آموزش از راه دور | ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

از راه دور ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

جهت مشاوره در زمینه آموزش از راه دور | ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آموزش از راه دور شیوه ای نوین در آموزش و پرورش ایران است. بنابر نیاز و شرایط داوطلبان و برخی مشکلات پیشامد در جامعه، زمانی که امکان تحصیل حضوری فراهم نیست افراد به ثبت نام آموزش مدارس غیر حضوری می پردازند. مشاور گروپ در باره آموزش از راه دور مدارس به صورت همه جانبه پرداخته است با ما همراه باشید.

آموزش از راه دور، مدرسه بزرگسالان، مدارس غیرحضوری، آموزش مجازی

آموزش از راه دور

آموزش از راه دور ( DL) یک نوع آموزش است که مدرس و داوطلبان ممکن است از لحاظ جغرافیایی از هم دور باشند اما سر یک کلاس درس واحد به کمک ابزار های الکترونیکی و یا حتی کتبی آموزش ببینند.

مدارس آموزش از راه دور را وزارت آموزش و پرورش برای تشویق تمامی افرادی که بنا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند و مانند دانش آموزان عادی  امکان تحصیل حضوری در مدارس را ندارند راه اندازی کرده است. آموزش مجازی یک روش و شیوه ی سازگار با شرایط مختلف محصلان می باشد و برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در گروه های سنی مختلف و با مشکلات مختلف ایجاد شده است.

انواع آموزش در این مدارس، نیمه حضوری و غیر حضوری است. بنا به نوع درخواست و شرایط متقاضی ثبت نام کننده، تحصیل در یکی از این موارد می باشد.

روش های آموزش از راه دور در مدارس شامل روش خود آموز: روشی فراگیر که با کمترین میزان حضور فیزیکی داوطلب می تواند از مطالب مربوطه بهره مند گردیده و در پایان هر نیم سال در امتحانات شرکت نماید. روش آموزش الکترونیکی: کلاس هایی به شکل مجازی برای متقاضیان محیا می نماید. این روش در زمان همه گیری ویروس کرونا تقریبا در سراسر ایران انجام شد و همه دانش اموزان با آموزش مجازی آشنا هستند.

ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

ثبت نام مدارس آموزش از راه دور برای دو دسته از افراد کاربرد دارد: دسته اول دانش آموزانی که در سن مدرسه می باشند، ممکن است به دلایل مختلفی همچون مشکلات جسمانی، شرایط خاص و همچنین متاهل بودن و یا سرپرست خانوار بودن، امکان ادامه تحصیل در مدارس عادی را نداشته باشند و به همین دلیل آموزش مجازی بینند. گروه دوم در واقع شامل بزرگسالانی می باشند که سن آنان بالای 18 سال می باشد و بنا به دلایل مختلف نتوانسته اند موفقیت تحصیلی را داشته باشند و یا به ادامه تحصیل بپردازند در این صورت در مدرسه بزرگسالان به ادامه تحصیل خود می پردازند.

شرایط ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

دانش آموزان و افرادی که از تحصیل جامانده اند و علاقه به ادامه تحصیل دارند برای درس خواندن می توانند در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام کنند و به تحصیل مشغول شوند برای انجام ثبت نام باید واجد شرایطی باشند مشاور گروپ شرایط ثبت نام مدارس آموزش از راه دور را که برای داوطلبان نیاز است تابدانند را در جدول زیر آورده است.

شرایط ثبت نام مدارس آموزش از راه دور
ثبت نام و انتخاب واحد های آموزش مجازی به شکل حضوری و با حضور خود متقاضی تحصیل و یا ولی و سرپرست قانونی وی می باشد.  دانش آموزان خارج از کشور نیز می توانند با ثبت نام در مدارس غیر حضوری نسبت به اخذ مدرک تحصیلی خود در ایران نیز اقدام نمایند و ثبت نام آن ها بلامانع است. ثبت نام دانش آموزانی که موفق به اخذ قبولی در پایه نهم گردیده اند، در هر یک از نیم سال های تحصیلی مذکور در پایه دهم، بلا مانع است. حداقل سن مجاز برای تحصیل در مدارس آموزش مجازی ۱۸ سال تمام می باشد و برای مدارس بزرگسالان و ایثارگران ۱۷ سال کامل. دانش آموزان مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی نیز در صورت ثبت نام در مدارس غیرحضوری، می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار گردند.
دانش آموزانی که بنا به دلایل موجه اعم از بیماری های خاص و موارد مشابه ، نمی توانند در بازه تحصیلی در مدرسه حضور یابند، با تایید پزشک و مدیر مدرسه ، ثبت نام آن ها بلامانع است. مدارس به تفکیک جنسیت ثبت نام خود را انجام می دهند و دو هفته پیش از شروع هر یک از نیم سال های اول، دوم و نیم سال ویژه تابستان ثبت نام در مدارس غیر حضوری و اخذ واحدهای درسی آغاز می گردد و در بازه مذکور داوطلبین باید درخواست خود را نهایی نمایند. لازم به ذکر است دانش آموزانی که بنا بر هر دلیلی تحصیل حضوری در مدارس روزانه را از دست می دهند، بدوون در نظر گرفتن سن مجاز، ثبت نام می گردند. به علاوه، در شرایط خاص و در صورت اخذ مجوز کمیسیون موارد خاص، ثبت نام از دانش آموزانی که حداقل شرط سنی لازم را دارا نباشند، ممکن می باشد. نبود محل برای تحصیل و یا نبود رشته مورد علاقه متقاضی برای ادامه تحصیل در محل سکونت وی (استفاده از این بند منوط به تایید نهایی اداره آموزش و پرورش محل سکونت متقاضی می باشد.)

زمان ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

محصلان و دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آموزش از راه دور را دارند برای ثبت نام باید از زمان ثبت نام مدارس غیر حضوری مطلع باشند تا بتوانند اقدام کنند. ثبت نام در مدارس غیر حضوری زمان مشخصی نداشته و دانش آموزان در هر زمان با مراجعه حضوری به مراکز مربوطه می توانند ثبت نام کنند و به صورت مجازی آموزش ببینند.

به طور کلی ثبت نام مدارس بزرگسالان دو هفته قبل از شروع ترم های اول، دوم و تابستان در هر سال تحصیلی انجام می شود. معمولا تا پایان مهر ماه یا اواسط آبان ثبت نام ادامه دارد.

مهلت ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

وزارت آموزش و پرورش می خواهد امکاناتی را فراهم کند تا افراد به راحتی بتوانند ادامه تحصیل دهند مهلت ثبت نام مدارس آموزش از راه دور را طوری تنظیم می کند تا همه بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان معمولا تا پایان مهر یا اوایل ابان ماه ادامه دارد.

برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام مدارس غیر حضوری می توانید با کارشناسان ما تماس بگبرید و اطلاعات کافی را به دست آورید.

مهلت ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

نحوه ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

نحوه ثبت نام مدارس آموزش از راه دور: داوطلبان باید در مدرسه مورد نظر و در مهلت تعیین شده به صورت الکترونیکی یا حضوری مدارک لازم برای پرونده دانش آموزان در ثبت نام مدارس که شامل مدارک شناسایی والدین و دانش آموز و سوابق تحصیلی او می شود را به مسئولین مدرسه ارایه نمایید.

داوطلبان متقاضی ثبت نام در مدارس غیر حضوری یا سرپرست قانونی آنها باید از شرایط ثبت نام مدارس آگاه بوده و از دو هفته پیش از شروع هر نیمسال تحصیلی، با مراجعه حضوری به مرکز آموزش از راه دور مورد نظر خود، مدارک لازم برای ثبت نام را تحویل داده و مراحل ثبت نام را به صورت حضوری انجام دهند. مدارک لازم برای ثبت نام مدارس غیر حضوری در ادامه توضیح داده شده است.

مدارک ثبت نام مدارس غیر حضوری

دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس غیر حضوری باید مدارکی را به همراه داشته باشند که ما این مدارک لازم را در زیر ذکر کرده ایم.

✅ تصاویر شناسنامه و کارت ملی به همراه اصل آن ها جهت تطبیق

✅ عکس ۳x۴

✅ گواهی پایان دوره متوسطه اول و یا گواهی موقت قبولی در پایه نهم در امتحانات پایانی برای متقاضیان ثبت نام در مدارس غیرحضوری پایه دهم

✅ کارنامه سال (سال های) قبل دوره های متوسطه

✅ کارنامه تطبیق ویژه دانش آموزان تطبیقی

✅ ارایه مدارک برای تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه

✅ مدارک پزشکی/ بهزیستی/ ایثارگری و موارد مشابه دیگر برای دانش آموزان واجد شرایط

✅ مدارک تعیین کننده وضعیت پناهندگان، و اتباع خارجی

شهریه مدرسه آموزش از راه دور

تحصیل در مدارس غیر حضوری رایگان نمی باشد و با پرداخت هزینه همراه است. دانش آموزان برای ادامه تحصیل در این مدارس، به ازای هر واحد تحصیلی باید هزینه ای را پرداخت کنید. میزان شهریه مدرسه آموزش از راه دور بسیار بالا نمی باشد و همانند شهریه هایی که در مدارس غیر انتفاعی اخذ می شود نخواهد بود.

شهریه مدارس بزرگسالان به این صورت است که این شهریه شامل یک شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد. شهریه ثابت برای ترم تحصیلی و ترم تابستان نیز متفاوت خواهد بود به عنوان مثال شهریه ثابت ترم تحصیلی برای دانش آموزان مثلا حدودا 60 هزار تومان می باشد. برای شهریه مدارس غیر حضوری در ترم تابستان نیز، شهریه ثابت در نظر گرفته شده است که این میزان شهریه به نصف این مبلغ در هر ترم می رسد.

میزان هزینه  آموزش مجازی به این شکل است که به عنوان مثال برای هر واحد درسی هزینه ای معادل 5 تا 15 هزار تومان شهریه در نظر گرفته می شود. برای رشته های علوم انسانی این میزان شهریه بالاتر از سایر گروه ها خواهد بود.

شهریه مدارس از راه دور

سایت مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش dei.medu.ir

سایت مدیریت آموزش از راه دور آموزش و پرورش به نشانی dei.medu.ir می باشد که برای سهولت در دسترسی به آموزش از راه دور برخی افراد به وجود آمده است.

هنگامی که وارد سایت مدیریت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش dei.medu.ir می شوید، بخشی به نام محتوای آموزشی وجود دارد. در این بخش مقاطع تحصیلی مختلف و کتاب های مربوط به آن ها به همراه نمونه سوالات درسی قرار گرفته است که می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید اغلب فهرست مدارسی که آموزش غیر حضوری دارند، از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس dei.medu.ir اعلام شده و افرادی که مایل به ادامه تحصیل از این طریق را داشته باشند، می توانند نزدیک ترین مدرسه را به آدرس خود پیدا کرده و در آن مدرسه ثبت نام نمایند.

سایت مدارس از را دور وزارت آموزش و پرورش

لیست مدارس آموزش از راه دور

در هر سال تحصيلی مجموعه ‌ای از ليست مدارس آموزش از راه دور منتشر می ‌شود كه دانش آموزان با انتخاب مدرسه غیر حضوری در منطقه خود و دسترسی به آدرس و شماره تماس و شرايط ثبت نام در آنها می ‌توانند به ادامه تحصيل در اين مراكز بپردازندو به صورت مجازی آموزش ببینند و به موفقیت های تحصیلی دست پیدا کنند و وقفه افتاده را جبران نمایند.

  1. اگر میخواهید لیست مدارس بزرگسالان در سایت مدیریت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش مشاهده کنید، لازم است وارد سایت شده و بر روی گزینه فهرست مدارس کلیک نمایید.

  2. سپس تصویر نقشه ايران، برای شما نمايش داده ‌می شود و كافيست روی استان مورد نظر كليک نمايید تا ليست مدارس مجازی آن استان بصورت فايل pdf در اختیارتان قرار بگیرد.

  3. پس از مشاهده ليست، دانش آموزان باید مطابق دستور العمل منتشر شده در سایت مدیریت از راه دور آموزش و پرورش، به صورت حضوری به آن مرکز مراجعه کرده و با ارایه مدارک لازم، ثبت نام خود را انجام دهند.

رشته های مدارس آموزش از راه دور

دانش آموزان بالای 18 سال و متقاضیان ثبت نام در مدرسه آموزش از راه دور فقط در مقطع متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) و متوسطه دوم (دهم، یازدهم و دوازدهم) می توانند ادامه تحصیل دهند. دانش آموزان در مدارس بزرگسالان در رشته های نظری که شامل رشته علوم انسانی ، ریاضی و علوم تجربی می توانند و رشته های کاردانش ثبت نام کنند و درس بخوانند.

رشته های آموزش از راه دور

در این مقاله در رابطه با آموزش مجازی مطالبی را عنوان کردیم اگر در این باره سوالی دارید یا در انجام مراحل ثبت نام و تهیه مدارک مشکلی به وجود امد با مشاوران ما تماس بگیرید.

❓نحوه ثبت نام مدارس آموزش از راه دور به چه صورت است؟

✔️ اوطلبان باید در مدرسه مورد نظر و در مهلت تعیین شده به صورت الکترونیکی یا حضوری مدارک لازم برای پرونده دانش آموزان در ثبت نام مدارس آموزش از راه دور را به مسئولین مدرسه ارایه نمایید.

❓لیست مدارس آموزش از راه دور را از کجا تهیه کنیم؟

✔️ لیست مدرسه آموزش از راه دور از سایت آموزش و پرورش را که در متن توضیح داده ایم دانلود کنید.

❓شهریه مدارس غیر حضوری چه میزان است؟

✔️ شهریه مدارس غیر حضوری را در متن مقاله توضیح داده ایم مطالعه کنید.

❓کدام رشته ها در مدارس بزرگسالان تحصیل می شود؟

✔️ رشته های نظری و کاردانش در مدارس بزرگسالان وجود دارد.

❓شرایط ثبت نام در مدارس اموزش از راه دور کدام است؟

✔️ ما در متن مقاله شرایط ثبت نام را به صورت کامل توضیح داده ایم.

❓نشانی سایت مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش چیست؟

✔️ ادرس سامانه مدارس آموزش از راه دور dei.medu.ir می باشد. نحوه استفاده از این سایت را در مقاله آورده ایم.

3.2/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آموزش از راه دور | ثبت نام مدارس آموزش از راه دور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. نامعلوم

    سلام‌بنا‌به‌دلایلی‌دیگه‌نمی‌تونم‌بامدرسه‌ادامه‌بدم‌
    ‌یازدهم‌انسانی‌هستم‌‌می‌تونم‌ثبت‌نام‌کنم

    پاسخ
  2. A.a

    سلام وقتتون بخیر
    من اول دبیرستان رشته انسانی رو خوندم فقط امتحان ترم اخر خرداد ماه رو بخاطر مهاجرت (به ترکیه) نتونستم بدم، پروندم رو هم موقع رفتن از اموزش پرورش گرفتم، به دلایلی نمیخوام اینجا بخونم
    میخوام به صورت انلاین از ایران ادامه بدم
    با این شرایط فقط میشه به من بگید میتونم انلاین ثبت نام کنم یا نه؟

    پاسخ
  3. آرزو

    سلام من میخواستم برامدرسه ازراه دورثبت نام کنم ولی مدارک تحصیلی سالهای قبلم گیرنیومده میگن نیستش بایدچکارکنم؟؟

    پاسخ
  4. آران

    سلام ازاراه دور می تونم ثبت نام کنم به چه مدارکی احتیاج دارم وشهریه اش چندهست

    پاسخ
  5. زهرا

    سلام مدارس آموزش از راه دور برای پایه دوازدهم چن واحد ارایه میده

    پاسخ
  6. G.q

    سلام خسته نباشید خیلی ممنون بابت سایت خوبتون
    فقط ی سوال داشتم اینکه امکانش هست از طریق مدارس آموزش از راه دور دیپلممو بگیرم ؟ اگه هست ایا ساعت برگزاری امتحانات نهایی یعنی خرداد ماه این مدارس مانند مدارس روزانه و عادی ساعت ۸ صبح شروع ميشه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403