ثبت نام آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی

علوم و مهندسی باغبانی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی  1400 و اطلاعات مفیدی درباره ی این ثبت نام موضوع اصلی این مقاله است. در این متن به مواد امتحانی، ضرایب دروس و منابع مناسب آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی باغبانی 1400 و بازار کار رشته علوم و مهندسی باغبانی  پرداخته شده است.

رشته باغبانی را شاید اگر فقط از جنبه سنتی کاشت و برداشت نگاه کنیم، چه کاشت میوه و صیفی باشد و چه گل و گیاهان غیر خوراکی، بنظرمان نیاز به بررسی های علمی همه جانبه و مهندسی دقیق نداشته باشد.

برخی می گویند مگر باغبانی هم مهندسی می خواهد. کاری که پدران و پدران پدرانمان انجام می دانند چه ارتباطی به علوم مهندسی دارد؟

باید گفت در گذشته که معیار انتخاب زمین های مناسب برای باغبانی و کاشت محصول و حبس سرمایه تنها حاصل خیزی و خوش آب و هوایی منطقه بود و هر منطقه میوه ها و گیاهان مخصوص به خود را پرورش می داد، شاید نیاز به مهندسی باغبانی کمتر احساس می شد.

اما امروز با وجود نیاز به استفاده از نقاط مختلف زمین برای کاشت محصول و باغبانی، و همچنین تولید اغلب محصولات در تمامی نقاط جهان بدون در نظر گرفتن محدودیت های اقلیمی و حتی فصلی و با سرعت بالا، نیاز به در نظر گرفتن اصول مهندسی و برنامه ریزی های سازمان دهی شده و علمی، بیشتر احساس می شود.

با ما همراه شوید.

همراه فرهیخته مشاورگروپ، شما می توانید پاسخ سوالات خود را درباره ثبت نام دکتری 1400، زمان فرایند های مهم مربوط به این آزمون، راهنمایی و دریافت مشاوره تحصیلی در زمینه ثبت نام دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400 از مشاوران خودتان در مشاور گروپ دریافت نمایید.با یک تماس بروزترین و صحیح ترین اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد.

هر روز هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

 

لیست دروس آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400

لیست دروس آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400 از جمله اطلاعاتی است که داوطلبان شرکت در آزمون دکتری این رشته در قدم اول به ان نیازمند هستند. در ادامه شما لیست دروسی که در کنکور دکتری علوم و مهندسی باغبانی  مورد سوال است را مشاهده خواهید کرد.

  1. مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی شامل (فیزیولوژی گیاهی و فیزیولوژی پس از برداشت، اصول تولید گیاهان باغبانی، ژنتیك و اصلاح گیاهان باغبانی) و كارشناسی ارشد شامل (تغذیه و متابولیسم در گیاهان باغبانی، مواد تنظیم كننده رشد گیاهی، اثر تنشهای محیطی بر رشد گیاهان)
  2. استعداد تحصیلی
  3. زبان انگلیسی

علوم و مهندسی باغبانی


منابع آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400

منابع آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400 همان چیزی است که برای آمادگی در کنکور دکتری این رشته به آن نیازمندید. قطعا شناخت منابع مناسب آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400 که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی  به خوبی آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید.

 اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است. ما در این بخش سعی داریم منابع مناسب آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400 که پس از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400 منابع آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400
دروس در سطح کارشناسی فیزیولوژی گیاهی و فیزیولوژی پس از برداشت کتاب فیزیولوژی گیاهان زراعی، تالیف فرانکلین پی یرس گاردنر، آر.برنت پی یرس و راجرال میشل، مترجمان عوض کوچکی و غلامحسین سرمدنیا، انتشارات جهاد دانشگاهی (دانشگاه مشهد).
کتاب فیزیولوژی گیاهان زراعی، تالیف وستون، مترجمان علی احمدی و عادل سی وسه مرده، انتشارات دانشگاه تهران.
کتاب فیزیولوژی گیاهی و فیزیولوژی پس از برداشت، تالیف رضا دررودی، انتشارات آموزش و ترویج کشاورزی.
کتاب فیزیولوژی پس از برداشت، تالیف ران ویلز، مترجم مجید راحمی، انتشارات دانشگاه شیراز.
اصول تولید گیاهان باغبانی کتاب میوه کاری، تالیف رسول جلیلی مرندی، انتشارات جهاد دانشگاهی (دانشگاه ارومیه).
کتاب میوه کاری در مناطق معتدله، تالیف ابراهیم گنجی مقدم، انتشارات آموزش و ترویج کشاورزی.
کتاب سبزیکاری، تالیف غلامعلی پیوست، هادی همامی، انتشارات علوم کشاورزی.
کتاب سبزیکاری زیر پوشش پلاستیک، تالیف پاول زایتس، مترجم غلامعلی پیوست، انتشارات دانشگاه گیلان.
کتاب گلکاری علمی و عملی، تالیف محسن کافی و مسعود قاسمی قهساره، انتشارات گلبن.
کتاب گلکاری: پرورش گیاهان زینتی، تالیف ایراناحمد خلیقی، انتشارات روزبهان.
ژنتیک و اصلاح گیاهان باغبانی کتاب اصول ژنتیک، تالیف بهمن صمدی یزدی و بدرالدین ابراهیم سیدطباطبایی، انتشارات دانشگاه تهران.
کتاب ژنتیک: اصول و مسائل، تالیف ویلیام استانسفیلد، مترجمان حمیده علمی غروی و محمد صبور، انتشارات فاطمی.
کتاب اصلاح نباتات زراعی، تالیف بهمن یزدی صمدی و سیروس عبد میثانی، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی تهران.
کتاب اصلاح گیاهان زراعی، تالیف جان میلتون و دیوید آلن اسلیپر، ترجمه احمد ارزانی، انتشارات صنعتی اصفهان
دروس در سطح کارشناسی ارشد تغذیه و متابولیسم در گیاهان باغبانی کتاب تغذیه معدنی گیاهان عالی، تالیف هورست مارشنر، ترجمه بهمن خلدبرین و طاهره اسلام زاده، انتشارات دانشگاه شیراز.
کتاب اصول تغذیه گیاه، جلد اول: جنبه¬های بنیادی، تالیف کنراد منگل و ارنست کرکبی، ترجمه علی اکبر سالاردینی و مسعود مجتهدی، انتشارات دانشگاه تهران.
مواد تنظیم کننده رشد گیاهی کتاب مواد تنظیم کننده رشد گیاهی، اصول و کاربرد، تالیف آر. ان. ارتکا، ترجمه قدرت اله فتحی و بهروز اسماعیل پور، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.
کتاب مبانی فیزیولوژی گیاهی، تألیف مالیر، آندرسون، بونینگ، فرایتان، ترجمه حسین لسانی، مسعود مجتهدی، انتشارات دانشگاه تهران.
کتاب زندگی گیاه سبز، تألیف گالستون دیویس ساتر، ترجمه مسعود مجتهدی و حسین لسانی، دانشگاه تهران.
اثر تنش های محیطی بر رشد گیاهان کتاب اثر تنش های محیطی بر گیاهان (خشکی – شوری – گرمایی – غرقابی)، تالیف سرالله گالشی، انتشارات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
کتاب مکانیسم های مقاومت گیاهان به تنش های محیطی، تالیف آمارجیت بسرا و رانجیت بسرا، ترجمه عبدالمجید مهدوی دامغانی و محمد کافی، انتشارات دانشگاه فردوسی (مشهد).
کتاب مقاومت گیاهان زراعی به تنشهای محیطی، تالیف نسترن شهبازیان و حمید ایران نژاد، انتشارات کارنو.

آینده شغلی رشته علوم و مهندسی باغبانی

آینده شغلی رشته علوم و مهندسی باغبانی  می تواند خیلی هم خوب است. شما می توانید با این تخصص، سرپرست و برنامه ریز و مشاور سازمان های تولیدی دولتی و خصوصی کشاورزی، زمینه های مختلف باغبانی در واحدهای اجرایی نظیرجهاد کشاورزی، تدریس در مراکز آموزش کشاورزی، تحقیق و پژوهش در زمینه ی کشاورزی و باغبانی و تاسیس باغ و گلخانه شخصی را تجربه نمایید.

سوالات متداول ثبت نام آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی 1400

دروس آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی چیست؟

مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی شامل (فیزیولوژی گیاهی و فیزیولوژی پس از برداشت، اصول تولید گیاهان باغبانی، ژنتیك و اصلاح گیاهان باغبانی) و كارشناسی ارشد شامل (تغذیه و متابولیسم در گیاهان باغبانی، مواد تنظیم كننده رشد گیاهی، اثر تنشهای محیطی بر رشد گیاهان)///استعداد تحصیلی///زبان انگلیسی

زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 چه زمانی است؟

بر اساس دفترچه ثبت نام، زمان برگزاری کنکور دکتری، جمعه 15 اسفند ماه 1399، بیان شده است.

منابع مناسب برای آمادگی در رشته علوم و مهندسی باغبانی چیست؟

فهرست جامعی از منابع مناسب آمادگی برای آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی باغبانی در این مقاله برای داوطلبان دکتری این رشته در نظر گرفته شده است.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری علوم و مهندسی باغبانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی