ثبت نام مدارس استثنایی

ثبت نام مدارس استثنایی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس استثنایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله ثبت نام مدارس استثنایی را مورد بحث قرار دادیم. برای آشنایی با زمان ثبت نام، نحوه و سامانه ثبت نام مدارس استثنایی با مشاور گروپ همراه باشید.

ثبت نام مدارس استثنایی

جمعیت هر کشوری شامل افراد عادی و افراد دارای نیاز های ویژه تشکیل می دهد. در قشر دانش آموز این امر مستثنی نیست و دانش آموزان عادی و استثنایی نیاز به تحصیل و خودشکوفایی دارند. امکانات و نحوه تدیس برای دانش آموزان معمولی و دانش اموزان دارای ناتوانی متفاوت است. در بسیاری از شرایط نمیتوان این دو نوع دانش آموز در یک محل با شرایط مساوی تحصیل کرد.

بنابراین وزارت اموزش و پرورش از سالیان دور اقدام به تاسیس مدارس استثنایی کرده است تا دانش آموزانی که از لحاظ جسمی، ذهنی، شنوایی، بینایی و .. هستند را با توجه به نیاز ها و کمبود هایشان مورد آموزش قرار دهد. ما در ادامه این مطلب به نحوه ثبت نام مدارس استثنایی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

زمان ثبت نام مدارس استثنایی

به طور معمول زمان ثبت نام مدارس استثنایی از خرداد ماه شروع می شود. برای این کار مدیران مدارس باید وارد سامانه سناد بشوند و اطلاعات دانش آموزان استثنایی را وارد کنند و به کلاس بندی و ثبت نام دانش آموزان بپردازند.

دانش آموزان در سال تحصیلی جدید باید به صورت اینترنتی در سامانه ثبت نام خود را در مدارس استثنایی انجام دهند.

زمان ثبت نام مدارس استثنایی

شرایط ثبت نام مدارس استثنایی

در این جدول به شرایط ثت نام مدارس استثنایی پرداخته ایم. هر دانش امو ی باید این شرایط را داشته باشدتا به ثبت نام مدارس استثنایی بپردازند.

شرایط ثبت نام مدارس استثنایی
ثبت نام مدارس استثنایی  در دوره متوسطه اول پیش حرفه ای ودوره متوسطه دوم حرفه ای با ارائه معرفی نامه از اداره آموزش و پرورش استثنایی استان وکاربرگ تایید شده هدایت حرفه ای دانش آموز که اولویت رشته های مهارتی او در آن مشخص شده باشد انجام می شود دریافت هر گونه وجه به استثنای حق بیمه و بهای کتاب های درسی هنگام ثبت نام ممنوع است و مواردی هم که در این شیوه نامه ذکرنشده باشد مفاد شیوه نامه ثبت نام آموزش وپرورش عادی وآیین نامه اجرایی مدارس و دیگر شیوه نامه های گروه های مختلف استثنایی ملاک عمل خواهدبود.
امکان حضور دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی بر این اساس اولویت جایدهی نوآموزان ودانش آموزان به جز گروه های با کم توانی ذهنی در تمامی دوره های تحصیلی با توجه به توانمندی دانش آموز براساس ضوابط مربوط در مدارس عادی انجام می شود.
دانش آموزان با بهره هوشی عادی، گروه های آسیب دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی-حرکتی، اختلال های رفتاری-هیجانی در صورت توانمندی می توانند در تمامی دوره های تحصیلی براساس شیوه نامه آموزش تلفیقی-فراگیر در مدارس عادی ثبت نام کرده وازخدمات مربرطه برخوردار باشند. بر اساس این شیوه نامه با توجه به تغییرساختارنظام آموزشی، تمامی دانش آموزان قبولی پایه ششم ابتدایی درگروه های مختلف استثنایی در پایه اول متوسطه اول استثنایی ثبت نام می شوند.
** اضافه شدن فرصت دو ساله برای دانش آموزان استثنایی در دوره متوسطه   براساس این شیوه نامه طول دوره آموزش متوسطه اول پیش حرفه ای و متوسطه دوم حرفه ای 3 سال است و برای دانش آموزانی که نتوانند دوره را در 3 سال طی کنند تا دو سال دیگر قابل افزایش است.
شرایط ثبت نام وقوانین آموزشی آموزشگاه های غیر دولتی استثنایی همانندمدارس دولتی استثنایی است و در سایرمواردقوانین مدارس غیر دولتی عادی در این مدارس ها اعمال می‌شود. در این شیوه نامه همچنین جدول ساختارآموزشی گروه های مختلف استثنایی، تعداد حداقل وحداکثر نوآموز و دانش آموز درکلاس و شرایط سنی ورود به دوره های تحصیلی ذکر شده است.

نحوه ثبت نام مدارس استثنایی

✔️ نحوه ثبت نام مدارس استثنایی به این صورت است که ابتدا باید وارد سایت مربوطه به نشانی snd.medu.ir شده و با انجام صحیح مراحلی که در ادامه گفته شده، فرآیند ثبت نام آن ها را تکمیل نمایند.

مراحلی که مدیران گرامی باید به منظور ثبت نام دانش آموزان طی نمایند، در ادامه ارائه شده است.

✔️ ابتدا با جستجوی آدرس سایت سناد استثنایی به نشانی snd.medu.ir وارد صفحه اصلی سامانه سناد خواهند شد. در این صفحه گزینه های بخش ستادی، بخش ادارات و مناطق، دانش آموزی و بخش مدارس مشاهده می شوند. در این صفحه با کلیک بر روی گزینه ورود به بخش مدارس، وارد پنل مدرسه می شوند.

سامانه ثبت نام مدارس استثنایی

 

✔️ با ورود به صفحه جدید مشابه تصویر زیر، باید کد مدرسه، کد ملی و کلمه عبور خود را درج نموده و روی گزینه ورود کلیک نمایند. کد مدرسه یک کد 8 رقمی ثابت است که به هر یک از مدارس به صورت جداگانه اختصاص داده می شود.

سامانه ثبت نام مدارس استثنایی

✔️ با تکمیل اطلاعات مرحله قبل، به صفحه جدید که مربوط به امور دفتری است، وارد می شوند. در این صفحه لازم است با انتخاب گزینه ثبت نام دانش آموز جدید و وارد کردن کد ملی در کادر مربوطه، بر روی گزینه ادامه کلیک کنند.

✔️ با وارد کردن کد ملی، اگر دانش آموز از قبل در این سامانه ثبت نام باشد، اطلاعات دانش آموزی او نمایش داده می شود، اما در صورتی که برای بار نخست وارد سامانه سناد شده، ابتدا باید اطلاعاتش را ثبت کند. با تکمیل گزینه های نام، نام خانوادگی، جنسیت، وضعیت جسمی، نام و کد ملی پدر و مادر، شغل پدر و تایید اطلاعات، وارد مرحله بعد خواهند شد.

✔️ به طور معمول زمان ثبت نام  مدارس استثنایی از خرداد ماه شروع می شود. به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس، لازم است که مدیران با مراجعه به سامانه سناد، اطلاعات دانش آموزان را ثبت و نسبت به نام نویسی و کلاس بندی آن ها اقدام نمایند.

سامانه ثبت نام مدارس استثنایی

برای ثبت نام مدارس استثنایی در مقاطع مختلف تحصیلی نشانی های متفاوتی وجود دارد. ما در اینجا سامانه ثبت نام مدارس استثنایی به تفکیک مقطع تحصیلی را برای شما آورده ایم.

  1. آدرس ثبت نام مدارس متوسطه اول استثنایی esm1-snd.medu.ir
  2. آدرس ثبت نام مدارس متوسطه دوم استثنایی esm2-snd.medu.ir
  3. آدرس ثبت نام مدارس پیش دبستان استثنایی ps-snd.medu.ir
  4. آدرس ثبت نام مدارس ابتدایی استثناییes-snd.medu.ir
  5. سامانه پشتیبانی support-snd.medu.ir

سامانه ثبت نام مدارس استثنایی

در این مقاله در باره ثبت نام مدارس استثنایی پرداختیم. اگر درباره زمان شروع ثبت نام سوال دارید و یا در طی کردن مراحل ثبت نام دچار مشکل شدید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

❓ثبت نام مدارس استثنایی چه زمانی آغاز می شود؟

✔️ در خرداد ماه زمان ثبت نام آغاز می شود

❓نحوه ثبت نام مدارس استثنایی به چه صورت است؟

✔️ در متن مقاله راهنمای گام به گام ثبت نام مدارس استثنایی را آورده ایم.

❓برای ثبت نام در مدارس استثنایی چه شرایطی را باید دارا بود؟

✔️ شرایط ثبت نام مدارس استثنایی را در جدولی داخل متن آورده ایم.

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس استثنایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی