ثبت غیبت موجه و غیرموجه

ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سامانه دانش آموزی سیدا

جهت مشاوره در زمینه ثبت غیبت موجه و غیرموجه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان نکاتی در رابطه با ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سامانه دانش آموزی سیدا پرداخته ایم. نحوه ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سیدا چگونه است ؟ وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور یکسان سازی سامانه های نرم افزاری دانش آموزی و همچنین یکپارچه سازی و هدفمند کردن اطلاعات تحصیلی دانش آموزان ، اقدام به طراحی سامانه ای دانش آموزی با عنوان سیدا نموده است که نشانی ایجاد شده برای این سامانه sida.medu.ir می باشد .

غیبت موجه

ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سیدا

باتوجه به آنکه سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا به تازگی راه اندازی شده است، ممکن است کاربران برای ثبت نمرات سامانه مذکور، با مشکلاتی روبرو باشند. در ادامه به یکی از سوالات متداول کاربران در رابطه با نحوه ثبت غیبت موجه و غیر موجه دانش آموزان در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا ، پاسخ داده ایم.

hamgam.medu.ir | ورود به سایت همگام | سایت سامانه همگام مدارس

کد غیبت موجه

سامانه سیدا دانش آموزی، در حقیقت نسخه تحت وب برنامه های دانش آموزی (توصیفی-متوسطه اول-متوسطه دوم) می باشد در گام اول سنجش مناطق باید کابری برای کلیه مدارس خود فعال نمایند تا امکان ورود به این سامانه برای مدارس مهیا شود به صورت پیش فرض نام کاربری کد ملی مدیر و رمز ورود کد پرسنلی مدیر می باشد که در اولین ورود باید رمز را تغییر دهید فعلا تا لحظه نگارش این متن امکان چاپ ریز نمرات وجود ندارد و خطا می دهد ولی امکان ورود نمره وجود دارد برای کار کردن با این سامانه عجله و حساسیت خاصی نداشته باشید و اجازه دهید به مرور زمان جایگاه خودش را پیدا کند.

در بخش عملیات اولیه گزینه ساختار مدرسه اضافه شد. در این بخش می توان کلاس جدید ایجاد نمود یا عنوان کلاس را اصلاح نمود و از همه مهمتر دانش آموزان را از يک کلاس کلاس های دیگر جا به جا نمود.

توجه نمایید در صورتیکه اسامی دانش آموزان در بخش هایی از سیستم مانند کارنامه و ورود نمرات انفرادی مشاهده نمی شود یا کلاس دانش آموز درست نمي باشد می توان از این بخش استفاده نمود برای این منظور بعد از انتخاب پایه و کلاس گزینه جابه جایی بین کلاس هارا زده و دانش آموزان مورد نظر را به کلاس مقصد انتقال می دهیم با این کار کلاس دانش اموز در تمام قسمت های سیستم اصلاح می شود. در ادامه نحوه ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سیدا بیان شده است.

پشتیبانی سامانه دانش آموزی سیدا | راهنمای سامانه سیدا دانش آموزی

همچنین امکان ویرایش پایه و رشته دانش آموزان در بخش ثبت نام در کلیه مقاطع اضافه شد. همچنین نسخه جدیدی از اطلاعات سناد 9 اسفند دریافت شد .

ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سیدا

ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سیدا دانش آموزی چگونه است ؟ با بررسی اسناد موجود در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، این موضوع به تناسب نظام های آموزشی چهار دستورالعمل به شرح زیر دارد :

۱. دستورالعمل ثبت و ضبط نمرات ۱۰۱/۷/۱۷۴۶۳/۱۳ تاریخ ۷۶/۹/۲۹ بند۷.

۲. دستورالعمل رویه های اجرایی و نمونه اسناد و مدارک ۴۰۰/۲۰۲۱۵/۹ تاریخ ۸۰/۸/۲۶ بند ۱۰ .

۳. نکات مهم فرایند کنترل نمره ۴۶۰/۱۳۰۱۳۲ تاریخ ۹۱/۶/۲۷ بند ۴.

۴. فرایند ثبت نمرات دروس و نحوه صحافی لیست ریز نمرات ۴۶۰/۱۵۶۲۶۱ تاریخ ۹۶/۸/۲۲ بند ۱۳.

در همه این دستور العمل ها ضمن اشاره به کامل نمودن کلیه ستون ها مربوط به همه دانش آموزان؛ در صورت غیبت دانش آموز، درج کلمه غایب (غ) در ستون نمره برگ ریزنمرات مورد تاکید قرار گرفته است. ضمنا، تصریح شده است نوع غیبت (موجه یا غیرموجه) نیز توسط واحد آموزشی در روی برگ نمرات مشخص گردد. بنابراین با توجه به مفاد این دستورالعملها گرچه تاکنون و با ابلاغ سامانه یکپارچه دانش آموری (سیدا) دستورالعمل جدیدی در خصوص فرایند ثبت نمرات وصول نشده است؛ برای ثبت غیبت نکات زیر یادآوری می شود:

نحوه ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سیدا

چگونه غیبت موجه و غیرموجه را در سامانه دانش آموزی سیدا ، ثبت کنیم ؟

 1 – در برگ ریزنمرات، اعم از امتحانات مستمر یا پایانی حسب مورد باید در ستون نمره با عدد، “کلمه (غ)” و در ستون نمره با حروف، حسب مورد و بر اساس تشخیص نوع غیبت، موضوع ماده ۸۱ کلمه “غایب موجه” یا “غایب غیرموجه” درج گردد.

 2 – از درج کدهای سیستمی ۹۷ برای غایبین موجه و ۹۸ برای غایبین غیرموجه در برگ ریز نمرات جدا پرهیز شود.

 3 – از آنجائی که مسئولیت تکمیل تمام ستونه ای برگ ریزنمرات مربوط به تمام دانش آموزان بر عهده دبیر مربوطه است، بنابراین برای درج نوع غیبت باید دبیر مربوطه با هماهنگی واحدآموزشی نسبت به درج نوع غیبت (موجه، غیرموجه) در برگ ریز نمرات اقدام کند.

چگونه غیبت موجه و غیبت غیرموجه را در سیدا ثبت کنیم ؟

***مثال: اگر دانش آموزی به دلیلی موجه در امتحان پایانی نوبت اول یک یا چند درس شرکت نکند؛ پس از درج غیبت به شیوه پیش گفته در لیست دستی ریزنمرات؛ معاون اجرایی و یا سایر افراد مجاز قطعا” بر اساس آن لیست در آن درس یا دروس کد ۹۷ را برای فرد غایب ثبت می کند و با شرکت دانش آموز در امتحانات پایانی آن درس یا دروس در نوبت دوم؛ به صورت سیستمی نمره نوبت دوم برای نوبت اول نیز لحاظ می گردد و نمره سالانه نیز برحسب ضرایب برایش محاسبه و ثبت می شود.


در راستای تغییر و تحولات در سامانه های وزارت و گسترش دولت الکترونیک سامانه پادا به عنوان سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان راه اندازی شده است که دانش آموزان با نام کاربری و رمز خود وارد این سامانه خواهند شد فعلا این سامانه به علت تغییرات در دسترس نمی باشد و در روزهای آتی در دسترس دانش آموزان خواهد بود لینک این سامانه برای ورود، در ادامه قرار داده شده است. دانش آموزان برای مشاهده کارنامه باید به سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) مراجعه نمایند.

در صورت بروز هرگونه مشکل برای غیبت موجه و غیرموجه در سیدا می توانید با شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول سامانه دانش آموزی سیدا

آدرس سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا چیست؟

کاربران برای ورود به سامانه، باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نمایند.

نحوه ثبت غیبت موجه و غیرموجه در سیدا دانش آموزی چگونه است؟

راهنمای ثبت غیبت موجه و غیبت غیرموجه در سامانه در این مقاله ارائه داده شده است.

اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سامانه سیدا دانش آموزی چیست؟

کاربران برای ورود به سامانه، باید دارای نام کاربری و رمز عبور باشند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت غیبت موجه و غیرموجه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403