ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ | مرکز وکلا

ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ | مرکز وکلا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام باشند. ثبت نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام می شود. متقاضیان لازم است به منظور تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت هزینه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند. به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان، شرایط ثبت نام وکالت قوه قضاییه، مدارک ثبت نام مرکز وکلا، هزینه ثبت نام وکلای قوه قضاییه، منابع آزمون، زمان برگزاری و زمان ثبت نام وکالت قوه قضاییه در این مقاله ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

ثبت نام وکالت قوه قضاییه

داوطلبان متقاضی اخذ پروانه وکالت، در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند در آزمون وکالت قوه قضاییه ثبت نام و شرکت نمایند. تمامی مراحل ثبت نام، پرداخت هزینه و اعلام نتایج آزمون به صورت غیرحضوری و از طریق سایت سنجش انجام می شود. داوطلبان لازم است در بازه اعلام شده به منظور ثبت نام و بارگذاری مدارک به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند.

داوطلبان برای ثبت نام وکالت قوه قضاییه باید دارای یکسری شرایط اختصاصی و شرایط سنی ثبت نام وکلای قوه قضاییه باشند که در ادامه بیان شده است. براساس اخبار منتشر شده، آزمون وکالت قوه قضاییه 1402، در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

برای ورود به صفحه ی ثبت نام وکالت قوه قضاییه، کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ ، از تاریخ 6 مرداد ماه آغاز شده است. متقاضیان لازم است از روز سه شنبه 23 خرداد 1402 لغایت روز دوشنبه 29 خرداد  1402 با مراجعه به سایت سنجش نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با تمدید زمان ثبت نام آزمون وکلای قوه قضاییه منتشر نشده است لذا لازم است متقاضیان در زمان اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهند و نام نویسی خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

در صورت تمدید زمان ثبت نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1402، این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه، شامل تمامی مواردی است که داوطلبان ثبت نام وکالت قوه قضاییه باید از آن اطلاع داشته باشند. تمامی جزئیات مربوط به آزمون مرکز وکلا، در دفترچه ثبت نام این آزمون بررسی شده است.

سازمان سنجش در سایت رسمی خود در تاریخ 24 خردا ماه ۱۴۰۲ ، به طور رسمی دفترچه ثبت نام وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ را منتشر کرده است.

شما عزیزان می توانید برای دریافت دفترچه ثبت نام وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

شرایط آزمون وکالت قوه قضاییه

شرایط آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 در ادامه بیان شده است. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه که در ادامه بیان شده است، می توانند تا اواسط مرداد ماه 1402 با مراجعه به سایت سنجش ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان توجه داشته باشند، شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه برای افرادی که در زمان آزمون حداقل شرط سنی ثبت نام وکلای قوه قضاییه را ندارند اما در زمان صدور پروانه واجد شرایط حداقل شرط سنی شوند، بلامانع است.

شرایط ثبت نام وکالت قوه قضاییه 1402 به صورت زیر است:

شرایط آزمون وکالت قوه قضاییه 1402
دارا بودن تابعیت ایرانی داشتن حداقل 24 سال تمام شمسی و حداکثر 65 سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه
دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق یا دانشنامه لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جای مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

مدارک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

داوطلبان لازم است مدارک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه را که در ادامه بیان شده را تهیه نموده و هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایند. هنگام بارگذاری مدارک ثبت نام دقت لازم را داشته باشید. مدارک ثبت نام وکالت قوه قضاییه به صورت زیر است:

  • یک قطعه عکس 4*3 با زمینه روشن و رعایت شئونات اسلامی
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه
  • کارت ملی
  • گواهی فراغت از تحصیل معتبر در مقطع کارشناسی رشته حقوق (گرایش های مختلف حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی)
  • کارت پایان خدمت و گواهی معافیت دائم (برای داوطلبان آقا)
  • پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی محل فعالیت در آزمون شرکت می کنند.

مرکز وکلای قوه قضاییه

پیش از آنکه به بررسی قدم به قدم نحوه ی ثبت نام وکالت قوه قضاییه بپردازیم، لازم است که توضیحاتی را در خصوص مرکز وکلای قوه قضاییه خدمت عزیزان ارائه دهیم. مرکز وکلای قوه قضاییه در ابتدا با استناد به ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه و با صدور آیین نامه اجرایی ماده 187 به وسیله رییس قوه قضاییه، در سال 1381 تاسیس شد.

مرکز وکلای قوه قضاییه دارای وظایف و اختیارات مختلف و متعددی می باشد، که مهم ترین آن ها شامل مواردی است که در زیر اشاره کرده ایم:

  • تعیین تعداد وکلا، کارشناسان و مشاوران مورد نیاز
  • برگزاری آزمون‌ هایی مانند آزمون وکالت، آزمون کارشناسی رسمی و آزمون مشاوره خانواده
  • خدمات یاری رسانی به افراد کم بضاعت و نیازمند

ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

راهنمای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه از طریق سایت سازمان سنجش به صورت تصویری در ادامه بیان شده است. ثبت نام منحصرا به صورت الکترونیکی می باشد و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه اقدام نمایند. ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.

مراحل ثبت نام مرکز وکلا 1402:

  • برای ثبت نام آزمون وکلای قوه قضاییه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و از طریق منوی مشخص شده گزینه “سایر آزمون های استخدامی” را انتخاب کنید:


ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

 

  • سپس بر روی ثبت نام در سمت راست صفحه کلیک کنید.


ثبت نام وکالت قوه قضاییه - مشاور گروپ


  • حالا در صفحه ی جدید مطابق تصویر لینک ثبت نام آزمون مرکز وکلا برای شما نمایش داده خوهد شد. بر روی آن کلیک کنید.


ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

 

  • وارد صفحه ی جدیدی خواهید شد که لینک صفحه ی ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه را برایتان قرار داده است. روی این لینک نیز کلیک کنید.


ثبت نام وکالت قوه قضاییه

  • حالا وارد صفحه اولیه ثبت نام وکالت قوه قضاییه شده اید. با مطالعه نکات اشاره شده، باید در پایی صفحه تیک متن قرمز را زده و روی گزینه تایید و ادامه در پایین صفحه کلیک کنید.


ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

  • در این مرحله لازم است تا سریال کارت اعتباری خریداری شده برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه را در کادر مربوطه وارد کرده و سپس گزینه تایید در پایین صفحه را انتخاب نمایید.

ثبت نام وکالت قوه قضاییه

در مرحله بعدی باید تصویر مدارک خود را بارگزاری کرده و پس از آن اطلاعات هویتی خود را تکمیل نمایید. در پایان فرایند ثبت نام آزمون مرکز وکلا قوه قضاییه، کد پیگیری برای شما صادر می شود که باید آن را یادداشت کرده و نگهداری نمایید.

رعایت نکات زیر را هنگام ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه فراموش نکنید:

  • کدپبگیری برای ویرایش ثبت نام و مشاهده نتیجه لازم خواهد بود.
  • فايل تصويري چهره داوطلب که با پسوند JPG و اندازه 200 پيکسل عرض و 250 پيکسل ارتفاع تهيه شده باشد.
  • فايل تصويري مدرک کارشناسی داوطلب که با پسوند JPG و اندازه 700 پيکسل ارتفاع  و حجم کمتر از 400 کیلو بایت تهيه شده باشد.
  • فايل تصويرتمام صفحات شناسنامه داوطلب که با پسوند JPG و اندازه 700 پيکسل ارتفاع  و حجم کمتر از 400 کیلو بایت تهيه شده باشد.
  • فايل تصوير کارت ملی داوطلب که با پسوند JPG و اندازه 700 پيکسل ارتفاع  و حجم کمتر از 400 کیلو بایت تهيه شده باشد.
  • فايل تصوير پروانه وکالت برای متقاضیان تغییر حوزه قضائی با پسوند JPG و اندازه 700 پيکسل ارتفاع  و حجم کمتر از 400 کیلو بایت تهيه شده باشد.
  • فايل تصويري مدرک نظام وظیفه منحصرا برای آقایان که با پسوند JPG و اندازه 700 پيکسل ارتفاع  و حجم کمتر از 400 کیلو بایت تهيه شده باشد.
  • برای ویرایش اطلاعات از بخش مربوطه که معمولا در منوی سمت راست می باشد اقدام نمایید.
  • در طی مراحل ثبت نام از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری نمایید.
  • در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخورد کردید، پنجره های مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل ثبت نام را آغاز نمایید.
  • ثبت نام شما زمانی تکمیل گردیده که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده 6 رقمی  و کد پیگیری 16 رقمی دریافت نمایید.

ثبت نام آزمون مرکز وکلا ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون مرکز وکلا ۱۴۰۲ شامل تمامی آزمون هایی می شود که مرکز وکلا اقدام به برگزاری آنها می  نماید. پیش تر اشاره کردیم از مسئولیت های مرکز وکلای قوه قضاییه، برگزاری آزمون هایی مانند آزمون مشاوره خانواده، آزمون کارشناس رسمی و البته آزمون وکالت قوه قضاییه می باشد.

ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا

از آنجایی که موضوع مورد بحث در این مقاله، آزمون وکلای مرکز قوه قضاییه، می باشد و در قسمت قبلی نحوه ثبت نام آزمون مرکز وکلا یا همان ثبت نام وکالت قوه قضاییه را با استفاده از راهنمای تصویری، بررسی کرده ایم، بنابراین در صورتی که هرگونه سالی در خصوص ثبت نام سایر آزمون های مرکز وکلا و یا آزمون وکلای قوه قضاییه دارید، می توانید با ما در مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید تا توضیحات لارم را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل)

9099071613

هزینه ثبت نام آزمون وکلای مرکز قوه قضاییه

هزینه ثبت نام مرکز وکلای قوه قضاییه در سال گذشته مبلغ 2.000.000 ریال معادل دویست هزار تومان بود که به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش قابل پرداخت بوده است. هزینه ثبت نام آزمون وکلای قوه قضاییه 1402 مبلغ 4/000/000 ریال معادل چهارصد هزار تومان می باشد که متقاضیان می بایست، تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش اقدام به پرداخت آن نمایند.

برای ورود به سایت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه اینجا کلیک کنید.

منابع آزمون وکالت قوه قضاییه مرکز وکلا

منابع آزمون وکالت قوه قضاییه سال 1402 شامل حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، فقه، حقوق اساسی و حقوق ثبت می باشد.

داوطلبانی که سال‌ های گذشته ثبت نام وکالت قوه قضاییه را انجام داده و در آزمون شرکت کردند، باید بدانند که طبق اصلاحات جدید «حقوق اساسی» جزء منابع جدید آزمون وکالت قوه قضاییه از سوی مرکز اعلام شده است.

زمان برگزاری آزمون وکلای قوه قضاییه

زمان برگزاری آزمون وکلای قوه قضاییه در 3 شهریورماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که ثبت نام وکالت قوه قضاییه را انجام داده اند، به منظور دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه می توانند از نیمه شهریورماه به سایت سنجش مراجعه نموده و کارت خود را دریافت نمایند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون وکلای دادگستری الزامی است.

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1401

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه ۱۴۰۲

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه، هرساله با توجه به امکانات و شرایط موجود، به طور رسمی اعلام می شود. هم اکنون ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه ۱۴۰۲ اعلام نشده است. با ثبت نام وکالت قوه قضاییه و برگزاری آزمون، میزان ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه نیز، اعلام می شود.

لازم به ذکر است که با اعلام ظرفیت پذیرش آزمون وکلا، مقاله به روز رسانی شده و میزان دقیق ظرفیت برای داوطلبان عزیز، در همین مقاله قرار خواهد گرفت.

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه در سال گذشته حدود حدود 2000 نفر بوده است که از این میزان، 600 ظرفیت مخصوص سهمیه های آزمون و 1400 ظرفیت مخصوص سهمیه های آزاد داوطلبان می شده است.

ثبت نام مشاوران قوه قضاییه مرکز وکلا

همانطور که اشاره کردیم، آزمون مشاوره خانواده از سری آزمون هایی است که توسط مرکز وکلا برگزار می شود و طبیعتا ثبت نام مشاوران قوه قضاییه مرکز وکلا، از طریق برگزاری همین آزمون انجام خواهد شد.

با برگزاری آزمون مشاوره خانواده توسط مرکز وکلا، ظرفیتی مشخص برای پذیرفته شدگان این آزمون اعلام خواهد شد و افرادی که در این آزمون شرکت کرده و حداقل امتیاز لازم را کسب کرده اند، می توانند نسبت به انجام فرایند ثبت نام مشاوران قوه قضاییه مرکز وکلا، اقدام نمایند.

در صورتی که سوالات بیشتر در این خصوص دارید می توانید درباره موضوعاتی مانند شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی، با ما در مرکز مشاور گروپ، تماس بگیرید.


راهنمای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 در این مقاله بیان شد. ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی از اوایل تا اواسط مرداد انجام می شود. برای آگاهی از جزئیات ثبت نام و نحوه برگزاری آزمون وکلای قوه قضاییه می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول ثبت نام وکالت قوه قضاییه

سایت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه چیست؟

ثبت نام داوطلبان از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

ثبت نام آزمون وکلای قوه قضاییه تا چه زمانی ادامه دارد؟

داوطلبان اواسط مرداد با مراجعه به سایت سنجش می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

شرایط سنی ثبت نام آزمون وکلای قوه قضاییه 1402 چیست؟

داشتن حداقل 24 سال تمام شمسی و حداکثر 65 سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه تعیین شده است.

4.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ | مرکز وکلا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Meta

    سلام
    ممنون از مطلب کامل و عالی

    پاسخ
  2. ابراهیم

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه چیه؟
    با تشکر

    پاسخ
  3. فاطمه

    سایت ثبت نام آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه همون سایت سنجش هستش یا مستقله؟
    ممنون

    پاسخ
    1. moshavergroup

      سلام کاربر گرامی
      بله سایت ثبت نام آزمون مرکز وکلای همان سایت سازمان سنجش می باشد و شما می توانید به این سایت مراجعه نمایید.

      پاسخ
  4. مریم

    سلام
    هزینه ثبت نام مرکز وکلای قوه قضاییه برای امسال چقدره؟

    پاسخ
  5. فاطمه

    سلام
    ثبت نام ازمون وکالت مرکز وکلا به ثبت نام کانون وکلا فرقش چیه؟

    پاسخ
  6. قاسم

    سلام خسته نباشید
    زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ کی هستش؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی