ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان

ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مدارس غیر حضوری بزرگسالان برای دانش آموزانی با شرایط خاص که فرصت تحصیل در مدارس روزانه را از دست داده اند و یا امکان حضور در کلاس های درس را ندارند راه اندازی شده اند. شرایط و چگونگی ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان، همیشه برای داوطلبان این مدارس سوال بوده است. در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوالات بپردازیم. با ما همراه باشید.

مدارس غیر حضوری بزرگسالان، یا همان مدارس آموزش از راه دور، برای افرادی که فرصت تحصیل در مدارس روزانه یا به طور کلی شرایط تحصیل به صورت حضوری را ندارند می تواند انتخاب مناسبی باشد. نحوه آموزش در این مدارس ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی است که البته مقدار ساعات آموزش مجازی بیشتر است.

ثبت نام مدرسه غیر حضوری بزرگسالان

مدرسه غیر حضوری بزرگسالان، از سری مدارس بزرگسالان در سطح کشور است که متقاضیان تحصیل در این مدارس می توانند در صورتی که شرایط مدارس غیر حضوری را دارند، نسبت به ثبت نام خود در این مدارس اقدام نمایند.

تحصیل در مدارس آموزش از راه دور نیز مانند سایر مدارس بزرگسالان، به صورت نیم سالی بوده و دانش آموزان با انتخاب واحد در هر نیم سال می توانند به تحصیل بپردازند.

نحوه ثبت نام در مدارس بزرگسالان، به صورت حضوری است و دانش آموز باید همراه یکی از سرپستان خود برای ثبت نام حضوری همراه مدارک به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کند. اما نحوه ثبت نام مدرسه غیر حضوری بزرگسالان، مطابق آنچه که در آیین نامه مدارس بزرگسال ذکر شده است، به صورت غیر حضوری می باشد.

شرایط ثبت نام در مدارس غیر حضوری بزرگسالان

دانش آموزان تحت شرایطی خاص می توانند در مدارس غیر حضوری بزرگسالان و آموزش از راه دور ثبت نام کنند. و چنانچه سن آنها بیشتر از 18 سال باشد ، از معافیت تحصیلی نیز بهره مند خواهند بود. از شرایطی که سوالات بسیاری در خصوص آن مطرح می شود، شرایط سنی مدارس بزرگسال است.

💡

 به طور کلی شرایط سنی مدارس بزرگسال؛

 در مقطع ابتدایی، حداقل 11 سال؛ در متوسطه، حداقل 17 سال و در مدارس غیر حضوری بزرگسالان حداقل 18 سال می باشد.

شرایط ثبت نام در مدارس غیر حضوری بزرگسالان به شرح زیر است:

  • دسترسی نداشتن به مدرسه ، دوری راه و یا نبودن رشته تحصیلی در محل سکونت.
  • افرادی که به دلایلی مانند معلولیت جسمی، بیماری خاص و صعب العلاج، تاهل شرایط اشاره شده در زیر امکان شرکت در مدارس حضوری را ندارند
  • ساعات آموزش در مدارس آموزش از راه دور به دو بخش ساعات آموزش حضوری و غیر حضوری تقسیم می شود که میزان ساعات غیر حضوری بیشتر است.
  • ساعات آموزش حضوری مدارس غیر حضوری بزرگسالان (شامل کلاس های هدایت آموزشی و رفع اشکال) به ازای هر واحد درس نظری در طول هر نیمسال یا دوره تابستانی 6 ساعت می باشد.
  • مدیر مدرسه می تواند با نظر مشاور ساعات آموزش های حضوری هر نیم سال عادی یا نیمسال تابستانی را با توجه به نیاز دانش آموزان در برخی از دروس اضافه یا کم کند که در این حالت رعایت سقف کل ساعات الزامی است.
  • دانش آموزان مدارس غیر حضوری بزرگسالان یا آموزش از راه دور در آخرین نیمسال یا دوره تابستانی می تواند حداکثر 4 واحد علاوه بر سقف واحد های درسی انتخاب کند.
  • ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر حضوری و آموزش آز راه دور به صورت غیر حضوری بلا مانع است.
  • حداقل سن تحصیل در مدارس بزرگسالان و ایثار گران 17 سال تمام و در مدارس غیر حضوری و آموزش از راه دور 18 سال تمام است.
  • در شرایط خاص با مجوز کمیسیون اداره آموزش و پرورش محل، به صورت موردی می توان از دانش آموزی که حداقل شرط سنی را ندارد در مدرسه غیر حضوری بزرگسالان ثبت نام نمود.
  • حداکثر سن برای دانش آموزان پسر که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند با رعایت سایر شرایط و ضوابط 20 سال تمام است. این افراد چنانچه در طول نیمسال تحصیلی یا دوره تابستانی به سن 20 سال تمام برسند، ثبت نام و ادامه تحصیل آن ها در آن نیمسال یا دوره تابستانی بدون مانع است.
  • برای سایر دانش آموزان محدودیت حداکثر سن وجود ندارد.
  • دانش آموزان پسر می توانند در حین انجام خدمت وظیفه با معرفی نامه از یگان مربوط و رعایت سایر شرایط ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند. تحویل هرگونه مدرک تحصیلی به آنان منوط به ارائه گواهی پایان خدمت می باشد.

 نکته: لازم به ذکر است که مدارک پزشکی مربوط به معلولیت جسمی و بیماری خاص و صعب العلاج باید توسط کمیسیون پزشکی تأیید شود.

سایر افراد در صورت دارا بودن 18 سال تمام و بیشتر می توانند در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام نمایند. اما با توجه به پسران در این حالت معافیت تحصیلی ندارند، باید قبل از ثبت نام وضعیت خود را از نظر قانون وظیفه عمومی (کارت پایان خدمت، معافیت تحصیلی، دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت) مشخص کنند.

برای اطلاع دقیق از جزئییات بیشتر درباره شرایط ثبت نام در مدارس غیر حضوری بزرگسالان می توانید آیین نامه پذیرش مدارس بزرگسالان صفحه 10 را مطالعه بفرمایید.

 

ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان

بیشتر بخوانید: معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان

سایت ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان

سایت ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان، سامانه ایی است که با استفاده از آن می توانید در مدارس اموزش از راه دور بزرگسال ثبت نام خود را انجام دهید.

معمولا فهرست مدارس آموزش از راه درو از طریق سایت آموزش و پرورش به نشانی dei.medu.ir اعلام می شود و متقاضیان ثبت نام د ادامه تحصیل در این مداری، می توانند در لیست نزدیک ترین مدرسه بزرگسالان را به محل زندگی خود پیدا کرده و در آن ثبت نام نمایند.

در ادامه راهنمای تصویری ورود به سایت ثبت نام مدارس بزرگسالان را بررسی خواهیم کرد

  • ابتدا لازم است به سامانه ثبت نام مدراس شبانه (بزرگسال) مراجعه کرده و مطابق تصویر روز گزینه مشخص شده کلیک کنید.

مدارس شبانه

  • در صفحه جدیدی که برایتان نمایش داده می شود، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا بتوانید فرایند ثبت نام مدرسه بزرگسالان خود را طی کنید.

شرایط ثبت نام در مدارس شبانه

زمان ثبت نام  مدارس غیر حضوری بزرگسالان

مهلت ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان همانند مدارس بزرگسال خواهد بود. برای ثبت نام در مدارس بزرگسال بازه زمانی خاصی تعریف شده است که در آیین نامه مدرسه بزرگسالان مشخص است. مطابق آیین نامه مدرسه بزرگسالان، زمان ثبت نام مدارس بزرگسال، دو هفته قبل از شروع نیمسال های اول یا دوم و یا نیمسال تابستانی آغاز می شود و تا شروع نیم سال، ادامه می باید. پس از شروع نیم سال تحصیلی، مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان نیز به پایان می رسد.

مانند آنچه که در بالا ذکر کردیم زمان ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان هم به شیوه ثبت نام در مدارس بزرگ سال حضوری خواهد بود. و پس از شروع نیم سال تحصیلی، مهلت ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان نیز به پایان می رسد.

 ما در مرکز مشاور گروپ، پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص مدارس شبانه و یا سایر موضوعات تحصیلی هستیم کافیست با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

مشاور گروپ همراه شما

مدارک ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان

مدارک ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان ، به شرح زیر است:

  1. تصویر صفحه اول شناسنامه که با اصل آن مطابقت داشته باشد(دانش آموزانی که 15 سال تمام سن دارند باید شناسنامه شان عکس دار باشد.)
  2. عکس به تعداد مورد نیاز (معمولا 12 قطعه)
  3. گواهی نامه پایان دوره اول متوسطه یا گواهی موقت قبولی پایه نهم و نمون برگه هدایت تحصیلی برای ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم. ویژه دوره متوسطه
  4. کارنامه سال یا سالهای قبل دوره دوم متوسطه. ویژه دوره متوسطه
  5. کارنامه های تطبیق برای دانش آموزان تطبیقی
  6. برای دانش آموزان پسر که به سن مشمولیت رسیده اند و نیازی به معافیت تحصیلی ندارند ارائه تصویر مدارک معتبر در خصوص وضعیت نظام وظیفه (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه یا … ) که با اصل آن مطابقت داشته باشد الزامی است.
  7. ارائه گواهی یا نمون برگ ایثار گری از کارشناسی امور شاهد و ایثارگران منطقه مربوط ، برای دانش آموزان ایثارگر که قصد ثبت نام در مدارس ایثارگران را دارند.
  8. برای دانش آموزان استثنائی ارائه معرفی نامه از مدرسه استثنائی مبدأ یا مدیریت اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مبنی بر نوع و میزان معلولیت الزامی است.
  9. اتباع خارجی و فرزندان آنان  یا پناهندگان و رانده شدگان کشور های دیگر برای ثبت نام باید پروانه اقامت معتبر یا دفترچه پناهندگی یا سایر مدارکی که توسط مراجع ذیربط تعیین می شود ، را ارائه دهند.

شهریه مدارس غیر حضوری بزرگسالان

از آنجایی که مداس آموزش از راه دور یا مدارس غیر حضوری بزرگسالان، زیر مجموعه مدارس بزرگسال کشور محسوب می شوند، و تحصیل در مدارس بزرگسالان، مشمول پرداخت شهریه است، در این بخش می خواهیم در خصوص شهریه مدارس غیر حضوری بزرگسالان صحبت کنیم.

با توجه به تحصیل به صورت نیم سال در این مدارس، نمی توان مقدار دقیق را برای شهریه هر نیمسال تحصیلی مشخص کرد اما می توانیم قیمت هرواحد تحصیلی در مدرسه غیر حضوری را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

محدوده قیمت هر واحد درسی در مدارس آموزش از راه دور، حدود 400 هزار تومان در سال جاری خواهد بود که این مبلغ می تواند در مناطق مختلف کشور متفاوت باشد.

مثلا در مدارس بزرگسال حضوری، هزینه مدارس بزرگسالان برای هر واحد درسی در شهر تهران می تواند به واحدی 100 هزار تومان نیز برسد و در شهر های دیگر مانند سیستان و بلوچستان 50 هزار تومان باشد.

شهریه مدرسه بزرگسالان، چه مدرسه دولتی باشد چه غیر دولتی از دانش آموزان در هر نیمسال تحصیلی دریافت خواهد شد.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول مدارس غیر حضوری بزرگسالان

شرایط ثبت نام در مدارس شبانه چگونه است؟

در خصوص جزئیات ثبت نام در مدارس غیر حضوری بزرگسالان یا مدارس شبانه به طور کامل در مقاله توضیح داده شده است.

ادامه تحصیل بزرگسالان از راه دور به چه صورت است؟

برای در یافت پاسخ این سوال به مقاله مراجعه کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس غیر حضوری بزرگسالان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. زهره

    سلام خسته نباشید میخواستم درمدارس غیرحضوری بزرگسالان شرکت کنم چطوربایدثبت نام کرد

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403