تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت

تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط و نحوه تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت به منظور آگاهی بیشتر دانشجویان در این مقاله ارائه داده شده است. دانشجویان ورودی 99 و بعد از آن، در صورت دارا بودن شرایط بیان شده می توانند نسبت به تغییر رشته و گرایش خود در مقطع کارشناسی در دانشگاه علم و صنعت اقدام نمایند. بر این اساس دانشجو در طول تحصیل در مقطع کارشناسی می‌ تواند با داشتن شرایط بیان شده در ادامه مقاله، از یک رشته به رشته دیگر در یک گروه آزمایشی تقاضای تغییر رشته دهد. نکته مهم آنکه دانشجو در طول تحصیل می تواند تنها یک بار تغییر رشته دهد. به منظور آگاهی از شرایط و نحوه تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت با ما همراه باشید.

نحوه تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت

نحوه تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت چگونه است؟ دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علم و صنعت، (ورودی 99 و پس از آن) در صورت دارا بودن یکسری شرایط می توانند رشته و گرایش خود را تغییر دهند. دانشجویان توجه داشته باشند، امکان تغییر رشته و گرایش فقط یک مرتبه در طول دوره تحصیل امکان پذیر است و موافقت گروه‌ ها و دانشکده مقصد و مبدا جهت تغییر رشته و گرایش الزامی است. به منظور آگاهی بیشتر دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، شرایط تغییر رشته و گرایش دانشجویان در ادامه این مقاله ارائه داده شده است.

زمان تغییر رشته و گرایش در دانشگاه علم و صنعت

زمان تغییر رشته و گرایش در دانشگاه علم و صنعت 4 هفته قبل از آغاز ترم تحصیلی می باشد . متقاضی تغییر رشته باید در خواست خود را حداکثر ۴ هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به اداره آموزش دانشگاه ارائه کند. در صورت موافقت با تقاضای تغییر رشته، دانشجو موظف است در اولین فرصت در رشته جدید اخذ واحد کند و پس از نام نویسی، دانشجو حق بازگشت به رشته قبلی را ندارد.

در ضمن، دانشجو حداکثر تا پیش از شروع نیمسال پنجم می تواند تغییر رشته دهد و بعد از آن، به هیچ عنوان درخواست مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. ضمنا درخواست تغییر رشته فقط در پایان نیمسال ۴ و ۲ بررسی می شود.

شرایط تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت

شرایط تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت به منظور آگاهی بیشتر متقاضیان در ادامه بیان شده است. دانشجویان در صورت تمایل و دارا بودن شرایط ذکر شده در ادامه می توانند نسبت به تغییر رشته و گرایش خود در مقطع کارشناسی اقدام نمایند. شرایط تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت به شرح زیر است:

🔻دانشجویان برای تغییر رشته و گرایش، باید حداقل 24 واحد درسی گذرانده داشته باشد، که از این تعداد واحد 20 واحد دروس پایه و اختصاصی گذرانده باشد.

🔻دانشجویان ملزم به گذراندن دروس اصلی مطابق چارت دانشکده مبداء در دو نیمسال اولیه می باشند.

🔻ادامه تحصیل متقاضی در رشته قبلی از نظر مقررات آموزشی مانعی ندارد.

🔻دارا بودن نمره کد رشته مقصد در کارنامه محرمانه

*برای متقاضیانی که شرط فوق را ندارند، محاسبه معدل دروس غیر عملی غیر عمومی با احتساب دروسی که دانشجو نتوانسته با نمره قبولی بگذراند و نیز در نظر گرفتن واحد نظری در دروس عملی – نظری به عنوان عدد شاخص انجام می‌ شود. در صورتی که این عدد شاخص برای دانشجوی روزانه بیش از ۱۷ باشد، می‌توانند درخواست خود را برای تغییر رشته به کد رشته دوره روزانه در دانشکده مقصد به امور آموزش ارائه کند.

*در صورتی که این عدد شاخص بین 16 و 17 باشد دانشجو می‌ تواند درخواست خود را برای دوره شبانه دهد.

🔻متقاضی باید با توجه به حداکثر مدت مجاز تحصیل، امکان گذراندن واحد های درسی مورد نیاز در رشته جدید را داشته باشد.

🔻دروسی که دانشجو در رشته و گرایش قبلی گذرانده است توسط گروه آموزشی جدید بررسی و معادل سازی می شود و فقط دروسی از وی پذیرفته می شود که با دروس رشته جدید اشتراک محتوایی داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس نیز کمتر از 12 نباشد.

🔻تغییر رشته به صورت مشروط در سیستم آموزشی امکانپذیر نخواهد بود.

🔻امکان تغییر رشته توام با تغییر گروه آزمایشی وجود ندارد.

🔻دانشجویان مشمول تسهیلات خاص شاهد و ایثارگر «۲۵ درصد با بالا» چنانچه عدد شاخص مورد نظر را کسب نکرده باشند، با شرایط خاص می توانند تغییر رشته دهند.

🔻دانشجویان انتقالی هیات علمی، فقط در صورت داشتن کد رشته مورد نظر می‌ توانند درخواست تغییر رشته دهند.

🔻حداکثر 20 درصد پذیرش دانشجوی کنکور سراسری در هر رشته، به عنوان تغییر رشته به دانشکده مقصد معرفی می گردد.

ورود به سامانه گلستان دانشگاه علم و صنعت

دانلود آیین نامه تغییر رشته و گرایش دانشگاه علم و صنعت


دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 99 و ما قبل دانشگاه علم و صنعت، در صورت دارا بودن شرایط بیان شده می توانند یکبار در طول سال تحصیلی رشته و گرایش خود را تغییر دهند. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با نحوه ثبت درخواست تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت ، می توانید با شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. (تماس همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب)

سوالات متداول

دانشجویان برای تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت باید چند واحد درسی را گذرانده باشند؟

دانشجویان برای تغییر رشته و گرایش، باید حداقل 24 واحد درسی گذرانده داشته باشد، که از این تعداد واحد 20 واحد دروس پایه و اختصاصی گذرانده باشد.

شرایط تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی دانشگاه علم و صنعت چیست؟

شرایط تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی دانشگاه علم و صنعت به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

دانشجو در طول تحصیل چند بار می تواند تغییر رشته دهد؟

دانشجو در طول تحصیل میتواند تنها یک بار تغییر رشته دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته در دانشگاه علم و صنعت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403