ثبت نام آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی

مهندسی هسته ای پرتوپزشکی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 و اطلاعات مفیدی درباره ی این ثبت نام موضوع اصلی این مقاله است. در این متن به مواد امتحانی، ضرایب دروس و منابع مناسب آزمون دکتری رشته مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 و بازار کار رشته مهندسی هسته ای پرتوپزشکی  پرداخته شده است.

انقلاب بی نظیری که کشف پتانسیل مواد رادیواکتیو برای بشر رقم زد، به قدری تکان دهنده بود که معادلات، علمی، سیاسی، اقتصادی و … را در بسیاری کشورها دگرگون ساخت. اینکه بشر فهمید می تواند از پرتوزایی طبیعی مواد پرتوزا بهره به نفع خود بهره ببرد هم بسیار هیجان انگیز بود و هم کمی ترسناک.

شاید عدم دانش درباره چگونگی بهره وری از مواد رادیو اکتیو قربانیان و یا بهتر بگوییم شهدایی داشت تا به امروز برسیم و بدانیم چطور می توانیم قدرت شگرفت هسته های پرتوزا را در مشت بگیریم و با آن به درمان بیماری ها بپردازیم و آسیبی متوجه بیمار و پزشک نشود.

قطعا رشته مهندسی هسته ای شاخه پرتوپزشکی یکی از مهم ترین رشته های این شاخه است که به طور مستقیم با سلامت انسان ها طرف است. در نتیجه تربیت متخصصان کارکشته دراین زمینه در هر کشوری از جمله سرزمین ما احساس می شود. دکتری رشته مهندسی هسته ای پرتوپزشکی با همین دیدگاه تدوین و تببین شده است.

با ما همراه شوید.

همراه فرهیخته مشاورگروپ، شما می توانید پاسخ سوالات خود را درباره ثبت نام دکتری 1400، زمان فرایند های مهم مربوط به این آزمون، راهنمایی و دریافت مشاوره تحصیلی در زمینه ثبت نام دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 از مشاوران خودتان در مشاور گروپ دریافت نمایید.با یک تماس بروزترین و صحیح ترین اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد.

هر روز هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

 

لیست دروس آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400

لیست دروس آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 از جمله اطلاعاتی است که داوطلبان شرکت در آزمون دکتری این رشته در قدم اول به ان نیازمند هستند. در ادامه شما لیست دروسی که در کنکور دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی  مورد سوال است را مشاهده خواهید کرد.

  1. مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی شامل (حفاظت در برابر اشعه) و كارشناسی ارشد شامل (رادیوایزوتوپ ها و كاربرد آنها ـ آشكارسازی و دوزیمتری ـ دستگاههای پرتو پزشكی)
  2. استعداد تحصیلی
  3. زبان انگلیسی

مهندسی هسته ای پرتوپزشکی


منابع آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400

منابع آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 همان چیزی است که برای آمادگی در کنکور دکتری این رشته به آن نیازمندید. قطعا شناخت منابع مناسب آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی  به خوبی آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید.

 اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است. ما در این بخش سعی داریم منابع مناسب آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 که پس از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400 منابع آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400
دروس در سطح کارشناسی حفاظت در برابر اشعه کتاب آشنایی با فیزیک بهداشت از دیدگاه پرتوشناسی، تالیف هرمان سمبر، ترجمه محمدابراهیم ابوکاظمی، هوشنگ سپهری و علیرضا بینش، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
کتاب رادیوبیولوژی و راهکارهای حفاظت در برابر اشعه، تالیف استیوارت بوشونگ، ترجمه مریم شهنوازی و مریم عموزاده، انتشارات جعفری.
کتاب حفاظت در برابر اشعه، تالیف مهدی غیاثی نژاد و مهران کاتوزی، انتشارات شرکت دربید.
کتاب حفاظت در برابر پرتوهای یونساز، تالیف منصوره حمیدی،انتشارات شهر آشوب.
دروس در سطح کارشناسی ارشد رادیوایزوتوپ ها و کاربرد آنها کتاب رادیوایزوتوپ ها در پزشکی هسته ای: بررسی رادیوایزوتوپ ها و روش نوین تولید رادیوایزوتوپ های نیمه عمر کوتاه، تالیف محمدامین احمدی فقیه، سیدمحمود سادات کیایی، فاطمه باقیان و شیرین عدل پرور، انتشارات پژواک کیوان.
کتاب رادیوایزوتوپ ها و کاربردشان در پزشکی هسته ای، تالیف نادر قهرمانی و زهره کارگر، انتشارات زهره.
کتاب بهداشت و کاربرد رادیوایزوتوپ ها در پزشکی، تالیف اشرف السادات مصباح، انتشارات مهر امیرالمومنین.
کتاب کاربردهای صنعتی رادیوایزوتوپ ها، تالیف فائزه رحمانی و حسین خلفی، انتشارات پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای.
آشکارسازی و دوزیمتری کتاب اندازه گیری و آشکارسازی تابش های هسته ای، تالیف نیکلاس سولفانیدیس، ترجمه محمدهادی هادی زاده یزدی و رحیم کوهی، انتشارات سیمین.
کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش ،تالیف گلن اف. نول، ترجمه علیرضا کمالی اصل و حمید رضا باغانی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی .
کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان، تالیف ای .پی. پودگورساک، ترجمه مهدی قربانی، انتشارات سخن گستر.
کتاب آشکارسازی ردپای هسته ای حالت جامد، اصول، روش ها و کاربردها، تالیف اس.ای. دورانی، ریچارد کی بال، مترجم رعنا سلیمی، انتشارات پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای.
کتاب مبانی آشکارسازی و دزیمتری پرتوهای یونیزاسیون، تالیف محسن حاجی زاده، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
دستگاه های پرتوپزشکی کتاب فیزیک سیستمهای تصویربرداری پزشکی (جلد ۱ و ۲)، تالیف جرالد تی بوشبرگ و جی آنتونی سیبرت، ترجمه علیرضا کمالی اصل، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
کتاب اصول سیستم های تصویربرداری پزشکی، تالیف احمد مستعار، انتشارات سپید برگ.
کتاب سیستم های تصویربرداری پزشکی (مبانی نظری در تشکیل تصویر)، تالیف محمدعلی عقابیان، انتشارات رویان پژوه .
کتاب اصول سیستم های تصویربرداری پزشکی و آنالیز تصویر،تالیف محمد طاهردنگ کو،انتشارات رویان پژوه.
       

آینده شغلی رشته مهندسی هسته ای پرتوپزشکی

آینده شغلی رشته مهندسی هسته ای کاربرد پرتوها  قطعا برای متخصص کارآمد بسیار عالی است. متخصصین مهندسی هسته ای کاربرد پرتو ها علاوه بر حضور موثر در دانشگاه ها به عنوان استاد، پژوهشگر و مولف و … می توانند مستقیما به ساخت و طراحی ابزار و ادوات مربوط به استفاده از کاربرد پرتو های رادیو اکتیو درعلم پزشکی و حتی سایر رشته ها بپردازند.

مطالعه در زمینه کاربرد پرتو ها مانند بسیاری از علوم هسته ای انتهایی ندارد و میتوان هر روز درهای بیشتری از کاربرد های این رشته را برای خدمت به انسان ها گشود.

سوالات متداول ثبت نام آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی 1400

دروس آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی چیست؟

مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی شامل (حفاظت در برابر اشعه) و كارشناسی ارشد شامل (رادیوایزوتوپ ها و كاربرد آنها ـ آشكارسازی و دوزیمتری ـ دستگاههای پرتو پزشكی) /// استعداد تحصیلی /// زبان انگلیسی

زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 چه زمانی است؟

بر اساس دفترچه ثبت نام، زمان برگزاری کنکور دکتری، جمعه 15 اسفند ماه 1399، بیان شده است.

منابع مناسب برای آمادگی در رشته مهندسی هسته ای پرتوپزشکی چیست؟

فهرست جامعی از منابع مناسب آمادگی برای آزمون دکتری رشته مهندسی هسته ای پرتوپزشکی در این مقاله برای داوطلبان دکتری این رشته در نظر گرفته شده است.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری مهندسی هسته ای پرتوپزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی