دانشگاه رضوی

ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه رضوی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقالهٔ آموزشی به موضوع  ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402 می پردازیم. شما می‌توانید نکات مهم ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی و شرایط پذیرش دانشگاه علوم اسلامی رضوی را در این مقاله مشاهده کنید. در صورت وجود هرگونه سؤال تنها کافی است با مشاوران مرکز تماس گرفته و مشکل خود را رفع نمایید.

ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد 1402

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402 برای هر سه مقطع کارشناسی (برادران) و کارشناسی ارشد و دکتری (خواهران و برادران) می‌رساند که ثبت نام اینترنتی دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402 برای متقاضیان رشته‌های تحصیلی مختلف  این دانشگاه به زودی آغاز خواهد شد.. داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند در زمان اعلام شده به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه رضوی به نشانی : www.razavi.ac.ir  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام برای پذیرش اقدام نمایند.

لازم به توضیح است که کلیه متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید در آزمون اختصاصی این دانشگاه ثبت نام نمایند و آزمون ورودی این دانشگاه بصورت جداگانه و مستقل از آزمون سراسری است و زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام دانشگاه رضوی مشهد سال 1402 می توانید با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

محدودیت سنی برای ثبت نام : کارشناسی برادران دیپلم و پیش دانشگاهی : (متولدین 1378 به بعد) مدت زمان خدمت نظام وظیفه به سن اضافه می گردد کارشناسی برادران طلبه سطح یک: (متولدین 1371 به بعد) کارشناسی ارشد خواهران و برادران : (متولدین 1368 به بعد ) دکتری خواهران و برادران : (متولدین 1363 به بعد)

دانشگاه علوم اسلامی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی و در حرم امام رضا (علیه السلام) واقع شده است و صرفاً ویژه برادران است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

معرفی دانشگاه علوم اسلامی رضوی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مساعدت ها و دوراندیشی های مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در سال 1363 بنیان گذاشته شد و مسیری جدید بر پیکر حوزه علمیه خیراتخان و میرزاجعفر که هر یک قدمتی بیش از  چهار سده دارند، نمود. اساسنامه این دانشگاه که سعادت همجواری حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را دارد، در سال 1374 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و اینک این دانشگاه با تأکید بر اصالت حوزوی و مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

برای ثبت نام و اطلاع از آخرین نکات مربوط به ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402

 با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید.

مشاور گروپ

پاسخ سوالات متداول ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402

  1. ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402 در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و به طور ناپیوسته است.
  2. مدرک دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و دانشگاه بر اساس مجوز رسمی شماره 3269/22 مورخه 19/7/87 و 6080/22 مورخه 12/11/77 با نظارت سازمان آموزش کشور دانشجو می پذیرد.
  3. طلاب دارای پایه شش یا اشتغال به پایه شش و همچنین فارغ التحصیلان پسر کلیه مراکز پیش دانشگاهی و دارندگان مدرک کاردانی سراسر کشور می توانند در مقطع کارشناسی و دارندگان مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، و تحقیقات و فناوری یامدرک رسمی سطح دو از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم یا مشهد می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند.
  4. دفترچه راهنمای آزمون از طریق سایت (بخش منابع آزمون ورودی) ارائه شده است و داوطلبان می توانند آن را مطالعه و دانلود نمایند.
  5. ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402 به صورت اینترنتی است و از طریق مراجعه به سایت و استفاده از سیستم اینترنتی ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی انجام می پذیرد.
  6. دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس حوزوی به سبک مرسوم حوزه های علمیه در یکی از رشته های تخصصی دانشگاه تحصیل می نمایند.
  7. به دلیل اینکه دروس حوزوی ارائه شده در هر مقطع بیش از واحدهای تخصصی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، این امتیاز در مدرک رسمی فارغ التحصیلی قید می شود که “نامبرده کلیه واحدهای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی را نیز گذارنده است.
  8. دوره آموزشی دانشگاه در مقطع کارشناسی در وضعیت مطلوب پنج سال و در مقطع کارشناسی ارشد بین سه تا پنج سال به صورت تمام وقت می باشد.
  9. تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی ویژه برادران است و دانشگاه واحد خواهران ندارد.
  10. اتباع کشورهای دیگر حق شرکت در آزمون ورودی دانشگاه را ندارند.
  11. آزمون دانشگاه اختصاصی است و جدای از آزمون سراسری مطابق با برنامه اعلامی از سوی دانشگاه برگزار می گردد.
  12.  آزمون در هر مقطع و هر رشته شامل  دو مرحله امتحان کتبی و مصاحبه خواهد بود.
  13.  مقاطع و رشته های موجود در آزمون به ترتیب زیر است و احتمالا رشته های جدید دیگری در صورت کسب مجوز از وزارت علوم به آنها افزوده شود:
    الف. کارشناسی (پیش دانشگاهی و طلاب پایه شش): علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق، اقتصاد ، فقه و مبانی حقوق
    ب. کارشناسی ارشد: علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل، فقه و مبانی حقوق اسلامی،
    ج. دکتری: علوم قرآنی و حدیث، حقوق جزا و جرمشناسی، حقوق بین الملل، فقه جزائی ، حقوق خصوصی و فلسفه و کلام اسلامی
  14.    آزمون در شهرهای تبریز، اصفهان، تهران، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، کاشمر، گناباد، مشهد، نیشابور، شیراز، قم، کرمان،  ساری،همدان، یزد ،بیرجند ، اهواز ، شاهرود بر گزار می شود.
  15. محل تحصیل پذیرفته شدگان مشهد حرم مطهر دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و آنها در طول تحصیل نمی توانند همزمان در مراکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل داشته باشند.
  16.    با توجه به ماهیت حوزوی این دانشگاه کلیه داوطلبان باید آمادگی لازم جهت گذراندن دروس حوزوی و طلبه شدن را داشته باشند و طلابی که با پایه شش حوزه علمیه در آزمون ورودی پذیرفته شده اند در بدو ورود باید ملبس به لباس مقدس روحانیت باشند.
  17.     دانشجویان دارای شرایط از کلیه مزایای حوزه علمیه نیز برخوردار می شوند.
  18.   تحصیل در کلیه مقاطع رایگان است و دانشجویان در طول تحصیل از کمک هزینه تحصیلی، امکانات پیشرفت آموزشی (کتابخانه های تخصصی، رایانه، آزمایشگاه زبان و اینترنت) و امکانات رفاهی (سلف سرویس با سه وعده غذای روزانه، خشکشویی، خوابگاه برای غیر متأهلان شهرستانی، خواروبار برای متأهلان و وام قرض الحسنه) و امکانات ورزشی به طور رایگان برخوردار می گردنند.
  19.    آزمون کتبی به صورت تستی در یک دفترچه سئوال حاوی دو بخش عمومی و اختصاصی برگزار می شود.
  20.    آزمون عمومی برای کلیه داوطلبان پیش دانشگاهی به منظور میزان آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و در حدود اطلاعات کتب دوره متوسطه است و آزمون اختصاصی برای کلیه داوطلبان به منظور تعیین میزان آشنایی علمی آنان با پایه های اساسی و اصولی درسهای موجود برگزار می گردد.
  21.    مواد آزمون عمومی و ضرایب آن و همچنین کتب منابع سئوال در هر یک از دروس برای کلیه داوطبان از دروس عمومی مشترک بین تمام رشته ها و مواد آزمون اختصاصی فقط از دو ماده زبان و ادبیات فارسی و زبان عربی رشته علوم انسانی مطابق سرفصلهای کنکور سراسری می باشد.

متقاضیان می‌توانند کلیه سوالات و پرسش‌های خود درخصوص موارد مرتبط با ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1402 و  همچنین نکات اختصاصی روز مصاحبه و مراحل پیش روی خود را از طریق شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ پی گیری نمایند. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید همه روزه حتی تعطیلی های رسمی  از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۲۴:۰۰ با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول 

سایت ثبت نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی چیست؟

داوطلبان به منظور ثبت نام در دانشگاه رضوی باید به سایت razavi.ac.ir مراجعه نمایند.

امکان ثبت نام خواهران در دانشگاه رضوی وجود دارد؟

تحصيل در دانشگاه علوم اسلامي رضوي ويژه برادران است و دانشگاه واحد خواهران ندارد.

محل تحصیل پذیرفته شدگان دانشگاه رضوی کجاست؟

محل تحصيل پذيرفته شدگان مشهد حرم مطهر دانشگاه علوم اسلامي رضوي است و آنها در طول تحصيل نمي توانند همزمان در مراکز آموزش عالي اشتغال به تحصيل داشته باشند.

3.8/5 - (63 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه رضوی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    سلام . رده سنین ۶۰به بعد هم واسه کارشناسی حقوق یا ارشد حقوق میتونه ثبت نام داشته باشه

    پاسخ
  2. محمدیسم

    برای سال ۱۴۰۲ آزمون برگزار نمیشه؟

    پاسخ
  3. مقدم

    سلام، ببخشید میخواستم بپرسم در مقطع کارشناسی، ویژه خواهران هم هست؟

    پاسخ
  4. محسن

    رشته ی اقتصاد در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تازه تاسیس هست و از سال 1392 به این دانشگاه اضافه شده است اما در این مدت کم بازدهی نسبتا بالا داشته است و من به عنوان دانشجوی رشته اقتصاد این دانشگاه کاملا راضی هستم و به نظرم هیت علمی به شدت تلاشگر و دلسوز دارد که همیشه پیرو و پشتیبان دانشجویان خود هستند و ان شاء الله در آینده ی نه چندان دور اتفاقات خوبی در این رشته اتفاق خواهد افتاد. دوست عزیز در انتها تجربه من این است که آدمی با تلاش خود هر جا که باشد به بهترین جایگاه ها خواهد رسید.

    پاسخ
  5. رضا

    سلام من رشته عمرانم میتونم دانشگاه شرکت کنم

    پاسخ
  6. رضا

    با سلام من کارشناسی رشته عمران هست امکان تحصیل در این دانشگاه رو دارم یا ن

    پاسخ
  7. ناشناس

    فقط رشته اقتصاد در دانشگاه رضوی نیاید چون هم هیئت علمیش بشدت ضعیف عمل میکنه و هم متاسفانه هر رییسی اومده داخل این دانشگاه هم این رشته را باید و شاید متاسفانه مورد تحویل قرار نمیده و اصلا به دانشجویان رشته اقتصاد اهمیت نمیدن. این دو عامل اصلی باعث دلسرد شدن دانشجویان میشه و هزاران عامل دیگه که در مقال نمیگنجه خلاصه از ما گفتن بود.

    پاسخ
  8. مرتضی

    ببخشید یه سوال داشتم البته هر کاری کردم نشد از سایتتون بپرسم ……امیدوارم جواب بدین …… میخواستم بپرسم در سایت شما خوندم که گفتیم اگر داوطلبان بتوانند به ۲۰ درصد سوالات آزمون پاسخ بدهند قبول میشوند و سازمان سنجش به شما این اجازه را داده که با درصد ۰ قبول کنید اما هنوز دانشگاه شما نپذیرفته ایا این حقیقت داره …. ببخشید سوال دیگه که داشتم ایا تحصیل همزمان دروس حوزوی با دروس دانشگاه اجباری خواهد بود و این که ایا برنامه درسی و تحصیل همزمان دروس دانشگاه و حوزوی با هم ایا سخت و مشکل نخواهد بود ؟ ببخشید که مزاحم شدم ممنون از پاسختون

    پاسخ
  9. مهدی سلیمی

    آیا این دانشگاه دانشجویان خودرا استخدم می کند؟

    پاسخ
  10. علی

    سلام این دانشگاه پس از اتمام تحصیل شرایط استخدامی هم داره یا نه؟با تشکر

    پاسخ
  11. رجایی فر

    شنیده بودم که دانشگاه رضوی درسال۹۷دانشجویان خانم راهم می پذیره !این خبردرسته؟

    پاسخ
    1. محسن

      در مقطع دکترا واحد خواهران پذیرش می کند

      پاسخ
    2. امین

      در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بله واحد خواهران دارد

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403