راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

جهت مشاوره در زمینه راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله به موضوع راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش پرداخته ایم. برای اطلاع از شرایط و ضوابط و قوانین تغییر شغل در اموزش و پرورش می توانید مقاله مشاور گروپ را بخوانید.

راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

هر از گاهی کارکنان آموزش و پرورش بنا بر دلایل و شرایط مختلف میخواهند سمت های شغلی خود را تغییر دهند. برای همه و در همه حال این تغییر دوره امکان پذیر نیست و افراد باید یک سری شرایط و مقررات را رعات کنن تا بتوانند این جابه جایی را انجام دهند. ما در ادامه مطلب به راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش که به تازگی برای سال تحصیلی 1402 – 1403 اعلام شده است را توضیح می دهیم.

تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش چیست؟

آیا شما هم می خواهید بدانید تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش چیست؟ و شامل چه کسانی می شود؟ تغییر دوره تحصیلی یا تغییر سمت یعنی کارکنان اموزش و پرورش در دوره های مختلف منتقل می شوند.

این انتقال به دلایل مختلفی همچون گرفتن مدرک تحصیلی بالا، یا داشتن مدارک تحصیلی متناسب با دوره مقصد باش. این امر ممکن است موجب تغییر پست فرد و رشته شغلی در طرح طبقه بندی شود. مثلا فردی اموزگار بوده و تغییر به دبیری دهد و یا موجب تغییر رسته شغلی شود مانند تغییر شغل خدماتی به شغل اداری – مالی شود

شرایط تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

با توجه به ابلاغیه جدید صادر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال 1402 شرایط تغییر در راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش به شرح زیر است:

شرایط تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش
شرایط تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش در رسته شغلی اداری – مالی در سال های 84، 87 و 89 ممنوع است. اگر فرد در سال گذشته تغییر رسته شغلی داده باشد تا 5 سال  بعد از تغییر رسته اجازه درخواست انتقالی یا تغییر دوره را ندارد
تغییر دوره ها نباید موجب کمبود یا مازاد نیروی انسانی و زیاد شدن حق التدریس و کاهش ساعات کاری افراد شود افرادی که در طول خدمت از رسته خدماتی به رسته اداری – مالی یا شغل های غیر از طبقه بندی، تغییر شغل یا تغییر رسته می دهند سابقه تجربی انها در ارتقاء رتبه بندی فرهنگیان احاظ می شود.

ضوابط تغییر دوره آموزش و پرورش

طبق راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش که از سوی وزارت اموزش و پرورش بای سال 1402 – 1403 ابلاغ شده است ضوابظ تغییر دوره آموزش و پرورش به شرح زیر است:

☑️ برای مشاغل طرح طبقه بندی فرهنگیان زمانی صورت میگیرد که دوره مقصد به فرد نیاز باشد و دوره مبدا به نیروی انسانی نیاز نداشته باشد و با وضیعیت تراز نیروی انسانی و تفاهم توسعه سنواتی منطبق باشد

☑️ برای مشاغل اداری در پست و رشته فعلی فرد به او نیاز نباشد و برای این منصب متقاضی وجود نداشته باشد

☑️ با طرح طرح رتبه بندی معلمان مغایرت نداشته باشد

☑️ حداقل 60 درصد از امتیاز مهارت ها، مدارک و مستندات را کسب کرده باشد

☑️ در مصاحبه شغلی حداقل 60 درصد نمره را کسب کرده باشد

☑️ تغییر دوره تحصیلی فقط برای افراد دارای لیسانس و بالا تر امکان پذیر است.

☑️ تغییر رشته برای افراد دارای مدرک کاردانی در هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش که به طور تمام وقت در مدرسه هستند، حداقل 5 سال است. در صورتی که در طرح طبقه بندی شغلی معلمان استخدام شده باشند.

☑️ داشتن گواهی نامه فارغ التحصیلی برای تغییر دوره کارکنان اموزش و پرورش ضروری است.

☑️ دادن تعهد محضری حداقل به مدت پنج سال برای تغییر دوره

☑️ افرادی که تغییر دوره داده اند تا مدت 3 سال نمیتوانند درخواست انتقالی به شهر های دیگر را داشته باشند

☑️ تغییر دوره و رشته شغلی بر اساس نیاز و عدم نیاز انجام می پذیرد . بنابراین اشتغال در رشته ی شغلی و دوره ی تحصیلی مورد تقاضا مشروط به عدم نیاز در دوره اولیه و نیاز در دوره تحصیلی جدید می باشد.

افرادی که بر اساس شیوه نامه تغییر دوره داده میشوند، از ابتدای سال تحصیلی 1402 – 1403 ملزم به تدریس تمام وقت در دوره مقصد می باشند در غیر این دصورت تغییر دوره فرد لغو می شود و در سال های بعد قابل استفاده نخواهد بود.

ضوابط تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

قوانین تغییر سمت کارکنان آموزش و پرورش

در این قسمت به قوانین تغییر سمت کارکنان آموزش و پرورش پرداخته ایم.

تغییر سمت فقط برای کارکنان رسمی ثابت و پیمانی مجاز است .لذا پذیرش تقاضای نیروهایی که دراستخدام آزمایشی ؛ قراردادی می باشند ؛ تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست .

🔴 تغییر دوره و رشته شغلی بر اساس نیاز و عدم نیاز انجام می پذیرد . یعنی اشتغال در رشته ی شغلی و دوره ی تحصیلی مورد تقاضا مشروط به عدم نیاز در دوره اولیه و نیاز در دوره تحصیلی جدید می باشد.

🔴 با هر مدرک تحصیلی فقط یک بار امکان تغییر سمت وجود دارد.

🔴 همکارانی که از فروردین ماه سال 1387 به بعد استخدام شده اند،نمی توانند متقاضی تغییر سمت شوند.

🔴 تغییر سمت و یا دوره ی تحصیلی مراقبین سلامت مدارس و معلمین تربیت بدنی و آموزگاران (عادی و استثنائی) و دبیران دوره اول متوسطه ، با داشتن هر نوع مدرک تحصیلی و هر میزان سابقه خدمت به دلیل نیاز ممنوع می باشد.

🔴 در دوره متوسطه ی دوم به دلیل عدم نیاز ، به نیروی خانم و آقا در هیچ رشته ای نیاز نمی باشد.

🔴 تغییر سمت و دوره ی تحصیلی همکاران شاغل در مدارس استثنائی (به استثناء آموزگاران و دبیران متوسطه اول) به عادی و بلعکس با توجه به شرایط و رعایت نیاز و عدم نیاز بلامانع است.
در رشته مشاوره به نیروی خواهر نیاز نمی باشد.

🔴 تغییر رشته ی شغلی از آموزشی به پرورشی (مربی امور تربیتی و مشاور تحصیلی)با داشتن شرایط ذیل و رعایت مفاد این دستور العمل مجوز معاونت پرورشی اداره کل ، بلامانع است.

🔴 سنوات خدمت کمتر از 20 سال

🔴 موفقیت در مصاحبه و داشتن توانایی لازم

🔴 داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در رشته ی مطلوب و مربوط و یا گروه درسی روانشناسی و علوم تربیتی

🔴 افرادی که در دوره های مختلف تحصیلی (به استثناء آموزگاران) موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم و بالاتر در رشته های فنی می شوند ، در صورت عدم نیاز به وجود آنان در دوره ی فعلی و نیاز در دوره متوسطه (فنی و حرفه ای و کاردانش)و مجوز اداره ی فنی و حرفه ای اداره کل ، می توانند متقاضی تغییر سمت یا دوره ی تحصیلی شوند .

🔴 کارکنانی که در مشاغل اداری مشغول به کار هستند ، با رعایت  دستور العمل ها و پس از اخذ مجوز از امور اداری و تشکیلات اداره کل ، می توانند درخواست تغییر رشته شغلی و یا دوره ی تحصیلی نمایند.

🔴 تغییر سمت و یا رشته ی شغلی همکاران متقاضی اشتغال در سمت انبار دار مشروط به داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم و برابر مقررات بلامانع است .

🔴 همکاران خدمات به دلیل نیاز شدید به نیروی خدماتی نمی توانند متقاضی تغییر سمت شوند .

🔴 انتقال موقت و یا دائم افرادی که موفق به تغییر سمت یا دوره ی تحصیلی می شوند ، تا 3 سال تحصیلی ممنوع می باشد.

قوانین تغییر سمت کارکنان آموزش و پرورش

مدارک لازم برای تغییر دوره آموزش و پرورش

برای انجام کار های تغییر شغل و سمت در اموزش و پرورش به مدارکی احتیاج دارید. ما در جدول زیر مدارک لازم برای تغییر دوره آموزش و پرورش را آورده ایم.

مدارک تغییر دوره اموزش و پرورش
گواهی ارزشیابی توصیفی با تایید گروه های آموزشی اصل و تصاویر مدارک تحصیلی گواهی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در 5 سال آخر گواهی های مهارت های 7 گانه کامپیوتر  icdl تصویری از اخرین حکم کارگزینی
مدارک تالیف، ترجمه و مقالات و غیره در سال های آخر ابلاغ شیوه نامه گواهی همکاری با گروه های آموزشی و شرکت در کارگاه ها و کلاس ها، نشست ها، سمینار در سه سال اخر کارت مربیگیری از وزارت کار و رفاه اجتماعی کارت مربیگری از وزارت کار و رفاه اجتماعی گواهی مهارت در رشته تحصیلی
ابلاغ تدریس در رشته مورد تقاضا در سال  های اخیر

آیین نامه تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

در مقاله سعی کردیم هر انچه برای شما لازم است را بیان کنیم. با این وجود برای دیدن جزییات بیشتر و مطالعه دقیق تر ایین نامه و متناسب با شرایط خاص هر فرد  می توانید فایل آیین نامه تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش را دانلود و مطالعه فرمایید.

برای دانلود فایل pdf ایین نامه روی لینک زیر بزنید

ما در این مقاله راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش را برای شما توضیح دادیم در صورت داشتن هرگونه سوال از این ابلاغیه می توانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید


راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش به چه منظور است؟

به راهنمایی کارکنان درباره نحوه و چگونگی جابه جایی شغلی در میان کارکنان اموزش و پرورش می پردازد

شرایط تغییر دوره کارمندان آموزش و پرورش چیست؟

برای تغییر رشته شغلی و سمت شغلی در میان کارکنان اموزش و پرورش افراد باید دارای شرایطی خاص مانند استخدام رسمی یا پیمانی، دارای مدرک لیسانس و بالاتر در برخی سمت ها و دیگر شرایط مذکور در متن باشند.

آیین نامه تغییر دوره آموزش و پرورش را چگونه تهیه کنم؟

فایل pdf آیین نامه کارکنان اموزش و پرورش در متن مقاله وجود دارد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای جامع تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. هانیه

    سلام وقت بخیر.من سال۹۸شروع به کارکردم با مدرک لیسانس راهنمایی و مشاوره ازدانشگاه فرهنگیان.اماباپست مربی پرورشی واردشدم،نه علاقه دارم نه انگیزه،چطور میتونم برم توو تدریس؟محل خدمت من هم دبیرکم داره هم پرورشی هم مشاور.راهنماییم کنید.خسته شدم.

    پاسخ
  2. الهام

    با سلام و وقت بخیر
    من دبیر ریاضی و استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ میباشم. مدرک تحصیلی اینجانب، فوق لیسانس ریاضی می‌باشد.
    قصد دارم که از دبیری ریاضی به مربی پرورشی تغییر دهم.
    آیا امکان‌پذیر است.
    لازم به ذکر است که در منطقه‌ای که من خدمت میکنم، هم کمبود دبیر ریاضی وجود دارد و هم کمبود مربی پرورشی.

    پاسخ
  3. علی

    سلام ورودی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی هستم در حکم کارگزینی من رشته شغلی را دبیری ثبت کردن ورشته من مشاور دانشجو میباشدوهر سال مقرری ماه اول کسر میکنن با مراجعه به اداره اعلام کردن اشتباه شده است واصلاح میکنند الان بعد یکسال اصلاح نکردن به سازمان هم مراجعه کرده ایم واصلاح میکنن ولی اصلاح نکردن کجا باید مشکل ما را درست کنن خدا را خوش نمی اید مگه اصلاح حکم چقدر کار دارد ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403