تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 اجرایی می شود !

منابع جدید کنکور ارشد رشته حقوق 1402

جهت مشاوره در زمینه تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 اجرایی می شود !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 اجرایی می شود ! آیا سهمیه ایثارگران کنکور 1400 حذف شد,سهمیه همسر جانباز در کنکور 1400,سهمیه مناطق در کنکور 1400,سهمیه ایثارگران در کنکور 1400,سهمیه کنکور 1400

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400

سهمیه‌های کنکور حذف می‌شوند یا اصلاح؟| اصلاح مصوبه مجلس فقط بر عهده خود اوست نه نهاد دیگری

بسیاری از داوطلبان می‌پرسند که سهمیه‌های کنکور حذف یا اصلاح می‌شود، باید منتظر بود که مسئولان در این باره چه تصمیمی می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی خبرگزاری آنا، سهمیه‌های کنکور یکی از مهم‌ترین چالش‌های برگزاری این آزمون است. بسیاری از داوطلبان گزینش بر اساس سهمیه‌ها را ناعادلانه می‌دانند و معتقدند که سهمیه‌ها باید اصلاح یا حذف شوند. اکنون که موضوع سهمیه‌ها در دستور کار مسئولان قرار دارد سخنان متعددی شنیده می‌شود. برخی می‌گویند که سهمیه‌ها باید اصلاح شوند و عده‌ای نیز از حذف سهمیه‌ها خبر می‌دهند.

البته در این میان اصلاح سهمیه‌ها بسی پیچیده است چراکه مراجع مصوب کننده آن‌ها متعدد است. برخی از سهمیه‌ها را شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعدادی را مجلس شورای اسلامی و برخی هم هیئت وزیران مصوب کرده اند، با این حال در مجموع ۱۹ سهمیه در کنکور وجود دارد که قرار است اصلاح شوند.

کاهش سهمیه‌ها

بر اساس لایحه‌ای که سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه تهیه کرده تعداد سهمیه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد و به ۴ سهمیه می‌رسد. ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره می‌گوید: در لایحه پیشنهادی صرفاً حفظ چهار گروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه استعدادهای درخشان و سهمیه منطبق با نیاز مناطق کم برخوردار مورد تأکید است و پیشنهاد ما حذف سایر سهمیه‌ها است.

روند بررسی سهمیه‌ها

اکنون این لایحه برای بررسی بیشتر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی این لایحه را به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ارجاع داده تا پس از بررسی نهایی در شورای اسلامی شدن، شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر نهایی خود را اعلام کند.

در جلسات گذشته شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها درباره بومی گزینی و سهمیه مناطق بحث‌های نهایی صورت گرفته اما به نظر می‌رسد یکی از مشکلات این لایحه مربوط به سهمیه ایثارگران باشد. بر اساس قانون مصوب شده مجلس در این زمینه، سهمیه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، ۲۵ درصد ظرفیت و فرزندان و جانبازان زیر ۲۵ درصد ۵ درصد ظرفیت پذیرش در نظر گرفته می‌شود اما در لایحه اصلاح سهمیه‌ها برای سهمیه ایثارگران ظرفیت مازاد لحاظ شده است. اما در این میان نمایندگان مجلس معتقدند که قانون مجلس تنها از طریق مجلس باید اصلاح شود و راه دیگری نمی‌توان برای آن متصور شد.

لغو قانون مصوب مجلس فقط از سوی مجلس امکان پذیر است

روح‌الله متفکر آزاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: لغو قانون مصوب مجلس را صرفاً توسط خود مجلس می‌توان پیگیری کرد و این امکان برای دستگاه دیگری فراهم نیست. وی البته نسبت به اجرای سهمیه‌ها انتقاد دارد و معتقد است: تعدد سهمیه‌ها باعث وهن موضوع شده و اصلی‌ترین ضربه آن نیز متوجه دارندگان سهمیه‌ها بوده است. وی پیشنهاد می‌دهد که اگر بتوان برای استفاده از سهمیه‌ها حدنصاب علمی مشخصی تعیین کرد، شاید بتوان مسئله صلاحیت علمی استفاده‌کنندگان از سهمیه‌ها را نیز مرتفع کرد.

به نظر می‌رسد که اگر بخشی از همین لایحه در مجلس شورای اسلامی نیز مورد بررسی قرار گیرد، مشکل سهمیه‌ها حل می‌شود. این‌گونه دو نهاد مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی به عنوان دو مرجع تصمیم‌گیرنده مصوبات قبلی خود را اصلاح می‌کنند و به لحاظ قانونی مشکلی نخواهد داشت و پس از سال‌ها مناقشات درباره سهمیه های کنکور به نتیجه‌ای قابل اجرا می‌رسد و داوطلبان کنکور نیز به خواسته خود دست می‌یابند.

نحوه استفاده از سهمیه ها در کنکور سراسری 1400

بر اساس مصوبه پنجاه و چهارمين جلسه كميته مطالعه و برنامه ريزی كنكور، آن دسته از متقاضيان سنوات قبل كه با استفاده از سهميه های شاهد و ايثارگر در رديف پذيرفته شدگان با آزمون و يا بدون آزمون رشته های تحصیلی غير روزانه (دوره های نوبت دوم (شبانه) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پيام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی غيردولتی و غيرانتفاعی، شهريه پرداز، پرديس خودگردان، مجازی و …) قرار گرفته اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط يک‌ بار، مجاز به استفاده مجدد از سهميه های مربوط در اين آزمون خواهند بود.

اگر متقاضی يک بار از سهميه ايثارگران جهت ورود به دوره های غيرروزانه استفاده کرده باشد، صرفا با انصراف از تحصيل می تواند جهت ورود به دوره های غيرروزانه يک بار ديگر استفاده نمايد. اما اگر داوطلبی يک بار از سهميه ايثارگران جهت ورود به دوره هاي روزانه از سال 1368 به بعد استفاده کرده باشد ديگر حق استفاده از سهميه در هيچ دوره ای و دانشگاه آزاد السلامی را در آزمون سراسری ندارد.


تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400

آیا سهمیه ایثارگران کنکور 1400 حذف شد


کاهش سهمیه های کنکور 1400

لیست سهمیه های کنکور 1400

سهمیه های کنکور 1400

سهمیه های کنکور ۱۴۰۰

سهمیه های کنکور 1400 چیست

سهمیه های کنکور 1400

حذف سهمیه های کنکور 1400

تغییر در سهمیه های کنکور 1400

خبر 7 آبان 99


تغییرات سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 براساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  نخستین کنکور قرن جدید با کمترین تغییر نسبت به قبل، در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود؛ البته گمانه‌زنی‌ها برای تغییر کنکور همواره به گوش می‌رسد.

به گزارش مشاورگروپ به نقل از خبرگزاری آنا، نخستین کنکور قرن بعدی با کمترین تغییرات نسبت به آخرین کنکور قرن برگزار می‌شود. اگرچه که خبرها همواره از کنکور بی‌شمار است اما در نهایت بر اساس تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش کنکور ۱۴۰۰ با تغییرات ناچیز برگزار می‌شود.

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  یکی از موارد مهم در کنکور هر سال سهم سوابق تحصیلی در گزینش دانشجویان است. بر این اساس تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون ۱۴۰۰ به میزان ۳۰ درصد مثبت در رشته‌های با آزمون است. تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹ نیز به همین میزان بود. البته در زمینه حذف کنکور با استفاده از سوابق تحصیلی بحث‌هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مطرح است که با وجود مصوبه شورای سنجش و پذیرش درباره کنکور ۱۴۰۰ امکان تغییر در نحوه تأثیر سوابق تحصیلی به نحوی دیگر را منتفی می‌کند. اگر تصمیم‌های جدیدی در این زمینه اتخاذ شود در کنکور سال‌های آینده اجرایی خواهد شد.

طراحی یک نوع سؤال در کنکور ۱۴۰۰

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  تغییر مهم کنکور ۱۴۰۰ مربوط به طراحی سؤالات است، برخلاف کنکور ۹۹ در کنکور ۱۴۰۰ تنها یک نوع سؤال برای داوطلبان تهیه می‌شود و سؤالات جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم طرح نخواهد شد. البته هنوز گمانه‌زنی‌ها در این باره ادامه دارد و علی‌رغم تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه، نمایندگان مجلس شورای این امیدواری را به داوطلبان نظام قدیم داده‌اند که سؤالات جداگانه برای آن‌ها طرح می‌شود.

کنکور سراسری سال 1400 – آزمون سراسری دانشگاه

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  اختلاف نظرها در این زمینه به تعداد داوطلبان نظام قدیم بر می‌گردد. مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس اطلاعات شرکت‌کنندگان کنکور ۹۹ می‌گویند که تعداد این داوطلبان ۸۰ هزار نفر بوده که با اعلام نتایج نهایی متقاضیان نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۰ کمتر خواهد شد بنابراین ادامه طرح سؤالات جداگانه برای این داوطلبان در کنکور ۱۴۰۰ دیگر مقرون‌به‌صرفه نیست. در این میان نمایندگان مجلس با اطلاعات به دست آمده به این نتیجه رسیده‌اند که ۳۵۰ هزار نفر از داوطلبان نظام قدیم پست کنکور هستند.

سهمیه‌هایی که هنوز تغییر نکرده است

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  موضوع دیگر در کنکور ۱۴۰۰ مربوط به سهمیه‌هاست. هنوز تغییری در سهمیه‌های کنکور ایجاد نشده البته ممکن است تا زمان برگزاری یا اعلام نتایج کنکور سهمیه‌ها دستخوش تغییر شوند چراکه سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه طرحی آماده کرده است اگر این طرح به تصویب برسد سهمیه‌های پذیرش دانشجو به سه دسته آزاد، مناطق و ایثارگران تقسیم خواهد شد.

در حالی که اکنون برای پذیرش در آزمون‌های سراسری سهمیه‌های متعددی نظیر بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه‌های مندرج در قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، سهمیه‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و .. وجود دارد.

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  این لایحه برای تصویب ابتدا باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و در صورتی که اکثریت نمایندگان با آن موافقت کنند به تصویب می‌رسد در غیر این صورت ممکن است با نظر نمایندگان مجلس تغییر کند و به گونه‌ای دیگر مصوب شود.

با این حال ثبت‌نام در نخستین کنکور قرن از یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۹۹ آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. در کنکور سال ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شرکت کرده بودند. ظرفیت پذیرش این آزمون یک میلیون و ۱۲ نفر اعلام شده بود.تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 /


==================================================


تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره احتمال ایجاد تغییرات در کنکور ۱۴۰۰گفت: فکر می کنم در سطح کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری جای امیدواری باشد که این اتفاق رخ دهد.

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :   سعید رضا عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جلسه مشترکی میان ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد تا موضوعاتی که نیازمند همکاری و همفکری با مجلس شورای اسلامی است مورد همفکری قرار گیرد از جمله مسئله سهمیه ها بود چرا که سهمیه های مهم مثل سهمیه ایثارگران مصوب مجلس است و اصلاح یا لغو آن باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود.

حذف سهمیه ها در کنکور دکتری و ارشد 1400

امیدواریم تغییر در سهمیه ها به کنکور سال بعد برسد

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  :   وی با بیان اینکه امیدواریم این تغییرات در سهمیه ها به کنکورهای بعدی برسد، درباره تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی خاطرنشان کرد: امکان تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی در این تسهیلات حذف شد؛ وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند در این زمینه به حسب شرایط تغییراتی را انجام دهند.

54545

2 3اطلاع از آخرین اخبار جنجالی کنکور

1 1سریعتر و زودتر از همه جا با خبر شوید …
به بزرگترین گروه بحث و تبادل نظر کنکوری ها بپیوندید …

1581833272 8برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

حذف کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  :  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: حذف کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور است و کمیسیون آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روی اعمال تغییرات در کنکور کار می کند. همچنین مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری کنکور دوره دکتری یک مصوبه دارد که آزمون این دوره باید به صورت متمرکز برگزار شود و حل آن باید در تعامل با مجلس صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در این سال ها بارها گفته شده است که قصد داریم به سمت تغییر روش سنجش و پذیرش دانشجو برویم، حتی مجلس قانونی را در این زمینه تصویب کرد که بر اساس آن حذف کنکور تا پنج سال آینده قطعی شود اما پنج سال گذشت و این اتفاق هم نیفتاد.

حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصمم است که کنکور را به یک نتیجه ای برساند

عاملی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصمم است که کنکور را به یک نتیجه ای برساند و حساسیت مسأله این است که روش جایگزین، ضریب اطمینانی را که هم اکنون وجود دارد شامل امن بودن و عدالت در سنجش، داشته باشد.

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  :  استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در این تصمیم گیری باید به چند اصل توجه کرد: اصل اول تمایز ایجاد کردن بین سنجش و پذیرش، در حال حاضر سازمان سنجش هم سنجش را انجام می دهد و هم پذیرش را تحمیل می کند. ولی ما می توانیم سنجش را در دوره کارشناسی بصورت متمرکز انجام دهیم ولی پذیرش را بر عهده دانشگاه ها بگذاریم. در گذشته هم این سابقه را داشته ایم.اوایل انقلاب در مقطعی حتی بین سنجش و پذیرش تمایز وجود داشت. سنجش را به صورت متمرکز انجام می دادند و فرد با نمره سنجش اقدام به درخواست پذیرش در دانشگاه های مختلف می کرد؛ روشی که در بسیاری از کشورها متداول است.

وی افزود: حتی افراد در این کشورها بر اساس برآورد نمره سال آخر دبیرستان به صورت موازی برای پذیرش در چند دانشگاه اقدام می کردند. اصل دوم برگزاری امتحان در چند مقطع زمانی است که اضطراب انحصار زمانی را از بین ببریم و شانس افراد را برای آزمون در چند مقطع قرار دهیم.تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 /

سیاست اصلی اصلاح روش سنجش و پذیرش

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از طی کردن این مسیر نباید بترسیم و سیاست اصلی اصلاح روش سنجش و پذیرش بر اساس تجارب موفق است.

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 : :  عاملی درباره سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو، اظهار داشت: فرایند کارشناسی این موضوع سخت است و نمی توان به جمع بندی سریع رسید اما این موضوع با سرعت در حال بررسی است. قدم اولی که برداشته شد، آسیب شناسی وضعیت موجود سنجش و پذیرش دانشجو بود. با جمع بندی این آسیب شناسی، سراغ مطالعات تطبیقی در خصوص تجربیات در دنیا رفتیم تا بعد به مدلی برسیم که با شرایط ما سازگار باشد.

احتمال ایجاد تغییرات در کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری در کنکور ۱۴۰۰

تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 :  :  وی درباره احتمال ایجاد تغییرات در کنکور ۱۴۰۰ تاکید کرد: فکر می کنم در سطح کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری جای امیدواری باشد که این اتفاق رخ دهد اما در سطح کارشناسی باید جلوتز برویم تا حرف دقیق تر بزنیم.

تغییر سهمیه ها در کنکور سراسری 1400

عاملی درباره تعامل مجلس در خصوص ساماندهی سهیمه های کنکور خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در نشستی که داشتیم روی باز برای همکاری نشان دادند؛ و حتی اعلام آمادگی کردند که طرح ۲ فوریتی برای این امر آماده کنند. در حال حاضر کمیته مشترکی در این خصوص بین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وستاد نقشه جامع علمی کشور شکل گرفته است که امیدواریم منتهی به نتیجه مفید و موثر شود.تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400  ///

4.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تغییر و حذف سهمیه ها در کنکور سراسری 1400 اجرایی می شود !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مادر

    متاسفانه این سهمیه ها داره انگیزه رو در بچه های فعال وباهوش از بین میبره خیلی مسخره است امتیاز در کنکور در حال حاضر با وجود این سهمیه ها یه سری بیسواد وارد دانشگاه میشن بسه دیگه بی عدالتی

    پاسخ
  2. امیرعلی

    متاسفانه افرادی که دارای توان پایین علمی هستند بدون کمترین رقابت وتلاش به علت داشتن سهمیه باعث سرخوردگی خیلی از نخبگان شده اند .سهمیه لازم است اما سقف تراز براش تعیین بشهکه هر منگولی صندلی را اشغال نکنه

    پاسخ
  3. تهرانی

    یعنی سهمیه تهرانیا واسه دانشگاه هایی مثل شریف که تو تهرانه برداشته شددددههههههه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی