ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ | زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ | تمدید ثبت نام آزمون دکتری

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ | زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ | تمدید ثبت نام آزمون دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاور گروپ در این مقاله به موضوعات مهم، زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۰، شرایط عمومی ثبت نام دکتری 1400 و همچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و زمان برگزاری آزمون دکتری می پردازد.

ثبت نام آزمون دکتری

قطعا برای ورود به هر مقطعی علاوه بر اینکه می بایست از لحاظ علمی به روز و آگاه باشیم اینکه، از شرایط و زمان فرایند های مهم آگاهی دقیق و به روزرسانی شده داشته باشیم بسیار حائض اهمیت است. اینکه خیلی عالی درس بخوانیم اما برای انجام مراحل ثبت نام و یا هر یک از مراحل قابل انجام تا قبولی در مقطع مورد نظر آگاهی کافی نداشته باشیم می تواند مشکلات عدیده ای را به وجود بیاورد. ما در مشاور گروپ با نیاز سنجی مخاطبان خود تصمیم گرفتیم مقاله کاملی درباره آنچه یک فرد کنکوری مقطع دکتری بدان نیاز دارد را آماده نماییم. این مقاله بر اساس آخرین اعلام های سازمان سنجش برای برگزاری آزمون و سایر مراحل تنظیم شده است. با ما همراه باشید.

زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۰

سازمان سنجش زمان ثبت نام دکتری 1400 را بازه زمانی 2 الی 9 آذر ماه 1399  تعیین نمود. داوطلبان در تاریخ مشخص شده به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمودند و ثبت نام خود را انجام دادند. در صورت تمدید ثبت نام آزمون دکتری ما در این مقاله به محض اعلام سازمان سنجش، خبر تمدید ثبت نام آزمون دکتری را به سمع و نظر شما عزیزان خواهیم رساند.

  مدارک و شرایط لازم برای این ثبت نام را در ادامه ی این مقاله ملاحظه خواهید فرمود.

ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ | زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ | تمدید ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام دکتری ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور دکتری 1400 نیز مانند تمامی سال های قبل طبق شرایط و اصول خاصی انجام می شود. در صورتی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارید، باید از پیش اطمینان یابید که آیا واجد شرایط ثبت نام هستید یا خیر. بیاد داشته باشید یکی از شرایط ثبت نام دکتری 1400، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای می باشد. در صورتی که شما هنوز در حال تحصیل هستید و مدرک خود را دریافت نکرده اید، امکان ثبت نام برای شما وجود ندارد.

اگر یکی از داوطلبانی هستید که در آزمون دکتری 99 شرکت کرده و پذیرفته شده اید، نمی توانید برای آزمون دکتری 1400 ثبت کنید. بیاد داشته باشید حتی اگر از تحصیل نیز انصراف داده باشید، حق ثبت نام دکتری 1400 را نخواهید داشت. گروه آزمایشی داوطلب کارشناسی ارشد با گروه آزمایشی دکتری متناسب باشد.

شرایط عمومی ثبت نام دکتری 1400

الف) اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احكام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات).

تبصره: اقلیتهای دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنكه متجاهر به نقض احكام اسلامی نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.

تبصره: در صورتی كه داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، باید تغییر نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضویت در ساواك و فراماسونری و اعقاب آنها.

ه) عدم احراز فساد اخلاقی.

و) عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری 1400

از جمله شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری 1400 می توان به 6 گزینه ی ذیل اشاره نمود.

  1. شما باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی باشید و یا اینکه در سال پایانی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی در حال تحصیل باشید. این مدرک باید مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی باشد.
  2. فضلا و طلاب حوزه های علمیه قم و خراسان که دوره سطح 3 را گذرانده باشند ویا تا تاریخ 1400/06/31 فارغ التحصیل میشوند، منحصراً می توانند در یكی از كدرشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نـام و در آزمـون آن شـركت نمایند. طلاب مذکور در صورت پذیرفته شدن می بایست دروس پیشنیاز به تشخیص گروه آموزشی را برای ادامه تحصیل بگذرانند.این دسته از داوطلبان می بایست مدرک فراغت از تحصیل خود را که نوسط حوزه مربوطه تایید شده ارائه نمایند.
  3. دانشجویانی که مشغول به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی هستند در صورتی که انصراف نداده باشند نمی توانند در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند. همچنین دانشجویان مقطع دکتری تخصصی که بعد از نیم سال اول فارغ التحصیل نشوند نیز نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند.
  4. در صورتی که داوطلبی در کنکور 99 در دوره روزانه پذیرفته شده باشد اما انصراف داده باشد نمی تواند در آزمون دکتری 1400شرکت نماید.
  5. داوطلب باید در زمان مراجعه به دانشگاه، معدل خود را با مدرك معتبر به دانشگاهها ارائه دهد.

ما در اینجا به ذکر برخی از مهم ترین و پر رنگ ترین شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری 1400 بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام پرداختیم. اما توصیه اکید مشاورگروپ این است که برای مطالعه ی دقیق و همه جانبه حتما دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری را مطالعه نمایید.

ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ | زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ | تمدید ثبت نام آزمون دکتری

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری 1400

برای اقدام در زمان ثبت نام کنکور دکتری 1400، داوطلبان باید تمام مدارک لازم برای ثبت نام دکتری 1400 را از پیش آماده کنند تا ثبت نام خود را بدون هیچ گونه مشکلی به انجام برسانند. در زمان ثبت نام دکتری 1400، داشتن این مدارک الزامی است:

  1. عکس 3*4 یا 4*6؛ با فرمت JPG؛ اندازه حداکثر 300*400 پیکسل یا حداقل 200*300 پیکسلی؛ حجم فایل باید کمتر از 70 کیلوبایت باشد؛ عکس رنگی با پشت زمینه سفید و غیره.
  2. فرم تقاضانامه دکتری را باید دقت کامل تکمیل کنید.
  3. در زمان تکمیل فرم سعی کنید تمام اطلاعات را به درستی وارد کنید، چرا که پس از اتمام زمان ویرایش امکان ایجاد هیچ گونه تغییری وجود نخواهد داشت.
  4. ارائه فرم تکمیل شده معدل قرار بود  برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای. این فرم باید به تایید دانشگاهی که در آنجا تحصیل می کنید، برسد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری 1400

با توجه به تغییر تاریخ برگزاری آزمون دکتری، تاریخ توزیع کارت نیز  همیشه چند روز قبل از برگزاری آزمون می باشد هم تغییر نمود.  کارت شرکت در جلسه کنکور دکتری از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهدشد. کارت ورود به جلسه کنکور دکتری حاوی اطلاعات ثبت نامی داوظلب و اطلاعات مربوط به حوزه امتحانی و ساعت حضور سر جلسه آزمون است. همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای داوطلبان الزامی است.

زمان برگزاری آزمون دکتری 1400

زمان برگزاری آزمون دکتری 1400، روز جمعه مورخ 99/12/15 می باشد. در صورت هرگونه تغییر تاریخ برگزاری آزمون دکتری این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400

اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 1400 بر طبق دفترچه راهنمای دکتری 1400 هفته اول اردیبهشت ماه 1400 اعلام شده است.این نتایج به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است. از آن جایی که زمان خود آزمون دکتری تغییر نموده ممکن است زمان اعلام نتایج نیز با تعویق همراه شود.  در صورت تغییر این تاریخ ، اطلاع رسانی توسط سایت سنجش و سایت مشاورگروپ صورت خواهد گرفت.

زمان انتخاب رشته کنکور دکتری 1400

زمان انتخاب رشته کنکور دکتری 1400 بر طبق دفترچه راهنمای دکتری 1400 نیمه اول اردیبهشت ماه 1400 اعلام شده است.این انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز و به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش قابل انجام است. از آن جایی که زمان خود آزمون دکتری تغییر نموده ممکن است زمان انتخاب رشته نیز با تعویق همراه شود.  در صورت تغییر این تاریخ ، اطلاع رسانی توسط سایت سنجش و سایت مشاورگروپ صورت خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 1400 بر طبق دفترچه راهنمای دکتری 1400 دهه اول شهریور ماه 1400 اعلام شده است. این نتایج به صورت قبولی و یا عدم قبولی از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است. از آن جایی که زمان خود آزمون دکتری تغییر نموده ممکن است زمان اعلام نتایج نهایی نیز با تعویق همراه شود.  در صورت تغییر این تاریخ ، اطلاع رسانی توسط سایت سنجش و سایت مشاورگروپ صورت خواهد گرفت.

ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ | زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ | تمدید ثبت نام آزمون دکتری

نحوه پذیرش دوره دکتری 1400

براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تكمیلی در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور» پذیرش دانشـجو در دوره دكتـری تخصصی و دستیاری رشته های گروه دامپزشكی، شامل دو مرحله است كه هر یك از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می گیرد

 الف) معرفی اولیه داوطلبان: مرحله اول آزمون متمركز است كه توسط سازمان انجام می شود وپس از برگزاری آزمون، كارنامهای شامل: نمرات خام، تراز، نمره كل و …. در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت كه «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته»، براساس آن اقدام به انتخاب رشته نموده و براسـاس كدرشـته محلهای انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمركز) كه با هماهنگی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین میشود با توجه به سهمیه داوطلب به كد رشته محل های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد. تبصره: براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تكمیلی در دانشگاهها و مراكز آموزش عالی كشور» مصـوب 18/12/94 مجلـس محترم شورای اسلامی و مصوبات « شورای سنجش وپذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تكمیلی» سنجش وپذیرش در مقطع دكتـری ناپیوسـته، بـر حسب هر یك از شیوههای: «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می شود:

دکتری 99 1400 1

لازم به ذكر است اجرای مرحله اول (آزمون متمركز) توسط سازمان سنجش آموزش كشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فنـاوری، مصاحبه علمی و …. توسط دانشگاهها و مراكز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

ب) پذیرش نهایی داوطلبان: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، براساس نتیجه سنجش عمـومی (آزمـون متمركز) و نتیجه مصاحبه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، بررسی مدارك ویا هر روش دیگر مطابق آییننامههای مربوط، اولویت كدرشته محل هـای انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت. شایان ذكر است گزینش نهایی آزمون براساس معیارهای فوق انجام خواهد شد.

شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی کنکور دکتری 1400

داوطلبان شركت كننده اتباع غیرایرانی، باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، دارای شرایط زیر نیز می باشند و باید بنـد مربـوط به خود را در تقاضـانامه ثبت نـام اینترنتی، علامت گذاری نمایند.

 1- كلیه اتباع غیرایرانی متقاضی تحصیل در رشته ها، مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مشمول شرایط و ضوابط اعـلام شده از سوی سازمان امور دانشجویان و همچنین شرایط ذیل می باشند.

2- فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شركت در آزمون دوره دكتری بوده و در صورت شركت اتبـاع غیرایرانـی مقیم سایر كشورها، پذیرش آنان «لغو» میگردد.

3- حداكثر مدت تحصیل مجاز در مقطع دكتری برای آن دسته از متقاضیان تحصیل كه در چهارچوب ضوابط و مقررات سـازمان سـنجش آمـوزش كشـور در دوره های دكتری پذیرفته خواهند شد، چهار سال می باشد.

4- متقاضیان تحصیل، ملزم به مطالعه دقیق دفترچه راهنما و رعایت مقررات و ضوابط پذیرش بوده و هیچ عذری مبنی بر عـدم اطـلاع از مفـاد دفترچـه ها و قوانین از آنان پذیرفته نخواهد شد.

5- متقاضیان تحصیل غیرایرانی،مجازبه انتخاب رشته درمناطق غیرمجاز تردد واسكان اتباع غیرایرانی منـدرج در دفترچـه راهنمـای آزمـون نمی باشـند و درصـورت قبـولی دركدرشته مناطق غیرمجاز،قبولی وپذیرش آنان درآزمون ورودی همان سال«لغو» می گردد.

6-در صورت مغایرت شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان تحصیل با مقررات و ضوابط شیوه نامه، در هر مرحله از ثبت نام وتحصیل با تایید وتشخیص سـازمان امور دانشجویان از ادامه پذیرش وتحصیل متقاضی جلوگیری به عمل می آید.

7-پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته هایی كه منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشـته های خـاص و غیرمجاز مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ممنوع می باشد.

8-جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر وفرزندان دانشجویان ندارد.

9-متقاضیان تحصیل همانند پذیرش شدگان ایرانی تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود خواهند بود.

10-پذیرفته شدگان غیرایرانی در دورههای روزانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، موظف به پرداخت شهریه تحصـیلی مطـابق مصـوبات هیـات امنـای دانشگاه های مربوط می باشند.

11-چنانچه پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام اولیه آزمون گزینه اتباع غیرایرانی را در بند 16 تقاضانامه ثبت نام علامت نزده باشند، پذیرش آنان لغو میگردد.

12 -جهت ثبت نام داوطلبان غیرایرانی در آزمون دوره دكتری، شرط معدل لازم نیست.

13-متقاضیان تحصیل غیرایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یك بار مجاز به تحصیل بوده وتكرار مقطع تحصیلی در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور فراگیـر، جامع علمی كاربردی، بدون آزمون و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران ممنـوع میباشـد و چنانچـه در حـین تحصیل متقاضیان تحصیل ورودی آزمون دكتری، محرز گردد كه دانشجو دارای یك مدرك دكتری بوده و با گواهی مدرك مقطع تحصیلی قبلی مجدداً با شركت در آزمون مربوطه در مقطع تحصیلی تكراری پذیرفته شده است، از تحصیل ایشان ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب میگردد. دانشگاه محـل تحصیل در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبتنام اولیه میباشد.

14 -تحصیل متقاضیان در موسسات آموزش عالی ویا مراكز جامعه المصطفی(ص) العالمیه و مركز آموزش عالی اهل بیت (ع) بصورت همزمان ممنوع است.

15-دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی باشند.

16-ثبت نام اتباع مذكور در این آزمون منوط به داشتن یكی از مدارك اقامتی یا شناسایی معتبر زیر می باشد:

  1. گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت
  2.  دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
  3.  كارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال براساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور
  4.  آخرین كارت آمایش معتبر براساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور

1 تبصره: پذیرش و ثبت نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طلاب مركز جامعه المصطفی(ص) العالمیه بر اساس گذرنامه و اقامت صادره آن مركز بلامانع بوده و ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به اخذ گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی می باشد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

سازمان سنجش در راستای فراهم کردن فرصت شرکت در کنکور برای متقاضیان کنکور دکتری 1400 که موفق به ثبت نام در بازه زمانی در نظر گرفته نشده اند، یک بازه زمانی چند روزه به عنوان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ در نظر می‌گیرد.

به محض اعلام خبر تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ همین مقاله به روز رسانی خواهد شد.


سوالات متداول ثبت نام دکتری ۱۴۰۰

  1. هزینه ثبت نام دکتری 1400 چقدر است؟
    – هزینه ثبت‎نام در آزمون دکتری 1400؛ 150هزار تومان اعلام شده است. لازم است داوطلبان پس از ثبت نام، به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با پرداخت هزینه به صورت آنلاین، نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام دکتری 1400 اقدام کنند.
  2. آیا پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری تخصصی 99 اجازه شرکت در آزمون دکتری 1400 را دارند؟
    – بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری 1400، تنها پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون دکتری 99، از شرکت در آزمون دکتری 1400 محروم هستند.
  3. آیا دانشجویان مقطع دکتری، می‎توانند در آزمون دکتری 1400 شرکت کنند؟
    – بر اساس اعلام سازمان سنجش، دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره روزانه مقطع دکتری تخصصی که پیش از سال 99 در این مقطع پذیرفته شده‌اند، در صورت انصراف تا پایان مهلت ثبت نام، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون دکتری 1400 هستند.

    دانشجویان دوره های غیرروزانه نیاز به انصراف جهت ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری ندارند.

  4. آیا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که هنوز فارغ‎التحصیل نشده‎اند هم می‎توانند در کنکور دکتری 1400 شرکت کنند؟

    – بله، همه کسانی که تا پایان شهریور ماه 1400 موفق به اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد شوند، مجاز به ثبت‎نام و شرکت در آزمون دکتری 1400 هستند.
  5. آیا در ثبت نام آزمون دکتری 1400 شرط معدل وجود دارد؟
    – داوطلبانی که معدل مقطع کارشناسی ارشد آنان کمتر از 14 می‌باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 1400 را ندارند.
  6. اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‎نام در آزمون دکتری 1400 از جمله کدهای رشته‎های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته امتحانی، دانشگاه و شهر را از کجا می‌توان پیدا کرد؟
     – پس از ورود به سامانه ثبت‎نام آزمون دکتری 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، می‎توانید از منوی سمت راست، قسمت «جداول موردنیاز جهت ثبت نام»، اطلاعات مورد نظر خود را به دست آوردید.
  7. آیا می‎توان در آزمون دکتری 1400 در دو رشته امتحانی شرکت کرد؟
    – خیر، داوطلبان آزمون دکتری 1400 تنها مجاز به انتخاب یک رشته امتحانی هستند.
  8. آیا امکان شرکت در هر رشته امتحانی موردعلاقه داوطلب در آزمون دکتری وجود دارد؟
    – خیر، برخی از رشته‌های امتحانی مقطع دکتری دارای شرط تجانس مدرک کارشناسی ارشد داوطلب هستند و لازم است داوطلبان با توجه به رشته های مجاز به ثبت نام آزمون دکتری رشته های مختلف، نسبت به ثبت نام و شرکت در کنکور اقدام نمایند.
  9. برای شرکت در آزمون دکتری 1400 دانشگاه آزاد باید جداگانه ثبت‎نام کرد؟
    – خیر، آزمون دکتری 1400 سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد و بنابراین ثبت نام دکتری آزاد 1400 هم به صورت همزمان با ثبت نام دکتری سراسری 1400 در سایت سازمان سنجش خواهد بود.
  10. آیا برای ثبت‎نام آزمون دکتری 1400 دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه مجزا در سایت سنجش است؟
    – خیر، داوطلبان تنها با پرداخت یک هزینه ثبت نام، همزمان داوطلب دکتری دانشگاه‎های سراسری و آزاد محسوب شوند.
  11. آیا می‎توان همزمان داوطلب آزمون دکتری و پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بود؟
    – بله، داوطلبان آزمون دکتری 1400 دانشگاه آزاد و سراسری به طور همزمان امکان ثبت‌ نام دکتری بدون آزمون را دارند.
  12. کسانی که هنوز دانشجوی کارشناسی ارشد هستند و معدل آنها نهایی نشده، باید چه معدلی را هنگام ثبت‎نام در سایت سازمان سنجش درج کنند؟
    – داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 1400/6/31 فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای خود را حداکثر تا تاریخ 99/6/31 در تقاضانامه درج نموده و نسبت به تکمیل و تأیید فرم معدل مندرج دفترچه ثبت‎نام کنکور دکتری 1400 از سوی دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای خود اقدام نموده و آن را نزد خود نگهداری نمایند، تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه گردد.
  13. آیا فرصتی برای اصلاح معدل به دانشجویان کارشناسی ارشد داوطلبان کنکور دکتری 1400 داده خواهد شد؟
    – آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا 99/11/30 و یا 1400/6/31 از دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‎ای فارغ‌التحصیل می‌شوند، در مرحله دریافت کارت آزمون دکتری 1400، می‌توانند نسبت به ویرایش معدل آزمون دکتری و یا درج معدل فارغ‎التحصیلی (برای فارغ‌التحصیلان 99/11/30) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده خود تا تاریخ 99/11/30 (برای فارغ‌التحصیلان تا تاریخ 1400/6/31) اقدام نمایند.
  14. امکان ثبت نام کنکور ارشد 1400 و ثبت نام آزمون دکتری به طور همزمان وجود دارد؟
    – بله، داوطلبان می‌توانند همزمان در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دکتری شرکت نمایند؛ اما تحصیل همزمان در مقاطع تحصیلات تکمیلی ممنوع است.
  15. آیا امکان ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری وزارت علوم و آزمون دکتری وزارت بهداشت به طور همزمان وجود دارد؟
    – بله، داوطلبان می‌توانند همزمان در کنکور دکتری وزارتین علوم و بهداشت شرکت کنند.
  16. آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام در مهلت ثبت نام دکتری 1400 وجود دارد؟
    – بله، تا پایان مهلت ثبت نام می توانید نسبت به اصلاح مشخصات ثبت نامی خود در سایت سازمان سنجش اقدام کنید.

پذیرش دانشجو در مقطع دکتری به چند شیوه صورت می پذیرد؟

پذیرش دانشجوی دکترا بر حسب هر یکی از شیوه‌ های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور صورت می پذیرد که در متن مقاله جزئیات آن را شرح داده ایم .

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ به چه صورت خواهد بود؟

متقاضیان می توانند جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری 1400 به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند که آدرس آن در متن مقاله ذکر شده است .

آیا می‌ توان در آزمون دکتری چند رشته به صورت همزمان شرکت کرد؟

خیر، آزمون دکتری همه رشته ها به صورت همزمان برگزار می شود. بنابراین نمی توان در دو رشته شرکت کرد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ تا چه تاریخی خواهد بود؟

سازمان سنجش در راستای فراهم کردن فرصت شرکت در کنکور برای متقاضیان کنکور دکتری 1400 که موفق به ثبت نام در بازه زمانی در نظر گرفته نشده اند، یک بازه زمانی چند روزه به عنوان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ در نظر می‌گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ | زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ | تمدید ثبت نام آزمون دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403