ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور موضوع بحث این مقاله است. آموزش و پرورش به منظور گسترش فرهنگ آموزشی و همچنین دستاورد های آن، اقدام به تاسیس مدارس ایرانی در خارج از کشور کرده است. که ایرانیان مقیم سایر کشور ها نیز بتوانند همچنان در سیستم آموزشی ایران درس بخوانند و فارغ التحصیل بشوند. مدارس ایرانی در خارج از کشور  شامل هم دولتی و غیر دولتی ها هستند. که در بیشتر این مدارس شما ملزم به پرداخت شهریه هستید. اگر متقاضی ثبت نام در این مدارس هستید این مقاله را ازدست ندهید.

مدارس ایرانی خارج از کشور

قبل از برسی موضوعات مربوط به ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور بهتر ازست کمی بیشتر درباره این مدارس بدانیم.

مدارس ایرانی خارج از کشور در حال حاضر از حدود 8 هزار و 500 دانش‌آموز  که در 76 مدارس ایرانی خارج از کشور تحصیل می کنند، تشکیل شده است. مدارس ایرانی خارج از کشور به طور کامل به سبک مدارس ایران است،   کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در داخل کشور، دراختیار دانش‌آموزان خارج از کشور هم قرار می‌گیرد.

معلم های ایرانی نیز برای تدریس در این مدارس به خارج از کشور اعزام می شوند. سه نوع معلم اعزامی، تبعی و محلی برای مدارس ایرانی خارج از کشور به کار گرفته می‌شوند. نیروهای اعزامی افرادی هستند که از آنها آزمون گرفته شده و پس از قبولی برای تدریس در مدارس خارج از کشور مامور می‌گردند. به گفته معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر کمبود معلم برای این مدارس نداریم. جالب است بدانید بیشتر دانش‌ آموزان ایرانی خارج از کشور در سه کشور امارات، ترکیه و کویت ساکن هستند، در واقع می توان گفت که نیمی از دانش آموزان خارج از کشور در این سه کشور  مشغول به تحصیل هستند.

شرایط تدریس مدارس ایرانی خارج از کشور

یکی از مباحث مورد اهمیت درباره ی ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور، شرایط تدریس مدارس ایرانی خارج از کشوراست. شرایط و همچنین شیوه تدریس مدارس ایرانی خارج از کشور بر اساس نظام آموزش و پرورش ایران است. و دروس مصوب شده در آموزش و پرورش تدریس می شود. دانش آموزانی که در مدارس ایرانی خارج از کشور تحصیل می کنند در برخی از کشور ها، امکان دریافت آموزش ها به زبان رسمی آن کشور را نیز دارند و در پایان می توانند هم مدرک تحصیلی ایرانی و هم مدرک تحصیلی آن کشور را دریافت کنند.

روزهایی که دانش آموزان به مدرسه می روند کمی متفاوت است. اگر در کشور مورد نظر روز های اداری از دو شنبه تا جمعه باشد مدارس ایرانی خارج از کشور نیز در همین روز ها دایر خواهند بود.

در این مدارس، معمولا کلاس ها به صورت مختلط برگزار می شود و در صورتی که تعداد دانش آموزان در این مدارس به حد نصاب ظرفیت پذیرش مدارس ایرانی خارج از کشور برسد امکان برگزاری کلاس های درس با تفکیک جنسیت فراهم خواهد بود.

ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

مورد بعدی که در موضوع ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور باید به آن توجه کنیم، مدارک لازم برای ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور است. مدارک مورد نیاز شما موارد زیر خواهد بود:

  • اصل پاسپورت دانش آموز
  • اصل شناسنامه به همراه کپی
  • گواهی اقامت
  • ارائه مدارک هویتی والدین دانش‌آموز
  • مدارک نشانگر وضعیت مهاجرت والدین دانش‌آموز
  • شش قطعه عکس
  • کارنامه قبولی پایه قبلی دانش آموز
  • داشتن یک یا دو توصیه‌ نامه از معلمان و اساتید مدرسه در ایران
  • تمام کارنامه های مهر شده دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی به غیر از پیش دانشگاهی
  • مهر شدن کارنامه مقطع پیش دانشگاهی توسط آموزش و پرورش استان
  • دفترچه سلامت
  • گواهی انتقال که به تاییده آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد

توجه داشته باشید که این مدارک بسته به درخواست مدرسه مورد نظر شما ممکن است کمی متفاوت باشد مثلا تعدادی از مدارک بالا لازم نباشد.

 

مهلت ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

دانستن مهلت ثبت نام هم برای ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور مهم و مورد برسی است. در مورد  مهلت ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور باید بگوییم:

تقویم آموزشی مدارس خارج از کشور منطبق با تقویم آموزشی مدارس داخل ایران است و ثبت نام دانش آموزان در مدارس ایرانی خارج از کشور نیز از اول تیر ماه آغاز خواهد شد و طبق قوانین و شرایط هر مدرسه بازه ایی برای مهلت ثبت نام به متقاضیان اعلام می کند. برای اطلاع دقیق از مهلت ثبت نام مودرسه مورد نظر خود میتوانید با آن مدرسه تماس بگیرید. همچنین برای یافتن پاسخ دقیق تمامی پرسش های خود در این زمینه، می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان در این زمینه دریافت کنید.

شهریه مدارس ایرانی خارج از کشور

همانطور که قبلا اشاره شد، برای ثبت نام در تعداد زیادی از مدارس ایرانی خارج از کشور باید مبلغی را به عنوان شهریه بپردازید که این مبلغ در کشورهای متفاوت و همینطور در مقاطع متفاوت متغیر است.

مثلا در ترکیه بین 450 تا 850 دلار و یا در کانادا بین 700 دلار تا 9000 دلار برای شهریه باید پرداخت کنید. این طیف قیمت به علت تفاوت در خدمات آموزشی در کشور های مختلف و ساعات آموزشی در مقاطع مختلف به وجود آمده است.

برای اطلاع دقیق تر و همینطور دریافت مشاوره رایگان در مورد شهریه ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور، می توانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

لیست مدارس ایرانی خارج از کشور

در اینجا به لیست مدارس ایرانی خارج از کشور در تعدادی از کشور ها و به طور مختصر اشاره میکنیم. این لیست هم به نوبه خود در انتخاب مدرسه برای ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور کمکتان خواهد کرد.

 

مدارس ایرانی ترکیه
نام مدرسه شهر
مدرسه۲۲ بهمن  آنکارا
مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ  آنکارا
مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول
مجتمع آموزش نور معرفت استانبول
مجتمع آموزشی فرهنگ ارس آنتالیا
موسسه بین المللی طباعلم ترابزون

 

مدارس ایرانی امارات
نام مدرسه شهر
مدرسه ایرانی توحیید دبی
مجتمع آموزشی سلمان فارسی دبی

 

مدارس ایرانی کانادا
نام مدرسه شهر
مدرسه ایرانی فردوسی مونترال
مدرسه ایرانی دهخدا مونترال
مدرسه ایرانیان ادمونتون
مدرسه فارسی شاه مقصودی تورنتو و ونکوور

 

آموزش از راه دور مدارس ایرانی خارج از کشور

آموزش از راه دور نیز  روشی است که در مقاطع مختلف به دانش آموزان داخل و ایرانیان خارج از کشور این امکان را می دهد که تمام یا بخشی از دوره آموزشی را از راه دور، مثلا در منزل خود و در شهر یا حتی کشوری دیگر، بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، درس را بگذرانند و درنهایت در صورت موفقیت در آزمون های مربوطه  مشابه دانش آموزان حضوری نمره را دریافت کنند. آموزش از راه دور به همه ی ایرانیان خارج از کشور امکان ادامه تحصیل می دهد. حتی افرادی که برنامه ی کار و یا محل سکونت، آنها مانع از حضورشان در کلاسهای درس دوره های حضوری می باشد. ممکن است خانو اده هایی در خارج از کشور امکان پرداخت شهریه را نداشته باشند. در این صورت می توانند از امکان که در کشور ما وجود دارد استفاده کنند.

 

🟢 در این مقاله سعی شده است اطلاعات مفید و ارزده ایی در مورد ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور خدمت شما عزیزان ارائه شود. امیدواریم این مقاله پاسخ بسیاری از سوالات شما در این زمینه را داده باشد.

در صورتی که در زمینه تحصیل دانش آموزان ایرانی در خارج از کشور، تحصیل در دبیرستان های خارج از کشور و همینطور تحصیل رایگان در خارج از کشور، سوالی دارید میتوانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

شرایط ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور چیست؟

در این مقاله به برسی دقیق شرایط و نحوه ثبت نام در مدارس ایرانی خارج از کشور پرداخته ایم. مطالعه بفرمایید.

شهریه مدارس ایرانی خارج از کشور چه قدر است؟

برای اطلاع دقیق از میزان شهریه این مدارس میتوانی با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

چگونه از لیست مدارس ایرانی خارج از کشورمطلع شویم؟

در این مقاله به لیست مدارس ایرانی خارج از کشور در تعدادی از کشور ها و به طور مختصر اشاره میکنیم. این لیست هم به نوبه خود در انتخاب مدرسه برای ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور کمکتان خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ایرانی خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ناصر

    سلام، یه سوال خدمتتون داشتم، آیا مدرسه نور دانش ونکوور مورد تایید وزارت آموزش و پرورش هست؟ ممنون از لطفتون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403