تکنیک های طلایی جمعبندی در روزهای مانده تا کنکور 98

تکنیک های طلایی جمعبندی

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های طلایی جمعبندی در روزهای مانده تا کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تکنیک های طلایی جمعبندی در روزهای مانده تا کنکور 98 : روش مطالعه در دوران جمع بندی روش سه روز یک بار است . روش مطالعه در دوران جمع بندی کاملا متفاوت از روش عادی مطالعه در طی سال است .


تکنیک های طلایی جمعبندی


تکنیک های طلایی جمعبندی ، در طی سال تحصیلی معمولا ابتدا درس می خوانید سپس تمرین می کنید . اما در دوران جمع بندی ابتدا یک دوره سوال کنکور را از کتاب زرد اختصاصی امتحان می دهید و در حین آزمون دادن و پس از تصحیح آزمون تشخیص می دهید که در هر درس کدام مبحث ها را باید در اولویت مطالعه قرار دهید .

پس از آزمونی که از کتاب زرد اختصاصی می دهید ، طی دو و نیم روز همه ی درس ها را مطالعه می کنید البته از هر درس قسمت هایی را کار می کنید که قبلا تشخیص داده اید بیشتر نیاز دارید و برایتان مهم تر است .تکنیک های طلایی جمعبندی/

اگه موافق باشید بریم سر اصل مطلب یعنی جمع بندی ویژه برای کنکور

۴ نکته طلایی برای دوران جمع بندی کنکور

۱-هر آنچه احساس منفی دارید ، دور بریزید.

آیا توو کنکور موفق میشم یا نه ؟

– آیا درسا رو به خوبی می دونیم ؟

– تویه جلسه ی کنکور چی میشه ؟

– چقدر از مطالب رو فراموش کردم و چقدرشو توو یادم مونده؟

۲- برنامه ریزی مختص دوران جمع بندی کنکور را تدوین کنید.

توصیه می کنم که:

در برنامه ریزی ای که برای دوران جمع بندی کنکور تدوین می کنید اولا بازه زمانی مطالعاتی خودتونو مشخص و معین کنید. ثانیا به حجم مطالب ، سختی و آسانی دروسی که مطالعه خواهید کرد ، توجه داشته باشید و ثالثا اینکه سعی کنین که از برنامه ریزیتون عقب نیفتین و اگه هم افتادین ، دروس ساده ای که در این برنامه ریزی گنجانده اید رو حذفش کنین تا زمانی که یک وقت خالی گیر بیارین و اون موقع اون درس حذف شده رو بخونید.

۳- اولویت بندی را در جمع بندی مطالب در نظر داشته باشید.

در این مورد من توصیه می کنم که:

اگه جزو داوطلبانی هستین که میخواین مطلب جدیدی رو بخونید ، ابتدا مباحثی که لازمه رو جمع بندی کنید و مباحثی که باقی مونده رو هم اولویت بندی کنید تا اگه احیانا فرصت نشد که همه ی مباحث رو بخونید لااقل خیالتون راحت باشه که مطالب مهم رو خوندین. در ضمن حتما یه زمانی رو برای جمع بندی مطالب جدید خونده شدتون در نظر بگیرین.

۴- تست های دوران جمع بندی را فراموش نکنید!

تکنیک های طلایی جمعبندی ، ارزشمندترین تست هایی که من میتونم در دوران جمع بندی کنکور برای شما بگم اون تست هایی هستن که شما در طی دوران تحصیلیتون به اونا پاسخ غلط دادین و یا بی پاسخ گذاشتین و بعدا جواباشونو یاد گرفتین. سعی کنید که این تست ها رو دوباره پاسخ بدین (این تست ها بسیار با ارزش هستن) چون که به نقاط ضعف و اشتباهتون در درسای مختلف اشاره داره! پس لطفا حل این تست ها را بسیار جدی بگیرین!

دیگر نكات بسیار مهم براى روز هاى جمع بندى در هفته های نزدیک به کنکور سراسری  98  :

1- بیرون ریختن افكار منفى و داشتن افكار مثبت؛ به معنى ديگر داشتن نظم فکری، و رؤيت مثبت براى آينده وعدم اتلاف وقت در فكر كردن به روزها و ماه هاى گذشته است.
فقط سعی کنید که برنامه ریزی دقیق برای روزهای باقی مانده تا كنكور، سراسرى داشته باشيد.
2 – هميشه با روحيه ى بالا برنامه ى خود را ادامه دهيد، حتى اگر چندین بار آزمون خود را خراب كنيد ويا احساس كرده ايد كه چیزی از مطالب را به خاطر ندارید، از خود ضعف نشان ندهيد، ومسير خود را با قوت بالا و توكل بر خدا طى كنيـد.

3 – دوران جمع بندی تمام فكر و ذهن خود را بر يک برنامه ی اصولی و مناسب متمرکز کنید. واز تغییر برنامه تان پرهیز کنید و در مورد برنامه ای که تصمیم به اجرا کردن آن داريد، خوب فكر كنيد و تصميم خود را بر آن متمركز كنيد.

4 – در روز هاى اخير قبل از آزمون سراسرى، قبل از خواب به مدت چند دقيقه خود را در جلسه ى كنكور مجسم كنيد. و تصور كنيد كه سر جلسه نشسته ايد و مشغول پاسخگویی به سؤالات هستيد، و به راحتى مى توانيد به سؤال ها پاسخ بدهید و هيچ گونه مشکلی نداشته ايد.
يا اينكه خود را در شرايطى تصور كنيد كه سر جلسه ى كنكور مواجه سؤالات دشوارى شده ايد. اين روش موجب كاهش استرس شما از حضور در جلسه ى كنكور مى شود.

5 – از همين حالا شروع به تغيير برنامه ی خواب و تغذيه ى خود كنيد، صبح ساعت 6 از خواب بيدار شويد و تغذيه مفيد و مناسب داشته باشيد.

6 -استراحت از امور ضرورى هر انسان براى استمرار فعاليت اوست. و فكر نادرستى است كه بگوییم مى توانيم بدون استراحت پیش برویم. اگر در برنامه ی خود وقت استراحتی را تعیین نکنیم مطمئنا به جايى مى رسيم كه ديگر نمى توانيـم مسير خود را ادامه دهيم. داشتن زمان خواب منظم و كافي در اين مرحله اهميت زيادى دارد. سعى كنيد كه زمان استراحت شما مطلق باشد و فكر خود را به چیزی مشغول نكنيد.

7 – در تمرين تست هاى مجموعه اي توجه داشته باشيد كه تكنيک های مدیریت زمان را اجرا کنید و آن ها را فراموش نكنيد، تا در آزمون سراسرى وقت كم نياوريد و بايستى يک بار تمام سؤالات را مطالعه كنيد.

8- دانش آموزان سال آخر تلاش كنند كه مطالعه ى آن ها در روز هاى امتحانات همزمان در سطح كنكورى باشد ، تا هم تسلط لازم را براى پاسخ به سؤلات امتحان، داشته باشند و هم براى آزمون سراسرى جمع بندي و مرور را انجام دهند .

در اين دوران ، خودتان را با كسى مقايسه نكنيد، و به كسى نيز جواب ندهيد .

منظور از طرح سؤال، مانند : « تو چقدر خواندی؟ تو چقدر تست زدی؟ دور چندمت است؟ ترازت چقدر شد؟ و … » است. همه ى اين سؤال و جواب ها جز استرس و مزاحمت فكرى و افزايش بى اعتمادى را براى شما ايجاد نمى كند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه فرصت را غنیمت بشمارید و با مشاور گروپ تماس بگیرید.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت بدون کدگیری

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

در ماه آخر چگونه باید درس بخوانید تا نتیجه بهتری بگیرید؟

تکنیک های طلایی جمعبندی ، بهترین کار، انجام یک مرور جامع و سریع است؛ زیرا ماه آخر فرصت خوبی برای فراگیری مطالب جدید نیست؛ البته در این یک ماه، مطالب جدید بسیاری را می توان فراگرفت و به خوبی هم آموخت و این مدت فرصت کمی نیست، اما این بدترین روش استفاده از این یک ماه با ارزش است.

روش‌های جمع بندی (روش غلط – روش درست)

قبل از اینکه روش صحیح و اصولی را توضیح دهیم، قصد داریم روش غلط و متداول در بین داوطلبان را بیان کنیم:
تکنیک های طلایی جمعبندی  ، در این روش، داوطلب، تمام درس‌های خود را از روی مطلب‌های خلاصه‌نویسی شده یا جزوه‌هایش، طبق یک برنامه جامع مطالعه می‌کند و شاید تا روز کنکور، این کار را چندین بار انجام دهد. در این روش، دو اشکال عمده وجود دارد : اول اینکه شما مطلب ‌های غیرضرور را نیز مطالعه خواهید کرد، و دوم اینکه هیچ گاه احساس تسلّط بر دروس و منابع نمی‌کنید، و درحقیقت احساس می‌کنید که باید دوباره آنها را مرور کنید.


روش صحیح جمع بندی

این روش، شامل دو مرحله است:

الف:خود آزمایی به شیوه آزمون دادن

در این روش، شما زمان خود را به دوره‌های دو یا سه روزه تقسیم می‌کنید و صبح روز اول را آزمون می‌دهید؛ البته این آزمون باید یک کنکور جامع باشد که بهتر است از سؤالات کنکور سال‌های گذشته بوده و در صورت امکان، شرایط کنکور نیز در آن شبیه سازی شود.

ب: تحلیل آزمون

پس از یک استراحت کوتاه، آزمون خود را سؤال به سؤال (در هر درس) تحلیل کنید و در یک برگه، مبحث‌هایی از هر درس را که غلط جواب داده یا نتوانسته‌اید پاسخ دهید، یادداشت کنید.

اکنون باید برای مدت زمان باقیمانده،یک برنامه جامع بنویسید. برای انجام این کار، ابتدا در هر درس، یک اولویت مهم را معین کنیدو در برنامه ریزی خود قرار دهید و برای هر دو گروه درس های عمومی و اختصاصی حتماً وقت کافی بگذارید. برنامه ریزی را به صورت دقیق انجام دهید (چه مبحثی، کدام منبع و… ) و در زمان اجرای برنامه، نگران ضعف و دوره مطالب نباشید؛ چون هر ضعفی که داشته باشید، به طور حتم در آزمون بعد، معین خواهدشد. با اعمال این شیوه و آزمون‌هایی که شما برای سنجش خود انجام می‌دهید، هم مرور بسیار خوبی خواهید داشت و نیز با حذف مطالبی که مطمینید تسلّط کامل به آنها دارید، وقت بیشتری برای مرور دیگر موضوعات و درس‌هایی دارید که در آنها احساس ضعف بیشتری می‌کنید.

چاله‌های برنامه‌ریزی

در این یک ماه آخر، بعضی از داوطلبان، دو اشتباه زیر را مرتکب می شوند و آن عبارت از اختصاص دادن این فرصت باقی مانده به مطالعه دروس جدید و تست زنی انحصاری در یک یا چند درس خاص که ضعف کمتری در آنها احساس می‌کنند، است، و این همان چاله‌هایی است که شما باید بخوبی مواظب آنها باشید؛ زیرا همان طور که دیدید، «جامعیت» و «اولویت بندی» در مرور دروس مختلف، از مهم‌ترین نکاتی است که باید در برنامه‌ریزی تان در نظر بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های طلایی جمعبندی در روزهای مانده تا کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403