تک ماده چیست؟

تک ماده امتحانات نهایی خرداد

جهت مشاوره در زمینه تک ماده چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ : قوانین و شرایط استفاده از تک ماده در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ : شرایط استفاده از قانون تک ماده چه می باشد؟ زمان استفاده از قانون تک ماده چه موقعی از سال می باشد؟

سر فصل ها

تک ماده امتحانات نهایی خرداد 1400

تک ماده امتحانات نهایی ۱۴۰۲

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ ؛ برخی از دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و یا دوازدهم به دلایلی مانند بیماری یا موارد دیگر، شرایط حضور در امتحانات را ندارند و یا پس از شرکت در آزمون، به هر دلیلی نمره قابل قبولی را کسب نمی کنند. یکی از امکاناتی که برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شده است ، استفاده از تبصره یا قانون تک ماده است.

تک ماده در دوازدهم

? نمره مستمر نوبت اول × ۱
? نمره پایانی نوبت اول × ۲
? نمره مستمر نوبت دوم × ۱
? نمره پایانی نوبت دوم × ۴
? سپس نمره کل تقسیم بر ۸ می شود
? اگر میانگین به‌دست آمده ۱۰ شود دانش آموز شرایط قبولی را خواهد داشت.

? به عنوان مثال ؛
دانش‌آموزی نمرات درس ریاضی اش به این ترتیب است:
– نمره مستمر نوبت اول: ۱۸
– نمره پایانی نوبت اول: ۱۶
– نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵
– نمره پایانی نوبت دوم: ۱۴

? با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۱۲۱ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۵ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب می‌کند.

❌ این امکان نیز وجود دارد دانش آموزی نمره کسب شده در برگه امتحان نهایی‌اش زیر ۱۰ باشد اما در نمره سالانه و مدرک پایه دوازدهم قبول شود.

? به عنوان مثال ؛
دانش‌آموزی نمرات درس فیزیک اش به این ترتیب است:
– نمره مستمر نوبت اول: ۱۸
– نمره پایانی نوبت اول: ۱۶
– نمره مستمر نوبت دوم: ۱۵
– نمره پایانی نوبت دوم: ۷

? با ضرایبی که مطرح شد مجموع نمرات این دانش آموز می شود ۹۳ و سپس با تقسیم بر ۸ نمره سالانه ۱۱ را در مقطع دیپلم و دوازدهم کسب می‌کند.

❌ شرایط قبولی پایه دوازدهم:
? ۱- نمره سالانه ۱۰ به بالا
? ۲- نمره نهایی ۷ به بالا

❌ دانش آموز برای ۲ درس نهایی و ۲ درس غیر نهایی مجاز به استفاده از ” تک ماده ” برای قبولی می باشد ؛ درصورت اینکه نمره سالانه ۱۰ به بالا و نمره پایانی یا نهایی زیر ۷ باشد.



تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۱



تک ماده

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ ؛ در پاسخ باید بگوییم که چنانچه دانش آموزی در امتحانات خود نتواند نمره قبولی را کسب نماید و نمره سالانه او کم تر از حد نصاب قبولی باشد (در ادامه توضیح می دهیم)، می تواند برای دریافت نمره قبولی از قانون تک ماده استفاده نماید. حال شرایط استفاده از قانون تک ماده چه می باشد؟ به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله شرایط استفاده از تبصره و یا همان قانون تک ماده را برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم کامل توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید…

زمان استفاده از قانون تک ماده چه موقعی از سال می باشد؟

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ ؛ زمان استفاده از قانون تک ماده و تبصره برای هر سه (دهم، یازدهم و دوازدهم) نوبت دی ماه، خرداد ماه و شهریور ماه می باشد. پس حواستان را جمع کنید، زمان مناسب را از دست ندهید.

شرایط استفاده از تک ماده برای دوره دوم متوسطه

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ ؛ دانش آموزان دوره دوم متوسطه (دهم، یازدهم، دوازدهم) می توانند با داشتن حداقل نمره ۷ در ۴ درس، از تبصره و تک ماده استفاده نمایند. البته تا سال های گذشته دانش آموزان می توانستند؛ برای ۵ درس دارای نمره پایین خود درخواست تک ماده داشته باشند اما با تغییر آیین نامه آموزشی، هر دانش آموز می تواند حداکثر در ۲ درس نهایی و در دو درس غیرنهایی (داخلی) از تبصره استفاده کند.

ممکن است زمانی که صحبت از قبولی به میان می آید شما ذهنتان به سمت نمره کسب شده در برگه امتحانی برود، اما منظور از قبول شدن یا نشدن در امتحانات، همان نمره سالانه می باشد.
به طور مثال این امکان وجود دارد دانش آموزی نمره کسب شده در برگه امتحانی اش ۷ و یا کمتر باشد اما در نمره سالانه قبول شده باشد. برای آنکه بهتر متوجه شوید، به فرمول زیر توجه فرمایید.

نحوه محاسبه نمره سالانه به شرح زیر است:

۸ ÷[{(نمره مستمر نوبت اول × ۱) + (نمره برگه نوبت اول × ۲ )} + {(نمره مستمر نوبت دوم × ۱) + (نمره برگه نوبت دوم× ۴)}] = نمره سالانه

نمره حد نصاب قبولی در دروس متوسطه دوم چقدر است؟

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ ؛ حد نصاب قبولی در هر درس نمره ۱۰ و در دروس رشته فنی حرفه ای ۱۲ است. در رشته کار دانش مشخص کردن حدنصاب قبولی در استاندارد مهارت در بخش نظری و عملی، بر عهده دستگاه متولی استاندارد مهارت است.
شرایط قبولی و فارغ التحصیلی در دروس دوره دوم متوسطه

شرایط قبولی در درس های پایه دهم و پایه یازدهم

شرط اول: دانش آموز بایستی نمره سالانه ۱۰ و بالاتر را کسب نماید.

ردیف / بررسی نمره سالانه نمره برگه امتحانی وضعیت استفاده
۱ ۱۰ و بالاتر از ۱۰ نمره سالانه ملاک است قبول
۲ بین ۷ تا ۱۰ نمره سالانه ملاک است شرایط استفاده از تک ماده را داراست
۳ کمتر از ۷ نمره سالانه ملاک است مردود

شرایط قبولی در درس های نهایی پایه دوازدهم

شرط اول: دانش آموز بایستی نمره سالانه ۱۰ و بالاتر را کسب نماید.

شرط دوم: بایستی نمره برگه امتحانی او ۷ و بالاتر باشد. (کمتر از ۷ نباشد)

ردیف / بررسی نمره سالانه نمره برگه امتحانی وضعیت استفاده
۱ ۱۰ و بالاتر ۷ و بالاتر قبول
۲ ۱۰ و بالاتر کمتر از ۷ شرایط استفاده از تک ماده را داراست
۳ بین ۷ تا ۱۰ هر نمره ای شرایط استفاده از تک ماده را داراست
۴ کمتر از ۷ کمتر از ۷ مردود

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ ؛ شرایط قبولی در درس های غیرنهایی پایه دوازدهم

  • در امتحانات غیرنهایی نوبت دوم دانش آموزی در هر یک از درس ها قبول شناخته می شود که نمره سالانه او در هر درس کم تر از حد نصاب قبولی نباشد. (نمره ۱۰ برای رشته های نظری و نمره ۱۲ برای رشته های فنی حرفه ای)
  • اگر دانش آموزی پس از شرکت در امتحانات نوبت دوم نمره لازم را کسب نکند، می تواند با شرکت در امتحانات شهریور ماه درس های فاقد حدنصاب لازم، نمره قبولی را به دست آورد.

تک ماده امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ ؛ شرایط فارغ التحصیلی


  • دانش آموزانی فارغ التحصیل شناخته می شوند که در همه درس های دوره دوم متوسطه رشته خود نمره قبولی را کسب کرده باشند و معدل کل آن ها کمتر از ۱۰ نباشد.
  • در صورتی که آخرین نمره درس (سالانه ، تابستانی یا غیرحضوری) دانش آموزی از مجموع دروس دوره دوم متوسطه حداکثر در ۴ درس (۲ درس نهایی و ۲ درس غیرنهایی) ۷ و بیشتر و معدل کل او حداقل ۱۰ باشد ، فارغ التحصیل شناخته می شود.
  • برای محاسبه معدل کل هر دانش آموز، تعداد واحد های هر درس در نمره پذیرفته شده آن درس ضرب می شود و مجموع حاصل ضرب های به دست آمده، بر مجموع واحدها تقسیم می شود.

اگر دانش آموزی نخواهد از تبصره استفاده کند، باید چه کند؟

ممکن است دانش آموزان دوره متوسطه دومt نخواهند از قانون تک ماده و تبصره استفاده کنند و خود را برای امتحانات شهریور ماه آماده نمایند. در این صورت دانش آموز می تواند با مراجعه به مدرسه خود، درخواستی کتبی مبنی بر شرکت در امتحانات شهریور ماه داشته باشد. پس از شرکت در امتحانات شهریور ماه دو حالت پیش می آید:

نمره کسب شده در شهریورماه از نمره خرداد ماه بالاتر است: در این صورت نمره شهریور ماه جایگزین خواهد شد.

نمره کسب شده در شهریورماه از نمره خرداد ماه پایین تر است: در این صورت بالاترین نمره به ثبت خواهد رسید و دانش آموز می تواند در صورت تمایل از قانون تک ماده استفاده کند.

سولات متداول پیرامون استفاده از قانون تک ماده یا تبصره:

تا چند درس می توانیم از تبصره و تک ماده استفاده کنیم؟

برای امتحانات داخلی پایه های دهم، یازدهم و دواردهم می توانند در ۲ درس داخلی از تک ماده و یا تبصره استفاده نمائند.
برای امتحانات نهایی نیز هر دانش آموز پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می توانند در ۲ درس از تبصره و تک ماده استفاده کنند.
دانش آموز پایه ۱۰هم، ۱۱هم و ۱۲هم در چه صورتی فارغ التحصیل می شوند؟

طبق قانون ۸۲: دانش آموزی فارغ التحصیل می شود که در همه واحدهای درسی دورخ دوم متوسطه رشته مربوطه، قبول شده باشد و معدل کل وی کمتر از ۱۰ نباشد.

ماده های شرایط قبولی و استفاده از تک ماده

ماده هیجده: در هر نیمسال ارزیابی پیشرفت تحصیلی در هر درس بر اساس میزان حضور و فعالیت در کلاس انجام تکالیف درسی ونتایج امتحانات میان نیمسال و پا یا ن نیمسال صورت می گیرد و برگزاری امتحان پایان نیمسال برای هر درس الزامی است .(به ویژه پایه های نهم،دهم،یازدهم،دوازدهم)

نمره هر درس عبارت از مجموع نمره میان نیمسال و پایان نیمسال است و سهم ارزشیابی های انجام شده در طول نیمسال ۲۵% کل نمره ( ۵ نمره از ۲۰ نمره) خواهدبود .

تبصره : سوال امتحان جبرانی بر مبنای بیست نمره طرح می شود و نمره میان نیمسال نخواهد داشت .

ماده نوزده : امتحانات پایان نیمسال از تمام محتوای مواد درسی با سؤالاتی که توسط مدرسین مربوط و زیر نظر رئیس مرکز تعیین می شود با نظارت اداره آموزش و پرورش محل برگزار میشود وبر اساس این امتحانات برای هر درس یک نمره مستقل به عنوان نمره امتحان پایان نیمسال آن درس منظور می شود.

اوراق امتحانی حداکثر تا یک هفته پس از انجام امتحان هر درس توسط مدرس مربوط و زیر نظر رئیس مرکز تصحیح وپس از ثبت نمره دانش آموزان در سیا هـه نمرات ( لیست نمرات ) و امضاء به دفتر مرکز تحویل می شود . رئیس مرکز می تواند با مسؤولیت خود اوراق امتحانی را جهت تصحیح در خارج از محل مرکز، در اختیار مدرسین قرار دهد.

ماده بیست: صرفا دانش آموزانی که کلیه دروس دوره پیش دانشگاهی را در رشته مربوط با موفقیت می گذرانند می توانند متقاضی شرکت در آزمون ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انتخاب شوند.

ماده بیست ویک: مسئولیت حسن اجرای امتحانات و اعلام بموقع نتایج بعهده رئیس مرکز است و اداره آموزش وپرورش محل و اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل سنجش وارزشیابی تحصیلی در صورت لزوم می توانند اوراق امتحانی تصحیح شده را مورد بازبینی قرار دهند درصورتی که در بازبینی اوراق ، نمره دانش آ موزی تغییر یابد ملاک عمل آخرین نمره خواهد بود و موضوع باید کتبا به اطلاع مدرس مربوط برسد.

ماده بیست ودو: نتیجه امتحانات پس از پایان هر نیمسال تعیین و کتبا به دانش آموز و یا ولی او اعلام میشود

ماده بیست وسه: مهلت اعــتراض به نمرات امتحانـــی دروس کتبی حداکــثر سه روز پس از اعلام نتیجه امتحانات می باشد رئیس مرکز موظف است اوراق امتحانی مربوط را جهت تجدیدنظر در وهله اول در اختیار مصحح مربوط ودر صورت اعتراض مجدد در وهله دوم در اختیار مصحح مربوط و یکنفر از مدرسان همان درس قرار دهد . چنانچه مدرس دیگری از همان درس در آن مرکز نباشد از مراکز دیگری دعوت می آید(۱) نمره ورقه تجدید نظر شده زیر نظر رئیس مرکز وبا امضای مدرسان مربوط ملاک ارزشیابی از آن درس بوده و احتساب آن در سیاهه نمرات لازم الاجرا است. رئیس مرکز موظف است نتیجه این بررسیهارا حداکثر ظرف مدت ۷ روز پس از پایان مهلت اعتراض به دانش آموز اعلام کند

تبصره: نمرات دروس علمی وشفا هی قابل اعتراض و تجدید نظر نمی باشد و نمره اعلام شده قطعی است

ماده بیست و چهار: نمونه سیاهه نمرات ( لیست نمرات ) دفتر امتحانات، کارنامه تحصیلی و گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی وسایر مدارک تحصیلی توسط اداره کل سنجش وارزشیابی وبا هماهنگی دفتر آموزش های نظری و پیش دانشگاهی تهیه و به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ می شود.

ماده بیست و پنچ: نمرات دانش آموزان مطابق با لیست ریزنمرات مدرسان به سیستم رایانه ا ی منتقل و دفتر امتحانات، کارنامه تحصیلی ، گوا هینا مه پایان دوره پیش دانشگاهی توسط سیستم رایانه ای صادر و با امضا رئیس ومهر مرکز تائید می شود.

ماده بیست و شش: دفتر امتحانات و مجموعه سیاهه نمرات به وسیله فرد یا افرادی که از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین می شوند در موعد مقرر بررسی و دفتر امتحانات مسدود وبا امضاء و مهر تائید می شود.

ماده بیست و هفت: اوراق امتحانی پایان هر نیمسال دانش آموز بمدت یک سال در مرکز نگهداری و سپس برابر مقررات امحاء می شود ولی سیاهه نمرات دفتر امتحانات جزء اسناد و مدارک تحصیلی محسوب و بطور دائم در مرکز نگهداری خواهد شد.

ماده بیست و هشت : در پایان هر نیمسال دوره پیش دانشگاهی به دانش آموزان بر اساس رفتار، اخلاق ورعایت موازین اسلامی و اصول بهداشت ، نظافت شخصی و میزان مشارکت در فعالیتهای پرورشی و مقررات مرکز و کیفیت حضور و غیاب و گزاش های رسیده از سوی مدرسان توسط رئیس و معاون یا معاونان مرکز یک نمره انضباط داده می شود واین نمره در سیاهه مربوط ثبت وبا امضاء رئیس مرکزیا معاون مربوط تسلیم دفتر مرکز می شود.

تبصره : نمره انضباط در احتساب معدل کل منظور نمی شود ولی میانگین نمرات انضباط در گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی ثبت می شود.

ماده بیست و نه : حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۰ می باشد و نمرات کلیه دروس اعم از قبولی و مردودی در کارنامه دانش آموز ثبت می شود و دانش آموزی که کلیه واحدهای رشته مربوط را با موفقیت گذرانده باشد فارغ التحصیل محسوب می شود .

تبصره: حداقل نمره قبولی دروس کارگاه هنر یک و کارگاه هنر دو رشته هنر دوازده می باشد.

ماده سی: درپایان دوره برای محاسبه معدل کل نمرات هر دانش آ موز، تعداد واحد های هر درس در نمره قبولی آن درس ضرب و مجموع حاصل ضربهای بدست آمده بر تعداد کل واحد هایی که دانش آموز باید در طول دوره طی نماید تقسیم میشود .

ماده سی و یک: به دانش آموزانی که موفق به گذراندن کلیه واحد های درسی دوره پیش دانشگاهی در رشته مربوط شوند با رعایت سایر شرایط و ضوابط گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی اعطاء می شود

تبصره : چنانچه دانش آموز واحدهای آموزشی ایثارگران از کلیه درسهای دوره پیش دانشگاهی رشته مربوط نمره قبولی کسب کرده باشد و دریک عنوان درسی آخرین نمره وی ۷و بیشتر و معدل کل وی حداقل ۱۰ باشد نیز فارغ التحصیل دوره پیش دانشگاهی شناخته خواهد شد. (۱)

ماده سی و دو: امتحانات دروس معارف اسلا می(۱)و(۲) اقلیتهای دینی مندرج در قانون اساسی برابر دستور العملهای خاص وزارت آموزش و پرورش انجام می شود. این قبیل دانش آموزان در صورت تمایل می توانند بجای امتحان دروس خاص دانش آموز اقلیتها، همراه سایر دانش آموزان در امتحانات این دروس شرکت کنند.

تبصره : دانش آموزان اقلیتهای دینی مندرج در قانون اساسی از گذراندن آزمون روخوانی قرآن در دوره پیش دانشگاهی(موضوع تبصره یک ماده دوازده) معاف می باشند.

ماده سی وسه: برای دارندگان نقض عضو موثر در امتحان کتبی، شفاهی و عملی وهمچنین دانش آموزانی که قبل یا در حین برگزاری امتحانات دچار سانحه می شوند مدیر مرکز با اطلاع اداره کل آموزش وپرورش استان تسهیلاتی متناسب با وضع دانش آموز فراهم می نماید ودر صورت لزوم از امتحانات بخش عملی دروسی که از نظر جسمی قادر به انجام آن نمی باشند، معاف می شوند دراین صورت نمره بخش کتبی یا شفاهی ملاک عمل خواهد بود. در این حالت صورتجلسه ای با امضاء مدیر و دو نفر از مدرسان مرکز تنظیم می شود و تسهیلات انجام شده مستند به این ماده را توضیح می دهند و موضوع باید در ستون ملاحظات دفتر امتحانات و کارنامه تحصیلی این قبیل دانش آموزان درج شود.

ماده سی و چهار : امتحان دانش آموزان و داوطلبان آزاد خارج از کشور وهمچنین داوطلبان آزاد داخل کشور نیز مطابق مفاد این آیین نامه برگزار می شود.

ماده سی وپنچ: نظارت بر حسن اجرای امتحانات داخل وخارج از کشور بر عهده اداره کل سنجش وارزشیابی تحصیلی می باشد.

سوالات متداول تک ماده 

✔️دانش آموزانی که یک یا چند درس را در نیم سال اول قبول نشده اند چه باید کنند؟

✔️با ضمن شرکت در کلاس و امتحان دروس مربوط به نیمسال دوم باید در امتحانات جبرانی دروس مربوطه که در اسفند ماه برگزار می شود شرکت کنند در صورت عدم قبولی مجدد میتوانند در امتحانات جبرانی تیرماه همان سال تحصیلی شرکت کنند.

✔️دانش آموزانی که یک یا چند درس را در نیم سال دوم قبول نشده اند چه باید کنند؟

✔️در امتحانات جبرانی درس یا دروس مربوط که در تابستان همان سال تحصیلی برگزار می شود شرکت کنند.

✔️دانش آموزانی که نتوانسته اند در پایان سال تحصیلی در دروس نیمسال اول،دوم یا جبرانی نمره قبولی کسب کنند چه باید کنند؟

✔️در سال تحصیلی بعد باقیمانده دروس را در مراکز پیش دانشگاهی بزرگسالان و یا به شیوه داوطلب آزاد انتخاب کرده و بگذارنند.

✔️اوراق امتحانی پس از چه مدت و زیر نظر چه کسی تصحیح می شود؟

✔️اوراق امتحانی حداکثر تا یک هفته بعد از برگزاری امتحانات توسط مدرس همان درس و زیر نظر رئیس مرکز تصحیح شده و پس از ثبت به دفتر مرکز تحویل داده می شود.

4/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تک ماده چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فرزاد

    سلام
    من سال دهم رشته ریاضی و فیزیک رو گذروندم و فقط در درس فیزیک نمره سالیانه ام 9.5 شده
    میخواستم بدونم چیکار باید بکنم؟
    لطفا کمکم کنید

    پاسخ
  2. HOD

    سلام من دارم دیپلم مجددتجربی میگیرم قبلا رشتم انسانی بود و امتحان شیمی ام رو ۸گرفتم من الان میتونم از تک ماده یا اعتراض استفاده کنم تا این درس و.قبول شم اخه من نمره مستمر و نوبت اول و.. ندارم لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  3. ساعد

    سلام. من توی خرداد ۳ درس افتادم. ریاضی و فیزیک رو گذاشتم تبصره‌. شیمی هم امتحان دادم. اگر شیمی در شهریور ۷ بگیرم قبولم یا باید بازم امتحان بدم؟ سریع جواب بدید ممنون

    پاسخ
  4. امیرحسین

    سلام من کلاس دوازدهم رشته تجربی هستم،چندتا امتحانو تو خرداد نتونستم نمره بگیرم اگه تو شهریور هم نتونم نمره قبولی بگیرم برای امتحانات دی چی کار باید بکنم و شرایطش چجوریه؟

    پاسخ
  5. امیر

    سلام خسته نباشید
    اگر دانش‌آموز سال دوازدهم نتونه نمره قبولی رو در چند درس هم در خررداد و هم در شهریور بگیره،شرایط امتحانات نهایی دی چجوریه؟

    پاسخ
  6. شیرین

    سلام چجوری باید تک ماده بزنیم؟خودشون میزنن؟ و همینطور کی میاد کارنامه کامل؟

    پاسخ
  7. مهدی

    آیا تک ماده تاثیر منفی در استخدام شدن دارد؟؟

    پاسخ
  8. علی

    سلام ..یه سوال .چرا من در درس ریاضی سالانه شدم ۱۰.۵وبرگه ۵چرا تبصره نخورده در کارنامه ؟؟
    و به مدیر مدرسه ام گفتم گفته باید نمره برگه ات بالای ۷باشع ایا این درسته ؟؟

    پاسخ
  9. علی

    سلام . من امسال ب دلیلی ترم دوم ۵ تا افتادم . الان این ۲ درس جامعه و فلسفه میشه تک ماده ؟
    جامعه : مستمر اول ۲۰ برگه دی ماه ۲۰ مستمر دوم ۲۰ برگه خرداد ۱نیم . نمره سال ۱۰/۷۵
    فلسفه : مستمر اول ۱۸ برگه دی ۱۵ مستمردوم ۲۰ برگه ۴
    نمره سال ۱۰/۵

    پاسخ
  10. مهدی

    سلام وقت بخیر من درس های ریاضی رو ۶.۲۵
    فیزیک۶.۲۵
    شیمی ۶.۵
    و عربی ۴.۷۵
    گرفتم خواستم ببینم تبصره و تک ماده باید چجوری باشه یا اگه اعتراض بزنم ممکنه نمرم عوض بشه اخه دیپلم خرداد برام مهمو حیاتیه در ضمن نمره سالانه همه درس هایی که گفتم بالای۱۰

    پاسخ
  11. Zahra majidi

    من ریاضیم ۵.۵شده تو نهایی . نمره سالانم ۱۲و مستمرم ۱۸…..من شرایط استفاده از تک ماده رو دارم؟؟

    پاسخ
  12. Ftme

    سلام من نمره برگه ام ۵/۷۵ و نمره سالانه ام ۱۱/۲۵ شده، شرایط استفاده از تک ماده رو دارم؟؟؟

    پاسخ
  13. ...

    از کجا بفهمیم سیستم برا ما تک ماده رد کرده و فارق التحصیل شدیم؟ چون من نمره سالانه ام بالای دهه ولی نهاییم پایین هفت میخوام از تک ماده استفاده کنم و میگن خوده سیستم برات تک ماده رد میکنه از کجا بدونم سیستم چکار کرده سایتی چیزی نیست؟؟

    پاسخ
  14. Yasi

    سلام من کلاس نهمم توی برگه نمرم ۱۰ شده ولی نمره سالانه خرداد ۲۹ شدم گفتن تجدید گرفتی ولی بعضیا میگن قبول شدی الان تجدید شدم یا قبوله:(

    پاسخ
  15. مهدی

    سلام من ریاضی کمتر از هفت شدم
    اما نمره سالانه من بالای ده شده
    توی بالا گفتین محاز به تبصره است
    یعنی چی؟
    باید برم شهریور امتحان بدم؟

    پاسخ
  16. محمد

    سلام
    متوجه نشدم دو درسو میتونیم تک ماده بزنیم یا ۴ درس؟

    پاسخ
  17. محمد جواد

    منم همین سوال برام پیش اومده

    پاسخ
  18. محمد جواد

    سلام.اگه 3 درس نهایی رو قبول نشیم، امکانش هست 2 تاش رو تبصره بزنیم و فقط اون یکی که میمونه رو شهریور امتحان بدیم؟

    پاسخ
  19. محمدرضا

    سلام
    دو درس تخصصی و میشه تک ماده زد
    مثل فیزیک و شیمی

    پاسخ
  20. .

    چرا یه عده خیلی زیاد از مشاورا میگن اگه نمره برگه امتحان نهایی خرداد زیر ۷ باشه و سالانه ام زیر ۱۰ باشه یعنی بین ۷ تا ۱۰ مردودین و نمیتونین از تک ماده استفاده کنین ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403