ثبت نام مدارس ورزش

ثبت نام مدارس ورزش

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ورزش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای برسی ثبت نام مدارس ورزش، ابتدا کمی در مورد مدارس ورزش صحبت می کنیم. بسیاری از دانش آموزان دارای استعداد های بی نظیر ورزشی هستند و در صورت پرورش و رسیدگی صحیح به این استعداد ها جامعه ورزشی کشور پر از افتخار آفرینانی خواهد بود که نام خود را در تاریخ ماندگار می کنند. ازآنجایی که ساعات آموزشی و برنامه درسی مدارس عادی اجازه برگزاری کلاس های تخصصی ورزشی را نمی دهد و حتی گاها زنگ های ورزش مدارس برای تدریس دروس عقب مانده ریاضی و علوم و . . . لغو میشود، مسئولین آموزشی کشور لازم دیدند مدارسی تحت عنوان مدارس ورزش تاسیس شوند تا دانش آموزان دارای استعداد ورزشی، بتوانند در این مدارس به تحصیل بپردازند.

مدرسه ورزش چیست؟

اساسنامه مدارس ورزش در سال ۱۳۸۴ شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و طبق آن، مدرسه ورزش مدرسه ایی است، برای فراهم آوردن زمینه‌های لازم استعدادیابی و تقویت مهارت‌های آن دسته از دانش‌آموزانی که توانایی‌های بالقوه ورزشی را دارند. مدارس ورزش در دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برای دانش آموزان متقاضی تاسیس می‌شوند. در یک مدرسه ورزش تدریس چند رشته ورزشی، به صورت تخصصی صورت میپذیرد تا دانش آموزان پس از آن بتوانند راحت تر در تیم های ملی و اردو های ورزشی رشته دلخواهشان شرکت کرده و افتخار آفرینی کنند.

مدارس ورزش

دانش آموزان در مدارس ورزش جدا از ساعت‌های درسی که دارند ۶ تا ۸ ساعت به ورزش کردن به صورت تخصصی می‌پردازند. هر استان بنا به قطب ورزشی آن استان، مدرسه ورزشی خواهد داشت. مثلا مدرسه تخصصی والیبال در استان گلستان راه اندازی شده است و دانش آموزان مستعد را می‌پذیرد.

مدارس تخصصی ورزشی از دانش آموزان تست‌های ورزشی و آمادگی جسمانی می‌گیرند و با شناسایی استعداد‌های ورزشی شان، آنان را جذب می‌کنند. استعدادشناسی در همه پایه‌ها صورت می‌گیرد و هدف این است که مدارس تخصصی ورزش در هر رشته‌ای که آن استان ظرفیت آن را دارد به زودی راه اندازی بشود.   با این تفاسیر انتظار می رود مدارس تخصصی ورزش دانش آموزان مستعد و توانمند را تحویل جامعه و جامعه ورزش بدهند.

شرایط ثبت نام مدارس ورزش

شرایط ثبت نام در مدارس ورزش مختلف متفاوت خواهد بود اما همگی در طیف مشخصی  قرار دارند. این شرایط برای مقاطع مختلف تحصیلی نیز متفاوت است. برای ثبت نام در این مدارس باید ضمن داشتن شرایط عمومی ثبت نام، شرایط زیر را نیز  داشته باشید:

  • قبولی در آزمون عملی مدارس ورزش مثلا در زمينه تست‌هاي ايفرد (درازونشست، پرش جفت، دو 9×4  متر‌رفت و برگشت، دو 45 متر، دو 540 متر، کشش بارفيکس بعمل میآيد.
  • کارنامه قبولی پایه های پیشین
  • احرازشاخه‌فنی و حرفه اي در نمون برگ شماره يك هدايت تحصيلي. ویژه ورودی های هنرستان تربیت بدنی در مقطع متوسطه
  • انجام معاینات پزشکی مشخص شده توسط مدارس
  • شرکت در مصاحبه حضوری مدارس ورزش

توجه : دانش آموزانی که به عضویت تیم های ملی در تمام سطوح در می آیند از شرکت در آزمون عملی رشتۀ مربوط معاف هستند.  

ثبت نام مدارس ورزش

مهلت ثبت نام مدارس ورزش

ثبت نام در مدارس ورزش مانند دیگر مدارس، در بازه زمانی مشخصی بین اواخر خرداد ماه تا اواسط مرداد ماه صورت می پذیرد. و هر مدرسه ورزش بسته به شرایط خود تاریخ های دقیق تری را در این بازه زمانی اعلام می کند. متقاضیان باید در این بازه به مدرسه مور نظر مراجعه کرده و درخواست خود را برای ثبت نام  اعلام نمایند. برای اطلاع از زمان دقیق مهلت ثبت نام مدارس ورزش می توانید با مدرسه مورد نظر خود تماس بگیرید.

همچنین کارشناسان مشاور گروپ آماده هستند تا به تمامی سوالات شما در این زمین پاسخ دهند. (9099071613)

هزینه ثبت نام مدارس ورزش

مدارس ورزش شامل مدارس دولتی و غیر دولتی هستند. در مدارس دولتی ورزش، شهریه ایی برای ثبت نام و تحصیل دانش آموز در مدرسه ورزش دریافت نمی شود.

در مدارس غیردولتی ورزش، مبلغ مصوب شده ایی تحت عنوان شهریه مدارس از دانش آموزان دریافت خواهد شد . با توجه به اینکه شرایط آموزشی در این مدارس نیازمند بودجه ی بیشتری است، تمرکز این دسته از مراکز آموزشی باید روی دریافت کمک های مردمی باشد.

نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که مدارس ورزش مجاز نیستند که مبلغی بیشتر از شهریه مصوب شده دریافت نمایند . تنها در صورتی اجازه این کار را خواهند داشت که کلاس های فوق برنامه در مدرسه ورزش برگزار شود. با توجه به این مورد میزان شهریه مدارس ورزش مختلف، متفاوت است. و این تفاوت قیمت وابسته به عوامل مختلفی از جمله میزان خدمات ارائه شده در مدرسه، کیفیت آموزش، اساتید و تسلط آنها به دروس، ساعات آموزشی، امکانات در دسترس دانش آموزان در مدرسه ورزش و. . . دارد.

گاها دیده شده است که این مدارس دارای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش نیستند، بنابراین در هنگام ثبت نام در این مدارس دقت کنید. ضمنا درصورتی که مدرسه ورزش مورد نظر شما، شهریه ایی بیشتر از مقدار تعیین شده، بدون رعایت ضوابط از شما دریافت کرد؛ می توانید شکایت خود را از طریق سامانه 4317 ثبت و پیگیری کنید تا مبلغ اضافی، به شما بازگردانده شود.

همچنین برای اطلاع دقیق از میزان شهریه این مدارس می توانید باکارشناسان مشاور گروپ، به شماره 9099071613 تماس گرفته و پاسخ تمامی سوالات خود در این زمینه را دریافت نمایید.

مدارک ثبت نام مدارس ورزش

همانطور که می دانید برای ثبت نام درمدارس ورزش به مدارک مشخص شده ایی نیاز داریم که این مدارک توسط مدارس در آغاز مهلت ثبت نام اعلام خواهد شد. در نگاهی کلی، مدارک ثبت نام مدارس ورزش به شرح زیر است:

  • کپی از تمام صفحات شناسنامه ( 2 سری ) به همراه اصل شناسنامه
  • 6 قطعه عکس 4 * 3 جدید
  • کارنامه قبولی پایه پیشین
  • برگه هدایت تحصیلی ویژه ورودی های متوسطه
  • اصل گواهی سلامت از پزشک معتمد
  • رضایت نامه کتبی ولی یا سرپرست قانونی
  • تکمیل فرم مشخصات فردي که توسط مدرسه ورزش ارائه می شود
  • اصل فیش بانکی پرداخت شهریه

 

در این مقاله تلاش شده است با ارئه مطالبی پیرامون معرفی مدرسه ورزش و ثبت نام مدارس ورزش، اطلاعات جامع و کاملی د راین زمینه در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار گرفته شود. در صورتی که متقاضی ثبت نام در این مدارس هستید، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 در این زمینه بهره مند شوید.

 

🔻 در ادامه می توانید مطالعه کنید :

 

سوالات متداول مدارس ورزش

نحوه ثبت نام در مدارس ورزش به چه صورت است؟

☑️ در مقاله در خصوص نحوه ثبت نام در مدارس ورزش به طور مفصل بحث کرده ایم ، مطالعه بفرمایید.

در مدارس ورزش فقط دروس ورزشی تدریس می شود؟

☑️ خیر _ در این مدارس فقط ساعات آموزش تخصصی ورزش افزاریش یافته است وتمرکز اصلی بر روی تدریس تخصصی ورزش قرار گرفته. اما دروس مصوب هر پایه بسته ابلاغیه سازمان آموزش و پرورش ،تدریس خواهد شد.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ورزش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی