تفاوت مشاور حقوقی با وکیل چیست ؟

تفاوت کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه

جهت مشاوره در زمینه تفاوت مشاور حقوقی با وکیل چیست ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل چیست ؟ آزمون وکالت مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه، تفاوت کانون وکلا مرکز مشاوران، تفاوت کانون وکلا و مرکز مشاوران، تفاوت کانون وکلا و مشاوران، تفاوت مشاور حقوقی با وکیل، تفاوت وکالت در کانون وکلا و مرکز مشاوران، تفاوت وکلای کانون وکلا و وکلای مرکز مشاوران، تفاوت وکیل دادگستری با وکیل قوه قضاییه، فرق بین وکلای کانون مرکز مشاوران و کانون وکلای دادگستری، مرکز وکلای قوه قضاییه، منابع آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه، وجوه افتراق وکلای مرکز امور مشاوران حقوقی قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری


منابع آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه

فرق بین وکلای کانون مرکز مشاوران و کانون وکلای دادگستری

تفاوت کانون وکلا مرکز مشاوران

تفاوت کانون وکلا و مشاوران

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل

تفاوت وکیل دادگستری با وکیل قوه قضاییه

مرکز وکلای قوه قضاییه

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل چیست ؟

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل :   تفاوت کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه در خصوص نحوه کارآموزی، اخذ پروانه پایه یک وکالت در این مقاله توضیح شده است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره تخصصی مشاوران مجرب حقوقی و کارشناسان مرتبط در مجموعه بزرگ مشاور گروپ از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.


تفاوت کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه


سوالی که ذهن اکثر داوطلبان وکالت را درگیر کرده است این است که چه فرقی بین فعالیت درحوزه کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه وجود دارد؟

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل : دراین خصوص باید گفت که در هر دوی این نهادها پس از گذراندن مراحل قانونی و کار آموزی، پروانه پایه یک اعطا میگردد که هیچ فرقی باهم ندارند و از نظر دایره کار کاملا شبیه به یکدیگر می باشند. اما آنچه که متفاوت است نحوه کارآموزی، مدت کار آموزی و نحوه اخذ پروانه پایه یک می باشد؛ البته موضوع تفاوت در آزمون ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را با تغییرات بیشتری نسبت به آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه، سال گذشته داریم.

درخصوص کانون وکلای دادگستری، داوطلبان پس از قبولی در آزمون تستی پس از سیر مراحل اداری، وارد دوره ی 18 ماهه کارآموزی می شوند که در طول دوره حق اخذ پرونده های حقوقی را با توجه به معیار مشخص دارند. در واقع این افراد می توانند فعالیت کنند و از این راه درآمد داشته باشند؛

اما داوطلبان مرکز مشاوران قوه قضاییه پس از قبولی در آزمون تستی وارد مرحله مصاحبه می شوند و پس از گذر از مرحله ی مصاحبه تحقیقات وارد دوره ی کار آموزی شده که در مدت کار آموزی حق فعالیت کاری در این زمینه را تا قبل از آزمون ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ نداشتند و صرفا باید به کار آموزی می پرداختند. بعد از گذر از مرحله ی کارآموزی ایشان پروانه ی پایه دو اخذ می کردند و بعد از دوسال می توانستند پروانه پایه یک اخد کنند. اما در۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ این موضوع (نحوه اخذ پروانه پایه یک وکالت در مرکز مشاوران قوه قضاییه) با تغییرات قابل توجهی روبرو شده است

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل  :  متاسفانه مدتی است که این بحث مطرح گردیده که آیا وکلای کانون وکلای دادگستری به کار مسلط تر هستند یا وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه؟ دوستان توجه داشته باشید صرف قبولی یا عدم قبولی درآزمون، نشانه ی قدرت و تسلط در کار نیست و این خود فرد است که درمدت کارآموزی و گذر از آزمون باید خود را آنچنان به قوانین و اصول حقوقی مسلط کند که بتواند کار را به نحو احسن انجام دهد. با این وصف فرقی ندارد که فرد از وکلای کانون وکلای دادگستری باشد یا وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه و در هر دو عنوان یک وکیل می تواند فردی خبره و کارآمد باشد.

تفاوت کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه در خصوص نحوه کارآموزی و اخذ پروانه پایه یک وکالت

پذیرفته شده آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری و متقاضی پروانه بعد از ثبت نام، تکمیل پرونده و تصویب هیئت مدیره، مدارک خود (اصل پروانه، کارنامه و …) را از دفتر کانون دریافت میکند. کارآموز مکلف است حداکثر ظرف ده روز از تاریخ اخذ مدارک، در دفتر وکیل سرپرست حاضر شده و معرفی نامه را پس از گواهی وکیل سرپرست به کانون ارائه دهد. تاریخ گواهی، به منزله شروع دوره است، مشروط بر اینکه ظرف مدت فوق، تکالیف کارآموزی را شروع کند.از تاریخ شروع دوره، کارآموز موظف است هجده ماه تمام (به استثنای مواردی که در قانون مدت دیگری تعیین شده باشد) تکالیف را بلا انقطاع انجام دهد. کارآموز مکلف است صرفا در محلی که توسط کانون برای کارآموزی تعیین شده، وظایف خود را تحت نظر وکیل سرپرست انجام دهد و در دادگاه های همان محل شرکت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهتفاوت کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه با کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب فقط از طریق تلفن های ثابت

تماس از سراسر کشور 9099071613

 

وظایف کارآموزان کانون وکلای دادگستری

وظایف کارآموزان کانون وکلای دادگستری در دوره کارآموزی تحت نظر کانون، به شرح زیر می باشد

انجام کارهای ارجاع داده شده از طرف کانون، مانند کار در دادسرا، دادگاه، شعبه معاضدت و غیره.
گذراندن دوره آموزش رایانه به تشخیص کانون و ارائه گواهی مراکز آموزشی مورد تایید کانون.
مطالعه قوانین و متون حقوقی، انجام کارها و پیگیری پرونده های مرتبط با کارآموزی، تحت نظر و راهنمایی های وکیل سرپرست و تسلیم گزارش به وی. نتیجه اقدامات مذکور در کارنامه کارآموز درج و توسط وکیل سرپرست گواهی می شود.


آزمون وکالت مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه، تفاوت کانون وکلا مرکز مشاوران، تفاوت کانون وکلا و مرکز مشاوران، تفاوت کانون وکلا و مشاوران، تفاوت مشاور حقوقی با وکیل، تفاوت وکالت در کانون وکلا و مرکز مشاوران، تفاوت وکلای کانون وکلا و وکلای مرکز مشاوران، تفاوت وکیل دادگستری با وکیل قوه قضاییه، فرق بین وکلای کانون مرکز مشاوران و کانون وکلای دادگستری، مرکز وکلای قوه قضاییه، منابع آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه، وجوه افتراق وکلای مرکز امور مشاوران حقوقی قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری


تبصره ۱: کارآموز باید کلیه امور وکالتی را که خود قبول می کند یا توسط وکیل سرپرست ارجاع می شود، مانند تنظیم وکالت نامه، دادخواست، شکواییه، لایحه و …با نظارت وکیل سرپرست انجام دهد، به گونه ای که در هر مورد رسیدگی به امور وکالتی کارآموز به وسیله وکیل سرپرست و مقامات کانون به سهولت امکان پذیر باشد.

تبصره ۲: تاسیس هرگونه دفتر یا موسسه، منفردا یا متفقا با کارآموزان دیگر و وکلا برای کارآموز ممنوع بوده و مکلف است در دفتر وکیل سرپرست حاضر شود. تخطی از این امر تخلف انتظامی محسوب می شود.

کارآموز باید گزارش عملکرد خود را که حاوی حضور در جلسات دادگاه، سخنرانی و کارگاه آموزشی و دفتر است، در پایان هر سه ماه، به وکیل سرپرست ارائه دهد. وکیل سرپرست نیز باید پس از ملاحظه ی گزارش مذکور، حداکثر ظرف یک هفته، نظر خود را به کمیسیون اعلام کند.
عدم حضور کارآموز در بیش از یک پنجم مجموع جلسات سخنرانی یا کارگاه های آموزشی، نقصان محسوب میشود. عدم حضور در بیش از یک دوم جلسات موجب تجدید دوره خواهد شد.

‌شرکت در جلسات دادرسی مدنی و کیفری دادگاه ها حداقل ماهی دو مرتبه و تهیه گزارش از پرونده های مذکور.

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل  : هدف از حضور در جلسات دادگاه های مدنی و کیفری آن است که کارآموز با طرز استدلال و استناد طرفین دعوا و وکلای آن ها به قوانین، نحوه برخورد قضایی دادگاه ها با موضوع پرونده و دلایل رد یا قبول استدلال ها و مستندات طرفین آشنا شود. برای آموزش بهتر، کارآموز باید حتی المقدور در جلسات محاکم با موضوعات متنوع شرکت کرده و از تهیه گزارش با موضوعات تکراری و مشابه خودداری کند

گزارش ها باید حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ جلسه دادگاه، به صورت منظم جمع آوری، تایپ یا پاکنویس شده و در مواعد اعلامی، تسلیم کمیسیون شود. شماره گذاری صفحات و تنظیم فهرست برای گزارش ها ضروری است .

حضور کارآموز، ماهانه در دو جلسه دادرسی مدنی و کیفری دادگاه ها، حداقل تکلیف است.

حضور در دایره معاضدت قضایی و آموزش لازم با توجه به امکانات کانون و تصمیم کمیسیون و ارائه ی دوره گواهی دایره مذکور در پایان دوره.

کارآموز مکلف است پس از پایان دوره یا در مواعدی که کمیسیون مقرر می دارد، ختم دوره خود را اعلام و مدارک انجام تکالیف را حداکثر ظرف بیست روز به کمیسون کارآموزی تسلیم کند.

بعد از احراز انجام وظایف توسط کارآموز، برای آزمون اختبار آماده شود و بعد از قبولی در این آزمون و انجام مراسم تحلیف و یاد کردن سوگند پروانه پایه 1 را دریافت میدارد.

مرکز مشاوران قوه قضاییه

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل  : طبق ماده 25 آیین نامه اجرایی ماده 187، مشاوران حقوقي موضوع اين آيين‌ نامه پس از اخذ پروانه به مدت 2 سال مشاور حقوقي و وكيل پايه 2 محسوب مي‌شوند و تنها حق شركت در محاكم كيفري كه به جرايم «تعزيري مستوجب حبس كمتر از 10 سال و شلاق و جزاي نقدي و اقدامات تأميني و بازدارنده» رسيدگي مي‌كنند و نيز در محاكم حقوقي كه به دعاوي با خواسته كمتر از پانصد ميليون ريال يا خواسته غير مالي مگر در دعاوي مربوط به اختلاف در اصل نكاح اصل طلاق، اثبات و نفي نسب، رسيدگي مي‌كنند را دارند. (به تغییرات ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ توجه شود.)

پس از انقضاي اين مدت و احراز صلاحيت توسط هيأت پروانه مشاور به پايه (1) ارتقاء مي‌يابد. دارندگان پروانه پايه 1 حق شركت در كليه محاكم اعم از حقوقي، كيفري و غيره را دارند.

اعمال مفاد اين ماده مانع از حق ارايه مشاوره حقوقي از سوي مشاور در كليه پرونده‌ها نمي‌باشد.

پذيرفته‌شدگان مشاوره حقوقي، وكالت و كارشناسي بايد قبل از اخذ پروانه متعهد شوند كه حسب ارجاع هيأت و مركز، خدمات حقوقي و كارشناسي لازم را براي متهمان، شاكيان و اصحاب دعوايي كه امكانات مالي لازم را براي استخدام وكيل و كارشناس ندارند به صورت مجاني يا با نرخ هاي كمتر و شرايط سهل انجام دهند.

آن دسته از مشاوران حقوقي كه داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد به بالا مي‌ باشند مي‌ توانند درخواست صدور پروانه تخصصي در رشته‌اي كه در آن رشته، مدرك تحصيلي خود را اخذ كرده‌اند بنمايند؛ در چنين صورتي حق‌الوكاله و حق‌المشاوره آنها در پرونده‌هاي مرتبط با رشته تخصصي آنان 25% بيش از مبالغ مذكور در ماده 26 خواهد بود.

تغییرات شرایط اخذ پروانه وکالت در مرکز مشاوران قوه قضاییه درآزمون ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل  : برای شرکت در آزمون نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست و ارائه ی کارت پایان خدمت در زمان کارآموزی ملاک است.
داشتن مدرک لیسانس در زمان آزمون نیازی نیست و ارائه ی مدرک لیسانس در زمان آغاز کارآموزی ملاک است.
در زمان آزمون نیازی به تعیین حوزه ی کاری نیست و حوزه امتحانی مشخص می شود و پس از قبولی در آزمون فرد می تواند حوزه های کاری خود را انتخاب کند.
پس از قبولی درمراحل آزمون، 18 ماه دوره کارآموزی وجود دارد و پس از آن پروانه ی پایه یک اعطا میگردد.

مجموعه نکاتی که در این گفتار ارائه شد، میتواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به دانستن تفاوت کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه باشد. مشاوران مجرب حقوقی و کارشناسان مرتبط در مجموعه بزرگ مشاور گروپ از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تفاوت مشاور حقوقی با وکیل چیست ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی