ثبت نام مدارس سمپاد

ثبت نام مدارس سمپاد

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس سمپاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام مدارس سمپاد به صورت اینترنتی در زمان مقرر انجام می شود. دانش آموزان واجد شرایط به منظور ثبت نام باید در زمان اعلام شده به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و فرم ثبت نام را به صورت غیرحضوری تکمیل کنند. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) هر ساله با هدف پرورش دانش‌آموزان با استعداد و تیزهوش، آزمون ورودی مدارس سمپاد را برگزار می‌کند. این آزمون برای شناسایی و پذیرش دانش‌آموزان با توانمندی‌های خاص است و برای افرادی که شرایط مورد نیاز را دارند، این امکان را فراهم می‌کند تا در مدارس سمپاد یا تیزهوشان تحصیل کنند. برای اطلاع از شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام مدارس سمپاد این راهنما را به دقت مطالعه کنید.

ثبت نام مدارس سمپاد

در زمان مقرر ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد، دانش‌آموزانی که تمایل به تحصیل و ثبت نام مدارس سمپاد را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند. با شرکت در آزمون و کسب امتیاز مورد نیاز، دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس سمپاد ثبت‌نام کنند. دانش‌آموزان لازم است شرایط و ضوابط ثبت نام مدارس تیزهوشان را به دقت مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام خود اقدام کنند. در صورت دارا نبودن شرایط، دانش آموزان نمی‌توانند در آزمون سمپاد و سپس مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند. ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم و تیزهوشان هفتم از طریق سایت مای مدیو انجام خواهد شد.

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که فرق مدارس سمپاد با تیزهوشان چیست؟ سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد به عنوان یک نهاد ملی برای توسعه و پرورش استعدادهای درخشان دانش‌آموزان در کشور فعالیت می‌کند. این سازمان وظیفه نظارت و راهبری بر مجموعه مدارس تیزهوشان را بر عهده دارد و از طریق آزمون‌های ورودی خود، دانش‌آموزان را برای ورود به این مدارس انتخاب می‌کند.

بنابراین، مدارس سمپاد به صورت عمده تحت نظارت و رهبری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان قرار دارند و این سازمان از طریق آزمون‌های ورودی خود، دانش‌آموزانی را که استعداد بالقوه‌ای را دارند برای ورود به مدارس تیزهوشان انتخاب می‌کند.

ورود به سایت سمپاد

دانش‌آموزان برای ورود به سایت سمپاد، می‌بایست به نام کاربری و رمزعبور دسترسی داشته باشند. نشانی سایت ثبت نام مدارس سمپاد (تیزهوشان) my.medu.ir است. دانش‌آموزان توجه داشته باشند، در سال‌های گذشته، ثبت نام مدارس تیزهوشان از طریق سایت سمپاد به نشانی sampad.medu.ir انجام می شد اما اخیرا کلیه مراحل ثبت نام، تکمیل فرم و پرداخت هزینه از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شود.

  • در قسمت نام کاربری، کد ملی دانش آموز وارد شود.
  • در قسمت گذرواژه، رمز تعیین شده توسط والدین که مطابق راهنمای زیر تنظیم شده است، وارد شود.
  1. ورود والدین از بخش «دولت من»
  2. کلیک روی دکمه تغییر رمز دانش‌آموز
  3. انتخاب گذرواژه جدید و کلیک روی دکمه تغییر رمز
  4. ورود دانش‌آموز از طریق کدملی و رمزعبور تعیین شده
  • کد امنیتی را وارد کنید

توجه: در صورت فراموشی رمزعبور با تلفن همراه والدین خود از درگاه دولت من، وارد شده و نسبت به تنظیم گذرواژه جدید اقدام کنید.

نحوه ورود دانش آموزان اتباع به سایت ثبت نام مدارس سمپاد:

  • درج کد دانش آموزی در قسمت نام کاربری
  • در قسمت گذرواژه تاریخ تولد را بر اساس تاریخ شمسی و بدون ممیز وارد کنید.
  • درصورت عدم امکان ورود نسبت به تغییر رمز از طریق مدرسه محل تحصیل اقدام کنید.
  • درج کد امنیتی

در صورت فراموشی یا تمایل به تغییر رمزعبور، با مراجعه به مدیر مدرسه نسبت به تنظیم گذرواژه جدید اقدام کنید.

ورود به سایت سمپاد

سایت ثبت نام تیزهوشان ششم و سایت ثبت نام سمپاد نهم به دهم، my.medu.ir است. برای ورود به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان، نیازی به رمزعبور همگام نیست و تنها با داشتن کدملی و رمزعبور، می توانید وارد سامانه شوید. در صورتی که به نام کاربری و رمزعبور دسترسی ندارید، با کلیک روی گزینه «ورود از طریق دولت من» و درج شماره تلفن همراه و دریافت رمزعبور یکبار مصرف، می‌توانید وارد سامانه شوید.

برای ورود به سایت ثبت نام سمپاد، «اینجا» کلیک کنید.

زمان ثبت نام مدارس سمپاد

تاکنون اطلاعیه‌ای در رابطه با زمان ثبت نام مدارس سمپاد ۱۴۰۳ از سایت وزارت آموزش و پرورش منتشر نشده است. در سال گذشته ثبت نام آزمون مدارس سمپاد در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه انجام شد. پیش بینی می‌شود زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ نیز در فروردین ماه باشد. به محض انتشار اطلاعیه در رابطه با زمان دقیق ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز از طریق همین مقاله منتشر خواهد شد. همچنین می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از کارشناسان مشاورگروپ دریافت کنید.

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد (پایه هفتم و دهم) به صورت زیر است:

شرایط ثبت نام تیزهوشان (پایه هفتم):

  • دانش‌آموزان می‌بایست در پایه ششم اشتغال به تحصیل داشته باشند.
  • کسب امتیاز «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و کسب مقیاس «خیلی خوب» در کلیه دروس در نوبت اول پایە ششم

متقاضیان ثبت نام مدارس سمپاد هفتم توجه داشته باشند، تربیت بدنی و شایستگی عمومی جزء مواد درسی محسوب می‌شود. شرکت دانش‌آموز در آزمون ورودی پایە هفتم با داشتن حداکثر یک مقیاس خوب در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایە پنجم و نوبت اول پایە ششم، مجاز است.

شرایط ثبت نام سمپاد (پایه دهم):

  1. اشتغال به تحصیل در پایه نهم
  2. داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید دارای حداقل معدل ۱۹ در نوبت دوم پایه هشتم باشند.
  3. داوطلبان مشغول به تحصیل در پایه نهم در مدارس تیزهوشان نیازی به شرکت در آزمون ندارند و فقط باید دارای حداقل معدل کل ۱۸ در خرداد ماه باشند.

دانش‌آموزان پایە نهم مدارس سمپاد (تیزهوشان) که معدل کل خردادماه پایە هشتم و نوبت اول پایە نهم آنها حداقل ۱۸ باشد، بدون نیاز به شررکت در آزمون ورودي پایە دهم، مجاز به ادامە تحصیل در مدارس دورە دوم تیزهوشان (استعدادهای درخشان) خواهند بود. پذیرش قطعی این دسته از دانش‌آموزان، منوط به احراز شرایط مادە 16 آئین‌نامە مدارس سمپاد است.

مدارک ثبت نام سمپاد

اطلاعات و مدارک ثبت نام سمپاد برای دانش‌آموزان (هفتم و دهم) به صورت زیر است:

  • نام و نام خانوادگی
  • نام استان یا محل سکونت
  • استان یا شهرستان مورد تقاضا
  • رشته تحصیلی مورد نظر
  • عکس (با زمینه سفید، جدید و مربوط به سال جاری / حجم حداقل ۷۰ کیلوبایت)
  • کارت عضو شبکه شتاب بانکی و رمزدوم برای پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی

راهنمای ثبت نام مدارس سمپاد my.medu.ir

لازم است دانش‌آموزان هنگام ثبت نام مدارس تیزهوشان و تکمیل فرم ثبت نام، نهایت دقت را داشته باشند. پس از ثبت نهایی اطلاعات امکان تغییر وجود ندارد. راهنمای ثبت نام مدارس سمپاد:

  • برای ثبت نام لازم است در بازه زمانی تعیین شده به سایت مای مدیو به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کنید.
  • عکس دانش آموز را بارگذاری کنید. (زمینه عکس باید سفید باشد / از بارگذاری عکس قدیمی خودداری کنید)
  • نمون برگ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را به دقت تکمیل کرده و اطلاعات خواسته شده را درج کنید.
  • هزینه ثبت نام مدارس سمپاد را به صورت اینترنتی از طریق سایت مای مدیو پرداخت کنید.
  • در نهایت، شماره پیگیری ثبت نام را دریافت کرده و یادداشت کنید.

در صورتی که در هر مرحله از ثبت نام دچار مشکل شدید، می‌توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

جمع بندی

ثبت نام مدارس سمپاد (تیزهوشان) از طریق آزمون ورودی صورت می‌گیرد که توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. دانش‌آموزان متقاضی می‌بایست در ابتدا شرایط و زمان برگزاری آزمون ورودی را بررسی کنند. پس از اطلاع از شرایط و زمان ثبت نام، فرایند نام نویسی خود را انجام داده و در آزمون شرکت کنند. در صورت قبولی، دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس تیزهوشان، ثبت نام کنند. توصیه می‌شود قبل از شروع فرایند ثبت نام، شرایط و مراحل آن را به دقت بررسی کرده و اطلاعات و مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

اگر سوالی در رابطه با ثبت نام مدارس سمپاد دارید و پاسخ آن را در مقاله نیافتید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ از طریق شماره تماس 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

با استفاده از قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را درباره شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام در مدارس سمپاد به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر!

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته‌های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول ثبت نام مدارس سمپاد

ثبت نام مدارس سمپاد چگونه است؟

ثبت نام مدارس سمپاد به صورت اینترنتی در زمان مقرر انجام می شود. دانش آموزان واجد شرایط به منظور ثبت نام باید در زمان اعلام شده به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و فرم ثبت نام را به صورت غیرحضوری تکمیل کنند.

سایت ثبت نام سمپاد چیست؟

نشانی سایت ثبت نام مدارس سمپاد (تیزهوشان) my.medu.ir است.

شهریه مدارس سمپاد چگونه است؟

شهریه مدارس سمپاد در هر منطقه متفاوت بوده و مقدار آن با توجه به بضاعت مالی مردم هر منطقه متغیر است. عوامل زیادی در تعیین میزان شهریه مدارس تیزهوشان تاثیر گذار است و این شهریه‌ها با توجه به شرایط مدارس سمپاد قابل تغییر است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس سمپاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403