

هزینه ثبت نام کودکستان

هزینه ثبت نام کودکستان مربوط به کودکستان‌ هایی که مجاز به دریافت شهریه هستند، می شود و طبیعتا هنگام ثبت نام در این کودکستان ها، باید مبلغی را پرداخت کنید که به آن شهریه کودکستان هم می گویند. گفته می شود که  کودکستان‌ هایی که مجاز به دریافت شهریه هستند باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام کنند.

به طور کلی، تعیین میزان شهریه کودکستان ها به صورت مصوب و سالیانه با تایید مراجع معتبر قانونی، انجام خواهد شد.

البته ممکن است که در کودکستان های دولتی هم برای ثبت نام، مبلغی را تحت عنوان هزینه ثبت نام کودکستان، از شما عزیزان دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر در خصوص هزینه ثبت نام کودکستان، می توانید با ما به شماره 9099071613 تماس گرفته تا به سوالاتتان به صورت تخصصی و مناسب با اولویت ها و شرایطتان، پاسخ دهیم.

مدارک ثبت نام کودکستان

مدارک ثبت نام کودکستان معمولا باید شاما اطلاعات هویتی نوآموز و والدین او باشد که انتظار می رود لیست پیشنهادی زیر به عنوان مدارک ثبت نام کودکستان از شما خواسته شود.

  • سه قطعه عکس 3 در 4 از نوآموز
  • اصل و کپی صفحات شناسنامه نوآموز
  • اصل و کپی برگه واکسیناسیون نوآموز
  • اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و مادر نوآموز
  • اصل و کپی دو طرف کارت ملی پدر و مادرنوآموز
  • تکمیل اطلاعات مربوط به نوآموز در فرم ثبت نام کودکستان برای نوآموز

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول ثبت نام کودکستان در سامانه سیدا

✔️ زمان ثبت نام کودکستان، کی هست؟

مهلت ثبت نام کودکستان، تا پایان شهریور ماه سال 1402 خواهد بود.
مدیران کودکستان‌ ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌ دبستانی را در سریع ترین زمان و حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ در سامانه‌ های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.

✔️ شرایط ثبت نام کودکستان، چیست؟

شرایط ثبت نام کودکستان در مقاله به طور کامل بررسی شده است می توانید مطالعه کرده و در صورت بروز هرگونه سوال، با ما در مشاور گروپ، تماس بگیرید.

✔️ هزینه ثبت نام کودکستان، چه قدر است؟

در مقاله در خصوص هزینه ثبت نام کودکستان توضیح داده ایم.

✔️ سن ثبت نام کودکستان چه قدر است؟

در مقاله شرایط سنی ثبت نام کودکستان را بررسی کرده ایم.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کودکستان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403