ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله توضیحات کامل و جامعی را در رابطه با زمان، شرایط و مدارک لازم و هم چنین نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در اختیار شما قرار داده ایم. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در دوره های فراگیر پیام نور را دارند بایستی در بازه زمانی مقرر، با تهیه مدارک تحصیلی و اطلاعات لازم، فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org انجام دهند.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه و زمان اعلام نتایج نهایی در ادامه این مقاله قابل مشاهده می باشد. با ما همراه باشید.

جهت مشاوره تلفنی و ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می توانید با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید.

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبان با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور و مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام می توانند نام نویسی خود را در زمان مقرر از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام داوطلبان به شرح زیر است:

شرایط عمومی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

  • اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكی از اديان تصريح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران.
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ايران.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • برخورداری از توانايی جسمی متناسب با رشته انتخابی.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱

  1. دارندگان مدارک كارشناسی پيوسته و يا ناپيوسته رسمی و بالاتر مـورد تاييـد و يـا دانشـجويان نيمسـال آخـر دوره كارشناسـی (بـه شـرط فارغ التحصيلی تا تاريخ 1401/06/31 (می توانند بدون توجه به نوع رشته تحصيلی كارشناسی خويش در يک رشته گرايش از رشته های امتحانی (بـه جز رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام نمايند.
  2. داوطلبانی كه رشته كارشناسی آنها با رشته كارشناسی ارشد انتخابی همنام و يا مشابه نباشد، به تشخيص گروه آموزشـی مربـوط، موظفند در دوره دانشجويی علاوه بر واحد های مصوب مقطع كارشناسی ارشد، حداكثر تا 12 واحد جبرانی از مقطع كارشناسی همان رشته را با موفقيت بگذرانند.
  3. دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگيان كه طی سال های 1377 تـا 1381 به دوره های مذكور راه يافته اند، از تسهيلات مصوبه فوق برای ادامه تحصيل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می شوند.
  4. آن عده از دارندگان مدرک معادل كارشناسی اجازه دارند در آزمون های مقـاطع بـالاتر شركت نمايند. اين عده از داوطلبان در صورت قبولی در آزمون ورودی مقطع بالاتر موظفند تا 20% واحد های دوره را به تشـخيص دانشـگاه يـا موسسه آموزش عالی پذيرنده، به عنوان دروس جبرانی بگذرانند و در صورت قبولی و كسب حداقل ميانگين 12 در دروس مـذكور، تحصـيل خود را در مقطع بالاتر ادامه دهند.
  5. ادامه تحصيل افرادی كه دارای مدارک استخدامی، داخلی و يا با عنوان “معادل” می باشند، منوط به تاييد دفتر آموزش عالی غيردولتی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری می باشد. 
  6. هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت ‌نام و شركت در آزمون می ‌تواند در يک كدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نمايد.

شرایط و ضوابط نيمسال دانش پذيری

شرایط و ضوابط نیمسال دانش پذیری ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به شرح زیر است:

برگزاری آزمون، تصحيح پاسخنامه ها، اعلام نتايج و پاسخگويی در خصوص نتايج آزمون از طريق سازمان سنجش آموزش كشور انجام می شود.

  • ثبت نام در دوره های فراگير كارشناسی ارشد ناپيوسته به منزله پذيرش كليه ضوابط و مقررات دانشگاه تلقی می شود.
  • مسئوليت تهيه كتب و منابع درسی معرفی شده به عهده داوطلب می باشد و دانشگاه هيچگونه مسئوليتی در اين خصوص ندارد.
  • عدم شركت در آزمون بمنزله انصراف تلقی گرديده، مدارک ثبت نام و مبلغ واريزی عودت داده نخواهد شد.
  • آزمون به صورت چند گزينه ای برگزار می شود و دارای نمره منفی نمی باشد.
  • سؤالات آزمون‌ها مطابق مندرجات جدول شماره دفترچه راهنماي پذيرش دوره‌هاي فراگير كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1401 طراحی می‌شود.
  • هيچگونه مزايا از قبيل كمک هزينه تحصيلی، بيمه، خوابگاه و…. به دانش پذير تعلق نمی گيرد.
  • داوطلب بايد از توانايی جسمی متناسب با رشته تحصيلی انتخابی خود برخوردار باشد، در غير اينصورت مسئوليت عواقب بعدی به عهده داوطلب می باشد.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نورراهنمای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبان به منظور شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور باید ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به شرح زیر می باشد:

  1. مراجعه به پايگاه اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: sanjesh.org
  2. دريافت دفترچه راهنمای ثبت نام از پايگاه اينترنتی سازمان سنجش.
  3. تهیه مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام.
  4. پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عوض شتاب بانکی.
  5. دریافت کد رهگیری ثبت نام.

نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

به متقاضیان توصيه می شود كه مطابق دستور العمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس براساس فرم پيش نويس با مراجعه به درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش آموزش كشور، اطلاعات لازم را براساس بند های برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمايند.

لازم است داوطلبان در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمايند. بديهی است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذيرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزيع كارت اينترنتی، برگزاری و محل آزمون

براساس برنامه زمانی پيش ‌بينی شده، آزمون كارشناسی ‌ارشد فراگير دانشگاه پيام نور خرداد ماه سال 1401 (نوبت بيست و دوم) در روز جمعه مورخ 1401/04/24 برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است كه از 21 تا 23 تیر 1401، با مراجعه به درگاه اطلاع ‌رسانی اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت و راهنمای شركت در آزمون اقدام نمايند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابي مندرج در بند 28 تقاضانامه دفترچه ثبت نام تعيين می ‌گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 6 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج كد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمايند.

نحوه اعلام نتايج آزمون ارشد فراگیر

شرایط و نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در مقاله بالا بیان شد. نتايج نهايی آزمون نوبت بيست و دوم، در نيمه اول شهریورماه سال جاری از طريـق درگـاه اطـلاع رسـانی سـازمان سـنجش آمـوزش كشـور بـه نشـانی: sanjesh.org به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد. 

نکات و توصيه‌ های‌ مـهم‌ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

  1. با توجه به تاثير 20 درصدی معدل دوره‌ كارشناسی، توصيه می ‌گردد كه متقاضیان، معدل دوره كارشناسی خود را با توجه به توضيحات مندرج در دفترچه با دقت درج نمايند. شايان ذكر است كه معدل كارشناسی تراز شده و ميانگين وزنی آنها تاثير بيست درصدی در نمره كل متقاضیان خواهد داشت.
  2. در انتخاب كدرشته‌ امتحانی و همچنين شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت نمایید؛ پس از دريافت كد پيگيری 16 رقمی در اين خصوص، به درخواست ‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و يا جابجايی ترتيب اثر داده نخواهد شد.
  3. توصيه‌ می ‌شود كه متقاضیان پس از تكميل تقاضانامه، دريافت شماره پرونده 6 رقمی و كد پيگيری 16 رقمی، يک نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و مندرجات آن را كنترل نموده و نزد خود نگهداری نمايند.

لغو پذیرش ارشد فراگیر پیام نور

با انتشار خبر لغو پذیرش ارشد فراگیر پیام نور تا اطلاع ثانوی امکان جذی دانشجوی کارشناسی ارشد به این روش وجود نخواهد داشت. پیش از لغو پذیرش ارشد فراگیر پیام نور، داوطلبان واجد شرایط می توانستند با پرداخت هزینه ثبت نام و بارگذاری مدارک لازم، در آزمون ورودی دانشگاه پیام نور شرکت نموده و بدون حضور در کنکور سراسری ارشد، به ادامه تحصیل در واحد دانشگاهی پیام نور مورد علاقه خود بپردازند.

اما مطابق با ابلاغیه دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش، از سال 1402 به بعد امکان پذیرش دانشجو به صورت فراگیر در کلیه واحد های دانشگاهی پیام نور وجود نخواهد داشت. علت این اتفاق و اطلاعات بیشتر در این زمینه را در مقاله لغو پذیرش ارشد فراگیر پیام نور و دانشگاه آزاد حذف ارشد فراگیر بخوانید.

در صورت‌ لزوم‌، داوطلبان علاوه بر سيستم پاسخگويي اينترنتی (غيرحضوری) سازمان ، می توانید از ساعت 8 صبح الی 12 شب با  شماره تلفن 9099071613 بدون اضافه کردن صفر و هرگونه کد دیگری با کارشناسان مجرب ثبت نام آزمون های ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند.

سوالات متداول داوطلبان

✔️سایت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور چیست؟

✔️سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مسئولیت نام نویسی متقاضیان را بر عهده دارد.

✔️آزمون ارشد فراگیر پیام نور چه زمانی برگزار می شود؟

✔️زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور را در متن مقاله بخوانید.

✔️شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد فراگیر چیست؟

✔️شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی