تکنیک های طلایی برای پاسخ به تست های شک دار از زبان دانشجوی پزشکی تهران

تست های شک دار

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های طلایی برای پاسخ به تست های شک دار از زبان دانشجوی پزشکی تهران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تست های شک دار : یکی از مشکلاتی که بعضی از دانش‌‌آموزان حین آزمون یا تمرینات تستی با آن مواجه می‌‌شوند تست های شک دار است. می‌خواهیم بدانیم این تست ها چگونه ایجاد شده و راهکار آن چیست.

تست های شک دار

 دلیل اصلی شک بین دو گزینه چیست ؟

کلا شک در تست ها فقط یک دلیل میتواند داشته باشد و آن هم نشان از کم تسلطی درمطالب است .مخصوصا اگر میبینید در مطالعه ی برخی مطالب واقعا زیاد دقیق کار نکرده اید و خیلی برای شما مشکل بوده اند، مطمئنا تست های همین مطالب برای شما جزو تستهای شک دار خواهند بود و سرجلسه حتما با این نوع تست ها مواجه خواهید شد.

بهترین راهکارهای طلایی برای حل تست های شک دار

بخاطر همین همیشه در منزل اینگونه مطالب را بیشتر تمرین تستی انجام دهید تا تشریحی.در تحلیل تست های شک دار اگر بیشترین جوابگویی به تست های شکی ،درست بود ،اجازه دهید که درآزمون ها و درهمین مبحثی که قبل از آزمون تست های آنرا تمرین کرده بودید، تست های شک دارش را بزنید اما اگر در تمرین تست زنی درمنزل ، تست های شک دار اکثرا غلط از آب درآمدند،نباید این ریسک را درآزمون ها انجام دهید و تست های این مبحث را نزنید.با توجه به اینکه شک بین دوگزینه یعنی احتمال پاسخ صحیح50درصد است پس زیاد منطقی نیست از خیر جوابگویی به این نوع تست ها به راحتی بگذریم بلکه میتوانیم با کسب مهارت هایی در زمینه ی تست های شک دار قبل از هر آزمونی شک های خود را به پاسخ های صحیح نزدیکتر کنیم.

انواع تست های شک دار

اصولأ به طور کلی شک دو دسته میباشد . دسته ی اول شک مطلق میباشد ، گروه دوم شک نسبی در این آموزش ما یاد خواهیم گرفت با چه راهکاری پیش روی ماست. شک مطلق شک قاطع میباشد و ما هیچ پیش زمینه ای در این باره نداریم . اصولأ این دسته از شک ها در سوالات محاسباتی برای ما اتفاق می افتد. دسته ی دوم شک نسبی میباشد. این دسته از شک ها از دو جهت منشأ میگیرد. منشأ اول تسلط زیاد ما برو روی اون مطلب ممکن است باشد. و منشأ دوم یادگیری های ناقص ما در اون مبحث خاص.

راهکار :

برای برطرف کردن شک های نسبی سعی میشه که در منزل شرایط آزمون را شبیه سازی بکنیم. و اینکه سر جلسه بخوایم سوالاتی که شک دار میزنیم را علامت دار بکنیم که متوجه شویم به چه دلیل این اتفاق می افتد. پیشنهاد میشود در این دسته از شک ها ، شک اول خودمون را پاسخ دهیم و معمولأ شک بر روی گزینه های دیگر اون سوال ناشی از وسواس ما در حل تست و استرس سر جلسه آزمون میباشد.

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

پس ما متوجه شدیم که اقسام مختلفی از شک موجود میباشد.

در اینجا دو مسئله ممکن است مطرح شود:

گاهی اوقات دانش آموز در یک درس خاصی شک میکنن . مثلأ بیشتر شک های دانش آموز در درس زیست شناسی هستش…
گاهی اوقات دانش آموز در سوالات جای خالی دچار مشکل میشود…

اول آن‌که می‌دانیم تست زدن بلافاصله پس از مطالعه و بدون تمرین و مرور، کار اشتباهی است و یکی از علل ایجاد این نوع مشکل، حین حل تست، همین موضوع است.

یک مبحث پس از مطالعه‌ی اولیه لازم است مجدداً دوره شود، تمرینات تشریحی یا به زبان دیگر تست‌های آموزشی تمرین شود و سپس به سراغ مرحله‌ی نهایی یعنی تست‌های استاندارد و زمان‌دار رفت.

علت دوم تست های شک دار معمولاً حواس‌پرتی داوطلب حین حل تست است یا این‌که به دلیل سرعت بالا یا نگرانی حین خواندن صورت سؤال، نکته یا کلمه‌ی خاصی را جا گذاشته یا اشتباه متوجه می‌شود و در حل تست به دو گزینه‌ی درست برمی‌خورد و توانایی پاسخ‌گویی را ندارد.این مشکل معمولاً در سؤالات زیست‌شناسی و برخی مسائل چندمرحله‌ای فیزیک بیش‌تر دیده می‌شود.

علت سوم شک‌دار شدن یک تست عدم بررسی تست‌های نادرست قبلی و تحلیل آزمون‌هاست. بدون شک اگر داوطلبی از اشتباهات خود در تست‌های یک مبحث درس گرفته و یادگیری خود را تکمیل کند در دام مشابه در سؤال دیگری نخواهد افتاد و با موفقیت پاسخ تست را تعیین خواهد کرد.

گروه دیگری از دانش‌آموزان هستند که علت تست های شک دار آن‌ها انتخاب منابع نامناسب است که در آن‌ها توضیحات اضافه و گاهی نادرست و خارج از کتاب درسی گنجانده شده و داوطلب در حل تست‌های استاندارد و آزمون‌ها بین مطلب کتاب درسی و منبع نامناسب دچار شک می‌شود.

در مجموع برای آمادگی بهتر و بیش‌تر در حل تست‌ها توجه به کارنامه‌‌ی بازیابی آزمون‌ها و تحلیل درس به درس آزمون، حل تعداد مناسب تست از مباحث سخت کتاب درسی و هم‌چنین انتخاب منابع درست، نکات حائز اهمیت در دست‌یابی به موفقیت هستند.

رضا باقرپور- دانشجوی پزشکی تهران

3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های طلایی برای پاسخ به تست های شک دار از زبان دانشجوی پزشکی تهران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی