تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا

تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا

جهت مشاوره در زمینه تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به بررسی آخرین تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا پرداخته ایم. سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا به منظور سرویس دهی به دانش آموزان و مسئولین و عوامل مرتبط با آن ها ایجاد شده است . در فاز اول این طرح آموزشی مسئولین مربوطه در نظر دارند که با توجه به شرایط ایجاد شده این امکان را در اختیار معلمان و مدیران مدارس قرار دهند که از طریق کسب اطلاعات دانش آموزان از سامانه سناد ، کارنامه نمرات و ارزشیابی های نوبت اول دانش آموزان مدارس عادی ، بزرگسالان و استثنایی را در سامانه سیدا درج نموده و کارنامه دانش آموزان در همین سامانه صادر شود .

تغییرات سیدا دانش آموزی

سامانه دانش آموزی سیدا به منظور ثبت نمرات دانش آموزان (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) طراحی شده است. با توجه به آنکه این سامانه تازه راه اندازی شده است ممکن است کاربران برای ورود به سامانه با مشکلاتی روبرو باشند. کاربران توجه داشته باشند، ورود به سامانه دانش آموزی سیدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است. ثبت نمرات تمامی دانش آموزان در سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا انجام می شود. لذا از درج نمرات در سامانه های دیگر (دانا، سناد، امین) خودداری نمایید. در این مقاله به بررسی آخرین تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا پرداخته ایم.

hamgam.medu.ir | ورود به سایت همگام | سایت سامانه همگام مدارس

اهداف سامانه دانش آموزی سیدا

مهم ترین هدف در نظر گرفته شده در راه اندازی سایت سیدا sida.medu.ir این است که دانش آموزی که وارد سیستم آموزشی شده و در مقاطع اولیه مدرسه ثبت نام می نماید از همان ابتدای کار مورد پوشش و مدیریت قرار گرفته و تمامی عوامل مربوط به او از جمله ثبت نام ، پیشرفت تحصیلی ، دریافت کارنامه ، ارزشیابی ، گذراندن واحد های درسی و سایر موارد از این قبیل در سامانه سیدا ثبت و کنترل شود .

آخرین تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا

در جهت رفع کمبود در ثبت نام و یا نقص در انتخاب واحد دانش آموزان در دور های دی ماه و اول بزرگسال سال جاری بخش جدیدی به سامانه اضافه شده است که بوسیله آن مدیران و معاونین مدارس قادر خواهند بود تا هم دانش آموزان ثبت نام نشده را در سال و دوره و پایه و رشته مورد نظر ثبت نام کنند وهم قادر باشند که با مشاهده لیست دروس آنها انتخاب واحد نمايند. اگر اطلاعات فردی دانش آموزان دی ماه و بزرگسال در سامانه موجود نیست کاربران میتوانند با مراجعه به بخش پرونده مشخصات فردی دانش آموزان ، دانش آموز مورد نظر را به سامانه معرفی نمایند و سپس در بخش عمليات ضمن سال قسمت ثبت انتخاب واحد و نمرات بخش درج سوابق این اطلاعات را ثبت نماييد. همچنين مشکل انضباط در مدارس بزرگسال حل شد.

سوالات متداول سامانه دانش آموزی سیدا | هر آنچه کاربران باید بدانند

تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا چیست ؟

آخرین تغییرات صورت گرفته در سیدا چیست ؟

  1. قسمت تغییر دوره
  2. قسمت دریافت مشخصات آموزشگاه
  3. قسمت کلمه عبور دانش آموزان
  4. قسمت ثبت انتخاب واحد و نمرات
  • تغییر دوره : (مختص به مدیر ، معاون اجرایی و دبیر)

این قسمت مربوط به مدارس روزانه متوسطه دوم می باشد که در دورۀ نیم سال ( دی ماه ) دارای دانش آموز عقب افتاده می باشند.

  • دریافت مشخصات آموزشگاه: ( مختص به مدیر )

این قسمت برای بررسی اطلاعات شناسنامه ای مدرسه مربوطه تعبیه شده است .در کلیه مقاطع کاربر مدیرمی تواند در بخش مدیریت کاربران قسمت تسهیلات مشخصات آموزشگاه را در صورت وجود اشکال بروزآوری نماید.

  • کلمه عبور دانش آموزان : ( مختص به مدیر )

با توجه به اینکه یکی از سیاست های سامانه سیدا ، به حداقل رساندن استفاده از کاغذ و مراجعه دانش آموزان جهت دریافت کارنامه می باشد ، به همین منظور این قسمت ایجاد گردیده تا دانش آموزان ، به وسیلۀ کد کاربری ( همان کد ملی) و کلمۀ عبور لحاظ شده به سامانه وارد شده و کارنامۀ خود را مشاهده نمایند.  در حال حاضر این قسمت برای دانش آموزان به مرحلۀ اجرایی نرسیده است.

  • ثبت انتخاب واحد و نمرات : ( مختص به مدیر)

در حال حاضر این قسمت برای نمایش سوابق تحصیلی دانش آموزان می باشد ، اما به دلیل آماده نبودن ، تا اطلاع ثانوی ، نسبت به استفاده از این قسمت خودداری نمایید.

تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا

سامانه دانش آموزی سیدا با تغییراتی همراه بوده است و برخی از اشکالات سامانه سیدا حل شده است.  در ادامه تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا مورد بررسی قرار گرفته است:

 1 – در کلیه مقاطع کاربر مدیر می تواند در بخش “مدیریت کاربران” قسمت تسهیلات مشخصات آموزشگاه را در صورت وجود اشکال بروزآوری نماید.

 2 – در مقطع متوسطه اول دروس تربیت بدنی و سلامت، فرهنگ و هنر و کار و فناوری در سامانه به صورت دو نمره ای و به عنوان تکوینی 1 و تکوینی 2 درج می گردد.

 3 – در مقطع متوسطه دوم نمرات امتحان نهایی از سامانه فاینال دریافت شد.

 4 – در مقطع ابتدایی برای کاربر معلم کارنامه تحصیلی – تربیتی و کیفی اضافه شد.

 5 – چاپ کارنامه در تمامی مقاطع در سامانه سیدا اضافه شد.

 6 -قابلیت جابجایی دوره ضمن سال در مقطع متوسطه دوم اضافه شد.

 7 – اضافه شدن کارنامه در مقاطع  توصیفی و متوسطه اول و متوسطه دوم

مجموع نمرات در سامانه دانش آموزی سیدا چیست ؟ | جمع نمره در سیدا

آخرین تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا

از دیگر تغییرات سامانه سیدا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

8 – در بخش عملیات اولیه گزینه بروزرسانی از سناد اضافه شده است که در صورت درخواست مدرسه اطلاعاتی که در مدرسه وجود ندارد در صورت وجود، در سناد دریافت می شود.

 9 – کارنامه تحصیلی کیفی – توصیفی در بخش کارنامه اضافه شده است.

10 – به منظور بهبود سرعت در سامانه سیدا بعد از ثبت نمرات بسته به ترافیک سامانه، نمرات در صف قرار گرفته و ذخیره آنها به مرور انجام می شود. بنابراین نمرات بلافاصله پس از ثبت قابل مشاهده نمی باشند.

11 – در آخرین تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا ، آخرین مشکلات مربوط به تعریف و مدیریت کاربران حل شده است.

12 – در مقطع ابتدایی در پایه های دوم به بعد، به دستور سنجش، درس هدیه های آسمان ویژه اهل سنت برای دانش آموزانی که مذهب آنها در بخش مشخصات فردی، اهل سنت درج شده اضافه شده است.

13 – در مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم، کاربر معلم فقط می تواند نمرات دروس خود را مشاهده و ثبت نماید.

14 – در مدارس بزرگسالان ، انتخاب واحد و ورود نمرات بزرگسالان فرمی در کارتابل مدیران قرار داده شده است . چنانچه اطلاعات ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزی در بزرگسالان در سیدا منتقل نشده است مدیر می تواند تمامی مراحل را از طریق این فرم انجام داده و نمره دانش آموز را هم وارد نماید .

تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا sida.medu.ir

نکته 1 : در حال حاضر ، با توجه به فرآیند آماده سازی سامانه ، تعدادی از دروس دارای تکرر و یا عدم نمایش در لیست می باشد. لذا بهتر می باشد که همه دروس موجود برای دبیران مربوطه ثبت و در صورت عدم نمایش درسی ، اقدام به بروز رسانی از سناد نمایید و تا رفع مشکل از طریق مسئول فناوری یا امتحانات ادارۀ مربوطه موضوع را پیگیری نمایید.

نکته 2 : تمامی فرآیند های ثبت نمرات،  در مدارس بزرگسال و عقب افتاده یکسان می باشد .

نکته 3 : در حال حاضر با انتخاب نمرات انفرادی ، برای هر دانش آموز می توان هم نمرات عادی و هم نمرات پودمانی را وارد نمود و نیازی به مراجعه در قسمت عملیات ضمن سال و دروس پودمانی نمی باشد.

نکته 4 : با توجه به تک نمره ای بودن دانش آموزان عقب افتاده و بزرگسال ، تنها باید در قسمت نوبت دوم نمرۀ دانش آموز وارد شود.

نکته 5 : در قسمت دروس پودمانی ، با توجه به غیر حضوری بودن دانش آموزان ، حتما نوع گروه را به غیرحضوری تغییر دهید و نیازی به وارد کردن نمرۀ مستمر نمی باشد.

نکته 6 : ️اگر دانش آموز سال جاری و فعال در سیدا است امکان دریافت مجدد ندارد مگر اینکه این دانش آموز را از سیدا حذف و مجددا بروز کنید. سیدا فعلا امکان رو نویسی ندارد فقط امکان درج دانش آموز جدید را دارد .

آخرین تغییرات سامانه سیدا

آخرین تغییرات سامانه سیدا به صورت زیر است: 

✅ در بخش ثبت نام ويرايش کلاس دانش آموزان اضافه شده است.

✅ در بخش عمليات اوليه گزينه ساختار مدرسه اضافه شد. (در اين بخش می توان کلاس جديد ايجاد نمود يا عنوان کلاس را اصلاح نمود و از همه مهمتر دانش آموزان را از يک کلاس کلاس های ديگر جا به جا نمود.)

✅ امکان ويرايش پايه در تمام مقاطع در بخش ثبت نام اضافه شد.

✅ در کليه مقاطع کاربر مدير می تواند در بخش مديريت کاربران قسمت تسهيلات مشخصات آموزشگاه را در صورت وجود اشکال بروزآوری نمايد.

✅ در مقطع متوسطه اول طبق ماده 4 آيين نامه ارزشيابی تحصيلی دروس تربيت بدنی و سلامت- فرهنگ و هنر و کار و فناوری در سامانه به صورت دو نمره ای و به عنوان تکوينی 1 و تکوينی 2 درج می گردد.

✅ در مقطع متوسطه دوم نمرات امتحان نهايی از سامانه فاينال دريافت شد.

✅ چاپ کارنامه درتمام مقاطع درسامانه اضافه شد.

✅ در مقاطع متوسطه اول و دوم کاربر معلم فقط نمرات می تواند دروس خود را مشاهده و ثبت نمايد.

پشتیبانی سامانه دانش آموزی سیدا | راهنمای سامانه سیدا دانش آموزی

ورود به سامانه دانش آموزی سیدا با گوشی همراه | ورود به سامانه سیدا با تلفن همراه

آخرین تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا در این مقاله ارائه شد. در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نمرات دانش آموزی سیدا می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول سامانه سیدا دانش آموزی

آخرین تغییرات صورت گرفته در سامانه دانش آموزی سیدا چیست؟

قسمت تغییر دوره – قسمت دریافت مشخصات آموزشگاه – قسمت کلمه عبور دانش آموزان – قسمت ثبت انتخاب واحد و نمرات

کاربران برای ورود به سامانه سیدا باید به چه نشانی مراجعه نمایند؟

نشانی اینترنتی سامانه سیدا دانش آموزی، sida.medu.ir می باشد.

آیا چاپ کارنامه در سامانه دانش آموزی سیدا فعال است؟

بله . چاپ کارنامه در تمامی مقاطع در سامانه دانش آموزی سیدا فعال شده است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تغییرات سامانه دانش آموزی سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محسن

    با سلام واحترام درسی بدون نمره توسط مدیر تایید نهایی شده و قابل ویرایش نیست. راه کار چیست؟

    پاسخ
  2. کریم چعبی

    سلام با آرزوی سلامتی و تندرستی و با قبولی عزاداریهاتون به مناسبت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان در صورت امکان یک سرشماره که با پیام رسان داخلی است در اختیار همکاران قرار دهید تا آخرین تغییرات و بروزرسای برنامه سیدا اطلاع رسانی شود.باسپاس فراوان

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403