ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور 97 - 98

جهت مشاوره در زمینه ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مطلب آموزشی پیرامون روش ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می باشد. ادامه ی تحصیل مقطعی مهم در زندگی مشتاقان علمی می باشد. ادامه ی تحصیل در دانشگاه پیام نور یکی از محبوب ترین روش های تحصیلی بین داوطلبان تمامی مقاطع دانشگاهی به خصوص تحصیلات تکمیلی است. در این مطلب قصدداریم در باب هزینه و روش ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  صحبت نماییم. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی با توجه به شرایط اختصاصی خود با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

براساس تقویم آموزشی سال تحصیلی 98-97 دانشگاه پیام نور، ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  و ثبت درخواست تغییر رشته دانشگاه پیام نوردانشگاه پیام نور و ثبت درخواست انتقال (برای نیمسال تحصیلی اول) از 4 شهریورماه آغاز و تا 16 شهریورماه 97 ادامه خواهد داشت.


مهلت ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مهلت ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از روز شنبه 3 شهریورماه لغایت  روز 5شنبه 15 شهریورماه 97 بوده. برای ارائه و ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  و ثبت درخواست تغییر رشته دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به دو شکل حضوری و غیر حضوری می توانید عمل کنید که هر یک از دانشگاه های پیام نور به شیوه خود عمل می کنند پس بهتر است قبل از انجام هر کاری از دانشگاه خود و یا مشاوران مجرب مجموعه مشاور گروپ سوال کنید که این درخواست در دانشگاه شما حضوری است و یا به صورت غیر حضوری می بایست از طریق سیستم گلستان درخواست خود را ارائه کنید.


راهنمای غیر حضوری ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در روش غیر حضوری ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با مراجعه به سیستم گلستان دانشگاه پیام نور و با ورود به پنل کاربری خود از مسیر ( آموزش -> دانشجو -> درخواست ها -> تقاضای انتقال و مهمان -> تقاضای انتقال به صورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی ) نسبت به ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خود اقدام کنید .


نکات مهم پس از ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

  • نکته 1 : توجه داشته باشید در صورتی که در سیستم گلستان درخواست مهمان داده باشید تا زمانی که وضعیت شما در سیستم گلستان مشخص نشود که با مهمان شما مبدا و مقصد موافقت کرده است یا خیر ، امکان انتخاب واحد در نیمسال اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  را نخواهید داشت.

  • نکته 2 : دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند از امکان مهمان شدن استفاده کنند به شرط آنکه مرکز مقصد مقطع – رشته و گرایش شما را داشته باشد.

پس بهتر است پس از ثبت درخواست مهمان در سیستم گلستان ابتدا از مبدا بخواهید در سیستم درخواست شما را بررسی کند و اگر موافقت شد از مقصد بخواهید درخواست مهمان شما را بررسی کند.


  • نکته 2: افزایش شهریه دانشجویان مهمان : دانشجویانی که قصد ثبت این درخواست را در دانشگاه پیام نور دارید، توجه داشته باشید: در صورتی که اقدام به درخواست مهمان کنید شهریه شما افزایش پیدا خواهد کرد.

آیین نامه مهمان و انتقال دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اساس آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه پیام نور و تصویب آیین نامه مهمان و انتقال دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، شرایط جدید درخواست مهمان و انتقالی در دانشگاه پیام نور اعلام شد.

طبق  آیین نامه مهمان و انتقال دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ امکان مهمان شدن دانشجویان پیام نور حتی در ترم اول نیز وجود دارد مطابق با آیین نامه آموزشی جدید دانشگاه پیام نور مراکز و واحدهای پیام نور می توانند با مهمان یا انتقال دانشجویان با داشتن شرایط و ضرایب تعیین شده در ماده ۲ نسبت به مهمان موقت یا دائم دانشجویان پیام نور موافقت کنند.

در این آیین نامه مهمان که در 5 ماده صادر شده است و در ادامه مشاهده خواهید کرد در صورت مهمان شدن دانشجو در سایر مراکز شهریه پرداختی توسط دانشجو افزایش پیدا می کند. 

  • ماده ۱: مراکز و واحدها در صورتیکه دانشجو واجد شرایط ذیل باشد و با عنایت به ضرایب تعیین شده در ماده ۲ نسبت به مهمان موقت یا دائم دانشجو اقدام نمایند.

۱-۱- ازدواج دانشجوی دختر در زمان دانشجویی در صورتیکه محل اشتغال دائم همسر دانشجو قبل از ازدواج در نزدکترین محل به دانشگاه مقصد باشد.

۱-۲- فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده در زمان دانشجویی به طوریکه وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

۱-۳- بیماری خاص دانشجو به تایید مراجع ذیصلاح

۱-۴- معلولیت موثر دانشجو که در زمان دانشجویی صورت گرفته باشد.

۱-۵- تغییر محل اشتغال دانشجو یا همسر وی به شهر دیگر با ارائه مستندات معتبر

  • ماده ۲ : براساس دستور هفتم مصوبات چهلمین نشست هیات امنای دانشگاه شهریه دانشجویان به شرح ذیل می باشد :

۲-۱- شهریه متغیر متقاضیان مهمان یا مهمان دائم به مراکز چهارگانه شهر تهران با ضریب ۲ محاسبه و اخذ گردد
۲-۲- شهریه متغیر متقاضیان مهمان یا مهمان دائم به مراکز استانها و شهرهای لواسان ، دماوند ری و حسن آباد با ضریب ۱.۸ محاسبه و اخذ می شود.

۲-۳- شهریه متغیر متقاضیان مهمان یا مهمان دائم از مراکز یا نواحی پایین تر به بالاتر به غیر از شهرهای مذکور ۲-۱ تا ۲-۲ به ضریب ۱.۶ محاسبه و اخذ می شود

  • ماده ۳مهمان شدن از نواحی بالاتر به پایین تر بلامانع است
  • ماده ۴: مهمان شدن دانشجو به سایر دانشگاه های هم گروه به شرط عدم ارائه دروس در نیمسال پایانی (ترم آخر) و موافقیت دانشگاه مبدا و مقصد بلامانع می باشد
  • ماده ۵: شرایط مهمان و مهمان دائم دانشجویان مرکز بین الملل برون مرزی دانشگاه پیام نور به داخل در دوره کارشناسی

۵-۱- دانشجوی متقاضی مهمان و مهمان دائم در دوره کارشناسی باید یک نیمسال تحصیلی و حداقل ۱۲ واحد درسی را در مرکز بین الملل با احتساب نمرات مردودی با معدل ۱۲ گذرانده باشد.

۵-۲- دانشجوی متقاضی مهمان یا مهمان دائم باید درخواست خود را ذکر مورد حداقل ۴۵ روز قبل از شروع نیمسال تحصیلی مطابق تقویم آموزشی به مرکز بین الملل تسلیم کند.

۵-۳- دانشجوی کارشناسی مهمان شده به یکی از مراکز  و واحدهای داخل کشور باید ۵۰ درصد شهریه ثابت و متغیر ارزی کشور مبدا را در هر نیمسال تحصیلی به صورت ریالی و به نرخ مرکز مبادلات ارزی در شروع ثبت نام و انتخاب واحد پرداخت نماید

۵-۴- دانشجویان دوره کارشناسی که به مراکز و واحدهای داخل کشور مهمان یا مهمان دائم شده اند جهت اخذ مدرک تحصیلی باید مطابق آیین نامه دانشجویان برون مرزی در امتحان جامع مرکز بین الملل شرکت و نمره قبولی کسب نمایند.

۵-۵- پس از موافقت مرکز بین الملل برای مهمان و یا مهمان دائم شدن دانشجو موضوع در شورای آموزشی استان مقصد مطرح تا نسبت به ثبت نام و اخذ شهریه مربوطه اقدام نمایند

جهت ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور و همچنین درخواست نیمسال اضافه  می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس حاصل نمایید و با متخصصین این زمینه مشورت نمایید.


مشاور گروپ

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت درخواست مهمان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403