ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲ itikaf.ir

ثبت نام اعتکاف Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲ itikaf.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲ از اواخر دی تا اوایل بهمن در سایت رسمی اعتکاف itikaf.ir انجام می‌شود و دانشجویان و عموم مردم می توانند در این مراسم ثبت نام و شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه ثبت نام اعتکاف 1402 تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲

با آغاز زمان ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲ تمامی کسانی که منتظر فرا رسیدن ایام البیض رجب بوده اند می توانند برای شرکت در این رویداد بزرگ معنوی و مذهبی شرکت نمایند. شعار امسال اعتکاف «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» انتخاب شده است و ثبت نام اعتکاف۱۰ دی تا ۲۵ دی (یا اوایل بهمن ماه) در سایت رسمی اعتکاف به نشانی www.itikaf.ir انجام می‌شود و کلیه دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم می توانند در این مراسم عبادی ثبت نام کنند.

البته براساس اعلام نهاد رهبری در دانشگاه ها، جامعه دانشگاهی شامل اساتید و دانشجویان و کارکنان می توانند به منظور شرکت در اعتکاف دانشگاهیان به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. زیرا زمان ثبت نام هر دانشگاه با دیگری متفاوت خواهد بود.

با توجه به شیوع کرونا در سه سال اخیر حضور معتکفین با کاهش مواجه بوده است اما پیش بینی می‌ شود امسال شاهد حضور پررنگ مردم در این مراسم عبادی باشیم. زیرا امسال اولین سال بعد از شیوع بیماری کروناست که این مراسم بدون محدودیت و به صورت کاملا آزاد برگزار خواهد شد

در پی افزایش 45 درصدی تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکافی در سراسر کشور، مسئول ستاد اعتکاف با بیان اینکه امسال به منظور جبران سال‌ هایی که اعتکاف به خاطر کرونا برگزار نشد به دنبال ارتقای کمی و کیفی این فریضه عبادی هستیم، گفت: امسال مقرر شده که تمام استان‌ ها شورای راهبری اعتکاف داشته باشند و برنامه‌ های خود را بر اساس سند راهبردی دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ ای افزود: پیش از کرونا تعداد معتکفان ۸۰۰ هزار نفر در ۶۰۰۰ مسجد بود که ۸۰ درصد این جمعیت جوان بودند.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی اعتکاف با جشن میلاد امیرالمومنین (ع) آغاز و در نهایت با توسل به حضرت زینب (س) و عبادت ام‌داوود مانند هرسال به پایان می‌رسد. تکیه‌ای با اشاره به تلاقی مراسم اعتکاف امسال با دهه فجر افزود: بصیرت‌افزایی در بستر گرامیداشت ایام الله دهه فجر در خلال برنامه‌های اعتکاف در دستور کار است.

لازم به ذکر است زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجب، از ۵ تا ۷ بهمن ۱۴۰۲ (۱۳ تا ۱۵ رجب ۱۴۴۵) است.

زمان ثبت نام اعتکاف زمان برگزاری اعتکاف
۱۰ دی تا ۲۵ دی ۱۴۰۲  ۵ تا ۷ بهمن ۱۴۰۲ 

ثبت نام اعتکاف itikaf.ir

سامانه ثبت نام اعتکاف itikaf.ir متعلق به ستاد مرکزی اعتکاف است و کلیه اخبار و اطلاعیه های مربوط به این رویداد مذهبی را پوشش می دهد. کلیه داوطلبان می توانند برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های اعتکاف در سراسر کشور به این سامانه مراجعه نمایند. لینک مستقیم ورود به سامانه اعتکاف فعال شده است.

برای ورود به سامانه اعتکاف itikaf.ir کلیک کنید

ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا 1402

ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا (ع) یکی از عبادت‌های مستحب و معنوی است که در ماه رجب برگزار می‌شود. برای ثبت نام در این مراسم، شما می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  1. ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا از طریق سایت پذیرش اعتکاف آستان قدس رضوی به نشانی: www.etekaf.razavi.ir
  2. ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا از طریق ارسال عدد ۸ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۸۰۳۰

etekaf.razavi.ir سایت ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا

برای ثبت نام در سایت اعتکاف حرم امام رضا (ع)، شما باید این مراحل را طی کنید:

  1. به وب سایت پذیرش اعتکاف آستان قدس رضوی مراجعه کنید.
  2. بر روی گزینه “ثبت نام اعتکاف” کلیک کنید.
  3. فرم ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا را با اطلاعات خود پر کنید. شماره موبایل، کد ملی، جنسیت و تاریخ تولد از موارد ضروری هستند.
  4. بر روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.
  5. کد رهگیری ثبت نام خود را دریافت و یادداشت کنید.

زمان ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا

مدت ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۴ به مدت ۱۰ روز می‌باشد و قرعه‌کشی میان ثبت‌نام‌کنندگان در یکم دی ماه صورت می‌گیر. امسال ۱۲۰۰ معتکف پذیرش می‌شوند و مراسم اعتکاف از ۴ بهمن به مدت سه روز در مسجد جامع گوهرشاد برگزار خواهد شد.

اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد مسلمان برای مدتی مشخص (دست‌کم سه‌روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. انجام این عبادت ارزشمند به خصوص به صورت اعتکاف در حرم امام رضا (ع) آرزوی هر مسلمانی است.

برای ورود به www.etekaf.razavi.ir ثبت نام اعتکاف حرم امام رضا  کلیک کنید

نحوه اعلام نتایج:
با توجه به پيش بینی كثرت متقاضيان، پذيرفته شدگان از طريق قرعه‌كشی مشخص و اسامی آنان در تاريخ 1402/10/05 فقط از طريق سايت اعتكاف به آدرس https://etekaf.razavi.ir و ارسال پيام كوتاه اعلام خواهد شد.

 متقاضيانی كه در سه سال  قبل پذيرفته شده و به هر دليل در مراسم شركت نكرده‌اند حق شركت در مراسم را نخواهند داشت.

تلفن پاسخگويی به سوالات پيرامون ثبت‌نام 05132009090

درصورت هرگونه سوال در مورد احکام اعتکاف با اداره پاسخگویی به مسائل شرعی آستان قدس رضوی به شماره  32020 -051 تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام اعتکاف قم

لطفاً مفاد تعهدنامه ثبت نام اعتکاف قم را به صورت کامل مطالعه کنید:

  1. تاریخ ثبت‌نام از ۱۳ الی ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ است.
  2. شرط سنی برای برادران بالای ۱۷ سال است.
  3. شرط سنی برای خواهران بالای ۱۵ سال است.
  4. اعتکاف دانش‌آموزی برای پسران متوسطه دوره دوم است.
  5. اعتکاف دانش‌آموزی برای دختران متوسطه دوره‌های اول است.
  6. ثبت‌نام با اطلاعات نادرست یا ناقص، در هنگام قرعه‌کشی حذف خواهد شد.
  7. نتایج قرعه‌کشی و زمان تحویل کارت در تاریخ ۲۸ دی ماه از طریق همین پایگاه و پیامکی اعلام می‌شود.
    توزیع کارت ۱ و ۲ بهمن توزیع خواهد شد.
  8. کارت اعتکاف به شخص متقاضی و پس از ارائه عکس و کارت ملی تحویل داده می‌شود.
  9. زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجب، از ۵ تا ۷بهمن ۱۴۰۲ (۱۳ تا ۱۵ رجب ۱۴۴۵) است.
  10. همراه داشتن تلفن همراه و رایانه شخصی در مراسم معنوی اعتکاف ممنوع است.
  11. در صورت بروز مشکل می‌توانید با شماره ۰۲۵۳۷۷۱۲۱۷۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۴ تماس بگیرید.
  12. متقاضیان اعتکاف ویژه مادران زیر چهل سال و کودکان دختران چهار تا ده سال می باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، سنت نبوی اعتکاف پدیده‌ای مبارک است که اگرچه قدمت آن از صدر اسلام بوده اما رویش و رشد آن از بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت.

رهبر معظم انقلاب در فراز ششم بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کردند و اعتکاف را به عنوان نمونه‌ای از آن دانستند.

شعار امسال اعتکاف با عنوان «اعتکاف معنویت تمدن ساز» است و ثبت نام اعتکاف از ۱۳ الی ۲۳ دی ماه در سامانه متمرکز ستاد مرکزی اعتکاف به نشانی www.itikaf.ir در دسترس عموم علاقه مندان قرار دارد.

۴۶ مسجد در سطح شهر مقدس قم جهت میزبانی از معتکفین، آماده گردیده است، در مراسم اعتکاف سال جاری ۱۸ مسجد برای اعتکاف برادران در نظر گرفته شده است که ۳ مسجد ویژه اعتکاف دانشجویی و ۳ مسجد ویژه اعتکاف دانش آموزی خواهد بود.

۲۸ مسجد نیز برای اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده است که مسجد موسی بن جعفر(ع) در بلوار ۱۵ خرداد ویژه اعتکاف مادر و فرزندی می باشد، همچنین ۳ مسجد ویژه اعتکاف دانش آموزان و ۲ مسجد ویژه اعتکاف دانشجویان در نظر گرفته شده است.

حال و هوای معنوی اعتکاف

حال و هوای معنوی اعتکاف باعث شده تا هر ساله جمعیت زیادی از سراسر کشور برای حضور در این مراسم عبادی به مساجد مراجعه کنند. اعتکاف در لغت به معنای اقامت کردن و ماندن در جایی و همنشین بودن با چیزی است، ولی در دین اسلام، اقامت در مکانی مقدس مانند مسجد با هدف نزدیک شدن به خداوند متعال اعتکاف محسوب می شود. انگار در اعتکاف می توانید راحت تر و خودمانی تر با خدا صحبت کنید و با ذکر نام او آرامش بگیرید … الا بذکر الله تطمئن القلوب.

همچنین اعتکاف این فرصت را فراهم می کند تا در کنار دیگر انسان های پاک و مومن مسیر بندگی را طی نموده و در این خلوت با خدا، روح خود را سبک کنید. در تصویر زیر آثار اخروی و دنیوی مراسم اعتکاف نوشته شده است. برای دریافت فایل با کیفیت اینفوگرافی ثبت نام اعتکاف کلیک کنید.

اینفوگرافی ثبت نام اعتکاف Moshavergroup.com

همانطور که می دانید با ثبت نام اعتکاف و شرکت در این مراسم، ملزم به حضور و اقامت در مسجد به مدت حداقل سه روز خواهید بود. در این مدت به عبادت و راز و نیاز با خداوند منان می پردازید و با دور بودن از تکنولوژی و زندگی روزمره، به نوعی روح خود را جلا می دهید زیرا اغلب همراه داشتن تلفن همراه و رایانه شخصی در مراسم معنوی اعتکاف ممنوع است.


ما در این مقاله مشاور گروپ به موضوع ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲ در سامانه itikaf.ir پرداختیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. اگر به مراسم اعتکاف رفتید ما را از دعای خیر خود محروم نفرمایید 🙂

اگر سوالی در ذهن شماست که پاسخ آن را در مقاله نیافتید یا نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید همیشه می توانید روی کمک تیم مشاور گروپ حساب باز کنید. همه روزه حتی روزهای تعطیل رسمی هم از ساعت 8 صبح تا 12 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. کافیست تلفن ثابت را برداشته و شماره 9099071613 را شماره گیری نمایید.

چنانچه به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی سمت چپ سایت مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

سوالات متداول اعتکاف

  • من اتباع هستم به جای کد ملی چه کدی را باید بنویسم؟
  • پس از تکمیل ثبت نام کد رهگیری نمایش داده نشد نمی دانم آیا ثبت نام شده ام یا نه چگونه اطمینان حاصل کنم؟
  • در سال قبل تایید نهایی کردم اما مشکلی برام پیش آمد و نتوانستم در مراسم حضور پیدا کنم آیا امسال امکان ثبت نام وجود دارد؟
  • شرط سنی حضور در مراسم اعتکاف برای پسران چند سال است؟
  • در فرم ثبت نام چه اطلاعاتی را باید وارد نمود؟
  • هزینه شرکت در مراسم اعتکاف به چه صورت است؟
  • جهت ثبت نام پیامکی عدد 8 را ارسال کردم اما فرم ثبت دریافت نکردم ؟
  • برای ثبت نام ازطریق پیامک عدد 8 را به 500048030 ارسال می کنم اما فرم ثبت نام برام ارسال نمی شود.
  • پیامک های اطلاع رسانی شمابه دست من نمیرسد.
  • مراسم اعتکاف در چه زمانی برگزار می شود؟
  • آیا می توان بصورت گروهی یا خانوادگی در مراسم اعتکاف شرکت کرد؟
  • همراه آوردن فرزند کوچک یا شخص دیگر در مراسم ممکن است؟
  • آیا حرم مطهر رضوی هزینه سفر به مشهد جهت معتکفین را پرداخت می کند؟

✔️زمان ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲ چه تاریخی تعیین شده است؟

✔️با توجه به اینکه زمان ثبت نام هر مسجد با دیگری متفاوت است برای کسب اطلاع در این زمینه به مقاله مراجعه نمایید. اما به صورت کلی نام نویسی از اواخر دی ماه آغاز و تا اوایل بهمن (نهایتا دو سه روز اول) ادامه خواهد داشت.

✔️زمان برگزاری اعتکاف ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟

✔️اعتکاف همزمان با ایام البیض ماه رجب  از ۵ تا ۷ بهمن ۱۴۰۲ (۱۳ تا ۱۵ رجب ) در مساجد برگزارکننده این مراسم عبادی در سراسر کشور برپا می گردد.

✔️سایت ثبت نام اعتکاف 1402 چیست؟

✔️لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام اعتکاف در این مقاله قرار گرفته است. یکی از راه های ثبت نام در مراسم اعتکاف مراجعه به سایت رسمی اعتکاف itikaf.ir می باشد.

4/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اعتکاف ۱۴۰۲ itikaf.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی