ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۲

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی سال ۱۴۰۲ در این مقاله ارائه داده شده است. پذیرش دکتری بدون آزمون به صورت غیرمتمرکز انجام می گیرد. به عبارت دیگر هر دانشگاه به صورت بدون کنکور به طور مستقل و جداگانه برای پذیرش دانشجویان اقدام می نماید. در طی چندین سال اخیر شاهد تغییراتی در شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون (دکتری استعداد درخشان) بوده ایم. دارا بودن معدل بالای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، دارا بودن مقاله ای مرتبط با پایان نامه و نداشتن فاصله زیاد از دوران فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد از شرایط اصلی پذیرش دکتری بدون آزمون می باشد.

برای آگاهی از شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۲ با ما همراه باشید.

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهيد بهشتی بر اساس آیين نامه ” پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری” وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری به شماره 67272/21 مورخ 93/04/18 و اصلاحیه آن به شماره 237200/21 مورخ 93/12/16 و دستورالعمل اجرایی پذیرش بدون آزمون دوره دکتری دانشگاه شهيد بهشتی مصوب 1400/2/28 شورای استعدادهای درخشان دانشگاه از بين دانش آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته های مندرج در جدول 6 برای دوره دکتری بدون آزمون سال تحصيلی 1402 – 1403 دانشجو می پذیرد .

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۲ در ادامه بیان شده است. متقاضیان ثبت نام بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه بهشتی باید دارای یکسری شرایط اختصاصی برای ثبت نام باشند:

✅ دانش آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های داخل کشور می توانند با رعایت مفاد این دستورالعمل در فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه شهيد بهشتی شرکت نمایند .

دانش آموختگان و دانشجویان کليه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعی ، پيام نور ، جامع علمی کاربردی و مدارک دوره های مجازی ، نيمه حضوری ، غيرحضوری و آموزش محور مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه نمی باشند .

✅ دانش آموختگان و دانشجویان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به استفاده از مفاد این دستورالعمل برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون نيستند .

✅ بيش از 2 سال از تاریخ دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی نگذشته باشد .

✅حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسی رشته های علوم پایه و فنی مهندسی 15 و رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری 16 است ( بدون اعمال ضریب همترازی ) .

✅ حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسي ارشد 17 است ( بدون اعمال ضریب همترازی ) .

✅داوطلبان باید حداکثر تا 1402/06/31 فارغ التحصيل شوند .

✅ داوطلبان با سنوات بيش از 5 نيمسال در دوره کارشناسی ارشد ، مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه می باشند ، اما نمره مربوطه را کسب نمی کنند .

✅ کسب حداقل 60 امتياز از فعاليت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه ، مطابق جداول 1 تا 3 الزامی است . داوطلبان حائز حداقل 60 امتياز آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه به ترتيب امتياز ، اولویت بندی می شوند .

✅مقالات موضوع ردیف 1 جدول 1 باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش قطعی چاپ و مرتبط با پایان نامه باشد . گواهی پذیرش چاپ قطعی و بدون قيد و شرط باید مورد تأیيد هيات تحریریه بوده و زمان چاپ آن بطور صریح با ذکر شماره و دوره چاپ ، مشخص شده باشد .

مقالات موضوع این ماده که در زمان مصاحبه دارای گواهی پذیرش قطعی است ، باید حداکثر تا یکسال پس از ورود به دوره دکتری به چاپ برسد ، در غير این صورت ، پذیرش داوطلب لغو می گردد .

✅ کسب حداقل 5 امتياز از ردیف اول جدول 1 ” صورتجلسه بررسی توانایی های علمی متقاضيان ورود به دوره تحصيلی دکتری بدون آزمون “ الزامی است .

✅ کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان MCHE ( یا معادل آن در سایر آزمون های مورد قبول دانشگاه ) مطابق جدول ( 4 ) تا قبل از آزمون جامع دکتری الزامی است ؛ در غير اینصورت پذیرش داوطلب لغو خواهد شد .

✅ حداکثر سن داوطلب 30 سال است.

تذکرات مهم دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

داوطلبان بدون آزمون دکتری شهید بهشتی لازم است به نکات و تذکرات زیر توجه داشته باشند:

1 ) رشته تحصيلی مورد تقاضا برای دوره دکتری بدون آزمون باید با رشته تحصيلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط باشد . تشخيص این موضوع به عهده گروه آموزشی مربوطه است .

2 ) متقاضی نباید در زمان ارایه تقاضای پذیرش ، دانشجوی مقطع دکتری سایر مؤسسات و دانشگاه ها باشد .

3 ) داوطلبان می توانند فقط متقاضی یک رشته/گرایش باشند .

4 ) تغيير رشته یا محل تحصيل افراد پذیرفته شده بر اساس آیين نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری ، مجاز نيست .

5 ) مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند ، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد .

6 ) وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت نقص مدارک ، عدم احراز شرایط اولیه یا عدم پذیرش به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد .

7 ) پذیرش نهایی متقاضيان منوط به تأیيد وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) است .

8 ) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام ، بررسي مدارک و اشتغال به تحصيل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بين مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصيل وی جلوگيری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد .

9 ) با عنایت به اینکه ثبت نام قطعی پذیرفته شدگان علمی ، منوط به تأیيد دبيرخانه هيأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت عتف است ، دانشگاه از صدور هر گونه گواهي اشتغال به تحصيل تا دریافت این تایيدیه معذور است .

10) هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصرا از طریق پایگاه اینترنتی اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان صورت می پذیرد و دانشگاه هيچ مسئوليتی جهت اطلاع رسانی از طرق دیگر ندارد .

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه بهشتی

کلیه متقاضیان ثبت نام مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی ، لازم است از تاریخ 1402/01/21 تا 1402/02/11 با مراجعه به سایت https://golestan.sbu.ac.ir/ فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

لینک ورود به سایت ثبت نام بدون آزمون دکتری شهید بهشتی

راهنمای ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

به منظور آگاهی دانشجویان، راهنمای ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه بهشتی در ادامه مقاله بیان شده است:

-کليه داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه باید از تاریخ 1402/01/21 لغایت 1402/02/11 به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه و سپس روي آیکن “متقاضی پذیرش دانش آموختگان ممتاز” کليک نمایيد .

– شناسه کاربری و گذر واژه خود را در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطر سپاری از سامانه خارج شوید .

– مجدداً به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه و با شناسه کاربری و گذرواژه خود ( تعریف شده در مرحله قبل ) به سامانه وارد شوید .

– در بخش ” پذیرش دانش آموختگان ممتاز و برگزیدگان علمی برای دوره دکتری بدون آزمون 1402″ وارد شوید و به تکميل اطلاعات لازم بپردازید .

– لازم است فرم هایی را که از این پورتال یا سامانه گلستان با فرمت WORD دریافت نموده اید ، پس از تکميل به فرمت PDF تبدیل نمایيد . سپس سایر مدارک لازم را با وضوح اسکن نموده و آنها را در فرمت PDF و با حجم کمتر از 250 کيلو بایت برای هر فایل ، در سامانه بارگذاری نمایيد . کلیه فرم ها باید به صورت تایپ شده باشد . به فرم هایی که به صورت دستی تکمیل شده باشد ، ترتیب اثر داده نمی شود .
– لازم است شماره پرونده ، شناسه کاربری و گذر واژه خود را برای پیگیری های بعدی حفظ نمایید .

اصل مدارک و مستندات در روز مصاحبه به صورت فیزیکی تحویل گروه آموزشی مربوطه شود:

1 )کليه مدارک مربوط به سوابق و فعاليت های آموزشی و پژوهشی ( مقالات ، گواهي اتمام طرح های پژوهشي، ریز نمرات ، افتخارات، …)
2 ) فرم تقاضای پذیرش بدون آزمون دوره دکتری سال 1402 – 1403
3 ) دو توصيه نامه که یکی از آنها بایستی توسط استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد متقاضی تکميل شود .
4 ) اصل گواهی تایيد ارتباط مقالات علمي – پژوهشی و علمی – ترویجی با پایان نامه کارشناسی ارشد

5 ) اصل فرم تایيد رتبه هاي برتر تحصيلي (مخصوص داوطلبان رتبه اول تا سوم مقطع کارشناسي و رتبه اول و دوم مقطع کارشناسي ارشد با توجه به اطلاعات ردیف 1 جدول 1 و جدول 5)

فراخوان پذیرش دکتری شهید بهشتی 1402 – 1403

سوالات پرتکرار ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی تا چه زمانی ادامه دارد؟

ثبت نام داوطلبان از 21 فروردین ماه آغاز شده و تا تاریخ 11 اردیبهشت 1402 ادامه دارد.

نشانی سایت ثبت نام مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه بهشتی چیست؟

متقاضیان باید به سایت گلستان دانشگاه شهیدبهشتی به نشانی golestan.sbu.ac.ir مراجعه نمایند.

آیا امکان تغییر رشته افراد پذیرفته شده وجود دارد؟

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نمی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی