تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ / راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 1402

monada.iau.ir | سایت منادا نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ / راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تکمیل ظرفیت ارشد 1402 / راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 1402 :  تمدید مهلت ثبت نام ارشد 1402 ,ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد 1402,ویرایش سهمیه ارشد 1402,زمان برگزاری آزمون ارشد 1402,زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد 1402,دریافت کارت ورود به جلسه ارشد 1402

در حال به روز رسانی …

تکمیل ظرفیت ارشد 1402 / راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 1402

تکمیل ظرفیت ارشد 1402  :  با انتشار اطلاعیه جدید سازمان سنجش که مصوبه آخرین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو با همراهی شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، بوده است، معین گردید برای موارد زیر در سال 1402 تکمیل ظرفیت صورت پذیرد که تکمیل ظرفیت ارشد 1402 نیز یکی از این موارد بوده است:

آزمون کاردانی به کارشناسی
آزمون فنی و حرفه ای
آزمون جامع علمی- کاربردی
آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته
آزمون سراسری (فقط برای رشته محل های صرفاً براساس سوابق تحصیلی)


با توجه به متن این اطلاعیه انتظار می رود که ثبت نام تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های دولتی و آزاد همزمان و هماهنگ برگزار شود که برای این منظور تا انتشار اطلاعیه بعدی از سوی این سازمان باید منتظر ماند.

به طور کل، آن دسته از داوطلبینی که به هر دلیلی از رشته محل پذیرفته شده خود رضایت نداشته و یا داوطلبینی که نتوانسته اند در رشته محل مورد علاقه خود، موفق به قبولی شوند، بار دیگر از طریق فرآیند تکمیل ظرفیت ارشد 1402 می توانند شانس خود را امتحان نمایند. برای این منظور شرایط و مدارک مختلفی لازم است که در ادامه به این موارد نیز اشاره خواهد شد.

لازم به یادآوری است که شانس قبولی متقاضیان در مرحله تکمیل ظرفیت نسبت به انتخاب رشته اصلی، افزایش خواهد یافت و ممکن است در رشته محل های ثبت نامی پذیرش شوند؛ لذا پیش از شروع این فرآیند و ثبت نهایی رشته محل ها، حتما از رشته انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید و در راستای آن تحقیقات لازم را انجام دهید.

مشورت با مشاوران تحصیلی مرکز “مشاور گروپ” نیز می تواند به شما کمک شایانی در خصوص اطمینان از شرایط هر رشته، بکند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 1402

تکمیل ظرفیت ارشد 1402  :   داوطلبین برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 1402 باید در زمان مقرر و تعیین شده از سوی سازمان سنجش باید تا اطلاعیه بعدی سازمان سنجش که زمان دقیق این پروسه را اعلام خواهد کرد منتظر بمانند. همزمان با اعلام زمان این فرآیند داوطلبین می توانند از رشته محل های منتشر شده از سوی سازمان سنجش که دارای ظرفیت برای پذیرش داوطلبین می باشند، مطلع گردند.

تکمیل ظرفیت ارشد 1402  :  شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام

تکمیل ظرفیت ارشد 1402  :  متقاضیان و دانشجویان برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد 1402 ، با انتشار دفترچه راهنمای این فرآیند، می توانند از شرایط دقیق لحاظ گردیده برای سال جاری مطلع گردند، اما با توجه به شرایط محرز گردیده در طی سالیان اخیر در فرآیند تکمیل ظرفیت ارشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- متقاضیان توجه نمایند تنها داوطلبینی می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد 1402 دوره های روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی شرکت نمایند که در آزمون سراسری کارشناسی ارشد در سال جاری شرکت نموده باشند. لذا صدور کارنامه اولیه آزمون برای شرکت در این فرآیند الزامیست. اما برای تکمیل ظرفیت دانشگاه های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی، پردیس خود گردان، مجازی و … شرط شرکت در کنکور ارشد و صدور کارنامه وجود ندارد.

تبصره ۱: هیچ الزامی مبنی بر مجاز بودن داوطلبین در کارنامه اولیه صادره از سوی سازمان سنجش وجود نخواهد داشت. لذا کلیه شرکت کنندگان دارای کارنامه اولیه می توانند در این فرآیند شرکت نمایند.

۲- داوطلبین شرکت کننده در تکمیل ظرفیت ارشد 1402 نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نخواهد داشت و اخذ هر گونه وجه برای این منظور از سوی موسسات مختلف، غیر قانونی می باشد.

۳- پذیرفته شدگان از طریق فرآیند تکمیل ظرفیت ارشد 1402 ، از شروع ترم بهمن ماه می توانند در دانشگاه به ادامه تحصیل در رشته محل انتخابی خود مشغول شوند.

۴- دانش نامه یا گواهی فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی برای داوطلبین الزمیست

۵- با توجه به بند شماره ۳ متقاضیان نهایتا تا بهمن ماه سال 1402 فرصت برای فراغت از تحصیل و اتمام دوره کارشناسی خواهند داشت. لذا آن دسته از داوطلبینی که نتوانند تا این زمان این دوره را به اتمام برسانند، پذیرش آن کان لم یکن خواهد شد.

۶- متقاضیان قادر به انتخاب ۲۰ رشته محل مختلف در تکمیل ظرفیت ارشد 1402 خواهند بود. لذا اطمینان از رشته محل ها در این مرحله از اهمیت فراوانی برخوردار خواهد بود.

۷- کد رهگیری و کد نهایی ثبت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود را برای فرآیند های بعدی از جمله اعلام نتایج، ثبت اعتراض و ثبت نام نهایی و قطعی نگاه داری نمائید.

۸- امکان انتخاب تمام دوره ها (در صورت وجود کد رشته محل در دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد ) اعم از روزانه و شبانه، پردیس های خودگردان (بین الملل)، غیرانتفاعی و پیام نور برای متقاضیان وجود خواهد داشت.

۹- حدود ۲ الی ۳ هفته بعد از اتمام مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد ، نتایج این فرآیند منتشر خواهد شد که متقاضیان برای دریافت لیست پذیرفته شدگان با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش به یکی از روش های زیر می توانند نتایج این فرآیند را مشاهده نمایند:

بر اساس شماره داوطلبی و مشخصات فردی متقاضی شرکت کننده در این فرآیند
با استفاده از شماره پرونده و مشخصات فردی متقاضی شرکت کننده در این فرآیند

با استفاده از وارد کردن اطلاعات شخصی کامل هم چون: نام، نام خانوادگی و شماره شناسنامه متقاضی شرکت کننده در این فرآیند

۱۰- اساس اصلی و اولویت سنجی داوطلبین برای پذیرش در کد رشته محل های مختلف، تراز و رتبه داوطلبین خواهد بود.

۱۱- سهمیه های موثر در این کنکور سراسری کارشناسی ارشد در این مرحله نیز در تراز پذیرش داوطلبین واجد شرایط سهمیه، موثر خواهد بود

تکمیل ظرفیت ارشد 1402  :  بعد از اتمام این مرحله و انتشار نتایج اولیه تکمیل ظرفیت ارشد 1402 ، در صورت صلاح دید خود می توانند به نتایج منتشره از سوی سازمان سنجش اعتراض نمایند که برای این منظور با ثبت نام در سایت این سازمان می توانند نظرات، مدارک و شواهد دال بر اشتباه یا تخلف در پذیرش را برای این سامانه ارسال نمایند.

متقاضیان شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت ارشد 1402 ، جهت دریافت کد رشته محل های دارای ظرفیت، دفترچه راهنما، شرایط کامل و مدارک لازم برای ثبت نام و انتخاب رشته محل در این مرحله می توانند همه روزه با مشاوران مرکز مشاور گروپ در ارتباط بوده و پاسخ سوالات و ابهامات ایجاد شده در ذهن خود را با آن ها در میان بگذارند.

در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید
با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ / راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. آیسان

    باسلام.آیاتکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99برگزارخواهدشد؟درصورت برگزاری تاریخ دقیق آن چه زمانی هست؟

    پاسخ
    1. user3

      بعیده !

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی