شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 + چگونگی ثبت نام ارشد

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 + چگونگی ثبت نام ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت کامل در این مقاله بیان شده است. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی لازم، می توانند فرآیند ثبت نام خود را از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند. لازم به ذکر است، ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، به صورت همزمان و از طریق نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می پذیرد. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، همه دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی ثبت‌نام، که با شروع ثبت‌نام در تاریخ 1402/09/16 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌گردد، در آزمون ورودی شرکت نمایند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ را دارند، پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد و مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام لازم است از تاریخ 16 لغایت 22 آذر ماه 1402 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراحل ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را انجام دهند.

آزمون ورودی مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته سال ۱۴۰۲ منحصرا در داخل كشور انجام می پذيرد.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان لازم است دارای شرايط عمومی و اختصاصی به شرح زیر بوده و از لحاظ مقررات وظيفه عمومی نیز منعی نداشته باشند. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

شرایط عمومی داوطلبان

  1.  اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی .
  2.  انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات .
  3. نداشتن خصومت و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران .
  4.  نداشتن سابقه عضویت در ساواك و فراماسونری و گروه های ضد انقلابی .
  5.  عدم احراز فساد اخلاقی .
  6.  عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 

  • داشتن مدرک كارشناسی (ليسانس) يا كارشناسی ارشد (فوق ليسانس يا دكترای حرفه ای) يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسـی كـه مـدرک مذكور مورد تایید باشد.
  • دانشجويان سال آخر و دانش آموختگان مقطع كارشناسی پيوسته يا ناپيوسته كه از تاريخ 86/06/31 به بعد فارغ التحصيل شده اند، در صورتی كه معـدل آنـان كمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند.
  • پذيرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلـی كه دولت در صورت نياز تعيين می كند به خدمت اشتغال ورزند.
  • پذيرفته شدگان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسی ارشـد، در موقع ثبت نام به وزارتخانه، سازمان و يا نهاد دولتی مربوط تعهد خدمت بسپارند.
  • وزارت علوم، تحقيقات و فناوری به هيچ يک از دانشجويان مقطع كارشناسی ارشد بورس تحصيلی اعطاء نمی کند.

شرایط و ضوابط مقررات وظیفه عمومی

  1. مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در دانشگاه، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه هـا مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند.
  2. دانشجويان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت و يا اخذ معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.
  3. فارغ التحصيلان دوره كارشناسی ارشد مشمول، مجاز به تحصيل مجدد در اين مقطع نمی باشند.
  4. سنوات تحصيل در مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته حداكثر سه سال می باشد.

مجموعه های امتحانی آزمون ورودی كارشناسی ارشد ناپيوسته سال ۱۴۰۲

برای مشاهده مجموعه های امتحانی، ضرایب و عناوین دورس امتحانی بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

مجموعه های امتحانی آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

مدارک لازم جهت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح ذیل می‌باشد:

  • داشتن مدرک كارشناسی (ليسانس) يا كارشناسی ارشد (فوق ليسانس يا دكترای حرفه ای) يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسـی كـه مـدرک مذكور مورد تایید باشد.
  • عكس اسكن شده: داوطلب باید یک قطعه عكس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسكن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتـی آماده نماید:
  1. عكس 4×3 یا 4×6 كه در سال جاری گرفته‌شده باشد (عكس تمام ‌رخ).
  2. عكس اسكن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
  3. اندازه عكس اسكن شده باید حداكثر 400×300 پیكسل و حداقل 300×200 باشد.
  4. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
  5. حجم فایل ذخیره‌شده عكس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
  6. حاشیه‌های زائد عكس اسكن شده باید حذف‌شده باشد.
  7. حتی‌الامکان عكس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

نکته 1: اسكن عكس از روی کارت ‌های شناسایی (كارت ملی، شناسنامه و …) قابل‌قبول نیست و داوطلبان لازم است به ‌منظور اسكن عكس، از اصـل عكـس مطابق توضیحات فوق استفاده نمایند.

نکته 2: عكس خواهران باید با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.

نکته 3: در صورت ارسال عكس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل ‌شده و حق شركت در آزمون از وی سلب می‌گردد.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی کارشناسی ارشد

  • شناسنامه و كارت ملی.
  • فايل عكس اسكن شده.
  • شماره سريال كارت اعتباری و سريال علاقه مندی خريداری شده.
  • كد وضعيت نظام وظيفه ( برای داوطلبان آقا).
  • كد و نام مجموعه امتحانی اول (اصلی) و کد و نام مجموعه امتحانی دوم (شناور).
  • معدل مقطع کاردانی و کارشناسی.
  • کد رشته تحصيلی در مقطع کارشناسی، تاريخ ورود و دريافت کارشناسی و کد موسسه.
  • كد پیگيری مربوط به سهميه ايثارگران و رزمندگان.
  • كد 13 رقميی مربوط به داوطلبان غير ايرانی.
  • كد پستی محل سكونت و کد شهرستان برای تعيين حوزه امتحانی.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

فرآیند ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

ثبت نام برای شركت در آزمون سال ۱۴۰۲، فقط به روش زیر امكان پذير می باشد:

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته ‌های دوره روزانه سال ۱۴۰۱ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت ‌نام كرده و چه ثبت نام نكرده باشند، اجازه ثبت‌نام و شركت در آزمون سال ۱۴۰۲ را نخواهند داشت.

  1. مراجعه به سايت سازمان به نشانی: sanjesh.org
  2. دريافت دفترچه راهنمای ثبت نام
  3. آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت نام
  4. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی
  5. دریافت کد رهگیری ثبت نام

آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته سال ۱۴۰۲، منحصرا در داخل كشور انجام می پذيرد.

سریال ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

این شماره‌ سریال، شامل یک كد 12 رقمی با عنوان “سریال ثبت نام” می ‌باشد و منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش و با اسـتفاده از کارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آن‌ها فعال می‌باشد، قابل خریداری است.

سریال علاقه‌مندی کنکور کارشناسی ارشد

این شماره‌ سریال شامل یک كد 10 رقمی با عنوان “سریال علاقه‌مندی” می ‌باشد و منحصرا از طریق سایت اینترنتی سـازمان سـنجش و بـا استفاده از کارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آن‌ها فعال می‌باشد، قابل خریداری است.

داوطلبان توجه داشته باشند اطلاعات سریال ‌های ثبت نام و علاقه ‌مندی، شماره پرونده و شماره پیگیری 16 رقمی خود را حتما تا اتمام كلیـه مراحـل آزمـون و حداقل به مدت یک سال نزد خود حفظ و نگهداری نمایند و از قرار دادن اطلاعات آن در اختیار سایر افراد جدا خودداری نمایند.

سایت ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، مانند دیگر ثبت نام های کنکور ها و آزمون ها انواع ارگان ها و دانشگاه ها، سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد. داوطلبان متقاضی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، در تاریخ بیان شده به آدرس این سایت مراجعه نموده و از بخش کارشناسی ارشد و لینک ثبت نام اقدام به ثبت نام نمایند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 

معمولا چند رو مانده به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، کارت ورود به جلسه برای پرینت توسط داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود. اطلاعات ثبت نامی داوطلب و همچنین اطلاعات مربوط به رشته و حوزه ی امتحانی و ساعت امتحان در کارت ورود به جلسه درج می گردد. لازم است داوطلبان در روز آزمون حتما این کارت را با خود همراه داشته باشند.

براساس برنامه زمانی پيش بينی شده آزمون كارشناسی ارشد ناپيوسته سال ۱۴۰۲ در روزهای عصر پنجشنبه 1401/12/11 و صبح و عصر جمعه 1401/12/12 برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز 1401/12/08 لغایت 1401/12/10 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون کارشناسی ارشد و برگ راهنمای شركت در آزمون اقدام نمايند.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

كارنامه تمامی داوطلبان آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپيوسته سال ۱۴۰۲، توسط سازمان سنجش آموزش كشور، براسـاس برنامـه زمانی مقرر از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد. تمامی داوطلبانی كه مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند، برای پذيرش در رشته محل های كليه دانشگاه ها و موسسـات آمـوزش عـالی، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر و از طريق سايت سـازمان سـنجش آمـوزش كشور اقدام نمايند:

  1. كارنامه تمامی داوطلبان آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش آموزش كشور، براساس برنامه زمانی مقرر از طريق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد.
  2. تمامي داوطلبانی كه مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند: براي پذيرش در رشته محل های كليه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمايند.

نحوه گزینش نهایی داوطلبان

  • گزينش نهايی در هر يک از رشته های امتحانی از بين داوطلبانی كه حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون کسب كرده باشند، با توجه بـه ضـوابط مربوط انجام خواهد شد.
  • گزينش نهايی، بر اساس نمره كل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 دصد معدل دوره كارشناسی (ليسانس) انجام خواهد گرفت.

نکته 1 : برای فارغ التحصیلان رتبه اول دوره كارشناسی در هر كد رشته محل، يک ظرفيت مازاد تخصـيص داده می شود. اين داوطلبان بايد همانند ساير داوطلبان حدنصاب نمره علمی لازم را كسب كنند.

نکته 2 : اعمال 20 درصد معدل دوره كارشناسی بر اساس مصوبه كميته مطالعه و برنامه ريزی آزمون تحصيلات تكميلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

نکته 3 : در صورت ناپيوسته بودن دوره كارشناسی، ميانگين معدل دوره كاردانی و كارشناسی ناپيوسته اعمال خواهد شد.

زمان برگزاری و انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 

ازمون کارشناسی ارشد در روزهای عصر پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ و صبح و عصر جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ برگزار خواهد شد. بر اساس دفترچه ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، نتایج اولیه ازمون کارشناسی ارشد در قالب کارنامه در اواخر خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام می گردد. تمامی داوطلبانی كه مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند: برای پذيرش در رشته محل های كليه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام نمايند.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402

زمان برگزاری ازمون کارشناسی ارشد و زمان توزیع کارت ورود به جلسه در این مقاله ارائه داده شد. بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در  اواخر خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام می گردد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در دهه اول شهريور ماه ۱۴۰۲ اعلام می گردد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

9099071613

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

سوالات متداول داوطلبان کارشناسی ارشد

 

✔️شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چگونه است؟

شرایط و نحوه ثبت نام به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

✔️مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد چیست؟

مدرک كارشناسی (ليسانس) يا كارشناسی ارشد (فوق ليسانس يا دكترای حرفه ای) يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسـی كـه مـدرک مذكور مورد تایید باشد.

✔️ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش sanjesh.org، ثبت‌ نام در تاریخ 1401/09/16 آغاز خواهد شد.
3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 + چگونگی ثبت نام ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی