نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قصد داریم در این مقاله به مباحثی در رابطه با نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بپردازیم. تمامی نکات مرتبط با این عنوان به سمع و نظر شما خواهد رسید. با ما همراه باشید. در صورت وجود هرگونه سؤال تنها کافی است با کارشناسان مرکز مشاور گروپ تماس گرفته و از آخرین شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور اطلاع کامل کسب نمایید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ آغاز شد و تا 15 آبان ماه ادامه دارد. بدین ترتیب تمامی متقاضیان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور چه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده باشند، می توانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام و ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور را به صورت خلاصه و به ترتیب مراحل در ادامه ملاحظه خواهید کرد.

  1- ابتدا متقاضی می بایست از ظرفیت رشته محل مورد نظر خود اطلاع یابد. برای این کار بر روی لینک زیر کلیک کنید:

جستجوی رشته محل های تکمیل ظرفیت کارشناسی پیام نور

در صفحه باز شده قسمت های مختلف را باید تکمیل کنید تا بتوانید جستجو کنید.

  1.  در قسمت گروه آزمایشی، یکی از موارد دلخواه مثل ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا هرکدام را انتخاب کنید.
  2.  در قسمت مقطع کارشناسی و در قسمت نوع دوره، پیام نور را انتخاب کنید.
  3. چنانچه میخواهید نتایج جستجو به شهر و رشته مشخصی محدود شود، در قسمت عنوان رشته محل نام شهر/ رشته مورد نظرتان را وارد کنید .(می توانید تنها نام شهر یا نام رشته را وارد کنید)
  4. سپس برروی جستجو کلیک کنید. جدولی برای شما نمایش داده می شود که شامل رشته محل های دارای ظرفیت پیام نوراست. حتما به قسمت ظرفیت باقیمانده و جنسیت نیز دقت کنید.

   2- چنانچه رشته محل مورد نظر شما ظرفیت داشت سپس باید کارت علاقه مندی را از سایت سنجش تهیه کنید.قیمت کارت 22 هزار تومان است. برای این کار برروی لینک زیر کلیک کنید.

خرید کارت علاقه مندی برای تکمیل ظرفیت کارشناسی پیام نور
 

در صفحه باز شده برروی دایره کنار سریال ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور و دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ کلیک کرده و سپس تائید و ادامه را بزنید.

3- در نهایت باید با در دست داشتن مدارک زیر، به دانشگاه مقصد مراجعه و ثبت نام کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور :

1- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
2- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.
3- اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
4- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند.
5- اصل شناسنامه و 2 برگ کپی از صفحات آن.
6- اصل کارت ملی و 2 برگ کپی از آن.
7- شش قطعه عکس 4×3 تهیه شده در سال جاری.
8- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.

توجه: کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مرکز/واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام نمایند.

نکات مهم تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

1- کلیه متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند.

تبصره: در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از سوی مرکز/واحد آموزشی مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 1402/11/30 موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی گردند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.

2- متقاضیان ورودی مهر 1402 محسوب می شوند مگر جزو افراد تبصره بالا باشند.

3- هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. بدیهی است در صورت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌شدگان یکی از موسسات بر اساس ضوابط این سازمان حذف خواهد شده و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

4- داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در سامانه مربوط از طریق مراکز/واحدهای آموزشی در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

5- کلیه متقاضیان «مرد» می‌بایست در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

6- پس از انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مرکز و یا واحد آموزشی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

7- آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز/واحدهای آموزشی ثبت‌نام نمایند، قبولی قبلی آنها در شهریورماه لغو خواهد شد.

8- چنانچه قصد ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور را دارید هرچه سریعتر اقدام کنید. زیرا رشته محل ها دارای ظرفیت است و پس از تکمیل ممکن است نتوانید ثبت نام کنید و مجبور به تغییر رشته محل شوید.

برای آگاهی از جدیدترین تغییرات هزینه ثبت‌نام آزمون های سنجش و اطلاع از نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نوربا کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

مشاور گروپ

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403