ثبت نام دکتری شیمی معدنی

رتبه قبولی دکتری شیمی تجزیه

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری شیمی معدنی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام دکتری شیمی معدنی 1401 هدف اصلی این مقاله است. در این مقاله به مواد امتحانی، ضرایب دروس و منابع مناسب آزمون دکتری رشته شیمی معدنی 1401 و بازار کار رشته شیمی معدنی برای آمادگی در این آزمون پرداخته شده است. شیمی معدنی یکی از گرایش ای دانش بنیادی شیمی است. این علم به بررسی مواد معدنی ( کانی ها ) و خواص آن‌ها می پردازد. شیمی معدنی گرایش مهمی از علم شیمی است که به‌طور کلی شامل بررسی، تحلیل و تفسیر نظریه‌های مختلف درباره خواص و واکنشهای شیمیایی عناصر و ترکیبات آن‌ها البته به جز هیدروکربن ها و بیشتر مشتقات آنها است.

شما می توانید سوالات خود را درباره ی ثبت نام آزمون دکتری 1401، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی مختص ثبت نام دکتری شیمی معدنی 1401 از مشاوران خودتان در مشاور گروپ بپرسید.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)


لیست دروس آزمون دکتری شیمی معدنی 1401

  1. مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی ارشد شامل (شیمی معدنی پیشرفته – سینیتیك – ترمودینامیك و مكانیزم واكنش های معدنی – طیف سنجی در شیمی معدنی)
  2. استعداد تحصیلی
  3. زبان انگلیسی

ثبت نام دکتری شیمی معدنی


منابع آزمون دکتری شیمی معدنی 1401

قطعا شناخت منابع مناسب آزمون دکتری شیمی معدنی 1401 که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای آزمون دکتری شیمی معدنی به خوبی آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید. اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است. ما در این بخش سعی داریم منابع مناسب آزمون دکتری شیمی معدنی 1401 که پس از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس آزمون دکتری شیمی معدنی 1401 منابع آزمون دکتری شیمی معدنی 1401

 

دروس در سطح کارشناسی ارشد شیمی معدنی پیشرفته کتاب شیمی معدنی پیشرفته، تالیف عزیزالله بهشتی، انتشارات دانشگاه شهید چمران (اهواز).
کتاب شیمی معدنی پیشرفته، تالیف محمد حکیمی، انتشارات دانش نگار.
کتاب شیمی معدنی پیشرفته، تالیف بهرام لطافت، آیدا لطافت، انتشارت عبادی.
کتاب شیمی معدنی پیشرفته، تالیف مسعود رفیع زاده، انتشارات پژواک کیوان.
 R. G. Wilkins, Kinetics and Mechanism of Reactions of Transition Metal Complexes, 1991
.C. K. Ingold, Structure and Mechanism in Organic Chemistry, 1953.
. F. Basolo, R. Pearson, Mechanism of Inorganic Reactions, 2th ed. 1993.
. M. L. Tobe, Inorganic Reaction Mechanisms, 1979.
. H. Langford, Ligand Substitution Processes, 1966.
سینیتیک کتاب سینتیک و مکانیزم واکنش های معدنی، تالیف ژانت سلیمان نژاد، انتشارات دانشگاه تهران.
کتاب سینتیک، ترمودینامیک و مکانیسم های واکنش های کمپلکس های معدنی، تالیف علیرضا رضوانی و حمیده سراوانی، انتشارات جهاد دانشگاهی.
کتاب سینتیک، ترمودینامیک و مکانیسم واکنشهای معدنی، تالیف زهرا شریعتی نیا، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
ترمودینامیک و مکانیزم واکنش های معدنی کتاب شیمی معدنی ۲: طیفهای الکترونی، سینتیک و مکانیسم واکنشهای کمپلکسهای معدنی، مبحثهای نوین در شیمی، تالیف حسین آقابزرگ و حمیدرضا آقابزرگ، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی.
کتاب سینتیک و ترمودینامیک واکنش های معدنی، تالیف بهرام لطافت، انتشارات عبادی.
کتاب سینتیک و مکانیزم واکنش های معدنی، تالیف محمد جوشقانی، عزت رفیعی و رامین زیباسرشت، انتشارات دانشگاه رازی (کرمانشاه).
کتاب سینتیک و مکانیسم واکنش ها در شیمی معدنی، تالیف مسعود رفیع زاده، رضا طیبی و محمدحسن علیزاده، انتشارات دانشگاه تربیت معلم سبزوار.
کتاب شیمی معدنی: اصول ساختار و واکنش پذیری، تالیف جیمز هیویی، ترجمه مهدی رشیدی، انتشارات مرکز نشردانشگاهی.
کتاب مکانیسم واکنش های معدنی عناصر واسطه، تالیف ریچارد آ هندرسون، ترجمه علی اصغر ترابی، انتشارات دانشگاه زنجان.
کتاب شیمی معدنی: اصول ساختار و واکنش پذیری، تالیف جیمز هیویی، ترجمه اعظم رحیمی، مهدی رشیدی و داریوش مهاجر، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
طیف سنجی در شیمی معدنی کتاب طیف سنجی EPR, NQR, NMR و موزبائر در شیمی معدنی، تالیف ریچاردورنون پریش، ترجمه بابک میرتمیز دوست، انتشارات امید انقلاب.
کتاب نگرشی بر طیف سنجی معدنی، تالیف رضا علی پور، انتشارات میراث ماندگار.
کتاب روشهای طیف بینی معدنی، تالیف آلن بریسدون، ترجمه محمد حسن پور و طیبه مرعشی، انتشارات علوم دانشگاهی.
کتاب نگرشی بر طیف سنجی در شیمی معدنی،تالیف سیدجواد سیدزاده صابونچی،انتشارات دانشگاه بوعلی سینا.
کتاب روشهای ساختاری در شیمی معدنی، تالیف ابسورث، دیویددبلیو اچ. رانکین، ترجمه منصور عابدینی و داریوش مهاجر، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
کتاب ترمودینامیک محلول ها و سینتیک شیمیایی، تالیف ایرا لوین، ترجمه غلام عباس پارسافر، غلامرضا اسلامپور، بیژن نجفی و علی مقاری، انتشارات فاطمی.

آینده شغلی رشته شیمی معدنی

آینده شغلی رشته شیمی معدنی و به طور کلی خوشبختانه بازار کار رشته شیمی و گرایش های مختلف آن به علت وسعت نیاز به متخصص در این حیطه در بسیاری از صنایع اعم از دارویی، بهداشتی، آرایشی، شوینده ، خوراکی،  پلیمر و .. بسیار خوب است. شما می توانید در هریک از زمینه های فوق به عنوان طراح و سازنده، کنترلر کیفی و ارتقا دهنده ی کیفیت فعال باشید. شما می توانید محقق و پژوهشگر علم شیمی باشید و تدریس هم بنمایید. همچنین می توانید کسب و کار خودتان را به راه بیندازید و دستگاه هایی مربوط به تست های مختلف شیمیایی بسازید و تجارت های خوبی داشته باشید. همچنین می توانید در زمینه های صنعتی و نفت و مانند این ها برای بهبود کیفیت بنزین و سوخت های دیگر تلاش های سازنده ای نمایید. شما می توانید مخترع و محققی باشید که با استفاده از علم و ایده هایتان نیاز های گران قیمت بشر را  ارزان سازی و یا بهینه سازی نمایید.

ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور شیمی معدنی

زمان ثبت نام کنکور دکتری شیمی معدنی 1401

سازمان سنجش برای ثبت نام داوطلبان دکتری 99، تاریخ خاصی را مشخص کرده است. ثبت نام دکتری 99، از 98/09/06 (چهار شنبه) تا روز 98/09/12 (سه شنبه) انجام می شود. اگر تمایل دارید در این آزمون شرکت کنید، زمان ثبت نام کنکور دکتری 99 را فراموش نکنید. بیاد داشته باشید که زمان ثبت نام دکتری 99 تغییر نخواهد کرد.

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری شیمی معدنی

برای اقدام به ثبت نام در کنکور دکتری شیمی معدنی مانند ثبت نام دکتری تمامی رشته ها در بازه ی زمانی تعیین شده، داوطلبان باید تمام مدارک مورد نیاز را از پیش آماده کنند تا ثبت نام خود را بدون هیچ گونه مشکلی به انجام برسانند. در زمان ثبت نام آزمون دکتری 99 ، داشتن این مدارک الزامی است:

  • عکس: عکس 3*4 یا 4*6؛ با فرمت JPG؛ اندازه حداکثر 300*400 پیکسل یا حداقل 200*300 پیکسلی؛ حجم فایل باید کمتر از 70 کیلوبایت باشد؛ عکس رنگی با پشت زمینه سفید و غیره.
  • فرم تقاضانامه دکتری را باید دقت کامل تکمیل کنید.
  • در زمان تکمیل فرم سعی کنید تمام اطلاعات را به درستی وارد کنید، چرا که پس از اتمام زمان ویرایش امکان ایجاد هیچ گونه تغییری وجود نخواهد داشت.
  • ارائه فرم تکمیل شده معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای. این فرم باید به تایید دانشگاهی که در آنجا تحصیل می کنید، برسد.

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

دانشگاه پیام نور رشته شیمی معدنی را نیز مانند بسیاری از رشته ها برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته در دانشگاه پیام نور ارائه نموده است.  زمان ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور رشته شیمی معدنی ، بر اساس آنچه در دو سه سال اخیر اتفاق افتاده است، هم زمان با ثبت نام دکتری دانشگاه سراسری و آزاد صورت می گیرد. متقاضیان ثبت نام کنکور دانشگاه پیام نور 1401 – 1402 در در بازه زمانی 6 الی 12 آذر ماه 98 هم زمان با ثبت نام کنکو ردکتری سراسری می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نموده و ثبت نام نمایند. ثبت نام دکتری پیام نور به این صورت است که داوطلب باید اعلام علاقه مندی به پذیرش در دانشگاه پیام نور را با خرید کارت علاقه مندی (علاوه بر هزینه ثبت نام کنکور دکتری) صورت دهد.

سایت ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

از آن جایی که برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور داوطلب می بایست در کنکور شرکت کند و مسئولیت برگزاری و ثبت نام کنکور ها در کشور با سازمان سنجش می باشد، در نتیجه داوطلبان باید برای ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه پیام نور در همان بازه زمانی ثبت نام کنکور دکتری سراسری به سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایند. یعنی بازه زمانی بازه زمانی 6 الی 12 آذر ماه 98.

مدارک ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور

قبول شدگان دکتری لازم است، فایل اسکن شده مدارک لازم برای ثبت نام را با حجم حداکثر 250 کیلو بایت و با فرمت jpg تهیه کرده و به سامانه ثبت نام دانشگاه سایت گلستان مراجعه نمایند.

  1. ارئه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد
  2. کپی صفحه اول و سوم شناسنامه
  3. کارت ملی (پشت و رو)
  4. مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان
  5. عکس 4*3 با زمینه روشن
  6. ارائه تاییدیه استفاده از سهمیه ، برای داوطلبانی که دارای سهمیه می باشند.

سوالات متداول ثبت نام دکتری شیمی معدنی 1401

دروس آزمون دکتری شیمی معدنی چیست؟

مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی ارشد شامل (شیمی معدنی پیشرفته - سینیتیك - ترمودینامیك و مكانیزم واكنش های معدنی - طیف سنجی در شیمی معدنی) /// استعداد تحصیلی /// زبان انگلیسی

زمان برگزاری آزمون دکتری 99 – 1400 چه زمانی است؟

تاریخ جدید برگزاری ازمون دکتری 99 در تاریخ 26 تیر ماه 99 می باشد.

منابع مناسب برای آمادگی در رشته شیمی معدنی چیست؟

فهرست جامعی از منابع مناسب آمادگی برای آزمون دکتری رشته شیمی معدنی در این مقاله برای داوطلبان دکتری این رشته در نظر گرفته شده است.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری شیمی معدنی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی